1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507806 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2007-11-20

« · 941733 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2007-11-20
knaskamilla: Äh, det var bara något inslag där man kunde beskåda Thomas Johanssons nedsunkning sedan han anlänt till kungliga huvudstaden.
Kommentera

73Sjöbba: Vad chokerande betyder vet jag inte, men att mobba tonåringar i direktsänd TV på bästa sändningstid tycker i alla fall jag är osmakligt.
Kommentera

shinzawai: Jag håller med. Wikegård gömmer sig bakom sin tränade kropp. I anorexi- och steroidtider är det nog ett ganska klumpigt uttalande av mannen som aldrig tänker...
Kommentera

Icing-Ove: Modognäll, Brunäsberöm och HEJA DIF är det enda Wikegård får ur sig numera, sorgligt.
Kommentera

shinzawai: Ja, Sthlmssyndromet lyser verkligen igenom allt mer. Att önska fler spelartyper likt den finske backen Ossi Väänänen i DIF går an, medan antalet utländska spelare i övriga klubbar helst bör ligga nära nollstrecket.
Kommentera

shinzawai:
Wikegård försöker behålla sitt varumärke och detta är nog bara början, i nästa Hockeykväll kanske kan säger nåt snuskigt om TIK, att han gillar Sanny Lindström, Hahl och Styf.....
Kommentera

shinzawai: Vad var det du hade för åsikt om Timrå-trummisens klädsel nu igen? Hur gammal kan han vara tro?
Kommentera

JimmyH:

Var shinzawai på hockeykväll också?
Kommentera

Dream Team: Bäst idag var när han kallade Djurgården för vi. Vilket han sedan försökte rätta till sekunden senare. Han hymlar iaf nästan inte.
Kommentera

scim: Så det är okej att bli förbannad på en åsikt på teve men att samtidigt ha samma tänk själv utan att säga det i teve utan att endast skriva ut det på internet?

Aha, okej.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, där höll han på att stå för ännu en klassiker, men som tur var ändrade han ju sig till att verkligen genomföra den, fast bara nästan. Underhållning, eller nåt.
Kommentera

JimmyH:

Jag skiljer på det som sägs av en programledare i Public Service och vad en supporter säger i stridens hetta. Självklart.
Kommentera

JimmyH: Well, kastar man trummpinnar och spottar på folk så kan jag tycka att man förtjänar det mesta man drabbas av. Trummisen gillar tjejtoppar. Dessutom är inte trummisen 17. Eller?
Kommentera

shinzawai: Ja det lät ju logiskt. Missköter man sig så FÖRTJÄNAS en håning av utstyrsel. Och det här kan ju inte ens kallas stridens hetta så.
Kommentera

JimmyH:

Vad tycker du om Wikegårds uttalande? Jag är nyfiken.
Kommentera

scim: Jag skrattade inte. Det där med "sugrör" är inte min typ av humor. Lite sån där grabbig omklädningsrumsjargong typ.
Kommentera

JimmyH:

Så du och shinzawai är alltså överrens i frågan. Härligt.
Kommentera

scim: Jag har inte ens diskuterat frågan med honom. Jag påpekar bara att jag inte tycker att han själv har visat sig vara "bättre" än Wikegård.

För det är ju aldrig kul med folk som hycklar liksom.
Kommentera

JimmyH:

Speciellt inte modoiter som hycklar antar jag? Med tanke på ditt snabba svar i en gästbok du påstår att du inte ens läser så verkar du inte tycka att du själv är speciellt kul heller.
Kommentera

scim: Jag läser här i alla fall då det vankas MoDo-match. Bragd-Birger brukar bjuda på ett och annat då. Sedan så såg jag hockeykväll och jag såg sedan vad shinzawai skrev. Att han är modoit är nog bara en slump även om procenten till lagtillhörighet är högre för en modoit då hela den händelsen handlar om modoiter som inte kan ha tröjan på sig i Swedbank Arena. Undra vem som startade den trenden i den arenan egentligen?
Kommentera

Värst vad pryda alla är. Pojkstackarna svettas ju och måste lufta sina välvaxade bröst. Fast det är klart, trumpinnar gör ondare utan kläder.
Kommentera

Det känns ju aningen märkligt, dif har inga supportrar öht. Men de har hittat rätt i ossinen, då är allt bra i dif.

Modo har värvat riktigt bra och har supportrar, då måste idioten gå på att 3-4(fler har aldrig jag sett ta av sig tröjan) av ca 6800 modoiter på en match. Är det verkligen så viktigt att han ska lägga tid på, har det inte hänt något annat i hockeysverige?

Kan vi inte alla hockeysupportrar i detta land gå ihop och förena oss i kravet att vi vill ha en vettig hockeytyckare i vårt enda tv program som alla kan se?
Kommentera

shinzawai: Att kalla det där mobbing är att ta i så att man kan skita på sig tycker jag. Jag är emot mobbing men några verbala kängor måste man kunna slänga ur sig.

Tänk bara hur många själar som klackarna i hockeysverige har förstört.
Hemska tanke.

Man kanske ska sluta gå och kolla på hockey, säga upp säsongskortet och ta sig en rejäl funderare över vad man har ställt till med. Jag vill ju inte stödja mobbing.
Kommentera

Uppenbarligen har han lyckats med sitt mål, den där Wikegård.

Han är anställd av SVT för två saker, för det första, och minsta, att snacka ishockey med Marie Lehmann. För det andra, han ska vara "a pain in the ass" och skapa debatt. Den där listan på slutet av Hockeykväll går bara ut på en sak, just att vara elak i ett par riktningar, dela ut ett par käftsmällar och sedan luta sig tillbaka och nöjt konstatera att han skapat debatt, igen.

Sugrörspåhoppet var långt ifrån det värsta som Wikegård gjort under sin tid i TV, även om det inte var så snyggt och genomtänkt i dagens kroppsfixerade tider.
Kommentera

Poffa:

Har Wikegård skapat en debatt?
Kommentera

scim: Det har han säkert.
Kommentera

Poffa:

Den enda debatten jag har märkt av handlar isåfall om att Wikegård är en sopa, samt JimmyH's gästspel. Så nöjd han måste vara.
Kommentera

Omformulering: Så nöjda SVT måste vara.
Kommentera

scim: Okej, jag ska korrigera mitt ordval. Han försöker skapa debatt. Ibland lyckas han, ibland inte. Det hela går i alla fall ut på just det.
Kommentera

scim: Och varför det inte är fler tjejer i klacken... :)
Kommentera

JimmyH: Hyckleri? Nu får du ge dig.

Om man kastar trumpinnar (hade rubricerats som misshandel om någon skadats) och spotta på folk så är det minsta man förtjänar en kommentar om för små t-tröjor i ett slutet forum.

Vad har småpojkarna gjort för att förtjäna att bli uthängda och förnedrade i TV?

Nä, typisk TIK-nivå på den argumentationen, men vad förväntar man sig egentligen av en liten grupp internetmänniskor som gång på gång visar prov på obefintlig moral.
Kommentera

knaskamilla:

Otippat att en djurgårdare, förvisso med ett vackert klingande efternamn, är den ende duglige importen...

Otippat att han gnäller på allt kring MoDo

Otippat att han säger "vi" när han pratar om djurgården

Tomte.

Otippat att vi hyllat honom med en tvåpinnars sedan SM-finalen i Linköping!
Kommentera

bisterfinnen: Den där flaggan måste transporteras till Ö-vik för användning bister. Alternativt, någon måste göra en replica och nyttja den flitigt.
Kommentera

Wayne Gresky: Dom är tydligen på badhus nuförtiden...
Kommentera

Poffa: Äh. Grabbarna är hur gamla då? De lär inte gråta och tugga steroider i badkaret än på ett tag.

Jag tycker han var rolig. Klä på er i klacken.
Kommentera

Jari Tolsa har ju knappast rosat marknaden poängmässigt tidigare, men jag hade nog hoppats på mer än 2+2 så här långt. Nu får han spela med Steen och Werner i kväll och frågan är väl om det kanske kan få det att släppa.

Annars är det nog läge för en bänkning, för att skaka liv i honom. In med Tobias Forsberg istället (okej, nu får han speltid i fjärdekedjan ikväll), Foppa har nämligen alltid gjort ett bra jobb, även om det inte resulterat i så mycket.
Kommentera

spud: Du vill på allvar på att Wikegård ska sluta jobba med hockey i TV? Han är ju en av hockeyns klart bästa TV-profiler.

Nu känns det onekligen som att vissa modoiter tar åt sig väl mkt. Jag och en kompis (även han modoit) skrattade gott igår.
Kommentera

Deas:

Håller med, Wikegård var ju knappast ute efter att mobbas eller vara elak. Jag skrattade också åt det igår, Man måste se lite av humorn i det. Finns värre saker att reta opp sig på
Kommentera

mattias - 74:
Hädanefter så består ett Modo-tifo endast av VP rör :-D
Kommentera

TIKbiff: Just idag är jag stark, just idag mår jag bra...
Kommentera

Poffa: "Foppa har nämligen alltid gjort ett bra jobb, även om det inte resulterat i så mycket."

Så vi ska byta ut en hårt jobbande kille mot en annan hårt jobbande kille? Jag tar fortfarande Tolsa över TF 7 dagar i veckan i dagsläget. Tobbe blir bara mosad, gör ont att se. :)
Kommentera

shinzawai: Alltså, nu ville jag inte att det skulle bli ett permanent byte, utan mer som en väckarklocka för Tolsa.

Sedan tycker jag inte Forsberg blivit mosad, men det är väl min personliga åsikt och med en förhoppning om att Forsberg ska växa ut till en ny Jämtin-typ.
Kommentera

Poffa: Om Tolsa bara släppte pucken INNAN han hamnar i sarghörnet så vore det finfint, för de 3 dragningarna innan brukar lyckas.
Kommentera

shinzawai: Slutet? Här kan väl alla i hela världen läsa om de vill, bara de förstår svenska.

Jag tycker att ingen människa förtjänar att bli uthängd och förnedrad. Du tycker dock att vissa förtjänar att hängas ut efter klädsel och utseende men blir arg då andra blir det.

Men det var ju jag som hade en obefintlig moral sa du, så vad vet jag.
Kommentera

Poffa: Skriv inte Just idag..... Den tidigare så trevlige TIKbiffen måste regga en ny användare nån annastans då och skvallra
Kommentera

Frisco:

Och bli utskrattad och hånad... nej, det kanske var multran. Vilket häkte sitter han i förresten?
Kommentera

Poffa:

Fel igen. Wikegård vill ha uppmärksamhet, that's it.
Kommentera

Deas:

"Du vill på allvar på att Wikegård ska sluta jobba med hockey i TV? Han är ju en av hockeyns klart bästa TV-profiler."

Wikegård hör hemma på Parlamentet eller på någon liknande amatörteater.
Kommentera

scim:

Han älskar oss! Har det verkligen pågått under flera år, det där med tröjorna? Kul att han snackar om deras kroppsbyggnad, själv är han ju bredaxlad som en strömming, tomten.

En reflektion till
3 av 4 på poängtopplistan för backar var finländare, tre av fyra på samma lista var HV-backar.

Var var geniet Ossinen på den listan och varför hyllas inte dessa importer före tomtar i rött blått och gult?
Kommentera

« · 941733 · »