1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Timrå - MoDo 15/1

« · 373213 · » Till forumet

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Paddan:
Hmm..kilometer ?

Över åmynet och håll vänster tills du passerat blomförsäljningen samt smidesverkstan..?

Andra hållet:

över korsningen, rakt fram till nerfarten åt vänster som leder till näske?
Kommentera

matsby:

Nu har du missuppfattat det här. Att MODO förlorar då jag åker på bortamatcher betyder inte att de vinner om jag stannar hemma. Jag ger dem helt enkelt chansen i alla fall.

Dessutom så kan man ju alltid hoppas på att de eventuella matcher jag åker på i slutspelet är någon av de så kallade undantagen.
Kommentera

Poffa:
Fy faan vad fint Poffa,,tänk om fler resonerade som du, då skulle ni garanterat ligga topp 4:a i tabellen...tänk på det ni som kommer ner i kväll :-)
egoister
Kommentera

matsby: Äsch, du får det att låta så litet. Bjästa är ju en metropol utan motstycke. Klart det är kilometer vi talar om vad gäller dessa sträckor...
Kommentera

Paddan:
väldans metropol *s*
Åker till metropolens "centrum" Nodhallen och handlar innan jag drar ut till stugan.
Kommentera

Poffa: Och alla dessa bör akta sig för Sanny! ;)
Kommentera

Poffa: Lonken kanske är skadad,åxå?? Därav inga tröjor.
Kommentera

Poffa:

Frågan är bara: hur många tappar vi under matchen ikväll? Jag gissar på två, och så är vi helt plötsligt nästan tillbaka till hur det var efter VF-matchen...
Kommentera

knaskamilla:
hur många blir ni i kväll
Kommentera

Per HApps:

Tja...två målvakter, tre femmor samt två forwards på bänken, tror jag.
Kommentera

Swordster: Har han landat från den flygtur Wernblom bjöd honom på sist än då?
Kommentera

Poffa: >>>tre fulla kedjor

Inte har väl alla spelare Sollefteå som moderklubb?
Kommentera

knaskamilla: Ojojoj, nu börjar du nästan låta optimistisk angående skadeläget. Bara två skadade ikväll, du menar väl att vi bara kommer att ha två spelare kvar på bänken förutom de skadeskjutna stackarna som åker omkring på isen och stödjer sig i sargen.
Kommentera

Frisco:

Moahahahaha...
Kommentera

Frisco: Jag hoppas att vi slipper den delen av er annars trevliga klack i kväll.
Kommentera

Om drygt sex och en halv timme gör domaren sig redo att släppa pucken i SA, och ordkriget har varit i gång ett bra tag inför denna match.

[bild]www.ebaynham.com/Merchant2/graphics/thumbs/ckps_sm.gif[/bild]
Kommentera

Paddan:

Ja, nu när du säger det så har jag hört att det är skadestopp. Nästa spelare som kommer och gnäller om brutna mellanhandsben, lårkakor eller hjärnskakningar kommer inte att skonas - det är bara att sätta sig på bänken och vänta på att hoppa in igen i nästa byte!
Kommentera

knaskamilla: Brutna mellanlårsben och handskakningar och hjärnkakor borde förbjudas.
Kommentera

knaskamilla: Det låter som rätt inställning. Det räcker väl att vi har rykte om oss att sparka tränare till höger och vänster. Hur skulle det se ut om spelarna dessutom måste vara friska och hela för att de ska få spela. Nänä, ett litet benbrott eller en punkterad lunga får de allt tåla. Det är bara att ta en Magnecyl och bita ihop så går det nog över så småningom.
Kommentera

Paddan:

Ja, eller alternativet till Magnecyl - sådana där sprutor som Werna blev lite snurrig av.
Kommentera

knaskamilla: Jag blev snurrig av en blomspruta (morsans och den var fylld med nåt giftaktigt och luktade gött) en gång. Men inte håller Werna på med blommor.
Kommentera

Bah, ni fjollar på om era skador. Trots att det är så syndelisynd om er lyckas ni ändå vaska fram 3 femmor + 2 extra forwards. Vilket är vad Timrå kört på hela jämrans säsongen. Sug på den svenne!
Kommentera

Poffa: Jaha så med andra ord kommer alla osympatiska Modoiter hit idag då, när du o Knas inte kommer.
Då vill jag se KROSS o FÖRINTELSE av Modo ikväll, annars kunde jag nöjt mig med en uddamålsvinst för oss!
Kommentera

Bragd-Birger: Är man inte död så är man levande.
Kommentera

rådbjer:

Det där tolkar jag som att jag och Knas är sympatiska. Man tackar, man tackar.

Tänk om alla TIK:are vore som du. Men bevisligen finns det osympatiska element även i er krets. Sedan kan ju du/ni dra dina egna slutsatser...
Kommentera

Bragd-Birger:

Som sagt - Hedlund (?) och Högardh spelar trots att de blev skadade i Göteborg, och Werner är tillbaka.
Kommentera

Poffa: Vet ej vad jag ska dra för slutsatser med "du/ni dra dina egna slutsatser." :))
Men med tanke på hur ödmjuk o snäll jag är, på gränsen till meshet, så tar jag det som en komplimang. :))
Kommentera

Salle:

Nä, jag tror att han fick sådana där sprutor som man får när man lagar tänder, t.ex. Fast kanske med något annat innehåll?
Kommentera

knaskamilla: Å Manderville spelar trots att han skadades mot Lule. Ville bara försäkra mig om att argumentet 'klart vi förlorade, vi hade ju ingen spelare alls nästan ju' icke plockas fram om sisådär 8 timmar. Lite mesigt är det ju att gnälla på en handfull skador när man har typ 50 spelare i truppen.
Kommentera

Bragd-Birger:

Det är väldigt mesigt att överdriva så att öronen blir blå.
Kommentera

Bragd-Birger:

Du menar som argumenten "bragd av vi vann med så många skadade", fast tvärtom? Så klart att ett lag kan försämras av att ha skadade spelare, och därmed förlora en match! Jag anser det vara ett fullt hållbart argument.

Vilka har 50 spelare i truppen? Har ni det?
Kommentera

Poffa: Mmm...det är mesigt. Men att rakryggat yppa sanningen, det är manligt.

Knaskamilla: Nope, vi har knappt några spelare alls.
Kommentera

Bragd-Birger:

Då tycker jag att du skall göra det nästa gång.
Kommentera

Bragd-Birger:

Vilka har 50 då? Varför har ni knappt några spelare? Är det av ekonomiska skäl?
Kommentera

Poffa/Knaskamilla: Nu känns ni nästan lite aggressiva. Är det inte en liten bit längre norrut man kör med 'ska det vara så, va? VA?' ?
Men ålrajt, jag är inte sämre än att jag kan ta skeden i vacker hand. Nä, Modo har inte 50 spelare i sin trupp. Det var en överdrift. Många har man, dock inte så många.
Är vi vänner och kramiga nu?
Kommentera

Bragd-Birger:

Jo, vi är väldigt aggresiva. Men det beror nog på att du träffat en öm punkt. Eller hur är det nu igen?
Kommentera

Poffa: Du svarade inte på frågan. Ska vi kramas eller inte?
Kommentera

Alla: Jag förbjuder alla modoiter att krama den där tingesten.
Kommentera

Bragd-Birger:

Ja, det är klart vi skall kramas.
Kommentera

NuMo: Fan vad ego du är.
Kommentera

NuMo:

Ooops. Ta då genast bort mitt inlägg....
Kommentera

NuMo: Just det, där hör du.
Kommentera

Poffa: Först skall vi slåss, sen får ni kramas.
Kommentera

NuMo: Vad har du och Poffa otalt egentligen? Inte är det väl lilla mig ni slåss om...
Kommentera

NuMo:

Slåss? Så bohemiskt. Jag föreslår en duell. Handsken är kastad. Tar du upp den?
Kommentera

Bragd-Birger: Haha, den enda sak vi har gemensamt är lagnamnet vi håller på. Innehållet i det har vi varken samma åsikt eller värderingar om. Så har det alltid varit. Kontradiktoriska som vi är.
Kommentera

Poffa: Jag? Är du helt tappad bakom en vagn. Vi är ju på samma sida, kommer du inte ihåg det?
Kommentera

NuMo:
slagsmål..bilda ring...
Kommentera

NuMo:

Jaha, vi skall bilda gemensam front mot de ofrälse? Säg det på en gång då för klåen.
Kommentera

Poffa: Synd att huvudet ditt är felgängat, men det kan du inte rå för. Ikväll möter vi Timrå, eller är det i morgon?
Kommentera

« · 373213 · »