1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515149 inlägg · 4114 ämnen

The Final Battle, part V

« · 871025 · » Till forumet

Sv: The Final Battle, part V
Nikki:

Du menar inte gäst böcker?
Kommentera

knaskamilla:

Jo, förlåt.

Denna länken är lite rolig:

www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=19378, om ni tittar på klippet dårå.
Kommentera

ria-ra: Det blir bättre på lördag. Då är LHC blå.
Kommentera

westerlind: Men, titta där var du ju. Nähä, då kan vi avskriva dig då, så du kan återgå till att dricka fulöl ur MoDomuggen.
Kommentera

tobbe_d: Förstår inte riktigt varför du måste hoppa på det inlägget. Vet inte riktigt vad du skall kontra med? Är priserna dyrare i E-on? Får man mer exlusiv inramning av matchen i E-on? Kan inte riktigt se vars du skall kunna kontra in något finurligt.
Kommentera

tobbe_d: Sen vet jag inte riktigt om man skall driva med din kunskap i det svenska språket eller om man skall rekommendera en grundkurs i tal och skrift.
Kommentera

Nikki:

Haha! Ja, det var kul. Jag önskar mer mikrofoner på domarna, oftare.
Kommentera

MorganaLefaey:

Äh. Han har ju läst ord böcker. Tror jag.
Kommentera

Hmmm, en liten, liten till. Samtidigt spelar jag MODO:s Armé för hela Rundvägen...:-)
Kommentera

knaskamilla: Var inte speciellt imponerad av de spelarkommentarer som tv-stationerna valde att lägga ut under några NHL-matcher jag sett i vinter. Fast, det är klart. Den kristna högern har väl hårdare grepp om tv-publiken i USA än i Sverige.
Kommentera

Paddan:

Men håll med om att den här filmen var rolig. "Svartvadet, vad håller han på med?"
"Jag vet inte..."
"Jag ger han en chans till, men annars får han en tia".
Tror ni informationen om tian kom fram...?
Kommentera

På tal om olika information och synsätt. I Öa stog det att en från Ö-vik hade omhändertagits samt några från Linköping samt då att det skett ett antal skärmytslingar under dagen. I corren står det att alla var från Ö-vik och sedan inte heller något om bortforslandet av linköpingsfolk efter matchen.

www.corren.se/archive/2007/4/12/j5mycc00uqkjxwz.xml

Kommentera

Paddan:
Jag tycker det är så skönt att bo i Stockholm: Här fnissar icke läskunniga modoiter lite åt mig som den charmige idioten. Hade jag bott i Övik hade jag haft nr 21 på ryggen och stapplat runt bland berusade +40-åringar från Sollefteå, Paddal, Gullänget och Bjästa.
Kommentera

westerlind: "nr 21 på ryggen". Kan inte Ove Molin gå själv?
Kommentera

MorganaLefaey: Inte många rätt i Kårren - o en F-Hasse A-svenska man knappt be griper!
Paddan: En sån dag!! Wilde mästare, Sedin's o Mackan vann, o vi - en seger till!!! Mer törs man inte säga - idag!
Kommentera

Expressen:

Skadekrisen förvärras i Modo. Backjätten Mattias Timander avbröt den femte SM-finalen mot Linköping. Men han kan snart vara tillbaka. - Vi tycker absolut att han ska kunna vara med och spela på lördag,
Kommentera

westerlind: Blir det egen loge, med tonade rutor, när Er bäste släkting tar plats i höst i Valvet?
Kommentera

Nikki: Förvärras??? Värre än vaddå?
Salle - tillbaka!! (Otroligt!!)
Justin - Tillbaka!! (Nästan, iaf...)
Wargh - tillbaka!! (Snabbare än nån trodde)
Kommentera

JimmyH: Vem vet, kanske man kommer att köra några bilder på någon kanal där ett par LHC:are ger sig på den kanske inte allt för genomtänkta planen att slåss med polisen. Det filmades från c:a en meters avstånd. Polisen vann.
Kommentera

Lumber Jack: 2-0 till polisen igår då... :-)
Kommentera

Salle: Manöver på dig!
Kommentera

Lumber Jack: Tyvärr, jag har inte tid med dig. Gå och lägg dig gubbj-vel.
Kommentera

westerlind: Kör hit en pall Saxon, eller tig.
Kommentera

knaskamilla:

Jag tycker också att den var rolig.

"Svartvadet, nu kommer du hit! Nu ger jag den här killen en chans till, annars åker han på en tia!!!"
"Ja... Ja... Hej... Hej... Hej..."

Bäst av allt är nästan Sundströms kommentar om Timander:

"Han är för stark för att falla!"

Låter som en Ultimathule-låt eller något.
Kommentera

Hellge: det blir ingen tabell men håll till godo...

[bild]www.hockeysnack.com/medlem/Salle/filarkiv.php?showfile=gabba.jpg[/bild]
Kommentera

Bad_Brett:

Jag måste nog kolla på filmen igen. Den var kul. (Fast han som försökte sova i sovrummet förstod inte att jag inte skulle höra vad de sa om jag sänkte volymen. Hoppas han har somnat nu.)
Kommentera

Nu ska man sova. Med ett leende på läpparna.

Man kommer vakna lyckig, lycklig...
Kommentera

Förresten. Fan vad snygg Snygghasses passning är, och hur fruktansvärt snygg mottagningen och leveransen från Chefsskröder är.
Kommentera

Lumber Jack: Kan bara hålla med , nedtagningen var ju hur grym som helst !
Kommentera

Bad_Brett: 'Nu har han hackat han minst 5 ggr i pungen!' Oooooosch!
KK var het!!
Kommentera

zigge:

Det är härligt hur han betonar PUngen också.
Kommentera

zigge:

Krizan är ju lätt en av världens bästa målvakter, det är jävligt trist att han ska bete sig så jävla osympatiskt emellanåt.
Kommentera

Någon som lagt ut detta om Timander, i så fall kommer det här en repris.

expressen.se/sport/ishockey/1.635753
Kommentera

scim:

Jag tror att det till viss del kan bero på språkbekymmer. Han förstår inte domarna, domarna förstår inte honom.
Kommentera

NorrlandsGuld: Har nu sett sudden igen och målet är så inåt h-e j-a grannt.

Sen jubelbilderna där bland annat Döme vänder sig om och omfamnar harald som står på avbytarbänken. Och en Hasse som vill ut på isen och famlar efter båsdörrspaken flera gånger i sin iver. Allt ackompanjerat av
<7500 som skriker MoDo...

Fan vad gott!!!
Kommentera

Intervju med Skröder ligger snart ute på MTV, vi väntar bara på att tuben ska lägga ut inslaget.

Frågan är om inte Krizan spelade till sig ett nhl-kontrakt idag. Hur som helst så blir det trevligt på lördagnatt.
Kommentera

Salle:

Men...sitter du och har matchen inspelad?
Kommentera

Lumber Jack: Människor kan också vara lite ifrån sig då de nyligen har förlorat i sudden death på Swedbank Arenas bortastå.

Jag tyckte att det var jäkligt jobbigt i alla fall. Men våld är ändå alltid onödigt och oförsvarbart såklart.
Kommentera

knaskamilla: Hmmm,...vad heter 'hacka pung' på slovakiska? :-)
Jag träffade på KK's far i souvenirshopen härförleden, han kunde VERKLIGEN inget annat än slovakiska!Jag skakade hand med honom iaf, DET förstod han!
Kommentera

knaskamilla: Jag har från halva 3:e. Satte timern lite generöst för CSI Miami... Typ en timme före och 2 timmar efter. :-)
Kommentera

zigge:

Jag funderade på att prata lite med pappa Döme förra matchen, men jag lät bli. Jag tror det var lika bra det. Jag kan inte slovakiska.
Kommentera

JimmyH: Du måste ju i vilket fall ha tagit ut förlusten bra långt i förskott när du var "lite ifrån dig."

Fråga de som var lite ifrån dig.
Kommentera

Döme är helt underbar, eller vad sägs om kommentaren:

"One fucking more to go"
Kommentera

Poffa:

Skönt att se att Krizan lärt sig lite svenska i alla fall:

"– Jävla skit, svarade Krizan på klockren svenska"

Hehe!!
Kommentera

Vad menar han?
Dålig förlorare, en förlust som svider kan jag förstå.

Linköpingsklacken visade inte direkt på bra uppträdande.
Kommentera

kärran: (Sanningen är att Modopubliken inte är värda ett SM-guld. Sveriges sämsta publik, gnälligast och den mest okunniga är inte värdiga en guldfest)

Dålig förlorare? Jaaa, liiite:)
Kommentera

kärran:

Hehe, den där mannen har ju sällan en siffra rätt i det han skriver, men det där slog nog rekordet!
Kommentera

kärran: Himla roligt! Jag älskar dåliga förlorare. Det ger segern extra sötma. Mer sånt!
Kommentera

Wayne Gresky: Om Krizan får en fyra i betyg så undrar man vad som krävs för att få fem?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag har träningsvärk i håret idag...det lilla som återstår efter gastkramningen i går! Fast det kan ju vara värt att bli flintis bara det går hela vägen...
Kommentera

« · 871025 · »