1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508358 inlägg · 4106 ämnen

Tidig silly season...

« · 232890 Till forumet

Sv: Tidig silly season...
Zigge:

Va? Jag tror knappast att jag får något beröm någonstans.
Kommentera

Frisco, Zigge:

Nu har ni förvirrat poffa till den milda grad att han börjar sprida omkring sig knas-liknande oneliners, är ni nöjda nu?
Kommentera

scim:

Tur att du kommer till min räddning och ser till att det blir någon ordning igen. Förmodligen är det den där känslan av bedrövelse som gör att jag inte är mitt riktiga jag.
Kommentera

poffa: Nummer 8 i MoDos A-trupp heter väl Erik Leverström. Ett år kvar på kontraktet. Snart börjar barmarken för honom här uppe. Ytterligare ett härligt backämne.
Kommentera

scim:

Det är hans segdragna kamp mot knas när det gäller håkkiäkkspärtskapet som speglar av sig, har jag på känn.
Kommentera

Björn VII:

Måste säga att det är ett pinsamt bakslag för HS-slutspelet att knas kvalificerat sig till semifinal men inte poffa, han försökte ju iaf ;)
Kommentera

Frisco:

Lewerström är för mig ett avslutat kapitel. Det mesta talar för att MODO fortsätter att låna ut honom. Tror knappast att hans inställning har förbättrats sedan i höstas.

Nä, skall vi ha en back med nummer 8 på ryggen så hoppas då jag att det står Jonsson under. Hans i förnamn.
Kommentera

scim:

Men är det verkligen ett bakslag för HS-slutspelet?

"Don´t kill the messenger" :-)
Kommentera

poffa: Vad talar för en fortsatt utlåning? Att Brithen inte är kvar, kan det tala emot en fortsatt utlåning? MoDo kanske ska prova honom som center?=)
Kommentera

MartinS: Jag håller med om att Agu bör få chansen men jag är mera tveksam till Lind. Lind har väl haft problem i ÖSK i vinter och inte övertygat eller? Jag skulle då hellre se att spelare som Daniel Sondell eller David Holmqvist skulle få chansen.

Ingen trodde att Tobbe Enström skulle göra sådan succé och varför inte försöka igen? Ge en ung spelare chansen och han tar förmodligen den chansen.
Kommentera

Sundancekid: Jag håller med dig om att MODO och Dusan Milo bör skiljas åt inför nästa säsong. Milo motsvarar inte förväntningarna och sitter förmodligen på en av de högsta lönerna i MODO.
Kommentera

poffa: 50.000kr/månad borde räcka till mera än till bara lön för Agu och Lind. Jag kan aldrig tänka mig att MODO skriver ett kontrakt med dessa oprövade killar på 25.000kr/månaden. Om du räknar in sociala avgifter och annat i dessa 50.000kr kommer vi nog närmare sanningen.

Vem har förresten lägst lön i MODO denna säsong? Enström eller Almtorp är mitt tips.

Grundström har varit bra i öSK i vinter och jag håller med om att det vore intressant att prova han i sommar.
Kommentera

scim:

Men hallå - jag tippade faktiskt hockeymatcherna. Jag trodde det var det relevanta. Jag har för mig från tävlingarna i fjol att det var lite extrafrågor som mest bara var med för skojs skull, men som inte gav några poäng. Sådant är positivt. Inte alla har en massa tid, bredband och ork att svara på dryga frågor.

(Du kan få köpa min semifinalplats, om du vill.)
Kommentera

knaskamilla:

Vilken hemsk (men inte förvånande inställning). Jag tänker vinna min semifinalplats.
Kommentera

scim:

Okej. Du kan väl iaf lägga på minnet, ifall det inte går enligt dina planer, att du får köpa min... ;) (Det är väl ingen mening att jubla över en semifinalplats man tog för att ens motståndare inte heller iddes svara på frågor, va?)
Kommentera

knaskamilla:

Du tog alltså ut förlusten i förskott?
Kommentera

knaskamilla:

Ett misstag att tro att jag inte slagit av LIVE-n förrän jag borstat tänderna, muahaha!

Nu är det så att jag fått ett ledsamt brev av ri-ara där hon uttryckte hur tråkigt det var att hon inte hann svara i tid, så din tes faller, och du har dessutom uttryckt missaktning mot ambitionen hos en medtävlare. Jag finner ingen annan lösning än att tilldela dig ditt tredje straffpoäng, dina retoriska finter har inget hopp här. :-P
Kommentera

scim:

Ehm...nej?

På tal om silly (nu ska jag sno igen, detta är från ABs hemsida):
"Vilket slutspelslag har de värsta supportrarna?

Ställningen just nu:
Djurgården (45.7 %)
Frölunda (4.5 %)
Färjestad (7.0 %)
HV 71 (16.9 %)
Leksand (6.7 %)
Luleå (9.5 %)
Modo (6.1 %)
Timrå (3.6 %)

Totalt har 18135 personer röstat.
Omröstningen startade 6 mars 00:10"

Varför har så många röstat på DIF? Jag känner ett par DIF-supporters. De är inte så hemska (fastän en av dem skulle ha mått bättre på hakan om hon hade jublat lite mer åt Werners mål...).
Kommentera

Björn VII:

Jag säger bara vad jag hörde av en Solle-bo. Är de måhända inte pålitliga?
Kommentera

knaskamilla:

Jag tror att folk driver med dig. (one-liner-pling!)
Kommentera

Björn VII:

Jag tror att det ligger i släkten.
Kommentera

knaskamilla:

Det tycker jag är en tråkig inställning, att acceptera det alltså. (1,5-liner?)
Kommentera

Björn VII:

Att acceptera vilket? Lathet? Släktskap? WO-vinst?
Kommentera

knaskamilla:

Nu vet jag inte vad du pratar om, tar f.ö. inte ställning i konflikter där jag själv inte har något intresse i en vinst för den ena el. andra sidan. :-)
Kommentera

Björn VII:

Då är vi kvitt, för jag vet inte vad du pratar om heller.
Kommentera

knaskamilla: Undrar om folk som röstade tänkte bara på huliganism eller om de även tänkte på hur enögda publiken är i den omröstningen? Om så är fallet verkar det som att vi Modoiter inte är så dåliga som man kan tro om man läser vad vissa skriver i pressen och diverse forum...
Kommentera

Jonsson8:

Nu har jag kommit på vad som skett i omröstningen: drösar av HV-fans har röstat på DIF-fansen, eftersom de inte gillade att bli utpekade i en kvällstidning som en dålig publik. Eller något sådant.
Kommentera

« · 232890