1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Timrå - MoDo 15/1

« · 374439 · » Till forumet

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Fac ut vivas...
Kommentera

AudibleGiraffe: Haha vilket liv om en tackling som är axel motaxel... Fan det ska inte vara avstängning och det var inte fult, sedan att han är en bit från sargen är en sak, men Modospelaren fick den med axeln före... inte checking from behind...
Kommentera

knaskamilla: Det är ett bra försök men ändå inte.

Den första lyder "Ingen Dansar Nykter" och den andra "Ingen dansar nykter, såvida han inte är vansinnig"
Kommentera

[f]Den här är till dig Frisco:[/f]

Verba docent, exempla trahunt -- "Ord lär ut, illustrationer visar"

[f]Knaskamilla, du får denna:[/f]

Unum castigabis, centum emendabis -- "Om du tillrättavisar ett fel, behöver du rätta till hundra"

[f]Scim får denna (han tjatar ju alltid om att gå och laga mat):[/f]

Plenus venter non studet libenter -- "En full mage bryr sig inte om att studera"

[f]Sen kommer det en som handlar om alla som håller på andra lag än MODO i eliserien:[/f]

Asinus asinorum in saecula saeculorum -- "Åsnornas åsnor i seklernas sekler"

[f]Avslutningsvis, den här ger jag till mig själv:[/f]

Quidquid latine dictum sit, altum viditur -- "Allt som sägs på latin låter djupsinnigt"
Kommentera

Salle:

Jag dricker inte alkohol, men jag är knäpp ändå?
Kommentera

knaskamilla: Fast den oförkortade varianten stämmer nog bättre på just dig...

"Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit"
Kommentera

Salle:

Japp! Fast det är ju ungefär som errare och humanum...lättöversatta ord.
Kommentera

Frisco: Glömde säga att Mittuniversitetet blir det nya namnet.

z2
Kommentera

Poffa: Spelarna kämpade så vi vann. Pirro är så dålig så att vi fölorade. Tragiskt.

Nu ska Frisco sova. Kan inte få bort tacklingeniryggenhändelsen från näthinnan. Nog borde han få 100:- i böter och avstängning 10 minuter från nästa träning i alla fall.

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]
Kommentera

Frisco:

Näe.

Snarare så här: "Hur länge skall du missbruka vårt tålamod, Pirro?"
Kommentera

knaskamilla: Fel, Fel & Rätt. Du kan din nykterhet åtminstone.
Kommentera

Salle:

Guldfisk Krydda Nykter?
Kommentera

Poffa: Du och jag Pirro, vi skulle kunna bli ett 100%-igt tränarpar för MoDo. Du kan ingenting och jag allt?
Kommentera

knaskamilla: Jag kan lära dig en som passar dig bra. "Nemo Saltat Sobrius"
Kommentera

Poffa m.fl.:

Vad ni kan! Själv kan jag inte så mycket, men jag lärde ungarna i sexan i Norrflärke: errare humanum est. Jag tyckte de skulle säga det till deras fröken om de råkade göra något som hon inte gillade. De verkade suga åt sig den nya kunskap jag gav dem.
Kommentera

Paddan:

Försök igen, min vän.
Kommentera

Poffa: Hmm, "Vilket radarpar skall amputeras, Pirro, vår patient" Det verkar ju helt uppåt väggarna.
Kommentera

Salle: Grattis Salle. Kul att fler än jag heter Frisco.
Kommentera

El Maco: Jag vet inte egentligen. Kanske står nåt om att man måste ha backspegel på sig när man har en frustande icketänkande hockeyspelare i ryggen?
Kommentera

Salle:

Jag kontrar med denna:

"Quousque tandem abutere, Pirro, patientia nostra"
Kommentera

El Maco: Utan Arbete Inte .... Bröd .. Mun ???? kan man tolka orden till.

Så då blir det väl nåt så härna: Utan arbete så får man inte bröd i mun.
Kommentera

Poffa: Det var riktigt otäckt och otrevligt att se tacklingen som Enström åkte på och jag är den siste att försvara handlingen.
Det spelar ingen roll om en spelare är i balans eller inte i det läget. När man kommer med så pass hög fart vid sargen och det uppstår en tacklingssituation, är det ALLTID den tacklande spelarens ansvar hur pass hårt/aggressivt man genomför tacklingen.

Det var en lättnad att se när Enström på egna ben kunde ta sig ut i omkl. rummet efteråt.

Abbans på dig Söderström!
Kommentera

Frisco: Smälla oss över tangentbordsfingrarna kanske?

Men tillbaka till min fråga! Vadstårenudårå?
Kommentera

auricom: jo tydligen mycket att snacka om, era skadeglada djävla gamar. håll er på er egen sida av Y-län och SpS om ni bara kommer hit för att svina. observera att vi stannar HÄR när ni åker på dyngspö i kempis.

för övrigt svårt att vinna när man släpper in 3 mål på 6 skott i sista perioden.
Kommentera

Frisco: Nåja. Dra er i örat ska det kanske vara.
Kommentera

El Maco: Ojoj vilka inlägg det skrivs av TIK:arna här inne nu. Undrar om vi inte ska låta era Moderatorer ta er i örat?
Kommentera

Ny match, nytt motto. Trevligt och bildat. Tyvärr klarar jag inte att tyda alla bokstäver i det använda typsnittet, vad står det egentligen?

Ps 6-1! 6-1! 6-1! 6-1! Ds
Kommentera

Poffa:

Inbromsning vs. felskär...hmm...
Kommentera

knaskamilla:

Han bromsar ju upp för att vända åt något håll, men innan han hinner vända kommer ju Söderström i ryggen.
Kommentera

Poffa:

Det enda jag minns tydligt är "AAAAJ!", men jag tror mig minnas att Enström stod ganska stilla när han blev inmosad i sargen, kan det stämma?
Kommentera

AudibleGiraffe:

Så långt vill jag inte sträcka mig. Men någon match kanske det borde handla om i alla fall.
Kommentera

Poffa: Söderström ska avstängas fler matcher än vad man får för att slå klubban i plexit iaf...
Kommentera

Gandi:

Efter att ha sett händelsen på Hockeykväll så kan jag bara säga en sak...

Det var inte ett enda jävla felskär inblandat där utan det är en vårdslös, våldsam tackling. Enström skall vara glad att han inte blir värre skadad än en tumme. Han kunde mycket väl skadat sig mycket, mycket allvarligt.

Fyyy Faaan!!!!!
Kommentera

AudibleGiraffe: Nähä????
Kommentera

Frisco:

AAAAJ!
Kommentera

Frisco: Hellström var inte på isen när Timrå gjorde 1-0 som kommentatorerna sa iaf.
Kommentera

FELSKÄR PÅ ENSTRÖM? Jo j****r
Kommentera

mike66: Bra, då har vi något att skylla på. Hadde vi varit det bästa laget som förlorade så hade det känts värre.
Kommentera

NuMo: Ikväll var ni det sämsta laget som förlorade. Men det kommer nya matcher och nya utmaningar som tur är. Bryt ihop och kom igen vettja.

Nattinatti och sov så gott. ZZZZzzzzZZZZZäta
Kommentera

NuMo: Det är hemskt tråkigt när det blir så där jäkligt synd om enström tycker jag
Kommentera

Var inte mkt att snacka om ikväll :)
Kommentera

Gandi: Jag är böjd att hålla med dig, utan att ha sett händelsen. Alla kräver av spelarna att man skall vara fysisk på gränsen till det otillåtna, eller över om det behövs, helst utan att domaren ser det. Det är inte konstigt att vissa tacklingar blir fel. Att någon står tjugo cm. för långt ut ifrån sargen t.ex. Nog sker det en del övertramp som inte går att förklara med annat, men de flesta sk. överfall är en produkt av nivån vi kräver.
Kommentera

AudibleGiraffe: Jo det gäller ju att ha kontakter i SA för att få någon form av ledning i vissa frågor. Har man otur kan man dock råka få en propp och hamna lite grann ur fas...
Kommentera

knaskamilla: hahaha så var det nog. Jag har mina kontakter :D
Kommentera

Gandi:

"Tror inte din polare var på matchen om han påstår att tacklingen på enström var riktigt ful enström fick ett felskär innan och söderström hade hög hög fart det var mer olyckliga omständigheter"
Kommentera

Frisco:

Och en junior blev matchens spelare! De som utsåg honom måste ha varit mutade av giraffen... ;)
Kommentera

jenza: har inte påstått att den var schysst mer en en följd av otur för enström pga felskäret har han inte fått det så har det inte blivit nått av det alls
Kommentera

Frisco:

Inte helt oväntat så var MaJo sämst av backarna igen. Nu får han lov att skärpa sig, annars kan det bli så att han får stå åt sidan då Jansson kommer tillbaka. Varken Jansson eller MaJo petar ju Hedman i alla fall.
Kommentera

Gandi:

I så fall var live-kommentatorerna inte heller på matchen.
Kommentera

Gandi:

Vad oväntat att en timrå-supporter anser att den tacklingen var juste.
Kommentera

« · 374439 · »