1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2007-11-20

« · 941451 · » Till forumet

Timrå - MODO Hockey 2007-11-20

Kommentar

Harald Lückner: Mera mål framåt ett måste

Förlust senast mot Brynäs hemma i Swedbank Arena med 2-3 och nu väntar höstens andra länsderby mot Timrå, den här gången i E.ON Arena.
- Länsderbyna mot Timrå är alltid ovissa och spännande matcher, säger Harald Lückner, coachen. Samtidigt är det väldigt inspirerande matcher och sådana man ser fram emot.

Inför derbyt besväras MODO Hockey av en hel del skador, sedan tidigare är tre man borta och i lördags gick centern Niklas Sundström sönder.
- Självklart försvagningar, men samtidigt är skador sånt som hör till. Vi tycker ändå att vi har ställer ett bra lag på benen.

Hemma i Swedbank Arena har MODO Hockey tidigare förlorat mot Timrå med 1-4.
- Då vann Timrå rättvist och medelpadingarna är ett mycket bra lag, det vet vi av erfarenhet. Därför blir det förstås en svår match, men vi tycker att vi är bra också.

Förlusten mot Brynäs senast var MODO:s första efter fem raka vinster.
- Tyvärr blir det så att när man förlorar spekulerar alla kring negativa saker och fel som gjorts. När vi vann med 1-0 och 2-0 gjordes liknande misstag, men då är allt perfekt. Det gäller att hitta en balans i det hela.

MODO värmer i hemmaarenan vid lunchtid, har sedan genomgång och lunch innan man strax efter tre åker ner till matchen i E.ON Arena.

Noterbart om laget

Noterbart 1: MODO Hockey har fyra skador. Niklas Sundström (uttänjt ledband i nyckelbensfästet) är borta två - tre veckor, Mattias Timander (rygg) day-to-day, Tommy Wargh (axel) väntar på specialskydd och Robert Petrovicky (revben), två veckor till.

Noterbart 2: Fredrik Warg, i Timrå två säsonger i rad, där han utvecklades till landslagscenter, gör sin första match i MODO borta mot sitt förra gäng, nu som förste center för första gången.

Noterbart 3: Matchen Timrå - MODO sänds i Canal plus stora sändning, som också kallas HOCKEYTISDAG med Arne och Ankan.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zjkowski).

Backpar:
7 Per Hållerg,
8 Oscar Hedman

41 Victor Hedman,
35 Pierre Hedin

5 Hans Jonsson,
2 Jens Westin.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
79 Fredrik Warg,
22 Patrick Yetman

15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
13 Marcus Jonasén

9 Magnus Wernblom,
20 Oscar Steen,
19 Jari Tolsa

18 Peter Öberg,
29 Andreas Molinder,
16 Tobias Forsberg.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2007-11-20
Salle: ajaj, utan timander och susse får vi det tungt mot finnarna.
Kommentera

spud: Äh, Peter Öberg gör hattrick och Tobias Forsberg snitsar till ett mål han också. Det blir ingen pärs(sinen) utan en ganska Styf insats av MoDo.
Kommentera

spud:
Jag har sett ett Modolag med centrar som Peter Hagström och Xavier Majic spela ut diverse topplag, så en poäng borde vi väl kunna ta imorrn....
Kommentera

Paddan: Är du helt Kokko? Försök att tänka en Sundh tanke, för du helt klart ute på Hahl is...
Kommentera

Icing-Ove: Fettorsk blir det, MoDo gör alltid sina sämsta matcher mot Timrå när jag är på plats. Det är den gyllene grundserieregeln, när det gäller slutspel är läget som tur är det omvända.
Kommentera

Wayne Gresky: Not Yet...man
Kommentera

Wayne Gresky: Äh. Med ett par klacksparkar och en filmandes Karol så kanske det ordnar sig ändå mot våra finnar. Även om jag inte tror det.

Välkommen i alla fall.
Kommentera

Wayne Gresky: Med tanke på att det inte är slutspel i morgon så:

HÅLL DIG HEMMA!
Kommentera

Skarin: Just ja, var sjutton är Challe-Cam?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror det blir en pärs in en bit in i andra perioden. Sen går Timrå ifrån likt en krater som får utbrott.
Kommentera

Frisco: Krater som får utbrott? Ska de klämma en finne?
Kommentera

Wayne Gresky: Favorit i repris. Warg blir förstecenter för första gången i Modo.

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&l=uk&code=8f16ad586a654571a0c0229db129d981
Kommentera

Paddan: Vi vet ju vem som ska stå för Regin i alla fall, om inte Petr tekrat han ska göra det.
Kommentera

Paddan: Vi vet ju vem som ska stå för Regin i alla fall, om inte Petr tenkrat han ska göra det.
Kommentera

AM: Petr skulle väl lägga av och starta loppmarknad i Birsta. Han har redan kommit på denna käcka slogan på mål : "Säg Petr och Tenk Rat"
Kommentera

AM: Nä detta är för Moe för en annan.

Lotvonen ta över hela cirkusen och ingen Challar..
Kommentera

Salle:
Ingen rädder för wargen här wargen här wargen häääär
Kommentera

TIKbiff: Tyst med dig, annars kommer Pentti och Bert-Åke och ockuperar tv-soffan på Alnön.
Kommentera

Salle: Ronald har tydligen gett plats åt Robert. Klantigt skrivet.
Kommentera

TIKbiff:
EON med imorrn, Fanny?
Kommentera

Kanske den svåraste bortamatchen på säsongen, och inte blir det bättre av att vi saknar Timander och Sundström. Men men det öppnar ju upp för andra som Jens Westrin och Tobias Forsberg. Bra att Warg får chansen nu i första kedjan, det är han verkligen värd som han spelat.

Kommentera

Cyklob: Ja, är det inte märkligt att Harald inte använt Warg högre upp i formationerna mer denna säsong? Hade jag varit Harald skulle jag haft Warg i första eller andrakedjan match efter match, och inte i en tredje med exempelvis Jonasén och Tolsa. Men det är ju jag det. Märkligt är vad det är.

Nu lär ju alla ösa på med "ja men Sussen och Svartenbrandt är ju bättre än Warg", eller "sköt ditt lag du".

Jaja, okej då.
Kommentera

Skarin: Tror faktiskt att det är fler än jag från Modo håll som tycker att Warg skulle ha spelat i 1a eller 2a kedjan. Men ska bli roligt att se vad han kan uträtta i första kedjan nu när han lär få spela där ett par matcher i alla fall pga Sundströms skada. Annars ska det bli trevligt med en rolig match i morgon brukar alltid bli bra matcher mellan Modo och Timrå.
Kommentera

Skarin: Ja, det är möjligt. Men samtidigt har han mest speltid av alla forwards i Modo och får konstant spela i förstaformationen i PP.
Kommentera

Skarin: Jag håller med dig jag tycker att Warg borde att fått lira i första eller andra formationen oftare än det har blivit hittills.
Kommentera

Modoante: Tycker gott och väl dom kunde ha bytt plats på Warg och Svarten tidigare under säsongen. Warg är endå värvad för att vara en producerande spelare medans Svarten alltid haft sin styrka i det deffensiva enligt mig i alla fall.
Kommentera

Modoante: Samtidigt så har väl Warg inte, med undantag av de första matcherna denna säsong, visat upp ett sånt stabilt spel att det känts motiverat att sätta honom som förstecenter i laget.
Kommentera

Paddan: Nä än så länge har han inte förtjänat mer även om han bättrat sig på slutet. Sen kan man ju ha sina funderingar på hur Wargs kedjekamrater nominerats emellanåt. Där har Harald & Co inte hittat rätt än och det är nog en orsak till att Warg inte kommit till sin rätt.
Kommentera

Paddan: Kanske inte som första center men tycker gott och väl man kunnat ha honom som andra center i alla fall :).
Kommentera

NuMo:

Det kanske också är dags för den här igen? Skrevs 2007-03-07, efter att Karol Krizan visat prov på sin skådespelartalang.

"Enligt vanligtvis välunderrättad källa kan meddelas att Karol Krizan redan fått erbjudande om roller i filmbranchen.

TT säger att både Colin Nutley och Lasse Hallström vill ha den duktige skådisen i sina kommande filmer.
I Colin's fall handlar det om huvudrollen i kalkonfilmen "När jag föll på mållinjen".
Lasse Hallström vill ha Krizan i en biroll i den kommande dokumentärfilmen
som handlar om Modo i "bankpalatset". Filmen kommer att spegla dålig avkastning på insatt kapital och har fått arbetsnamnet "Platt Fall""
Kommentera

Salle: Det är inte bara kedjekomponerandet man kan ha synpunkter på. Den briljanta idén att placera Hedin och Victor i samma backpar måste väl vara årets härdsmälta så här långt.
Kommentera

Cyklob:

Ja, Svartvadet är nog den enda som jag inte har sett till under hela säsongen.
Kommentera

Bad_Brett: Nä det är ju så, men jag tror som många sagt redan att dom äldre i laget har ganska mycket att säga till om och Harald vågar inte flytta om hur som helst. Men Warg har helt klart varit klasser bättre än Svarten hittils han har verkligen mycket kvar till innan han är i den form han kan vara i.
Kommentera

Paddan:

I dagsläget har vi två friska backar som känns stabila, Jonsson och Hållberg. Jonsson tar hand om Westin och Hållberg tar hand om den back som har fått minst uträttat (Oscar Hedman), sett över hela säsongen. Då återstår bara Hedin.
Kommentera

Paddan: Men samtidigt är jag ganska övertygad om att Warg skulle ha producerat betydligt mer poäng om han lirat med era bättre ytterforwards, istället för Tolsa och Jonasén. För att dra exemplet igen.
Kommentera

Skarin: Man ska väl aldrig säga aldrig, men jag är inte lika övertygad som dig på den punkten. Fredrik har sett väldigt seg ut under de flesta matcherna denna säsong, i varje fall fram till landskampsuppehållet. Jag hoppas att det finns någon form av plan i Haralds omändringar av kedjor mm, men ibland känns det ungefär som något Homerskt "äh jag drar i den här spaken och ser vad som händer, det kan ju inte bli något värre än härdsmälta"
Kommentera

Bad_Brett: Nu tycker jag att du är lite väl kritisk till Oskar Hedman. OK att han inte är i klass med de två du nämner som stabila men hans misstag är långt ifrän den klassen på dom Hedin, och Victor, gör titt som tätt. Sen kan ju han spela fysiskt defensivt medans Pierre fortfarande kör med sitt innebandyförsvar.
Kommentera

Salle: Är det någon här som känner igen sig av Wikegårds beskrivning?
Kommentera

73Sjöbba: Du tänkte på de där riktiga männen
www.acc.umu.se/~bodaniel/brasilien-2007/photo/24-ananasjuice.jpg

Det är ju tur att ni blivit av med ert sugrör. Herr Straw(l)Man.
Kommentera

73Sjöbba:
Hahaha! Det där var en rolig dräpare från herr Wikegård. Han gillar ändå att snacka Modo och Ö-vik gång efter annan. Är han sur över att DIF förnedrades idag, att han tippade Brynäs som vinnare i år eller att han fortfarande inte kommit över Modoguldet från förra året.....?
Kommentera

Paddan:
Wikegårds lista toppas av Modoklacken som han liknade med sugrör som borde ta på sig tröjorna och skaffa gymkort. Detta för att träna sina sugrörsliknande kroppar. Ha ha!
Kommentera

Icing-Ove: ModoMartin tycker nog att wikegård suger ...
Kommentera

Gusse: ... rör, eller?

Nu väntar jag bara på att hela sektion 401 slänger tröjorna och leker tifosnubbar, eller nåt sånt. Förresten, varför är det så märkvärdigt för tonåringar runt om i Sverige att vara anhängare till lokaltrafiken i Umeå?
Kommentera

John K: Skandal, lågvattenmärke tom för Wikegård. Zooma in och hoppa på smågrabbar i direktsänd TV... Är man under ca 20 år är kroppsbyggnaden ett rätt känsligt ämne. Nä, där gjorde han fan i mig ett rejält övertramp. Wikegård som förlöstes med "Gäddgreppet" (tumme-långfinger i ögonen) ska nog inte hoppa på andras fysiska attribut.
Kommentera

Gusse:
En ny tradition är född. När Hasse J sätter in en pat(t)enterad bröstvärmare måsta alla i Swedbank Arena klä av sig och slänga in ett plagg på isen, är inte detta en bra idé så säg...
Kommentera

shinzawai:

Fruktansvärt och chokerande!
Kommentera

shinzawai:
Han kallade ju unge målvakten Daniel Larsson för "chipspåse", så det är hårda bud när Wikegård är på dåligt humör :-)
Kommentera

shinzawai:

Oj. Det har inte varit någon hockey han hade kunnat kommentera, eller så?
Kommentera

« · 941451 · »