1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494275 inlägg · 4086 ämnen

The Final Battle, part III

« · 868859 · » Till forumet


Sv: The Final Battle, part III
Larionov: bara och bara... Det är 233% mer än vad LHC hade och då har jag räknat bort 10:an.

Hälsa från mig!!!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Salle: Och för att förtydliga...
LHC har 6 min och MoDo får 14min (10:an borträknad)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Salle: Synd att den härliga intensiteten i skridskoåkningen och de nästan ständiga anfallen mot Stana i första perioden inte gav mer utdelning än bara ett mål, i andra perioden känns det som att MoDo-spelarna slappnar av en aning, samtidigt som LHC-spelarna kliver upp ett par steg i banan och börjar spela mer fysiskt, något som märkligt nog ger LHC utvisningsfördelar. Bara att hoppas att våra två raka hemmamatcher kan sluta med två hemmasegrar.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
shinzawai: Allt är relativt. Om ni snittar 10 minuter per match är ju 8 lite, eller hur?

Missade du 5 magar är fler än 4 elektriker? (eller vad det nu hette)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Frisco: Ja, här lär man inte vinna många röster =)
Jag tycker att NuMo summerade det ganska bra. Blatnys utv. var väl mysko, men å andra sidan jobbade han ihop till den ett par gånger om samma byte. Straffen tycker jag var tveksam, men en solklar 2:a hade varit på sin plats. Nu tror jag inte det hade varit bättre. Nog har man sett större domarskandaler än denna.

Skål!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov:

Hmm, enligt statistiken så var det väl 18 minuter mer idag, och det är ju 8 mer än normalt.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Nu är det väl ändå du som inte klarade av Hej Måne!

Vi fick 14(+10) minuter i båset idag inte 8...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
73Sjöbba: Handlar väl inte om röster. Kul när folk tycker till tycker jag. Själv tycker jag inte att det är nån tvåa heller utan ett oerhört vacker hopp i ett enda syfte. Men men.... man måste som sagt göra fler mål än motståndarna.

Peter Andersson och Ryhed är det nog som ligger bakom den i mitt tycke dpliga domarnivån i matcherna.

Varför byta domare hela tiden?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
jonsjoberg: Fel på bilderna. Det är nån text på allihop. Gör om...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Salle: Vem har sagt 8 totalt?

Jag skrev att ni i snitt har 10 minuter fler utv.min. än LHC. Denna matchen hade ni bara 8 min. mer (LHC 6 Modo 14)

Därav SKANDALEN!!!

På tal om måne....
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Läs inlägget igen. Kom tillbaka om det är något som är oklart. ;)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov:

24min är 18min mer än 6min. Tro mig, jag har räknat ihop det med Microsofts kalkylator.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Du skriver:

Larionov @ The Far sideIdag kl. 21:06
shinzawai: Allt är relativt. Om ni snittar 10 minuter per match är ju 8 lite, eller hur?

Missade du 5 magar är fler än 4 elektriker? (eller vad det nu hette)

Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Sorry, nu förstår jag. Jag skulle skrivit "snittar 10 min. MER än LHC...."
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov:

Nä, du förstår fortfarande inte. Jag rekommenderar en statistikkurs.
Kommentera



Sv: The Final Battle, part III
Frisco: Ja, lite styvt nio år sedan. Gnället på domaren börjar bli lite tramsigt. 
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Vi tar det från början.

Enl. statsen har Modo 10 minuter FLER utvisningar per match än LHC.
I den här matchen hade LHC totalt 6 minuter och Modo 14 (Döme's 10 minuter för uppkäftighet borträknade), dvs "bara" 8 minuter MER än LHC.

Vän av ordning tycker därför att det är på sin plats att lämpligt förbund (varför inte hockeyförbundet?) blir uppmärksammad på domarens känsla för statistik.

Fortfarande oklart?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: vi kanske måste starta en domarbok eller en statistikbol eller både och...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: Du glömde straffen.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
ria-ra: lägg till den här < på bokstaven l så blir de rätt ord. ;-)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Frisco: Ahhhh. right on!

Jag skiter i att anmäla till förbundet.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov:

Du jämför Modos ackumulerade utvisningsminuter över hela slutspelsserien (Utvisningar som inkluderar 2min, 5min, 10min och 20min) med hur många 2min utvisningar man drog på sig idag. Det behöver man inte vara ett geni för att förstå att det är helt ointressant och direkt felaktigt.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Statistik är statistik. Man använder den som man vill. ;)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov:

Så länge du övertygar förbundet är jag nöjd.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Det gör jag nog. Somliga Modo-spelares konstanta tjattrande med domaren borde utmynnat i minst 4 tior. Vi kanske kan skramla ihop till en W-O på det sättet?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov:

Ja speciellt kritiken efter matchen i Swedbank är ju väldigt träffande, speciellt då man i dagens sändning fick se att det var Rönnmark som kallade på spelarna.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Du har inte så kul liv va?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov:

Sommaren är annalkande, Modo spelar i final, skönt med påskledigt.

Jag måste säga att jag är väldigt tillfreds med tillvaron just nu, hur är det själv?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Livet är stenkul. Även om bossen skickade iväg mig till fjärran land lagom som finalserien drog igång och jag fick följa det på distans. Väl hemma vidtog några dagars ledighet och iaf möjlighet att se den här matchen. Oavsett hur det slutar är det skitkul.

Så varför då vara humorfri och bitter efter en förlust? :)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov:

Bara för att jag inte använder smileys betyder det inte att jag är bitter eller humorfri.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Äh, vadå, är du inte alltid bitter?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Paddan:

Möjligtvis mellankolisk, och då sjunger jag ihållandes en tandborstmugg med alkoholhaltigt innehåll.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Typ en svensk klassiker: Pepsodent och HB?

Gonatt på er. Nu har ni två matcher på er att torska hemma.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Larionov: sov gott å akta så du inte drömmer att statestikscim kommer å äter upp dig. ;-)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Positivt ändå att MoDo spelade bra hockey från början. Den här matchen bevisade att finalserien kommer att bli precis så jämn som man hoppats på. Första matchen gav prov på annat men nu tror till och med jag att det kan bli guld åt Öviksborna.
De två matcherna i bankvalvet kommer att bli oerhört viktig. Två vinster och guldet hamnar i Övik, en vinst och det kan sluta hur som helst.

Jag hoppas på MoDo-seger i denna finalserie. Fylld av revanschlusta tar Timrå MoDo i fyra raka i nästa års final. 

Hick.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
shinzawai: Problemet är att om jag bokar via Ticnet får jag köpa max sex biljetter om jag gör det via internet, och om jag ringer får jag boka max 15. Dessutom är de icke avbokningsbara.

Känns inte som någon enkel matematik. Framför allt inte med tanke på att jag dessutom skulle få betala avgift på alla biljetter, till skillnad för om jag tar det via MODO eller LHC.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Poffa: Du kan boka 6, jag kan boka 6, Alfred kan boka 6... Sen måste man inte ta den där jättestörsta bussen. Jag åker nog ner med bil om det är det enda alternativet...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
shinzawai:

Jag har just nu definitivt bestämt mig också, har en gammal klasskompis i linkping som tydligen har en fest den helgen då också så jag tänkte slå lite flugor i samma smäll.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
scim: Jag har en kompis som lär kunna husera en billast med Modo-dönickar också.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Blir nog ännu ett silver till modo det här.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
arnio:

Ja, det är väl dags att bygga ut troféskåpet snart, ni då?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Vart skickar man bidragen till Bombayfilmerna? Jag har testat att göra en film, ganska kul sajt det där!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
arnio:

Ja, det blir silver i år också tyvärr.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Hett tips för alla modoiter att kolla mitt filarkiv, har en liten hälsning till er där.
Går även bra att klicka på länken här nedan. :-)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
skrumplever: Sitt.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Horava talar ut i Allehanda.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
shinzawai: Är det tänkt att inslaget med Hedman i "Allehanda TV" ska vara exakt 0 minuter och 0 sekunder långt, eller är det bara jag som inte får igång inslaget.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part III
Paddan: Byt till hög kvalitet.
Kommentera

« · 868859 · »