1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514026 inlägg · 4113 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2008-01-05

« · 961607 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-01-05
scim: Ja det är ju herrn själv naturligtvis... Ge mig en enda riktig anledning till att samtliga inlägg från min sida den senaste kvarten raderats.
Kommentera

Ambroo: Du är allt lite knasig i bollen.
Kommentera

scim: Må så vara, men det finns ingenting i det jag skrivit som ger dig rätten att radera. Titta på vad dina vänner skriver nästan gång innan du bestämmer dig för att rensa.
Kommentera

Men scim: Kolla hur det ser ut u gästboken där vi har fullständiga rättigheter att radera som vi vill. Bara för att jag inte haft tid på ett tag för att jag har griniga ungar att moderera hemma också.
Kommentera

scim: Förresten så är det där ett personligt påhopp från din sida och det är väl inte bara lite illa att en moderator sysslar med sånt? Nåväl, jag får väl kontra...

Du är en riksidiot och jag tycker att du med lätthet kan dra åt helvete.
Kommentera

6-3. Känns bra.
Kommentera

Ambroo:

Du verkar vara lite upprörd, vilket jag kan förstå efter en sådan lam insats av ditt lag. Jag har f.ö. varit väldigt passiv i modereringen idag.
Kommentera

Ambroo: "knasig: tokig, ofta på ett humoristiskt uppseendeväckande sätt"

Att påstå att du är skrattretande som du för debatten här nu är knappast ett personligt påhopp.
Kommentera

Allt skönt att pissa på lillasyster, synd att dom inte kan bjuda upp till en bättre fight.
Kommentera

NuMo: "Havet och vi... Havet och vi..."
Kommentera

Mixery: Å fan, det var så pass.
Kommentera

Ambroo: Ännu en dag på jobbet för Modo grabbarna ...men jag tycker att det är kul att Timrå bjöd upp littegrann till match ...Och så behöver ju timrå en målis att lita på men det är ju en helt annan sak ..nu blir det en seger öl eller två ..kanske 17
Kommentera

kommentatorn konstanterade på slutet av matchen att Modoklacken står upp och hyllar sitt lag !
AVD: Nähä står dom upp
Kommentera

Underbart med en ny serger, äntligen har det börjat lossna för vissa spelare. Tänker främst på Skröder och Salle. Krizan rädda oss matchen igenom, men boxplay spelet var fruktansvärt bra från våran sida idag kanske säsongens bästa.

Nä nu tar vi Djurgården med på Måndag. Otroligt kul att se så Mycket Modo supporters på plats :)

Kommentera

Lumber Jack: Men vad faan är det här, det måste ske någon förändring, sparka Harald eller något sånt. Det går ju bara inte att vinna mot Timrå med 6-3 när man i princip bara har knappt fyra målchanser. Nej, usch, sånt här vill vi inte se igen. Agera!!!!1
Kommentera

Paddan: In med Zlatan!
Kommentera

Lumber Jack: Nu har vi alltså fått förklaringen till 2+2:an, eller...

Tydligen hade Rådbjer kikat två minuter framåt i handlingarna och siat att Petrovicky skulle bli utvisad direkt när de öppnade båsdörren

16:24 MODO Utv 2 min HOOK Ronald Petrovicky
14:24 MODO Utv 2 min SLASH Ronald Petrovicky
Kommentera

Paddan: Jag tyck det är bra ja.

Ruggig smäll på Tommy. Det är en liten knuff i ryggen men långt ifrån utvisning.
Dock så borde det ju varit några andra utvisningar däremot och några som inte borde blivit. Styvs påhopp på Tolsa var ju en solklar en medans Petros hakning var rätt billig. Att sedan ppv inte hängde med så man vet varför Petro fick sin andra är ju en helt annan femma.

Kul att se så många mål. Och vackra sådana dessutom. Yetman till Salle och vice versa var ju underbara. I PP dessutom.

Kommentera

Paddan: Men där gör hockeyligan rätt då/om det är helt separata förseelser han åker ut för.
Kommentera

Salle: Tycker att händelsen med Wargh känns som en olyckshändelse, den lätta knuffen i ryggen ska inte ha kunnat haft så stor inverkan.

Verkar som att Yetman och Salle hittar varandra riktigt bra, dessutom måste jag säga att Westin var ordentligt skottvillig idag.
Kommentera

Paddan: Det är just den lilla knuffen som innebär den stora smällen. Därmed inte sagt att de ska vara utvisning.
Kommentera

Paddan: ja det var ju absolut inget ojust i händelsen. Molinder trycker ju lite granna på Tik:aren (Pyrräle eller hur han nu stavar) som i sin tu trycker klubban i ryggen på Wargh som tappar balansen och rasar in i sargen med huvudet före.

Plus till publik och TIK för de snygga gesterna när dom rullade ut båren. Extra plus till Pyrräle(?) för att han insåg allvaret och låg kvar för att inte förvärra nånting innan dom säkrat nacke mm.
Kommentera

Dock ett fetstort minus till Aftonbladet som i några minuter hade "Här knockas Timråstjärnan" som rubrik på nätets "löp". Noll Koll kallas sånt.
Kommentera

Salle: Precis s och r sitter långt från varandra.
Kommentera

Salle: Även det här:

"Oscar Hedman reducerade visserligen omgående, men när Magnus Wernblom petade in 6-2 i början av den tredje perioden var det spiken i kistan."

Man blir ju inte förvånad, har ju hänt ett flertal ggr under hösten i AB. Man tycker ju att dom borde ha koll, journalisterna. Men antagligen har dom tagit in nån kulturnisse, som t.ex. tror att icing betyder omspolning av isen.
Kommentera

Viskarn: Goda nyheter om Wargh

"Lyckligtvis så slutade det hela bra. En omtöcknad Wargh åker hem med laget och vill det sig väl kanske det inte ens rör sig om hjärnskakning."
Kommentera

Skön seger idag!!! Roligt att se att så pass mycket modofolk slöt upp i Timrå och E.ON Arena!
Kommentera

Det här tar emot men grattis till segern idag pöjkar. Modo var jävligt vassa ! Vare 9 skott 4 mål ? Sen har ju Timrå Sveriges sämsta målvakt medans eran slovak var som vanligt kukigt bra... Fatta att Modo har bättre stöd i E.on än på hemmaplan. Det e faan sjukt dåligt ! Ähh helvetes skit nu ska jag jobba in ett JVM guld....
Kommentera

Foyn: Tack ska du ha. Vackert att få se lite sportsliga takter av en Timråfan. :)
Kommentera

shinzawai: 2-2!! Foppa är grym
Kommentera

Hockeyligan dominerar:

"MODO:s back Tommy Wargh skadade sig illa vid en sargduell i matchen mot Timrå och fick bäras ut på bår med nackkrage. Dock var det ingen fara med Wargh som åkte hem med resten av laget till Örnsköldsvik."

avd. Allvarliga lindriga skador...
Kommentera

Sitter här och funderar lite på vilken fantastisk insats som Jens Westin gjort, sedan han fått chansen.

Han spelar så moget och vårdat, gör allting enkelt och försätter sig sällan i svåra situationer. Ett beteende som vi ser från rutinerade rävar som Timander, t ex.

Jens Westin har aldrig varit ett namn för A-laget i mina ögon. Inte av det jag sett av honom i J20. Har man varit förblindad av Viktor Hedman och de andra som utmärker sig med finesser, eller är det helt enkelt så att Jens blommat ut till den stabile back han är nu när han fått förtroendet?

I vilket fall så måste jag berömma Jens för hans otroligt mogna spel och jag hoppas innerligt att han fortsätter att få chansen nu när spelare som Timander, Hållberg och Viktor Hedman kommer tillbaka. Vore verkligen tråkigt om Jens blir nerflyttad till J20 igen och inte får fortsätta att utvecklas.

Ärligt, Jens har faktiskt varit bättre än Viktor Hedman i mina ögon. Mest beroende på att han inte gör lika många misstag i egen zon, som Viktor.

Jag ska också avsluta med att berömma de som är ansvariga för att Jens fått chansen, vilka det nu är. Förmodligen Harald/Freddan i samförstånd med Ecke och Ove Westrin. Bra jobbat!
Kommentera

Poffa: Jag håller faktiskt med dej om det. så fort VIctor har pucken i egen zon så blir jag typ rädd men jag blir inte det när Jens har den,
Kommentera

Poffa: Efter förutsättningarna gör han det ruggigt bra. Men han är fortfarande den back man absolut sist vill ha i ett en mot en-läge. Men det känns som om lagkamraterna litar mer på Jens nu, vilket innebär att alla kan ta sin gubbe istället för att försöka hjälpa någon annan.

Får vi tillbaka alla skadade backar så tycker jag att en utlåning till allsvenskan skulle vara en bra lösning.
Kommentera

Wayne Gresky: Det finns ju inget allsvenskt lag på gångavstånd från Nolaskolan. Och det är ju en massa J20-matcher i jan och feb fick vi veta igår.
Kommentera

Frisco: Detaljer...
Kommentera

Poffa: Jag har väldigt svårt att se Westin kvar i laget då Hållberg och Timander ansluter igen. Jag tror han är den förste som får flytta på sig.

Timander, Hållberg, Johnson, Hedin, Atvars (ger mig inte på efternamnet) är givna. Sen är väl Hedman den äldre 6e back och den yngre 7e. Dock hoppas jag få se mer av lill-Hedman. Han visade mer och mer eftersom och kanske kan växa mer nu efter lyckat J-VM.
Kommentera

Deas: Wolf wolf wolf
Kommentera

Deas: Klart inte jens förväntar sig en plats i A-laget denna säsong, men om han fortsätter spela så ruggit moget å enkelt så kommer han snart kunna ta en plats i truppen. De igentligen enda jens behöver bli bättre på e farten på rörena annars e han väldigt bra! Btw. nu när warg skadades mot tik, kommer harald spela någon av timmy /hållberg nu??!
Kommentera

Deas: synd bara att han inte täckt upp lite bättre Hedman på sista målet men annars en godkänd turnring från hans sida. Synd bara att inte Tidningarna kan vara glada åt silvret istället. För att sitta och såga Sverige som dom har gjort efter gårdagens match.
Kommentera

ajon: Jag har inte läst något men får de kritik efter gårdagsmatchen är det riktigt dåligt. Vändningen i tredje var enormt stark med tanke på Kanadas starka kontroll av matchen under de två första perioderna.

På målet är inte Hedman den mest skyldige, men det spelar mindre roll. En plats i All Star laget för en 90a får väl ses som "en godkänd turnering från hans sida" =)
Kommentera

ajon: Men snälla, det är väl ingen som sågar Sverige efter igår. Både aftonbladet och expressen skriver att dom var värda guldet. DN hade ingen speciell komentar, bara matchrapport.

Vilka tidningar har du läst?
Kommentera

Salle: Pyörälä är den korrekta stavningen. Jag reserverar mig dock för det korrekta uttalet, men brukar nog låta nåt i stil med det du skriver.

Annars måste jag väl gratulera till segern igår som var fullständigt klockren. Ni var bättre på i princip allt. Ja, allt det som i regel avgör hockeymatcher iaf. Bättre inställning, bättre passningstempo, bättre försvars- och anfallsspel. Bättre spel i såväl PP som BP och inte minst E.ONers bättre målvaktsspel. Men erat försvarsspel förenklar det ju väldigt mycket mer för Krizan än vad dito gjorde för Backlund. Översatt: Det borde inte vara möjligt att få göra såna genomspel rakt igenom boxen i spel i numerärt underläge. Två gånger dessutom.
Kommentera

Dream Team: timrå släppte ju två lika dana i BP mot lule matchen innan också ! dom borde kolla över det där
Kommentera

Dream Team: Du får ursäkta att jag inte forskade fram rätt stavning. Var inte 100% säker att det var han Purjo... Äh nu blev det nog fel igen. :-)

Kul att se hans kommentarer om själva händelsen. Visar på respekt för sina gelikar. Man hoppas ju alla har samma syn på skaer och ting även om man misstänker annat ibland.

saxat från [url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1573708.ab]Aftonbladet[/url]

"Kändes tråkigt"

Wargh kom in lågt i situationen och Pyöräläs knuff räckte för att få honom ur balans.

Efter smällen blev han liggande på isen till synes orörlig och en bedrövad Mika Pyörälä försökte få kontakt med Modobacken.

– Jag frågade honom om han var okej men jag förstod inte vad han svarade. Det kändes oerhört tråkigt att det hände.

Lämnade isen

Wargh fördes av isen på bår och försedd med nackkrage. För Pyörälä väcktes tråkiga minnen; senast lagen möttes i Örnsköldsvik var han inblandad i en liknande incident där Modobacken Oscar Hedman föll illa, ådrog sig en hjärnskakning – och lämnade isen på bår.

– Att det händer igen mot Modo ... Kanske borde jag stå över nästa gång vi möter dem, suckar en märkbart skakad Pyörälä efter matchen.

Hur ser du på situationen?

– Jag minns inte riktigt vad som hände. Jag tappade min match där och kunde inte koncentrera mig helt efter det. Självklart funderade jag på hur det gick för honom.

Kommentera

Jag vill också tacka alla som var nere i Eon igår. Hur roligt som helst för att använda Hasse Andersson-diskurs. Och många MODO-supportrar var det, man såg det speciellt bra vid målen.

Speciellt nöjd var jag när MODO-klacken körde ”- Ni på sittplats är ni klara” och de svarade som sig bör ”- Jajamensan fattas bara” och att det följdes upp av ”- Öka Kämpa” växelvis mellan klacken och sittplats. Haha, på bortaplan! Poesi!

Det var som sagt massor av MODO-folk men ändå saknades många som man brukar se på ståplats. Och jag vet inte hur det är med 401:orna, om de bojkottar Timrå? Jag ser fram emot när vi kan mobilisera alla.
Kommentera

hellge: Nån mindre fraktion var ned, dock inte jag. Det blir nog med kuskande ändå.
Kommentera

hellge: Vi trodde vi var i E.ON Arena, men sen visade det sig att vi åkt till Virkesaffär'n.
Kommentera

hellge:

Jag är lite bitter över att 401-flaggan låg hemma i min lägenhet medan Frisco var i Timrå. Det närmaste match jag var igår var när jag passerade Ullevi.
Kommentera

knaskamilla: Var du inte närmare Scandinavium än så?
Kommentera

« · 961607 · »