1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515043 inlägg · 4114 ämnen

The Final Battle, part V

« · 870866 · » Till forumet

Sv: The Final Battle, part V
Vicke_LKPG: Jo, tanken slog mig tills att jag såg att du tyckte det var orättvist. Sak samma. Vi vann, det kunde lika väl ha slutat med LHC-seger. Jämn match där Modo har en stor del av ordinarie matchtid och LHC sudden.
Kommentera

Jag kom just hem från Arena.

Jag tyckte det var rättvist.......

:)
Kommentera

Hawerchuk: jaa ni vann, ibland är det skitmål som avgör.
Det går ju inte ändra på detta nu liksom, ni vann!

Men jag är så besviken, har förhoppningsvis lugnat ner mig lite tills imorgon.

FORZA LINKÖPING!
Kommentera

Bissett19: Tackar!! RÄTTVISA!!!
Kommentera

Vicke_LKPG: de är bara att ta nya tag i morgon, kan ju bli två matcher att lira så... må bästa lag vinna.
Kommentera

Vicke_LKPG: Tyckte det var ett spelmål.
Kommentera

mrchong: ska gå in å kolla hur de går för dig. ;-)
Kommentera

Joo hoppas på två matcher till.

Nej nu känns det som jag har skriit av mig ilskan lite, sak sova bort resten nu.

Sov gott allihopa!
Kommentera

Vicke_LKPG: NATTIS
Kommentera

ria-ra: de går åt skogen.. tror just han gick å la sig. :-)
Kommentera

good_girl: Och nu ser jag att jag inte kan stava heller...
jaja, natti natti!
Kommentera

Fy fan vad nära det är nu...
Kommentera

Nikki: ja så nära det kan va utan att vara helt klart. ;-)
Kommentera

Vicke_LKPG: är väl all press som gjort att det blev så ;)
Kommentera

Nikki:

Dra åt h-e vilken tur att vi har Karol Krizan ikväll.
Dra åt h-e vilken tur att vi har Kristian Kuusela ikväll.
Dra åt h-e vilken tur vi har ikväll.
Kommentera

Hawerchuk: TUR att inte MoDo vet hur usla de är i PP!! Som Experterna alltid tjatar om. Vad e statsen i Slutspelet för MoDo , PP /BP ?
Kommentera

Rättvisa! Nu känns det bra att ha biljett till matchen på lördag. Förlorar vi där så gör det inget, det är ändå bättre att vinna guld på hemmaplan. Och förlorar vi där, då har vi ännu ett silver. Det kan man leva med.

Var det förresten någon som såg om LHC-fansen slogs med sig själva, med polisen eller om de faktiskt slogs med några MoDoiter?
Kommentera

Unnar verkligen Karol Krizan att ta en sm-medalj i år.ja hela modo förresten.
Kommentera

Salle:

Stämmer. Vi spelar inte alls så bra som vi kan idag. Mesigt i försvarszon, skall alltid duttas hela tiden. Känns dessutom som att Justin inte tillför så himla mycket...
Kommentera

Salle: Såg att aftonbladets Wennerholm vill se mer känslor i finalserien, han skulle ha skådat hur Döme kramade om Harald efter avgörandet.
Kommentera

Salle: osså en bild på två hjältar med stora MoDo-hjärtan.

[url=www.corren.se/_internal/cimg!0/3x59zdk0wsxx6cse0xs]Döme och Krizan kort efter 2-1[/url]
Kommentera

Salle: Enligt tv så gick Timmy direkt in och tog av sig utrustningen efter axelskadan, så som jag skrev tidigare så är nog min gissning att vi får klara oss utan honom på lördag och måndag.
Kommentera

Sett till 60 minuter var det Modo som förtjänade segern.

Sett till sudden var det Linköpings som förtjänade segern.

Sett till matchen vann det lag som inte hade domaren med sig.

MODO vinner rättvist.

Sedan skämmer LHC-supportrarna ut sig rejält efter matchen, PINSAMT LHC, PINSAMT.
Kommentera

Salle:

Aj, aj. Har vi fått någon mer info om vilken sorts skada? Är det en Salleskada eller en sådan där som Justin har, som hoppar mellan axel och ljumske?
Kommentera

scim: vad gjorde dom pinsama supportrarna då?
Kommentera

Hawerchuk: Det där var ju positiva nyheter i jämförelse med de "axel ur led"-rykten som florerat. Han spelar på måndag... :-)
Kommentera

Hawerchuk: Se där, då hade de fel information! :)
Kommentera

Salle: Funderar på om Döme sparar all energi till segerfirandet efter matcherna, för jäklar vad han hoppar och studsar och skriker och vevar och... bara verkar överlycklig.
Kommentera

knaskamilla: lustig skada som hoppar mellan axeln och jumsken undrar om det är samma skada? ;-)
Kommentera

Hawerchuk:

Magskada, minsann. Undrar om det är samma som jag fick när jag jublade vid 3-0-målet i förra matchen. I sådana fall går det över hyfsat snabbt. Fast jag fick ett litet återfall vid 1-0 idag.
Kommentera

Bobbe, Laban m fl LHC-fans:
Tråkigt att ni ständigt utsätts för orättvisa och onyanserade påhopp. Jag är själv övertygad om att det är de övriga elitserielagens ständiga provokationer som gör att Linköpings förföljda supportrar så ofta orättvist dras in i läktarbråk och polisingripande på stan i de städer ni besöker. Det känns sorgligt att sveriges enögda poliskår tydligen bestämt sig för att trakassera dessa härliga människor som bara vill heja fram sitt lag.

Är det inte en medborgerlig rättighet att rak i ryggen få sträcka upp sin högra arm och hylla sitt fosterland? Jag tycker själv att Linköping är en prydnad för oss stolta svenskar - för några år sedan följde jag med ett lag från Medelpad som länge krigat i Allsvenskan ner till Cloetta Center och det var verkligen en trevlig upplevelse: När vi kom fram hade polisen ställt upp sig på två led och bildade en härlig välkomstkommité. Dessutom fanns en glädjande stor uppvaktning från den lokala befolkningen som troligen enligt en urgammal sedvänja hyllade oss genom att skänka oss deras saliv och med skenbart aggressiva brölanden hälsa oss välkomna med "HATA, HATA, HATA!". Det är klart att vissa kan missförstå och illvilligt misstolka dessa härliga hälsningsceremonier, själv blev jag glad och pigg av att känna mig så älskad i Linköping.

Även när vi gick in i arenan blev vi välvilligt lotsade genom en kedja av vakter till ståplats där från alla håll gemytliga linköpingsbor spottade oss välkomna. Inte utan att man blir lite avundsjuk på en sådan härlig atmosfär. Jag påpekade det för några medföljande timråiter och de höll med, och vad jag förstod var Linköping deras älsklingsstad.

Ändå förstod jag att det här inte var representativt, de hade mycket gladare minnen. Under deras långa period utanför Elitserien såg de alltid fram emot besöken i denna härliga stad. Som bekant är alla i Medelpad bättre på bandy, supportrarna blev därför alltid lika glada när östgötarna givmilt kastade bandybollar på dem: De flesta jag pratade med hade helt slutat att köpa i Sundsvall, de fyllde på sina förråd på bortamatcherna i Östergötland. Nu har jag såklart bara en matchs erfarenhet av denna underbara stad, men jag är säker på att en och annan timråit kan berätta mer om varför de dyrkar och avgudar Linköping.

Tyvärr hann jag inte med att besöka någon av de fosterländska partier som här hängivet strider för oss blonda svenskar, men jag hoppas jag hinner med det nästa gång...
Kommentera

mrchong:

Mycket konstig skada. Är väl något utländskt.
Kommentera

tobbe_d:

Dom greps av ordningsmakten.
Kommentera

Salle: Kan inte göra annat än att hålla med. Jag är lyrisk. Otroligt jämn och tråkig första period men ändå tycker jag modo har mer farliga chanser, vilket jag även tycker om 2a perioden. Men efter 8 minuter i tredje så har modo inget eget spel alls. Och att överhuvudtaget överleva bombardemanget i 4e är otroligt. De orkade inte ens stöta mot blålinjen utan koncentrerade sig bara på andrapuckarna. Vilket jobb. Sen avgöra på det sätt de gjorde är så skönt så det bara svartnade för ögonen.
Kommentera

scim: HAHA ordningsmakten även!!! HAHAH
Kommentera

PR32 var rolig sen också. På tal om vad som hände efter matchen.
Kommentera

Segerwhisky, segeröl och någon näring så man återhämtar sig.

Satan i gatan, jag är helt knäckt.
Kommentera

scim: Tyckte det såg ut att vara mer folk på bortastå under sista perioden än under de två första perioderna. Hade man släppt in de personerna som polisen omhändertog tidigare under dagen.
Kommentera

Poffa:

Ja, nu är det bäst du laddar inför resan till flygplatsen.
Kommentera

Poffa:

Köper du ut? ;-)
Kommentera

scim: Varför greps de då?
Kommentera

JimmyH:

Förmodligen på grund av vår engöda publik.

Wikegård - HA HA HA!
Kommentera

knaskamilla: ännu ett stort MoDo-hjärta tydligen...

[url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19710&a=804857&from=rss]-Det viktigaste målet i mitt liv, säger Kuusela till Kanal 5. [/url]
Kommentera

scim: Tack för ett seriöst svar på frågan när du kallar supportrar för pinsamma.
Kommentera

Salle:

Vad hade Krizan för räddningsprocent?
Kommentera

scim: Är ni inte riktigt överens med Wikegård ;-)
Grattis ! och kör över LHC i nästa.
Kommentera

knaskamilla: 97,6% mot stana's 92,6%
Kommentera

« · 870866 · »