1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507064 inlägg · 4104 ämnen

The one and only Lonken

« · 1069349 Till forumet

The one and only Lonken
Mannen som vid beställningar av kläder gärna ser så många x innan l´et till sin egen utstyrsel ska äntligen hamna i lite rampljus!
Saxxat från officiella;
"Bli inte förvånade om ni ser radiosportens Christer Jonasson i MODO Hockeys bås i samband med matchen mot Timrå. Han håller på med slutforceringen av sin dokumentär om MODO Hockeys materialförvaltare Ulf "Lonken" Lundgren.

"Lonken" är i dag den materialare i elitserien som varit med längst.
- Ett av de roligaste och intressantaste reportage jag fått göra, säger Jonasson.
Dokumentären kommer att sändas i november och blir närmare en timme lång."

Sjukt kul, och den timman är jag uppbokad från och med nu. Han måste ha hur mycket roligt som helst att berätta om våra hjältar! Kanske borde detta ramla in under Heart of hockey, då han för mig är det personfierat. Men han är stor nog att bära ett eget ämne.
Kommentera

Sv: The one and only Lonken
spud: Här sparkar jag liv i din tråd igen. I morgon smäller det!

www.sr.se/cgi-bin/p4/nyhetssidor/artikel.asp?ProgramID=3103&Nyheter=1&artikel=2373323
Kommentera

Lumber Jack: Ha, jag satt just och letade rätt på tråden för att göra detsamma. Letade rätt på tråden, och det stod 0 svar. Så jag blev så förvånad att när jag tryckte på den så fanns det svar.. snurrigt.

Jag kommer åtminstone vara klistrad.
Kommentera

spud: Glöm inte bort detta nu.
Kommentera

spud:

Ang. Tuokko och Snellman så skrev jag ett inlägg på officiella om det. Ingen kommentar från någon...

Från off:
Är det bara jag som blev förbannad när Tuokko agerade "superstjärna". Sist hem i försvaret och tamejfan sist med i efterföljande kontring. Fy fasen vad oengagerat och slött. Släng ut semesterfiraren.

Snellman är varken snygg eller slipad, men mannen försöker i varje fall i varenda byte han får. Där ser man frustrationen, men också insikten i att det enda sättet att få det att släppa är att kämpa varenda djävla byte man får.
Kommentera

spud: Nu blir det en rask långpromenad med P4 i lurarna.
Kommentera

Lumber Jack: Nu har jag gosat ner mig, satt i hörlurar i öronen för att försäkra mig om ostört avlyssning. Medans det i en annan del av u världen har hockeysupportrar hämtat inspiration från firman för att hålla sina favoritspelare i schack.
Kommentera

"skulle jag vara en vanlig människa.." Ny souvenir?
Kommentera

Lumber Jack: I november 2003 gjorde Lonken sin 1000:e tävlingsmatch. Kan du räkna ut hur många han är uppe i nu?
Kommentera

Frisco: En mycket snabb räkning i matchkalendern ger 350 från och med december -03 tills i går. Men då tror jag det saknas någon DM-match där.
Kommentera

Frisco: Förresten, räkna själv din slöhög. Eller är du upptagen med att illustrera "Framtidvision Timrå"?
Kommentera

Lumber Jack: Jag vet ju inte om han varit ledig någonting. Fast det kanske han inte har?
Kommentera

Frisco: Dags att låta webradion gå en timme, innan man knyter sig. Perfekt att lugna ner sig med historien om Lonken så här efter en tuff träning.
Kommentera

Frisco: Han kan även ha varit sjuk, Agent Turkos torde veta.
Kommentera

Lumber Jack: För Er som ev missat, eller vill höra om & om igen. KULT-program om en kult-man!
Lonken borde ju vara värd minst en 2-pinnars, eller hur?
Lite snålt att endast Foppa bjudit över honom till NHL, hittills iaf.
När fyller han 50? Borde ju uppmärksammas i Banken, om inte sommarstängt?
Kommentera

zigge:

Det är några år kvar...

17 mars 1962 är han född vad jag vet.
Kommentera

Gidde: OK, tack! Då bokar vi alla in 17 mars 2012 , MoDo tar SM-guld , det 6:e, o Lonken bärs runt i guld-stol av Sedinarna, Enströmmarna o andra!!
Kommentera

Vaf-n han har slutat röka?!? Då är det ju bara att lägga ner verksamhetetn. Allt bygger ju på att Lonken drar några Lonh John utan filter!

Å hur f-n går matchtröjorna på 4000? Bättre då att gå upp till souvernirshoppen, då har de ju tjänat in massor med pengar.
Kommentera

Plexi: Man fick en helt annan dimension på tröj auktionerna efter att ha fått reda på det.
Kommentera

« · 1069349