1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Timrå - MODO 24/11 2005

« · 624820 Till forumet

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Paddan: Det värsta är att domarna har fullt sjå att titta efter eventuella småhakningar att man missar alla andra ojusthetes som bentacklingar mm
Kommentera

Poffa: Lahti kass i afton. Sållar pucklar och sväljer strutsägg. Näst kassast var Strålmans försök till avslut som siste back. Tredje kassast var alla bentacklingar. Kvällens höjdare var den stora örnen som fanns i mittcirkeln.
Kommentera

Salle: Eller solklara fall av diving som exempelvis den utvisning som Hedman åkte ut för idag.
Vad åkte förresten Pardavy ut för i slutet av matchen? Försök till att hoppa in en tackling?
Kommentera

Salle: Man letar alltså saker att vidmakthålla nolltoleransen med?
Kommentera

Paddan:

Ja, försök till boarding. Vilket är helt riktigt. Man får inte hoppa in i tacklingarna. Däremot så borde han ta för allting annat på den nivån också. Bentacklingar som ni nämner, för att ta ett exempel.

Kommentera

Paddan: Det är väl fullständigt klarlagt och utom tvivel att Pardavy kanske försökte tackla vårdslöst.
Kommentera

Poffa:

Jag tycker inte att man ska ta utvisningar för försök till tacklingar. I stället borde alla MoDoiter få en liten godisbit och beröm varje gång de försöker. Då lär de sig kanske att de ska göra det lite oftare.
Kommentera

Poffa: Det verkar som att den här nya bedömningen gjort att domarnas hjärnor är på vippen att överhetta hela tiden vilket medför att de oftast behöver ungefär 18 minuter mellan utvisningarna för att kyla av hjärnan och kunna bedöma om det skall vara utvisning eller ej.

Eller så har domarna slutit avtal med en spritleverantör och groggar i periodpauserna. Det sista skulle möjligen kunna förklara Ulrik Blindhs minst sagt märkliga domarinsats i tisdags.
Kommentera

Är det förresten någon som idats läsa i TIK-boken? Är de fortfarande på väg mot kvalserien, eller tror de på SM-guld nu?
Kommentera

knaskamilla: De skyller allt på domaren.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror på SM-guld, jag.
Kommentera

NuMo: Segern också?
Kommentera

knaskamilla: Det är ju vårt och Brynäs problem, varannadagsloosers, varannandagsgudar.
Fast gnällfaktorn är större i Gävle, påstår jag! (än så länge!!!)
Kommentera

orion: Oj vilken HÄRLIG seger!!! :-))
Kommentera

orion:

Det känns dock mer befogat att BIF-boken är sprängfylld av gnäll...
Kommentera

knaskamilla: Ja efter ikväll, ja!
(Men gällde SM-bucklan gnäll på egna laget hade vi silver och Brünäs guld!)

och gnäll är osupporterish!
Kommentera

knaskamilla: Sprängfylld av gnäll???
Kommentera

« · 624820