1150x200-modo-header2-kopiera.webp

The Final Battle, part V

« · 871134 · » Till forumet

Sv: The Final Battle, part V
Mats Edström:

Jag har lite ont under håret idag, eftersom vi följde traditionen med en öl & jäger innan match, samt i varje paus!

Hmm, tur det inte var Vancouver-matchen i alla fall!!
Kommentera

Gidde: ...och så undrar folk om vi kan ha råd med Weinhandl nästa säsong! Det är såna som du som gör det möjligt! :)
Kommentera

Wayne Gresky: Om jag minns rätt så är väl Rooney Jerrevång inte ens populär bland LHC-supportrarna. Någonting om värsta sortens kappvändare.

Äh, jag tror att han har laddat upp med väldigt mycket sånt som syns i länken.
Kommentera

Paddan: Jag håller med honom. Det är dom här trevliga killarna från Linköping som är en publik som man unnar en seger. Ja, en seger för åklagarmyndigheten alltså.
Kommentera

Wayne Gresky:

En gör så gott en kan!! ;-)
Kommentera

Jag hatar då MoDo vinner.Jag njuter då Linköping gör mål.Jag blir skadeglad då Linköping vinner över MoDo.Jag blir barnsligt förtjust då Krizan gör en tabbe.Jag hånflinar då MoDo får någon felaktig utvisning,eller utvisning över huvudtaget.
Jag blir skitsur på min 8 åriga son som säger han håller på MoDo i finalen,så sur att jag hotat pojkstackarn med att få flytta till Mats Edström.
Absolut!! Jag erkänner!
MEN!
Bästa lag kommer att stå där i slutändan med den åtråvärda guldbucklan.
Timrå var inte det bästa laget.
Färjestad var inte det bästa laget.
Brynäs var inte det bästa laget.
HV var inte det bästa laget.
Luleå var inte det bästa laget.
Mora var inte det bästa laget.
Kvar återstår 2 lag, MoDo och Linköping.
Ett av lagen kommer att vinna och därmed vara Svenska Mästare.
I detta nu lutar det åt MoDo..Jag tror faktiskt det.
När/Om(just nu lutar det åt när)MoDo tar sitt Guld så måste jag och kommer jag att ur mitt barnsliga dagisbeteende plocka fram den vuxna gestalten.
Den som måste erkänna att i år var MoDo det bästa laget.
Kommer att vara den som sväljer stoltheten och går in här och säger Grattis till SM-guldet!
Det är bara så!
För övrigt är det är ju bara en lek...eller hur Mats?!?! :)
Så lycka till i kommande final(er) på er jakt på guldet!
Kommentera

Ann: Skicka pojken till Mats du, Ann. Han kommer att få den bästa av uppfostran! ;-)
Kommentera

Ann: Varken jag eller din son ser det som ett hot utan mer som ett löfte! ;-)

Snälla ex-granne, väx aldrig upp. HS kommer aldrig mer bli sig själv om det sker.

Klart du kommer att gratulera (om det nu sker det som vi vill att det ska ske), jag grattade ju er när ni gick upp i elitserien så det är ju inte mer än rätt...
Kommentera

Mats Edström: Prata för dej själv du..pojken ser alles förskräckt ut då jag säger det o vågar ju inte ens viska MoDo då...*S*

Att jag växer upp är lika sannolikt som att Sundsvall kommer vinna Sm guld någon gång i framtiden...dvs riskfritt:)
O klart jag kommer att gratulera...är ju världens bästaste X-granne..
Kommentera

Ann: Glömde ett o.....lämnar ett som ni får placera där det hör hemma...
Kommentera

Ann: Det är nog bäst för grabben om han bli modoit, det närmaste Timrå kommer att komma ett guld inom överskådlig framtid är 15 mil...
Kommentera

Wayne Gresky: Tycker om dej jag oxå!
Kommentera

Gidde: –
"När en journalist försökte ställa frågor reste sig Krizan och sa:
– I go home, thank you."

Intervjuerna med Krizan är ganska långa, denna varade väl i alla fall fem sekunder.
Kommentera

Martin S: Han skulle med andra ord bli en stor mediafavorit i NHL och den som klubben låter sköta alla presskonferenser.
Kommentera

Martin S: Ni hörde väl vad Petter sa i studion igår (eller det gjorde ni nog inte)? Men iaf, han förklarade att Krizan har en personlig guru hemma i Slovakien som har förbjudit honom att ställa upp på intervjuer under slutspelet.
Kommentera

Majlard med en riktigt bra artikel! Sug i er Aftonh*ran.

www.svd.se/dynamiskt/sport/did_15083750.asp
Kommentera

Lumber Jack:
Det primära är ju inte för en murvel att vara objektiv utan att birdra till sin egen försörgning genom att sälja lösnummer!
Var inte för hård då du kan ju bli en prostituerad själv om du inte tänker dig för!
Kommentera

Lumber Jack: Det var mkt bra skrivet faktiskt! Jag är helt inne på hans linje. Synd dock att han skriver fel angående målet (3-2 istället för 2-1).

Bra att han poängterar hur snyggt Skröders mål var. Det borde man skicka till killen på Corren som hävdar att det inte var vackert samtidigt som han klagar på modopublikens subjektivitet. Motsägelsefullt? Kanske lite ;)

Jag har faktiskt mailat killen. Ska bli intressant och se om han svarar (Bjurman på AB brukar göra det).
Kommentera

Deas:

Det är helt galet hur fri Skröder är vid sitt mål. Klantigt, LHC. =)
Kommentera

knaskamilla: Skröder ramlade ju bakom målet. Det är därför han blir så ensam när han väl kommit upp.
Kommentera

Klimpen: Hehe, om jag ska ägna mig åt prostitution bör jag var hård. Inte många kunder annars...
Kommentera

Lumber Jack:
Att ägna sig åt den verksamheten kan göras på många sätt, utan tanke göra saker för pengar är ett utmärkt exempel på hur lätt det kan gå!
Att låta sig utnyttjas på ett osunt sätt är ett annat! Det är så lätt om man inte tänker sig för bara, döm inte för hårt när det dyker upp det kan så lätt slå tillbaka någon gång!
Kommentera

Finns det rörliga bilder någonstans på den omtalade Döme/Lückner-kramen?
Kommentera

knaskamilla: Själv skulle jag vilja se påsen med stärkande dryck...

"MoDo-målvakten Karol Krizan hade besök av några slovakiska vänner och med sig hade dessa en påse med spr..t, förlåt, stärkande drycker - till Per Svartvadet."
Kommentera

knaskamilla: Ja, antingen Expressens eller Aftonbladets webtv.
Kommentera

Jaha. Först var det axel, sen magskada, sen magsjuka? Snacka om föränderlig skada.
Kommentera

shinzawai:

Jag pallar inte deras web-tv. Det blir jätteryckigt. Tror att det beror på att de har en massa rörlig jävla reklam överallt på sina sidor. Hur får man bort den reklamen?
Kommentera

knaskamilla: Själv tror jag att han fått dammlunga, av allt bullbakande.
Kommentera

knaskamilla: Kör du Firefox eller Internet Explorer? För mig funkar det mkt bättre med IE än FF.
Kommentera

shinzawai:

Kanske får kolla i IE i stället då.
Kommentera

Wennerholm: -Av publikreaktionerna i går skulle Linköping ha haft 37 utvisningar – Modo ingen.

:):):)
Kommentera

Det här rör iofs part VI, men ändå. Nu var det officiellt.
Kommentera

knaskamilla: Hade inte svt kramen?
Kan inte kolla eftersom den vägrar här...
svt.se/svt/play/video.jsp?a=804909
Kommentera

knaskamilla: Varm korv och hockeybuffé?

Var är ölen och spritbuffén?
Kommentera

Poffa:

O'Learys?
Kommentera

shinzawai:

Du hade rätt. I IE fungerar det. Skoj.
Kommentera

Poffa: ...och endast insläpp för 500 personer. Med andra ord lär jag inte ens behöva bry mig om att ta bussen från Bjästa in till Övik imorgon. Förresten, hockey på storbildsteven i entréhallen. Den ser man ju normalt nästan ingenting på under de gånger de visat filmer i dagsljus, så det ska bli intressant att se hur de tänkt sig det hela.
Kommentera

knaskamilla: Vi kommer njuta av maten och Cola Light. Kommer vara nyktert så det förslår.
Kommentera

Poffa: Det verkar som att MoDo räknar med förlust imorgon, eftersom arenan stängs en halvtimme efter matchslut. Då blir det alltså grav Cola Light runt Friscos biljardbord...
Kommentera

Paddan:

Fast vem ska öppna dörren? Frisco kommer ju att dricka grav-Red bull i en minibuss imorgon kväll.
Kommentera

knaskamilla: Visst sjutton. Äh, då är det nog lika bra att gå och lägga sig strax efter middagen imorgon och glömma bort eländet.
Kommentera

knaskamilla: Åker ni i så pass god tid att Frisco kan få mellanlanda på Söderstadion och se Bajen krossa Trelleborg?
Kommentera

Paddan: Friscos biljardbord har inget med min morgondag att göra. Om det inte ska på O'Learys, vill säga.
Kommentera

Mats Edström:

Nej, det blir inget fotbollande imorgon.
Kommentera

knaskamilla: Stackars Frisco...
Kommentera

Paddan: Prexis, vana som vi är att missa - just på målsnöret!
MoDo's skadekris allt värre - vilka då? För första gången sen 19 dec är alla igång! Kanske mjöldrygan (eller är det bullbakslungan?) får ett frågetecken.
Betydligt värre för LHC, som jag ser det. Minns MoDo som åkte ner till HV 7:e avgörande - hur lugnt som helst spelade man ut!!
Kommentera

Någon som har en bättre idé till en tvåpinnars? Tänkte försöka slå Hellges gabba gabba hey
Kommentera

bisterfinnen:

Inget slår Gabba, men det där var ett hyfsat försök i alla fall :)
Kommentera

bisterfinnen: En trepinnars kanske???
Kommentera

« · 871134 · »