Salle: Nordgren bröt tydligen båtbenet. Oerhört tråkigt för det är en väldigt sevärd spelare som alltid ger allt. Det lär ju inte direkt minska oddsen på att hamna i kvalserien för Timrå.
På kort sikt kan det vara en liten fördel att tappa den bästa forwarden då det ofta innebär att andra tar mer ansvar, men i längden är det förödande.
Nåja. I kvällens match ikväll hoppas jag att Modo visar att man inte accepterar att vara så urusla två matcher på raken.
J F K: Hellre utlänningar på planen, än "hemvävt" på skadelistan! Dock inget ont om Nordgren, hoppas han snart e tillbaka.
Nee, Uffe får väl ta i med kraftord, sånt lallande som mot RBK lär inte ge poäng. TIK har ju en förmåga att lyfta sig o ge mer än allt mot MoDo. Hoppas på BRA match, krävs en BRA domare för det , finns det nån sån?
zigge:
Det blir helkväll framför teven. 19:30 Farmen, följt av Sveriges Mästarkock och Inkognito på tv4.
Kan knappt vänta.
Blake: Han sa inte som salig Tommy Sandlin sa, efter den berömda utskåpningen när MoDo körde över Brynäs, på (var det c:a 5 minuter?) Tommy fick frågan VARFÖR han inte tog t o: "Jag hann inte!"
Linus & Hägg är ju tillbaka, nog borde väl Hägg hyllas för jvm-silvret nu på torsdag, hoppas jag?
zigge: För att vi ska få några fler derbyn och mer klirr i kassan att se fram mot så kanske vi borde lägga oss ikväll så att Timrå får skramla ihop lite poäng.
Fast det är ju bra roligt att vinna över Timrå också..!
MODO Hockey (White) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
18. Ritola, Mattias | 35. Gunnarsson, David | 12. Spina, Dave | |||||
23. Svensson, Björn | 28. Forsberg, Kristian | 17. Madsen, Morten | |||||
38. Torp, Nichlas | 7. Hägg, Robert | ||||||
22. Nagy, Ladislav | 26. Påhlsson, Samuel | 70. Kempe, Mario | |||||
15. Cumiskey, Kyle | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||||
10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 25. Müller, Marcel | |||||
51. Ahnelöv, Jonas | 49. Regehr, Richie | ||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus |
MorganaLefaey:
Rätt i huvudet enligt mig. Otroligt att det inte blev utvisning.
MorganaLefaey:
Vi började bra men riktiga chanser har det varit lite med. Liten minichans nu när vi får utv. för första gången med oss. Lite kort om tid bara.
Redigerad kommentar
NuMo: "Vi började bra men riktiga chanser har det varit lite med"
Det ser ut så när man möter "nya" timrå ala 2013, men du/ni kan trösta er med att det räcker med ett mål för att vinna.
MorganaLefaey: Det är bara hålla med alla på tv som uttalat sig. Solklar checking to the Head. Nagy verkar borta för resten av matchen. Det är sorgligt att fyra domare inte kan se det alla andra såg, redan utan repris.
vi tappade helt klart initiativet med den tacklingen. Mycket roterande av spelare och inget flyt.
Larsson verkar klara sig bra. Snacka om otur att ramla sig ner till att få huvudet i kläm.
J F K: Har varit på middag med tanten, ser att det står 0-3 eller 0-2, men hur har det sett ut?
Hörde att nagy utgått pga skada?
J F K: Aha så nagy kan bli borta ett tag nu då eller tog det jätteilla?
Målet är väl svårt att se, det ser ju inte ut som att han har grillan i luften men det ser nog videodommaren bäst
J F K:
Hoppades nästan att han skulle ge matchstraff där, så att matchen i efterhand kunde användas som ett skolexempel för hur domare INTE ska göra.
Märkligt bortdömt mål. Inte att det blev bortdömt, utan att måldomaren var så otroligt övertygad i en situation, som åtminstone enligt de nya reglerna, såg väldigt svårbedömd ut.
Som jag har förstått det var det tidigare förbjudet att sparka in pucken, dvs ungefär som man sparkar till en boll, medan det var tillåtet att vinkla in den med skenan. Enligt de nya regeltolkningarna ska det dessutom vara tillåtet att sparka in pucken så länge skenan inte inte lämnar isen.
Det här såg ut som en vinkling där en del av skenan lämnar isen, men var det ens förbjudet med de gamla reglerna? Lär bli omdiskuterat ifall Timrå hämtar ikapp.
Ber om ursäkt ifall någon tog illa upp över mitt inlägg om "Bagarn", men det är fruktansvärt frustrerande att se hur en av seriens sämsta och fegaste spelare tillåts göra rena rama överfallet på en av de bästa.
Monno:
Domarna är så jävla dåliga att det blir pinsamt. Självklart skulle Ritola ut på åtminstone 2+2.
För det kommer att vara ett revanschlystet bortalag i EON Arena på tisdag!