1150x200-modo-header2-kopiera.webp

The Final Battle, part V

« · 871353 Till forumet

Sv: The Final Battle, part V
bisterfinnen: En tvåpinnars med enbart "401" slår allt. ;-)
Kommentera

Mats Edström:

Jämrans Mats, nu blev jag ju ölsugen igen!!!!
Kommentera

Deas: Man får väl lov att generallisera lite när man ger ett svar om den artikeln. Tvivlar på att han orkar svara på alla mejl men men.

"Haha!

Jag skrattar åt den bittra artikeln och tesen kring sveriges mest "sämsta" (för vem?) och osportsliga publik. Och det skall komma från en person som uppenbarligen håller på ett lag som har supportrar som i huvudsak består av nazister, rasister och personer som inte drar sig för att sparka alla - som håller på något annat lag - i huvudet om de får chansen. Fy skäms Linköpings folk, för de ni är.

Kul att se det bekräftat av de kapuschongdolda idioterna som stod i er lilla klack igår också. Obscena gester, slagsmål med polisen och skamfullt utburna som små tjuriga femåringar.

Ni är sannerligen värda ett SM-guld ni.

/ NuMo"
Kommentera

Poffa:

Oj. Fan, jag kanske måste hem och måla lite.
Kommentera

bisterfinnen: Varför inte en monokelförsedd gentleman och texten "Enögd, med stil och klass"
Kommentera

Paddan:

Ja, eller hon från futurama?
Kommentera

bisterfinnen:

Ett öga räcker....
Kommentera

Paddan: Klockren. Helt enkelt genitalisk.
Kommentera

bisterfinnen: Du menar väl Enöga:
Kommentera

Högt tempo nu, så någon kanske redan har hunnit posta Pedda Pedds korta och fina besked.

tv4.se/sport/541755.html
Kommentera

Alfred Awful:

Nä, jag läste det här till höger istället! ;-)
Kommentera

Alfred Awful: Var fick han smällarna, på axlarna eller i magtrakten, eller hade Svarten bjudit honom på preparerade bullar?
Kommentera

Mats Edström: "Allseende enögat" var faktiskt ett sajtnamn jag hade i åtanke för arvet.tk.

NuMo: Intressanta grejer som jag skulle vilja skriva längre om, i mån av tid. Den tidsperiod som svenska tidningar verkar ha varit mest intresserade av att skriva om sportslighet var väl f.ö. under försvaret av de amatöristiska idelaen. Alltså, att man inte skulle få tjäna pengar på sin sport då detta framkallade ett "osportsligt" beteende på plan mellan spelare och på läktarna, med en massa hemsk lokalpatriotism som var skadligt för nationalstatsprojektet Sverige.

Så ja, ur en rent filosofiskt synvinkel finns det absolut inget annat alternativ för mig än att vara osportslig. Sportsliga var punschdrickande aristokrater från överklassen på 1890-talet som inte behövde ta betalt för sitt sportande.
Kommentera

Lumber Jack: TRÅDBYTE!!!!!!!!
Kommentera

Hahaha. Läs Martins sista inlägg i slutspelsbloggen;

"då börjar sudden. Vet inte om jag klarar av detta."

Sen inga fler inlägg. Man skulle kunna tro att sudden hade ihjäl herr Sedin. :)
Kommentera

« · 871353