1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507817 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2008-02-19

« · 987225 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2008-02-19
Suck, tikarna hade "tur" igen.
Kommentera

Berka: Man måste vara imponerad över viljan att vinna i powerplayet man hade sista minuten. Oj Oj vilken fart man hade och man försökte även med en dump and no chase igen.
Kommentera

I NHL hade de plockat upp resterna av Sanny där. Jävla fega respektlösa fittjävel.
Kommentera

MorganaLefaey: Tror spelarrådet önskat sig knäppen till hjälmen som klarar tacklingar.

Wargh för nån vecka sen, Yetman nu, lite onödigt av sanny, alla vet ju att det bara behövs en liten knuff för att ta pucken av honom.
Kommentera

shinzawai: Hehe. Är det sådär det låter i Cyclops Dome?
Kommentera

MorganaLefaey: Hahaha jaså va de den dom körde idag...igen =)
Kommentera

Är matchen slut?!
Kommentera

Berka: JAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Berka: Så jävla skönt, lite "rättvisa"

Kul att brott straffar sig för fittorna.
Kommentera

Två skadade spelare efter fula och farliga grejjer, publiken hånar de skadade, hånar sen Krizan, sen avgör Warg direkt efter. Rättvisa.
Kommentera

Lite roligt att se timråspelarnas tv-pucksstämning efter 2-2. Förvånande att inte hemmaklacken började skandera SM-guld.

Annars var ju matchen som vanligt. Timråpubliken uppvisar sedvanlig osmaklighet och Styf och Fanny försöker döda motspelare.

Kul för Warg att avgöra.
Kommentera

spud: Vad menar du med "brott"? jag har varken lyssnat eller sett på matchen !
Kommentera

spud:

Kan man inte vinna får man försöka skada dom. Men det gick ju inte det heller. Inte lätt att vara lillasyster.
Kommentera

Berka: Grattis till dom 2poängen.
Kommentera

Berka: Vi avgör i pp.
Kommentera

fighter: tack då!
Kommentera

shinzawai: Krizan tittade upp mot läktarna och bara skakade på huvudet när han kom in.
Kommentera

spud: =) Ah ok =) tanx..
Kommentera

Hawerchuk: Det gjorde han rätt i.
Kommentera

Hawerchuk: Gött för Krizan att hålla nollan, det behövde nog hans självförtroende. :)
Kommentera

källan: Krizan gillar nog inte heller playwoodläktarna
Kommentera

källan: Det man får ta med sig från den här matchen är väl att Krizan höll nollan.
Kommentera

MorganaLefaey: Varför hoppade krizan in?! Å hur länge stog han?
Kommentera

MorganaLefaey: Undra om den räknas
Kommentera

Berka: Timråit tacklade in en ej puckförande hedman i zacke som verkade vri foden ganska illa om jag inte såg helt fel. Först trodde jag det var något med handen då han slängde iväg den men man får väl läsa om det senare.
Inte en blekaste hur länge Krizan kan ha stått, men det var nog inte mer än X antal sekunder.
Kommentera

MorganaLefaey: Ok... Hoppas de inte är någon fara med zacke!
Kommentera

MorganaLefaey: Jag trodde att det var när han slog bakhuvet i stolpen, men på reprisen ser man hur han fastnar med skridskon när han får Hedman över sig. Ganska lik situation som Warg råkade ut för i Timrå i det första mötet.
Kommentera

MorganaLefaey: Vid 3-2 målet så såg det ut som om man hadde bestämt sig för att göra mål åxå..dom såg väldigt lungna och fokuserade ut gämfört med dom andra power play lägerna..

Per Styf...jaa inte oväntat
Kommentera

Gusse: jävligt skön vinst
Kommentera

Hawerchuk: så snygg av krizan i det läget :P och han fick många skott på sig tycker jag
Kommentera

oscaaaar: Håller me jävligt skön vinst.nu har vi verkligen häng på andraplatsen.
Kommentera

Gusse: Visst såg det mer koncentrerat ut i det läget. Kanske lite för långsamt spel för min smak, men det lyckades ju.
Kommentera

Modoante: jaa, men bara dom tränar på PP och utnyttja dom bra chanserna så det nog hela vägen ;)
Kommentera

Jahaja, det var den matchen. Hade varit intressant att veta varför Krizan avstod.
Kommentera

knaskamilla: Han blev ledsen i handen på uppvärmningen. Någon skottade på den.
Kommentera

oscaaaar: spelet i pp har ju verkligen blivit bättre jämfört med förra säsongen Vi ligger väl tvåa i pp statistiken eller vi låg det sist jag kollade iaf.
Kommentera

Hawerchuk:

Aha. Var det en Timråsupporter som ville slippa se honom på isen, eller?
Kommentera

Är det förresten någon som kan polska som vet hur man uttalar Zajkowski? Var kommentatorn rätt ute någon gång (med Tjajkowski eller Schajkowski)?
Kommentera

Modoante: IDag var det sämre än ifjol, och det vill inte säga lite det.
Kommentera

Modoante: Fast idag kunde man tro att dom låg sist trots två mål..
Kommentera

Lumber Jack: jaa, det brukar vara bra PP men idag var det bedrövligt
Kommentera

Gusse: Man kan väl inte direkt säga att man tycker spelet i pp motsvarar resultatet.

Något som jag irriterade mig på var hur otroligt  svårt vi hade att få ut pucken ur zon. Om en ensam back backar med pucken under kontroll med en så gott som stillastående timråit mellan sig och linjen så gick det bara inte att valla den i sargen och få ut den. Endera skulle man spela snyggt och fastna eller slå den i sargen med en sådan vinkel att den inte gick ut ur zon.
Hållberg måste också försökt lägga pucken bakom ryggen en 2-3 gånger som medförde att timråspelare fick pucken i stället för en modoit.

Man bör väl vara otroligt glad över 2 pinnar men med det spel som man visade upp så är det riktigt svårt. Sen är väl frågan om detta kanske var en pyrrhusseger då vi behöver varenda offensiv spelare vi har att tillgå för att få igång spelet.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag hoppas att vi får tillbaka våra backar snart åxå..Atvar verkar ha fått problem med tempot ..han krånglar till det i varje situation och nästan vägrar skjuta mot mål ..Synd att Jens Westin har såp dåligt skott då hadde han kunnat vara en giftig power play back..Det är tur att per Hållberg är så bra som han är ..Han är våran klart bästa back nu ..Frammåt så tycker jag att Svarten verkar lite på G ..annars ganska tunt idag ..Fredrik Warg skulle jag vilja få upp farten på..man ser att att kunnandet finns där men det går för långsamt för han . Ibland är det nästan jobbigt att se werner på plan i spelet 5mot 5 ..han är mer ivägen för dom andra än vad han gör nytta..
Kommentera

shinzawai: I NHL hade de inte gjort någonting. Såna där tacklingar setts in minst fem gånger per period. Skillnaden är dock att där lär man sig att hålla upp blicken och ta emot.
Kommentera

Haha. Tre mål på femton skott! Åååh, Johan Backlund, tjalalalala... Märkte ni förresten att Werner fick en tia i samband med målet? Inte konstigt att han var arg, skulle jag vilja säga...
Kommentera

MorganaLefaey: Mot slutet kändes det som om backarna var så trötta att de gjorde många enkla misstag av den anledningen. Annars var det larvigt mycket felpassningar och konstiga missar i dagens drabbning.

När försvann Wargh egentligen?

Oj vad Tribuncovs är seg!

Timrås båda mål får väl ses som resultat av att vi saknade våra bästa defensiva backar. Westin kändes inte optimal vid 1-0.

Tacklingen på Yetman är oavsett om den är juste eller ojuste framförallt Patricks fel, så där naivt får man inte såsa runt med pucken.

Synd om Zacke, han blir alltid skadad eller sjuk när han är i bra form.

Utvisningen av Styf var helt korrekt, dessutom borde han haft matchstraff för sitt uppträdande mot linjedomaren när han blev bortplockad från fighten.

3-2 av Warg var riktigt snyggt!

Jag tycker verkligen synd om de timråsupportrar som inte tycker att det är en bra idé att håna skadade spelare. Jag skulle verkligen skämmas om jag höll på det laget.

Många modoiter på hockeybussarna, lite sång tom, trevligt!
Kommentera

Wayne Gresky: Fantastiskt analys av en objektiv individ...
Kommentera

knaskamilla: Nä, jag såg Wernas 10:a på swehockey. Ofattbart. Han får ju 2 feta rapp över smalbenet i samband med suddenmålet.
Kommentera

Wayne Gresky: Hahahhahahahahahahahahahahahaha
Kommentera

Wayne Gresky: Tribuncovs är väl skadad sedan senaste landslagsuppehållet. Var det inte något med foten?

Styf visar som vanligt att han är elitseriens utan tvekan mest patetiska spelare. Junsele skäms.
Kommentera

« · 987225 · »