1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

The Final Battle, part VI

« · 873368 · » Till forumet

Sv: The Final Battle, part VI

Här kommer några av mina reflektioner från Guldnatten och efterföljande firande.Min tidsuppfattning av skeendena lär inte överensstämma med verkligheten så hav överseende.

Stora Torget del I
Efter ha sett matchen på O'learys så begav vi oss runt 22-tiden ut på stan för att fira. Direkt blev man så förvånad över att så många ville in på nämnda sportsbar. I kön syntes bland annat en rödögd Mattias Karlin (förklaringen till detta fick man senare i glädjebilderna från SA). Sen såg man hur mycket folk som redan tagit sig dit och förundrades ännu en gång. Det skulle bli mer av den varan under kommande timmar. Väl ute så vart det ett sjuhejans kramande med bekanta av alla olika grader, och jag har nog aldrig haft så många bekanta som då.
Efter en snabb tur ner i parken för det obligatoriska fontänbadet så hade antalet pers på torget fördubblats kändes det som. Och mer kom hela tiden, taxi lär haft en minst sagt bra dag. Sedan är resten ett myller av kramande, sjungande, skränande, fotograferande och ännu mer kramande.

Gideå International
Egentligen var väl detta det enda under kvällen som man minns med lite blandade känslor.
Uppresan, när vi till slut fått in alla som skulle med i bussen, var ett enda långt sjungande och skränande. Dessutom en hel del skratt. Speciellt när Strandman strax efter vi passerat brandstationbörjade tjoa om pisspaus. Först trodde vi han skämta men han tog sig med lite besvär fram till busschauffören/fixaren Arne som vid Arnäs Kyrka stannade och vips så stod ett dussintal pojkar på rad som i den värsta Orup-melodi.
Väl framme på flygplatsen så var vi långt ifrån ensamma och det fylldes konstant på med nya bilar. En taxi stod där med taxametern tickande och då väntan blev rätt lång så kan det inte blivit särskilt billigt. Några kom mer beredda än andra och dukade fram mat, sprit och öl ur bagageluckan som värsta tailgate-partyt.
På flygplatsen var det lite kaotiskt med poliser, Elvysar och diverse gratulanter som försökte få nån slags reda på när, vart och hur spelarna skulle komma ut efter dom landat. Saken blev inte bättre av att ett flygplan landade och sedan startade kort därefter. Tiden planet var nere på marken var på tokför kort för att hunnit taxa in, lämna av ett hockeylag för att sedan hinna taxa ut och starta.
När man strax efter det rätta planet landat så började inse att, pga polisbeslut(?), det inte blir mer än att se spelarbussen passera så begav vi oss in emot staden igen. Kylan hade då satt sina spår då stämningen inte var lika hög som på uppvägen, dock så blev den högre ju närmare stan vi kom.
På kullarna i norra E4-rondellen så välkommnade marschaller och några SM-Guld skyltar oss. Det stod även några personer ner emot On/Off som  vinkade till oss. Även brandstationen misstog oss för spelarbussen då dom kört ut brandbilarna och hälsade oss med blåljus och vågen.

Swedbank Arena del I
Galet med folk. Även här, som på flygplatsen så fortsatte kramandet av bekanta förstås.
Poliserna här såg än vilsnare ut än de på flygplatsen. Dom hade ingen som helst beredskap för att hantera de tusental personer som inväntade, den rätta, spelarbussen. Spelarna började nog sakta inse vad dom ställt till med. Susse, längst bak i bussen förstås, knackade på Morrison som satt bredvid och pekade utåt, båda tittade, skakade sedan på huvudena när dom såg folket och deras reaktioner.
När spelarna till slut tagit sig innanför grindarna så begav man sig, via en kort sejour på baksidan (se nedan), så samlades folket nedanför restaurang Victory's balkong. Där sjöngs det högt och när spelarna dök upp så blev det än värre. En notis var att så fort det "tystnade" lite ner så drog spelarna igång "O A Kuusela" gång på gång. Inget tvivel om vem segerhjälten var där inte. Detta verkade kunna hålla på i evighet så vi började sakta röra oss hemåt i segernatten. Dock hade vi inte hunnit långt då det hela avslutades med ett schysst fyrverkeri.
Hemma var man strax nån gång runt halv fem mer än 12 timmar sedan man lämnat hemmet och mer än 6 timmar efter vi lämnat O'Learys. En storseger-whisky, lite nattamat och en snabb genomgång av HS senare så var det ZZZ-dags.

Swedbank Arena del II
Galet med folk, återigen, när man återkom till "Valvet" ca 8 timmar sen sist. Glada återseenden med de som "missade" natten och sedan lite köande innan man kunde ta plats för hyllningarna. Ganska snabbt insåg man att det var tur man var ute i god tid för det var mycket folk.
En fin highlightrulle, dambrons-hyllning och några gamla guldhjältar senare så var det dags. Spelarentré under jubel efter spelarentré under jubel avlöste varann tills kulmen kom när Capi di Capo Svartvadet kom ut ur den återupplivade stubben med Le Mat. De flesta intervjuerna med spelare och ledare dränktes av publikens jubel men Svartvadets, med klump i halsen och glansiga ögon, ord nådde fram.
Snygg-Hasses spralleri var väldigt olikt honom men det visar bara på den glädje som äntligen fick utlopp. Ärevarvet lett av Robert Döme var underbart och sötast var Karol*2 som kastade slängkyssar upp emot publiken. Inte bara min mamma grinade åt detta kan man väl lugnt säga.

Stora Torget del II
Sjukt med folk när man kom dit men det gick hyffsat att ta sig fram trots allt. Såg hyffsat gjorde man också trots att man inte kom längst fram. De obligatoriska talen från digniteterna var väl inte roligast men who cares. Pink Hink funkar bra, och f-n så mycket bättre än Nick Borgen, som hålligångare för såna här tillfällen och det syntes att spelarna också drogs med när dom drog igång. Staffan Ling var bäst i "Staffan & Bengt" men han klarade detta med galans då han inte tog upp mer plats än nödvändigt.
Kul att man släppte upp MoDoTifo också för det pris dom ville dela ut. Apropå det...

Robert Döme
Robert Döme kanske inte är den bästa på det svenska språket men vårt engelska devis, som jag från början tyckte var lite för pretensiöst, har han både fattat och anammat till 110%.
Hans utspel på matcherna i Swedbank har fått han att bli en stor favorit bland oss fans. Man skulle enkelt kunna avvisa dessa enkla gester som rent publikfrieri men på guldnatten så visade han att han har MoDo i sitt hjärta minst lika mycket som de "infödda".
När spelarbussen till slut kom fram till spelarentrén så gick Döme inte direkt in i SA:a inre utan han haltade, under "Robert Döme Klapp Klapp Klapp" och spridda kommentarer från oss bakom stängslet, emot sin bil tillsammans med Blatny och slängde in sina guldhjälmar i skuffen. Sedan haltar vidare han emot oss, säger "No Pain, No Gain" och kysser guldpengen runt halsen.
Men det är inte slut där. Efter att balkongscenen pågått i 30-40(?) minuter så öppnas plötsligt en dörr nere vid spelarnas omklädningsrum och en gestalt kliver ut i natten. Snabbt identifierad på hans numera klassiska gångstil inser vi att Robert Döme, med en bira i handen, finns mitt ibland oss dödliga.Snabbt var han omringad av ett tjugotal fans och fick emotta en hel del kramar, high-fives och gratulationer. Att han sedan hade problem att komma tillbaka in i SA:s inre då dörren gått i lås bakom honom visar att det var en ren spontan gest från Slovaken.
Lägg till detta de utspel och scener som utspelades på isen i SA och på Stora Torgets scen under söndagens hyllningar så är det ju inte svårt att älska denna spelevink.

Kommentera

Salle: Och vart tog formateringen vägen där då... ta bort snälla
Kommentera

Poffa: Bra skrivet.

Men visst har man i NHL sett många lag med lika många stjärnor ;)

Haha, förlåt :)
Kommentera

shinzawai:

Just i dag är jag stark...
Kommentera

hellge: Lyfte du... The Poffa? Hur känns ryggskottet? ;)
Kommentera

Poffa:

Ahh...

Det verkligen skönt att känna igen känslan i det du skrev. Det är så jävla skön att läsa, för man slungas emotionellt tillbaka till lördagsnatten.

Snyggt skrivet föresten

Själv är jag speciellt nöjd att jag tillhör de som lyfte den stabile Poffa och många andra med en Grizzlykram...
Kommentera

Poffa: Wow, bra skrivet.
Kommentera

Den eviga väntans tid är över.

Ungefär så känns det nu när man börjar inse vad som verkligen hänt. MODO Hockey, mitt älskade MODO som jag följt slaviskt sedan jag som femåring följde med pappa på varenda hemmamatch, har äntligen tagit SM-guld igen. 

1979 var jag en liten knodd på 1½ år. Jag minns av förståeliga skäl ingenting av den händelsen, men ändå har året någon form av magisk aura omkring sig för oss MODOiter. Dock minns jag som igår hur jag grät när Foppa förstörde sin klubba 1994 i Malmö Is stadion, jag minns det som igår hur kaxigt lycklig man var nere i Gävle 99, inför både andra och tredje perioden. Hur enormt tung hemresan från Gävle var och hur jag grät floder på ståplats, timmen efter att Brynäs stulit vårt guld.

Jag minns också hur jag 2000 och 2002 insåg redan tidigt i finalserien att vi var chanslösa och att man fick vara stolt över grabbarna som tagit sig så långt. 2004/2005 var säsongen då allt skulle bli bra. Lockoutsäsongen skulle MODO bara vinna. Vi hade ju ett drömlag. Inte ens i NHL hade man sett lag med så många stora stjärnor. Alla vet ju vilket antiklimax det var. Men nu, äntligen kan man släppa allt det där, nu kan man istället glädja sig över säsongen 2006/2007 som varit, för att använda ett Hasse-uttryck, MAGISK!

Det hela började redan i somras, då det stod klart att MODO skrivit kontrakt med Susse, förlängt med Timmy och Salle och Svarten valde att stanna kvar, trots sina uttalanden om att de ville se en tydlig väg utstakad av föreningen. Jag räknade dock aldrig med att vi skulle få se detta. Slutspel, visst. SM-guld, bara i mina mest högtflygande drömmar.

Första träningen, den 31:a juli, i den nya arenan skvallrade om någonting lite utöver det vanliga, men fortfarande var det bara slutspel som var målet i mina ögon. Jag ska ärligt erkänna att det var inte förrän vi var i finalen som jag började tänka tankar om guld.

Jag menar, holmgången mot Timrå i sju matcher, avgörande i sudden death och ett hysteriskt glädjefnatt som nästan fick arenan att tippa ner i hamnbassängen. Sedan sju matcher mot ett favorittippat HV, som ändå kändes svagare än Timrå. Och vetskapen om att LHC avfärdat Färjestad och Luleå gjorde att jag hade LHC som favoriter.

Första matchen i finalserien ingav heller inte några enorma förhoppningar, även om jag inte blev skrämd av att det rann i väg. Andra matchen i Linköping, då MODO förlorade ytterst knappt, var den som fick mig att börja tro. Vinsten i femte matchen i förlängningen, efter att ha varit utspelade långa stunder, var till slut det som gjorde mig så säker man kan vara. LHC orkar inte resa sig igen, det var känslan.

Trots det var det nervöst sista perioden i sjätte matchen. Bilder som är knäppta på mig då visar en person på gränsen till nervsammanbrott. Jag har stora minnesluckor från spelet, det enda jag kommer ihåg är fragment och att jag hörde min puls ligga någonstans på 250 slag i minuten.

Inte förrän pucken hamnade bakom MODO:s mål med två sekunder kvar kunde jag släppa lös, och som alla släppte lös. Ljudnivån inne på O’Learys nådde nog 150 dBA, tårarna rann på mig, alla kramade alla och TV-sändningen var bara ett diffust sken i bakgrunden av glädjen.

Från då, 21:36 lördagen den 14 april 2007, och fram till nu har jag haft ett leende fastmonterat på läpparna. Det kommer nog att sitta där ett bra tag till, för jag har nog inte fullt ut begripit vad MODO ställt till med och det kommer nog att dröja ett tag till innan det helt sjunkit in i mig.

För kvällarnas kväll, nätternas natt kommer för alltid att vara ett minne för mig. Aldrig att jag glömmer detta, aldrig någonsin. Inte glädjen på O’Learys, inte de otroliga glädjescenerna på torget där alla var kompis med alla och vuxna män grät öppet och gav varandra björnkramar, inte folkmassan som stod uppe på Gideå flygplats, inte den enorma ansamlingen av fans nere vid arenan mitt i natten, inte firandet av spelarna när de stod på balkongen, inte firandet i arenan på söndagen och framför allt inte det otroliga folkhavet som hyllade hjältarna på torget i lilla Örnsköldsvik på söndag kväll. Inte någon enda liten detalj tänker jag glömma, för detta är för alltid helgen då den eviga väntans tid var över.

Kommentera

knaskamilla:

Ja det var precis det han gjorde, men jag betvivlar att kunde lästa i de svenska dagstidningarna, han tittade nog mest på bilderna skulle jag tro eller kanske kollade hur många + han hade fått i senaste matchen =)
Kommentera

Rytter:

Menar du att han tjuvläste? På tal om Statoil så berättade sambon att Adam måste vara någon sorts biltvättsnörd. Han är tydligen in varenda dag och tvättar bilen. En dag var han in två gånger. Vissa sover mellan matcherna, andra tvättar bilen...
Kommentera

scim:

Ja Justin är en riktig profil. Riktigt kul att se få se en sådan spelare i modo.

Kommer ihåg fösta gången jag såg honom, måste ha varit i höstas precis när han kommit till klubben, han hade nog gjort någon match men jag hade aldrig sett honom. Vi stannade iaf till på Statoil för att tanka när vi var på väg till Umeå, var en jävulska kö så det tog lång tid. Under tiden vi stod i kön la jag märke till en kille med en mössa nerdragen nästan över ögonen som stod och bläddrade i alla tidningar som fanns. Kommer ihåg att jag tänkte "Hjälp vad är det där för jätte och vilket fängelse har han rymt ifrån" =)

Skulle också vilja se honom i laget nästa år, men tyvärr tror jag inte att han kommer vara kvar. Han har säkert en riktigt bra lön och att erbjuda honom ett "vanligt" kontrakt lär nog kosta. Kanske Ecke kan hitta på någon lösning och låta han spela i Finland eller Europa och plocka hit honom på artistkontrakt under hösten.

Hade varit kul och få se honom skadefri under slutspelet, syndes att han hade lite problem med sina ljumskar. Tyckte att han saknade trycket i skridskoåkningen innan och under slutspelet samt att han i vissa fall svängde av istället för att sätta dit en tackling som han tidigare gjort under säsongen.
Kommentera

Frisco:

Haha, han kopplade ju till slut iaf.
Kommentera

shinzawai:

Haha, ja han är ju så otroligt ohockey i sin framtoning så det är inte sant. Även han en hjälte av stora mått, hoppas verkligen Ecke inser det också. Han kan ju extraknäcka på plattan dessutom och dra in lite extra cash till föreningen.
Kommentera

scim: Det roligaste av det som händer inne på arenan efter slutsignalen är detta:

www.hockeysnack.com/medlem/Frisco/filarkiv.php?showfile=helm.jpg

Det gick inte så bra. Vi provar en gång till:

www.hockeysnack.com/medlem/Frisco/filarkiv.php?showfile=helmno.jpg
Kommentera

Salle: Justin är ju laid back, en härlig glidare som aldrig kommer att överträffas i den genren. BEHÅLL!!
Kommentera

shinzawai: Stuket på Justins keps är de bästa. Lite Dennis.varning på den...
Kommentera

scim: Hehe ja det var det bästa.
Kommentera

shinzawai:

Haha, Timander är ju helt underbar när han tappar rösten och sedan ljudar "Fantastiskt". Vilken hjälte.
Kommentera

Martin S: Galet härligt MODO-TV-inslag. Din engelska har förbättrats också, är det alla intervjuer med Döme, Kuusela och Justin som gjort det? ;)
Kommentera

Martin S: Schysst inslag återigen.

Mer sånt tack.
Kommentera

Någon som vill ha sina bilder publicerade på www.nhl.com? Fick detta mail just av min goda vän Bill Meltzer som jobbar åt nhl.com

"Could you email me a couple photos of the celebration after the win(the team in Cloetta Center and/or the fans watching from Swedbank Arena). I'd like to use them for NHL.com this week."

Hör av er

/Martin
Kommentera

Senaste MODO-TV inslaget ligger ute nu. Intervjuer med Döme, Svartvadet, Enström, Morrison och Timander. Allt från Gideå flygplats.
Kommentera

Alfred Awful: Nu har jag sett om hela finalen i divx-format. Jag blev väldigt besviken på placeringen av mikrofonerna, man hörde inte Modo-klacken speciellt många gånger trots att vi i andra halvan av matchen ägde läktarmatchen för det mesta. Jag är dessutom besviken på producenten som hellre visade samma tråkiga sittplatssektion, gång på gång på gång än att visa karnevalstämningen som stundtals rådde bland Modoiterna. Nåväl, mitt minne är dock inte förvanskat av någon producent.

Angående mina bilder så får de gärna användas, men det skulle inte skada om mitt namn fick credit för dem, bubbla mig för det vid behov.
Kommentera

Mikael Uhlin: Fantastisk text, addera den gärna på Hockey Files med lite bilder från dagen. shinzawai kanske släpper några av sina från firandet i Ö-vik i så fall?
Kommentera

Puh, vilken pärs! Eller rättare sagt; att det gick så pass smidigt ändå.

Matchen beskådades på storbildsskärm i arena-entrén tillsammans med yngsta dottern och 498 andra modoiter. Kändes faktiskt mindre nervöst än jag tror det hade blivit hemma. Och så repriserades Pontares exorcist-tolkning av nationalsången före match!

Sista perioden gick ovanligt fort och de sista två minuterna stod alla upp och skrek. Inte förrän det var 5-6 sekunder kvar började vi räkna ner och faktiskt tro på det vi såg. I typ fem minuter därefter stod alla upp och hoppade och skrek okontrollerat. I högtalarna spelades Queens "We Are the Champions" men det hördes knappt.

Jag har många gånger under de senaste 28 åren föreställt mig ögonblicket när Modos andra SM-guld skulle vara ett faktum och då har det alltid varit en oerhört känsloladdad, gripande och tårfylld ceremoni men nu stod jag bara upp och hoppade med ett leende så brett att huvudet nästan gick i två bitar. En kompis till mig slog fast att Modo nu är världens bästa lag! Han resonerar som så att om Sverige är både världsmästare och OS-mästare i hockey så är väl svenska mästarna världens bästa klubblag, och så måste det förstås vara. Det är inte ofta man kan dra så välgrundade och logiska slutsatser :-)

Efter att ha sett medaljutdelningen samt Svartvadet höja bucklan mot skyn – hur härligt är det inte att kunna skriva de orden! - drog vi sakta upp mot stan i ett improviserat segertåg längs med den parad-aveny som passande nog heter Viktoriaesplanaden. Bilar längs vägen signalerade på mediterrant vis och flera hade flaggor och nervevade rutor med skrikande passagerare, bland dem min äldsta dotter. Vi svängde av upp mot Stora Torget där fler människor var samlade och under kvällen/natten var det bitvis smockfullt på detsamma.

Scenen på Stora Torget äntrades av en improviserad klack och i timmar rullade diverse heja-ramsor över torget. Träffade några bekanta där, bland annat Hellge som sken som om han hade en gloria över hjässan. Två unga kusinbarn hade direkt efter slutsignalen åkt ner från Nordmaling och ett tag stod de med mina döttrar på scenen och sjöng. Till och med min mellandotter (som faktiskt inte är särskilt hockeyintresserad) stod där ett tag.

Efter ett tag gick rykten om att spelarna strax skulle komma till Arenan ("vid 12-tiden", "halv ett", "fem i ett - det är säkert!", "halv två" osv) så vid 1-tiden drog hela lämmeltåget tillbaka ner till Framnäsudden. Väntan blev lång och kall men strax efter klockan 2 kom faktiskt spelarbussen. Inne i den mörklagda bussen bak tonade rutor skymtade herrarna iförda sina gyllene hjälmar.

Kort efter det gav jag upp och traskade hemåt. Tilläggas ska att jag var spiknykter. Även om det fanns alkohol i mängder både på torget och utanför Arenan - man trampade på splittrat glas och hopknycklad aluminium vart man gick - så hade jag inte förberett nåt och alla utskänkningsställen var knökfulla. Hur som helst, jag kände mig bakis ändå när jag långsamt vaknade till liv vid 9-tiden på söndag. Infann mig sedan med döttrarna vid hyllningarna i Arenan. Och visst, mellandottern var med även då! För en gammal räv som jag var det extra kul att återse några av hjältarna från 1979, några av dem i SINA "guldtröjor", dvs de vita M-tröjorna. Visserligen drog intervjuerna med dem ut på tiden men det var det nästan värt när man fick höra Ulf ”Nubben” Norberg titulera sig själv sniper!

Hyllningarna på Torget följde jag bara delvis. Längre upp än till Intersport kom jag aldrig i trängseln men jag fick se bland andra Salle, Enström och Freddan passera på lastbilsflaket nära håll.

Hoppas nu att Modo blir Europa-mästare vid nyår och sen skulle det vara kul att möta Stanley Cup-vinnarna och bli bäst i universum...

...typ.
Kommentera

73Sjöbba: Nä. Se matchen i repris.
Kommentera

MorganaLefaey: Jäkla skit Modo! Nu är kvällen förstörd, hade tänkt att bunkra upp framför tv'n nu. Vad ska jag göra nu då? Umgås med familjen?
Kommentera

MorganaLefaey: Det ska vara kul att spela i Modo. Här gör Modo ett Japanskt byte under sista finalen.

bp0.blogger.com/_pHRsMfGP5-A/RiFkjL-lp_I/AAAAAAAACqA/NiqvgBuBk5s/s1600-h/IMG_7984.jpg
Kommentera

Paddan: Viklund skrev på så fort han fick reda på att det fanns koskenkorva där.... Eller hur var det nu?
Kommentera

MorganaLefaey: Ja nog är dom värda det, deras tur att få sitta tillbaks och njuta nu =)..
Åhh det kan man ju lugnt säga att dom gjorde igår, den ena "gladare" än den andra :)
Kommentera

MorganaLefaey: Men hur ska det gå med festen om de skickat Viklund med all Koskenkorva till Skellefteå?
Kommentera

good_girl: Hörde nyss av en källa att modokillarna tydligen skulle ha fest ikväll, i morgon för att sedan avsluta festandes på Onsdag. Ingen dålig fest de fick de killarna, men det är de värda och sedan så har ju vi kunnat festat under finalserien vilket jag inte hoppas de gjort. Om de gjort det så kanske det är vägen att gå under seriespelet också. :)
Kommentera

shinzawai: Yes yes yes =)
Kommentera

good_girl: You know it!
Kommentera

zigge: På tal om hockeyskola så ser jag att succébacken Lewerström är på väg att bli inplanterad gutt.
Kommentera

Paddan: Tjena!! Denne Rooney är en Legend här nu, ni kanske redan avhandlat detta, men han har ju kommenterat 'vuxenundervisningen' han bedriver!! :-)
Man hinner inte plöja alla inlägg nu, tätt på given.
Ikväll går man 'på gräs', sneakat åt mig en plåt till det här gröna schacket, utan större fart.
Kommentera

Snacka om underbar känsla i övik igår, har ju rysningar över hela kroppen fortfarande. BRA jobbat MODO =)=)=)=)=)=)=!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Martin S: Tro om Rooney kollade presschefens hockeykunnande för att se till så att det inte var någon, hemska tanke, hockeyokunnig Linköpingsbo som råkade få pengarna
Kommentera

knaskamilla: På tal om 50/50-lotten så vann LHCs presschef då jag var där och såg finalmatch 3. Vinsten var på hela 38000. Ungefär som om Hasse Andersson hade vunnit i Ö-vik.
Kommentera

Martin S: Hahaha, priceless. :P
Kommentera

Jag köpte förresten en 50/50-lott i CC. Dålig investering, det enda man fick som tack var rabatt på McD i Östergötland... Men hade jag vunnit hade jag varit glad, tror vinstsumman var på typ 47 000 (om de inte lurades och skrev ut den summa de fick in på lotteriet...men då var det ändå en rätt bra vinstsumma).
Kommentera

shinzawai: MODO-TV slänger upp en intervju med Kuusela inom kort också. Dessa ord förekommer i den också :)
Kommentera

Paddan: Jag trodde också att de tröjorna bara var för de som var på plats i Cloetta Center i lördags.
Kommentera

knaskamilla: Nu har jag världen mer rättvänd och så också filmen från gårdagen...

[url=
www.youtube.com/watch?v=8OUQ-wNTT88]Salle och Timmy sjunger en sång[/url]

För övrigt så hämtades den gamla Salle 00-replican ur garderoben imorse, Touminen-tröjan är för stor att jobba i, och detta har lett till idel leenden och sköna kommentarer.

Bla sa fru Hedin "Har du överhuvudtaget tagit av den?"
Jag svarade med ett jo när jag sov. "Jaså du har sovit"?!?! replikerade hon med ett brett leende.

Sen pratade hon med en expedit som senare förtäljde att det blivit 3 timmar på söndagmorgon för Pirre. Och detta pga att barnen INTE vaknade kl 7 som brukligt. Sen var det nåt idag (Timmys saft och tårtkalas?) och imorrn ja hela veckan var det nånting.
Kommentera

Paddan:

Ja, upprörande! De kunde ju iaf ha gjort en CC limited edition om de ska hålla på såhär... Jag tror att vi kan betala spelarnas guldbonusar med de pengar vi får in på att sälja guldtröjor.
Kommentera

Poffa:

Då väntar jag med att inhandla sommarens Crocs tills dom nya, fina släpps ;-)

Kör vidare med fjolårets tills dess...
Kommentera

knaskamilla: Jaså, de säljer alltså de där guldtröjorna till såna som varken var på plats i Swedbank eller på plats i Cloetta Center under matchen i lördags . Jäkla kapitalister...
Kommentera

Poffa: Man kan ju undra hur många som undgått att MoDo vunnit SM-guld? Jag menar, i övrigt säger den bilden inte speciellt mycket.
Kommentera

Haha jag har inte sett någon segerintervju med Kuusela där han inte säger "Hard to describe" och "Awesome, AWESOME feeling". :)

Senaste i raden är Allehanda Web-TV.
Kommentera

Mats Edström:

Vilken nostalgisk logga. Be honom göra om den med guldloggan från hemsidan!
Kommentera

« · 873368 · »