1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Timrå - MoDo 15/1

« · 374553 · » Till forumet

Sv: Timrå - MoDo 15/1
NuMo: ja du får se det såp i din värld;) godnatt..
Kommentera

modoante: det tycker jag med... men det var inte en sådan idag...
Kommentera

JimmyH:

Vilket jävla felskär? Har suttit och rullat sekvensen 10 ggr nu och inte en enda gång har felskäret synts.
Kommentera

Poffa:

Nä jag fattar inte heller var de ser felskäret...bullshit!
Kommentera

willysson:

Märker ord? Jag har inte märkt ett enda ord. Jag ville bara ha en klar uppfattning om vilket straff du ansåg rimligt. Du skrev utvisning vilket kan vara allt från 2 minuter till 5 minuter via 2+10.
Kommentera

JimmyH:

Nu har jag sett reprisen om och om igen och konstaterat att den är fulare än vad jag först tyckte. Enström får inte alls ett felskär utan det är Crippe som sparkar honom i knät så han tappar balansen varpå han sedan fullföljer genom att tackla honom mot sargen.
Kommentera

Poffa: Din åsikt bedömms inte korrektare för att du svär, snarare tvärtom. Tycker det är onödigt.

Ta och coola ner dig en smula och sluta rulla sekvensen om och om igen. Det blir inte bättre för det. Han fick matchstraff för tacklingen. Punkt slut.

Bit ihop och kom igen. Ni kan säkert minska förlustsiffrorna nästa Torsdag.
Kommentera

scim: Jag kan ju inte se det om och om igen, men kan det inte vara en olycka beroende på överdriven satsning när han ska tackla. Om han stöter till Enström i benet så kanske han fullföljer för att han snubblar?
Kommentera

JimmyH:

Oj, ett svärord. Känns inte som om det är det som snedvrider den här debatten.
Kommentera

NuMo:

Sparkrörelsen är helt klart medveten, den är definitivt inte en del av skridskoåkningen, det finns inte en chans att det bara var en olycka.
Kommentera

JimmyH:

Är vi i kyrkan eller?
Kommentera

scim: Så bedömningen från din sida är att han gör en avancerad kombination med fällande spark och våldam tackling för att skada? Det låter överlagt. Han borde börja med K1.
Kommentera

NuMo: Det var ett herrans oväsen för att ytterligare en glaslirare vart skadad. Träna rätt så slipper ni skador.
Kommentera

wesse:

Jo, träning hjälper ju mot våldsamma tacklingar i ryggen, brutna fotleder, brutna ben i händerna och hjärnskakningar.
Kommentera

wesse: Om det inte är något att bry sig om, varför är du så intresserad? Vi håller på med en bedömning här.
Kommentera

NuMo:

Han sparkar Enström och när han är ur balans knuffar han honom mot sargen, är det inte medvetet bör Crippe söka hjälp för sin bristande kroppsmotorik.
Kommentera

Nu har jag kollat lite också, och min bedömning är att han trycker upp armbågen högt upp på Enström, som därmed inte kan hålla balansen och sedan blir intryckt i sargen av armbågskillen, som kommer med fart.
Kommentera

JimmyH:

Det är bra att du fokuserar på det viktiga.
Kommentera

NuMo: Det är väl klart som korvspad att söderström försökte skära hälsenan av enström med skridskon innan han brutalt försökte bryta ryggen av honom mot sargen det är dit poffa med flera vill komma vi ger dom rätt nu så är dom nöjda
Kommentera

Det där går ju att spekulera i hur länge som helst. Även om det är avsiktligt eller icke så blev det farligt och det bör ju naturligtvis resultera i matchstraff. Sen hur länge Crippe ska få sitta av är väl upp till andra att bedömma. Tycker dock disciplinnämnden gör att kasst jobb när de tycks ge olika straff på likvärdiga, fula tacklingar.
Kommentera

NuMo: Det är väl lite kul att retas med Lillebror än sådan här dag kanske.

scim: Ja förmodligen hade Crippe åkt och planerat det där länge. Låter typiskt honom.

Poffa: Debatt? 6-1. Ful tackling. Matchstraff. Enström skadad. Finns det mer att diskutera?
Kommentera

scim: Men som jag kommer ihåg det så gjorde han det i en enda våldsam rörelse. Han hämtar ju inte fart två gånger.
Kommentera

Poffa: Det var på sin höjd 2 min, synd att det inte fanns en kamera på östra, därifrån syndes det att det var ett felskär som gör att tacklingen tar illa. Träning gör att man får muskler, hur Wernblom kunde få hjärnskakning är för mig en gåta....men vi såg ju på slutet att han har ju inte alla hästar i stallet.
Kommentera

JimmyH:

Det sa jag inte, men i det ögonblicket var det meningen att skada Enström, jag ser ingen annan anledning till att sparka någon i knävecket momentet innan en tackling mot sargen, gör du?
Kommentera

NuMo:

Det stämmer, allt sker inom loppet av en knapp sekund.
Kommentera

Gandi: Nu börjar vi komma någon vart. Det överlagda kan vi alltså nästan med säkerhet fastställa, speciellt som vi faktiskt får erkännanden därom. Man frågar sig hur mycket specialträning som krävs för att kunna utför illdåd av den kalibern. Det såg ju nästan ut som en olycka ett tag.
Kommentera

wesse:

Du verkar ha svårt att förstå, det är inget felskär, det är en spark i knävecket från Crippe som får Enström att tappa balansen, det syns hur klart som helst på matchbildena och går inte att bestrida.
Kommentera

Nu har jag kollat med en opartisk, som inte hade hört något om tacklingen innan. Så här säger han:
"Nu såg jag tacklingen... en riktig gristackling i mitt tycke."
"Det var definitivt inte ok... Det var olyckligt att han hamnade så lågt, men det var ju inte snyggt att fullfölja tacklingen på någon i den positionen."

Jaha, då har vi rett ut det!

wesse:

Felskär?
Kommentera

wesse: Wernblom glömde nog att låsa på solänget innan gick det var då alla hästar drog
Kommentera

JimmyH: Moget.
Visst händer sånt här, men det är ändå inte försvarbart. Det är upp till disciplinnämnden. Om han blir avstängd i en match är det väl knappast något att bli upprörd över.

Ta och mogna till lite och tänk på ödmjukhet istället för att mopsa upp dig efter en seger på ett annat lags forum.
Kommentera

scim: En sekund säger du.. Det är väldigt kort tid det, tror du verkligen att man klarar av sådana kallt beräknande rörelser för att skada sin motståndare om man inte förberett det långt i förväg? När du ser på bilderna i slowmotion, ser det värre ut än det är eller tvärtom?
Kommentera

Gandi:

Jo, naturligtvis är det dit vi vill komma.
Kommentera

NuMo: Uppsåt måste väl också kunna bevisas då man på tv-bilderna kan se att han förföljer Enström. Hade jag bara mera tv-upptagningar tror jag nog att det finns flera liknande sekvenser och att det helt klart är en MoDo-spelare han är ute efter.
Kommentera

NuMo:

Bilderna spelas upp i realtid, och en sekund är ändå en rätt lång tid ifall du frågar mig, hur längen innan han funderade på att placera sitt eget knä Enström knäveck kan jag omöjligt veta, men det var nog en smart ide han fick precis innan.
Kommentera

Tröttsam diskussion. Förstår inte vad det finns i att försvara i en sånndär tackling. Själv väntar jag bara på den cirkus som disciplinnämden kommer att dra igång. Förra säsongen var det katastrofal bedömning därifrån..
Kommentera

wesse:

Har du sett sekvensen i närbild? Om inte, gör det och återkom då.

Vad det gäller träning och muskler så lär du få träna upp så mycket muskelmassa att du inte kan spela ishockey om du skall kunna skydda dig mot brutna fotleder då man fastnar i isen och brutna ben i händerna då man får slashingar och klämskador.

Werners hjärnskakning kom sig av att han slog i bakhuvudet i isen. Kan man träna sig till ett skydd mot det också?
Kommentera

scim: Jag säger som Stenmark, "det är svårt att förklara för dom som inte begrip". "det är en spark i knävecket " försök att åka skridskor i fullfart och sparka nån i knävecket samtidigt. Din hiss verkar inte heller gå ända upp.
Kommentera

Poffa:

Ang. Werners hjärnskakning - det är ju därför den där berömda hjälmregeln finns... ;) Fast han skjuter ju upp hjälmen så långt där bak, så han borde ha klarat sig ifall hjälmen räckte som skydd.
Kommentera

supertrött: Det skulle vara intressant att se de bilderna. Jag har hört fler av varandra oberoende vittnessuppgifter om att illbattingen jagar Modospelare hela matchen. Kanske är det tom. så, att det är en konspiration där hela Timrå är inblandat. Den där Söderström, är han en egen produkt eller kan han vara värvad just för det här hemska dådet?
Kommentera

wesse:

Personangrepp. JimmyH, vad säger du om det?
Kommentera

wesse:

Jag ser ingensomhelst mening att ens diskutera med dig då du uppenbarligen inte sett matchbilderna alternativt har skygglapp rätt över cyklopen.
Kommentera

wesse:

När scim skriver spark tror jag att han menar att Söderström lyfter benet lite och knäar Enström i knävecket. För det gör han.
Kommentera

AudibleGiraffe: Tråkig attityd här. Mopsa upp mig? När? Var? Hur?

Jag förklarar situationen som den är.

Om nu inte MoDo anmäler honom så kan han inte få någon avstängning. Punkt slut.

Jaja ni kan väl sitta här och vinkla och vrida bäst ni vill då. Kolla igenom hela matchen och alla närkamper så kanske hitta något mer suspekt knäveck.

Tycker man borde kunna bli bemött lite trevligare bara för att man håller på ett annat lag.
Kommentera

NuMo: Söderström är chefens son sörru. Så nog är det en egen produkt allt.
Kommentera

scim: Är du allvarlig??? Jag har i allra högsta grad bestridit Söderströms agerande i all tydlighet, men att du kan påstå att det var en medveten handling för att skada Enström? Jisses.. jag tror inte det är sant....

Tacklingen var en ful och vårdslös charging, inget snack om saken. Den beivrades med ett helt korrekt matchstraff. Sen finns det alltid utrymme för att diskutera om straffet borde varit hårdare. Jag tycker inte det.
Det som faktiskt händer, det sker här i stridens hetta. En olycklig omständighet är att Enström tappar balansen precis när Crippe tacklar honom, men han borde ju istället ha varit mer vaksam, eftersom situationen är vid sargen.. ett verkligen riskfyllt område på en hockeyrink.

Men att medvetet skada nån.. lägg ner nu va!
Kommentera

knaskamilla:

Knäa sparka, Potäjto patato.
Det är hursomhelst det som är det fula i situationen och som de flesta verkat missa.
Kommentera

knaskamilla: Det ser jag också, men det kommer sig av att han tar ett skär framåt samtidigt som han trycker till. Men nån medveten spark, godmorgon vakna nu
Kommentera

scim: Nu måste jag försvara wesse från den plats han sitter i sydkraft arena så ser han den omtalade situationen bättre än vad många andra se
Kommentera

Dream Team:

Dåligt ordval av mig. Det jag ville få fram var att Crippe var fult medveten om vad han gjorde.
Kommentera

JimmyH:

Bemött trevligare? Vi har på intet sätt bemött er med glåpord eller på annat sätt varit så hemska som det låter på dig.

Vi har olika åsikter om en tackling, vi står på oss och det verkar ni också göra. Bara för det så handlar det inte om ett bemötande. Man måste ju kunna diskutera saker utan att det skall vara gulligull.

För övrigt är tycker jag att det finns personer i era led som beter sig på ett mindre bra sött, även de.
Kommentera

« · 374553 · »