1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507825 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2006-11-30

« · 795040 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2006-11-30
Wayne Gresky: Bomben briser inom en snar framtid. Hoppas jag iaf efter de rykten som florerar så smått.
Kommentera

Hawerchuk: Läs mina två senaste inlägg.
Kommentera

Poffa: Så fruktansvärt bra har den inte producerat och nån renodlad ungdomskedja har vi inte haft, ja inte förens nu på slutet då Svensson klivit in, utan där har Nyllet varit tredjelänken bredvid Regin och Sundh... Näe, det är bredden som har gjort det och det räcker att kolla statistiken för att styrka mitt påstående.

I mina ögon så är Jönssonligan, när den är intakt, fortfarande seriens klart vassaste förstaline, vilket den också har visat den senaste månaden. HV:s var grym, men sedan Hannula lämnade in så har Voutilainen, Hrdina och inte minst Thörnberg och Co visat att där finns den kanske bredaste truppen. Navet hos MoDo är ju Susse och det är väl inget snack om det? Den första formation ni spelat med undet en tid tycker jag är fullt jämförbar med TIK:s.

Jag är också övertygad över att vi håller oss topp fyra, men kanske inte att vi vinner serien. Däremot så tror jag inte att det beror på att det kommer att värvas hos andra, utan att det mera beror på nuvarande situation för oss. Jag vet att TIK också kommer att värva och där har det snackats mycket om Tenkrat, men det låter i dagsläget som att en kanadick/jänkare ligger närmare...kanske är det Krog?

Bredden får ses som likvärdig, med lite plus för TIK. Topparna vinner vi också med i längden, medans ni ser både starkare och tryggare ut på backsidan. När det gäller målvakerna så håller jag nog Krizan som nummer ett, men vi har ett jämnare par.
Kommentera

Poffa: "MODO och Timrå kommer dock att få kämpa på med de trupper de har nu." Bomben då??? Har du berättat vem det var än?
Kommentera

Ambroo: Jo, men jag hoppas inte att när du säger bredd att du då menar vilka som har flest spelare att tillgå. Poffa gjorde just en excellent sammanställning som jag i stora drag håller med om. Timrå har en riktigt bra kedja. Och sen en drös av jämnbra brunkare som håller uppe spelet på ett bra sätt och ställer upp till 100% på eran spelidé. Därför har det gått som det gått. Men att säga att ni har samma bredd, och då snackar jag djup och kvalité, som HV71 eller FBK är ju bara löjligt. De har, och framförallt kommer att ha, en outnyttjad kapacitet att sätt in när det drar ihop sig som både Modo och Timrå bara skulle kunna drömma om.
Kommentera

Vallin: Helt rätt och det har både TIK och MoDo, men även andra...

Det som bevisligen är mer än rätt är att när vi är/var skadefria så har/hade vi nog den jämnaste/bredaste truppen i serien, vilket det finns fakta och statistik på, för annars så skulle vi inte vara där vi fortfarande är idag.
Kommentera

Ambroo: Timrå har haft seriens absolut bästa kedja i Hahl, Pärsinen och Hedström. Den har producerat sanslöst bra och dragit med sig ungdomskedjan (som också varit mycket bättre än förväntat).

Övriga lag i toppen, t ex HV, Färjestad och MODO har ingen kedja som kan konkurrera med er förstakedja, men hittills så känns det som att dessa lag har en bredare trupp sett till övriga spelare.

Timrå kommer, då alla spelare är tillbaka, att fortsätta att ta mycket poäng och kommer definitivt sluta topp 4. Det som gör att jag tror att framför allt Färjestad och HV kommer sluta etta och tvåa är det att de kommer göra några toppvärvningar innan 31:a januari och stärka sin trupp ytterligare. MODO och Timrå kommer dock att få kämpa på med de trupper de har nu.

Så ska man jämföra MODO och Timrå så har Timrå bättre toppspelare, medans MODO nog har en mer jämn trupp och kanske är lite starkare sett till kedja tre och fyra. Timrå har två kanonmålvakter, MODO har en. På backsidan känns MODO lite starkare.

Kommentera

Hawerchuk: Som inte är fullständig ja... Ser att Machulda står med, men att Johansson och Nyberg saknas och sen vet jag inte när Österholm och Larsson blev backar. Ser även att Carlsson och Pärssinen står uppsatt som centrar, men inte Warg... Kolla swehockey istället, där är de iaf uppdaterade...

Eller så kikar du på mitt svar som jag gav Waynarn...
Kommentera

Wayne Gresky:

Bredd handlar väl inte i första hand om att ha många spelare i truppen, de ska ju ha lite klass också. Bredd för mig är att ha 3-4 kedjor som kan producera och ersättningsspelare som håller okej klass.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, men om vi inte plockar bort två kedjor hos oss så ligger vi också på 12 forwards på isen, två på bänken och vi har även tre junisar (Österholm, 9 matcher i A-laget och Johansson och Sjölund, som båda funnits med i 3 st) som är fullt användbara. Vi har också Larsson i Sundsvall som kan vandra fritt mellan klubbarna och som varit med i två matcher med TIK. Det hade dock kunnat varit fler om han inte varit, ja just det, skadad... När det gäller backsidan så har vi också 9 backar om man ränknar in junioren Nyberg (4 matcher i A-laget, hittills) som går fritt mellan S-vall och TIK, likt Larsson. Ni känns inte alls bredare om du frågar mig...
Kommentera

Ambroo: I länken har du Timrås trupp. De andra topplagens trupper finner du i den högra kolumnen.
Kommentera

Hawerchuk: Utveckla gärna.
Kommentera

Gidde: Vad är det för mening att välja kulturminnen som hotell då man ändå inte har tid att sova? Nä, sånt skit får andra syssla med.

Just nu är det Scandic Backadal som gäller. Men Göteborg bjuder på skitväder, som vanligt. Av alla dagar jag spenderat i jobb på västkusten tror jag det är mindre än en tiondel som bjudit på någorlunda torrt väder.

Kommentera

Wayne Gresky:

Det beror ju på att vi räknar juniorer som spelare också, och dessutom inte drar oss för att spela med dom....
Kommentera

Ambroo: Vi har iaf 12 forwards på isen, två på bänken och tre utlånade. Dessutom har vi några killar i juniorlaget som antagligen skulle gå att kasta in om det krisade. På backsidan har vi en borta för resten av säsongen men ändå 8 backar att tillgå. Känns lite bredare om du frågar mig...
Kommentera

Alfred Awful: Det var väl först igår som det fysiska spelet, som han i någon intervju sade sig behöva för att kunna komma rätt in i matchen, äntligen fick lite utrymme.

Nä, kanske bäst att klä om och bege sig till Näske Krog för lite middag.

Kommentera

Alfred Awful:

Japp, en av tre kan jag gå med på, men inte Matchens Lirare.

Men där finns det säkert massor med olika åsikter, så det är nog bäst att vi lämnar det därhän ;-)
Kommentera

Gidde: "...plus att jag knappast skulle utnämna Justin till matchens lirare igår."

Ordet "lirare" gör väl att Justin aldrig, rent språkligt, borde ha stora chanser att få den titeln. Däremot har jag inga svårigheter med att utnämna antingen honom eller Steen till det amerikanskinfluerade "Matchens man". Helt enkelt för att hans fysiska spel vid ett tiotal tillfällen antingen ledde till att han direkt kunde ta pucken eller att en medspelare indirekt fick chansen till det någon sekund senare.

Härlig inställning som under matchens lopp också smittade av sig på en del oväntade medspelare.

Kommentera

Frisco:

Så töntigt!
När det finns sådana ypperliga kulturminnen!
Kommentera

Gidde: Hoppas han bor där. Fast han tycker kanske bäst om att bo på hippa opersonliga fyrkantiga mitticentrumhotell med alldeles för mjuka kuddar?
Kommentera

Gidde:

Frisco har ju även underbara bilder på detta fina hotell:

www.frisco.se/uddevalla/05.jpg
www.frisco.se/uddevalla/16.jpg
Kommentera

Lumber Jack:

Uddevalla?
Är det där han är??

Måtte han blivit tipsad av Frisco om det underbara Hotell Viking!!!

:)
Kommentera

Paddan: Var var var han? Udd udd udde valla.
Kommentera

Frisco: Om man vill skylla ifrån sig på ...säg någon bortamatch... kan ju denna ramsa vara bra.

Vem vem vem var det? Po Po Po Poffa...

Kommentera

Paddan:

Instämmer, Micke P är klasser bättre i år, och Steen imponerar mer och mer.

Susses klackspark var urskön, samma som Krizans lättning bakom mål som han sedan bara plockade mitt framför näsan på Timrå-spelaren.
Kommentera

knaskamilla: Var det jag? Skrev nånting om det igår kväll.
Kommentera

Frisco:

Jag minns att du sa något om prååppa också.
Kommentera

Paddan: Jag sa till min stolsgranne igår under matchen att Oscar Steen han är helt suverääään påååå...... sen hann jag inte mer innan Steen var först på pucken bakom mål (det var det jag skulle säga) och passade fram Oscar Hedman till 3-1.
Kommentera

Gidde: Men samtidigt är det ju kul att se Susse försöka sig på en klubba-skridsko-klubba fint i försvarszon. Men samtidigt kan jag inte låta bli att bli mer och mer imponerad av Oscar Steens och MickeP:s inställning och kampvilja. De verkar gå in med 100% i varje situation.

Att försöka dra några som helst växlar av gårdagens match är bara löjligt, om inte annat lär man bara få äta upp det senare.

På tal om äta upp så kanske det är dags att lägga julgodiset jag gjort idag i burkar.

Kommentera

Ambroo: "Vi har väl ingen tunnare trupp än de andra topplagen?"

Jo.
Kommentera

Ambroo:

Kan bara hålla med om att Mikael N (vem det nu är) svävade lite väl uppe i skyarna i den där artikeln!

Dessutom är det en hel del sakfel i det han skriver, plus att jag knappast skulle utnämna Justin till matchens lirare igår.

Men det är klart, var rätt roligt att se honom tackla Hallin några gånger. Bakom mål fick Hallin plocka ihop det mesta av utrustningen innan han dröp tillbaks till avbytarbåset.

Men att dra några höga växlar på matchen igår, det är verkligen livsfarligt för att inte säga rent dumdristigt...
Kommentera

Ambroo: falla igenOM...
Kommentera

Wayne Gresky: Vi har väl ingen tunnare trupp än de andra topplagen? Vi ligger fortfarande i topp trots att vi haft ett rent helvete med skador under en lång tid och det tyder väl på bredd och styrka? Jag tror inte att nåt lag i serien skulle klara av att ha 7-9 ordinarie spelare på skadelistan i match efter match utan att falla igen som vi gjorde igår.

Nån som vet vem Mikael Nordstrand på MoDo:s SvenskaFans redaktion är? Hälsa honom isf att det är hög tid att landa nu...
Kommentera

Paddan: Visst har Ronny skrivit låten, vilket också framgår i slutet av texten i min länk.
Men det är väl Östen med Resten som sjungit in den och gjort den känd för en bredare allmänhet?
Och det var ju det som frågan gällde?
Storsint som jag är så erbjöd jag ändå oavgjort, och till vilken nytta? ;-))
Kommentera

Huge: Fast låten är ju skriven av Ronny Eriksson som är medlem i Euskefeurat.
Kommentera

Paddan: Nja, det blir kanske oavgjort i "matchen".... ;-)

Se länk...
Kommentera

Huge: Jag skulle snarare säga att det var Euskefeurat som sjöng Pessimistkonsulten
Kommentera

Paddan: Magister Huge undrar: var det inte "Östen me´resten"
som kvad den gamla dängan?
Kommentera

shinzawai: Äh, vi har ju Brynäs imorgon... redan där kan drömtillvaron krascha ordentligt.

Säger som Ronny Eriksson:
"Det är lika bra att sluta drömma,
Det går åt helvete i alla fall
För om man drömmer om Paris
Hamnar man på något vis
Lik förbannat i Hudiksvall."

Kommentera

Halv-Modoiten Nyström berömmer Modo. Igen. Fan, inte trissa upp favoritskap här inte, låt bli!

"Jag varnade för Modo redan före säsongen startade, Modo-Timrå 8-1.
Nu fattar nog alla hur bra detta lag är."
Kommentera

Vallin:

Kanske om man tycker att J-laget är det viktigaste av allt. De leder ju tydligen serien.
Kommentera

knaskamilla:

Vad roligt det ska vara att vara junior i ett lag som bara plockar med dem när det verkligen är hårt skadedrabbat och deesutom har mage att beklaga sig för det.
Kommentera

Gidde:

Jaha. Jag har inte vaknat än, så min syn är selektiv.
Kommentera

knaskamilla:

Det gör den, eftersom det var dit Paddan länkade i sitt inlägg.
Kommentera

dj:

Den finns i souvenirshopen, tror jag.
Kommentera

Vallin:

Enligt rykten har Timrå dessutom ett J-lag som är bra och leder sin serie. Undrar hur dåliga alla andra J-lag är om de inte ens har två junisar i det laget som platsar i ES.
Kommentera

Paddan:

Hmm jaså, det var nån metall eller rock låt som spelades när dom for in i början där.

Den var iaf jäkligt bra, därav mitt intresse för vilken grupp som har gjort den :)
Kommentera

dj: Låten som spelades bör väl vara MoDos Armé
Kommentera

Tja,

En fråga bara, såg er match på C+ igår, nån som vet vilken låt som spelades när spelarna kom in på isen?

Den tilltalad emin smak väldigt mycket :)
Kommentera

Lumber Jack:

"-Vi
hade två juniorforwards på isen och
nu måste det här ta slut, sa en
dyster Kenta Johansson efter matchen."

Herregud, TVÅ juniorer?!

Stackars Kenta...
Kommentera

« · 795040 · »