1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492436 inlägg · 4084 ämnen

Timrå - MoDo 6/1-07

« · 810971 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
mike66: Bra inlägg, jag håller med.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
westerlind: Käften påre.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Salle: Ah mehn, nu ska vi vara snälla Salleballe. Jag kör dryga 25 meter varje dag. Lastad med socitetshjättegärnor.

Nattens quiz!

En lång tradare kommer halvlastad, med vad?

Svar;.................................
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Kom igen nu Långben - tänka tänka...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Vad är det för jädrans ohyra som smutsar ner viggenplanet!ta bort skiten!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Långben: Hahaha - bäst i natt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Jag längtar tills hockeysäsongen drar igång igen, så det finns något att diskutera. Någon som vet när det är?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
mike66:
Hahaha - dra igen kakhålet, gubbe. Men jag förstår att du är kinkig. Här får du lite tröst för din traumatiska upplevelse igår:

www.youtube.com/watch?v=k7hNyj-Rqqs
(eller via länken, om du inte förstår hur man klickar här)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
westerlind: Käften påre Brynäsjävel. En underbar musiker, tyvärr från fel sida av håkkyvärlden.

Nu tycker jag att vi tar varandra i högerhanden och sjunger med i refrängen....
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
mike66: "tar vi varandra i högerhanden"

Ni umgås för intimt ni två...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
mike66: Ni umgås för initiativt ni två...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
NuMo: Änkligen, den bjuder jag på sex dar i veckan.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Salle:

Och vad ger dig rätt att döma? Jag tycker att det är vackert med manlig kärlek. Särskilt den mellan miiiike och Olle.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
knaskamilla:
Äh, du har missuppfattat allt. Som vanligt. Salle syftar naturligtvis på Miiike och högerhanden.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
knaskamilla: Appappapp, nu håller vi oss till ämnet. Vi skulle ju snacka hockey och ingenting annat var det väl.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
mike66: Typiskt, då får W:et inte vara med den stackarn.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
westerlind: Miiike umgås för innerverat alltså.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
mike66:

Inte vet jag, tråden handlar väl om Timrå? Såvitt jag vet är det match igen på måndag, det ska bli trevligt. Kanske inte för Olle dock, som måste låtsas som att han håller på det ena laget när han egentligen håller på det andra.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
westerlind: Ok, vi snackar väl då. Vad jag menar med höger-Hanna var, att en gång när jag låg ihopvikt i hörnsoffan hemma vid knölens fot och kikade på en hett länsderby, dååsååå, satt jag på högerhanna så ho dommna bort alldeles helt. Fördelen med den takTIKen är att jag då kunde fantisera om Inga, alltså Inga vad ni vill dårå.

Hepp...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Gonatt bröder och systrar.

ZzZzZzZzZzZäta ZzZzZzZzZzZäta ZzZzZzZzZzZäta.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MODOJohan: men hallå: 8-1 är ju samma sak som 3-2, (3 poäng, haja det!)
3-2 betyder att MoDo lägger ner stor energi på en match dom förlorar,
8-1 betyder att Timrå utför allmänhetens åkning i väntan på att MoDo ska komma till Eon så vi kan förnedra er...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Efter att ha läst ikapp inläggen från de senaste 5 timmarna så kan man bara konstatera:

De flesta Timråiter kan inte hantera en vinst. De kan iofs inte hantera en förlust heller, men då förpestar de oftast bara sin egen gästbok.

ZzzzzZzZ zZzzzZZzz
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
orion: Vad heter filmen er målvakt var med i? Pinsamt att se hur han filmade då det visades på jumbotronen....Pinsamt...Hoppas att inga ungdomar tar efter en sån skit. Det har inget med idrott att göra.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
henrik: Du har bara ett öga din stackare.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
henrik: De visades aldrig på jumbotron...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
henrik: Jag gjorde för kuls skull en sökning på IMDB, och klickar du på länken ser du hur svaret utföll.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
wap.hockeysnack.com
Lumber din statsvetare, våran Jompe är professor och jag är ett riksjon.. Blev besviken när ni skänkte bort lite poäng till dagcentrat. Nu på måndag så anbefaller jagatt ni fortsättter i god stil
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
65selander: Jag ska se vad jag kan göra. Men hoppas inte för mycket.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
wap.hockeysnack.com
Lumber om du bara ens har tanken på Brynäs vinst vore gott. Funderar på en banderoll mot Frölunda nästa gång. "I Kempis Är Vi Oslagbara"
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
henrik: Vad heter er spelare som ramlade ihop och svimmade INNAN han fick en tackling av Svarten? Vem vem vem var det? Warg, Warg Warg var det!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MODOJohan: Han fick ett felskär.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: Jo precis. Och publiken buade precis som att Svarten skulle ha kört in honom i sargen. Sedan buade klacken åt att Svarten vinkade dit domare, läkare eller vad det nu var. DET kallar jag juste om något. Svarten är världens bästa lagkapten, inte bara för sitt eget lag.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MODOJohan: Sen så var det Johan Andersson...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
DB: Det visades visst på mediakuben och fler än en gång dessutom.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Oh nej, katastrof!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MODOJohan: Fruktansvärt dålig stil av hemmapubliken. Men man får förstå dem. Man måste se till helheten av allting. Uppväxt osv.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MODOJohan: Det som det buades åt var att bortaklacken var ofina nog inte vara tyst då Johan Andersson låg ner och inte såg ut att må särskilt bra.

Ett felskär kan gå illa, till skillnad motför till exempel när målvakter lägger ner sig som om de vore döda för att ge laget sitt fördelar. Det kan man med gott samvete bua åt.

Du missade med andra ord att Svartvadet aldrig rörde honom, att det var Johan Andersson och varför hemmaklacken buade.

Bra jobbat. Det måste ha med uppväxten att göra.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
JimmyH: Om nu Krizan filmade skada, varför var Timråspelaren där och bad om ursäkt? Jo, han märkte att han helt omedvetet hade kört klubban mot halsen på Krizan i samband med att han ramlade och han ville bara kolla så att det inte gått illa.

Mycket snyggt av Timråspelaren. Precis lika elegant som Svarten som snabbt ropade till sig uppmärksamhet då Johan Andersson åkte med huvudet före in i sargen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Poffa: Jag talade om målvakter i allmänhet.

Men jag vill nog anse mig tycka att Karol Krizan kraftigt överdrev den situationen. Men han är långt ifrån den ende målvakt jag sett utfört detta mindre sprotsliga beteende.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: Som ögonvittne vill jag lämna följande rapport:
MoDos insats var katastrofal, Timrå höll ungefär samma klass som senast i Swedbank.

Det såg inte ut som om timråspelaren nuddade Krizan.

Timråpubliken är extremt okunnig när det gäller hockey (antagligen det mesta annat också), det märks att det inte finns någon hockeykultur i hålan. (Men vem kan klandra dem, de är ju inte så vana vid elithockey.) Bua vid varenda tackling som om det vore Jordens undergång. Jag skulle skämmas över mina medsupportrar om jag höll på Timrå. Skämmas!

Det såg ut som de äntligen fått fingret ur arslet och kostat på sig lite vit färg till masoniten. (Har de råd med det? Skadeeländet lär ju ha tömt kassan...)

Om Harald inte ens vill matcha fjärdekedjan behöver vi nytt blod om det ska bli en rolig vår. Molinder, Hellström och Nilsson känns inte som en fjärdekedja i ett mästarlag. Eckes jobb fram till deadline kommer att vara avgörande!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Wayne Gresky: Och all denna text för att komma fram till att vi är idioter... Man kan ju med tanke på detta undra vem/vilka som verkligen är idioten/idioter.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Du?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Jag tycker jag fattade mig relativt kort och koncist. Förlåt att jag inte tog hänsyn till att det fanns intresse bland timråsupporters att läsa mitt inlägg också. Jag borde givetvis inte skrivit så långt och inte använt så svåra ord. Sorry! Ska tänka på det nästa gång.

Dock, drar jag inte alla över en kam, det finns givetvis timråsupporters med stort hockeykunnande. Dock finns det väldigt många som inte verkar läst regelboken och dessutom värmt upp inför matchen på en parkbänk utanför bolaget i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Wayne Gresky: Du framställer dig som en aning bitter.

Var MoDos insats igår katastrofal så må jag säga att ni förmodligen är storfavoriter till SM-guldet.

För ifrån Timråhåll så kan detta ha varit en topp 3 match den här säsongen, sett till spelkvalité på själva matchen. Det var ett högt tempo och hög arbetsmoral från båda lagen från där jag stod.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
JimmyH: Haha, men ge dig. Hybris?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Hawerchuk: Du skall inte va bitter nu när Modo gjort en kalasbra match.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Moget;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
El Aka Ali: Nej, men däremot borde du fundera på om att det kanske inte är bättre att hålla inne istället för att cementera fördomar folk har mot TIK:are.

Ambroo: Bakis?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
JimmyH: Givetvis ska man vara lite bitter efter en dålig match. Tycker ni att det här var en bra match så tycker jag synd om er, det kan inte bjudas till mycket underhållning i ert "ice shack".
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Man tackar! Det är inte varje dag man får sin poesi inramad.

Bättre ett tomt skåp än ett som är fullt av trasigt porslin...
Kommentera

« · 810971 · »