1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2011-01-22

« · 1338384 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
NuMo: Ingång direkt från trappen.
Kommentera

Salle: En arena inne i själva Timrå? Spännande.
Kommentera

Salle:
Efter er utskåpning var ingen intresserad av att gå ut på krogen, bara hem och skämmas...( Fast ni kanske träffade Timrås spelare ute, dom brukar ju gilla att hänga på Svenssons)
Kommentera

Wayne Gresky: En reflektion från gårdagen var att det vi skämtsamt kallt en koja i mångt och mycket är just det.

Galet trångt i gångar och trappor. Vinklar och vrår överallt som blockar och ställer till det. Dessutom så fanns det ketchup/senap-hållare och sop/panttunnor, panttunnorna hade rejäla bygellås på sig förresten ;-) , mitt i gången på flera ställen som ytterligare stoppade upp.

Hörde även rapporter om grym värme i pubbar och på toaletter.

Och då jag åkte med matchfunktionärer så pratade vi även lite utrymning som inte kan funka särskilt bra med dessa branta lätare och dess trappor...

Nä det är nog dags för även den mest sönderavlade Hyndan att inse att en ny arena inne i Stan är just vad TIK skulle behöva. Dessutom skulle stan liva upp betydligt före och efter match. Det var helt dött på stan efter matchen och inte en enda kö till nåt uteställe.

Kommentera

Wayne Gresky:
Måste bara tacka för lektionen igår, både på läktaren och på isen.

Erat tifo var klockrent, ramsorna klockrena, många kritiserar er för att ta efter DIF, Hammarby och andras ramsor, men det är ju inte driekt så att de har kommit på dessa själva heller, utan många kommer ifrån fotbolls kulturen i sydeuropa och sydamerika, med andra ord behöver man inte "skämmas" över detta.

På isen såg man skillnaden av spetsvärvningarna. ni har bartecko och Nagy, vi har murray, och Lundmark som AE tippsat om (gillade han verkligen Timrå med tipet om Lundmark?) Eller var det bara för att Byron ritchies fru och Lundmarks fruga skulle kunna fortsätta umgås? surt sa räven...

Man ser skillnaden vad en respekterad sportchef kan ordna fram i kris.

Just nu är ni storebror, våra säsonger kommer nog att bli ungefär lika långa, men av olika anledningar.

Åter igen, Tack för lektionen igår på läktaren OCH på isen.
Kommentera

Jag vill passa på att gratta Jimmy i efterskott också. Jag hoppas att han hade en fin födelsedag.
Kommentera

Wayne Gresky: Listan är ett skämt.

Tollefsen och Ward är etta och tvåa, de är de enda riktiga tungviktarna i ES. Sedan kommer resten och där ingår inte en sån som Brodin.

Kommentera

Salle: Jag skulle nog satt OKT först på den där listan. Och jag tror nog att han skulle smiska upp Ward rätt duktigt också.
Kommentera

Wayne Gresky: Tänkte precis skriva in samma sak. Kanske att OKT har lite fängre stubin än några Wennerholm nämner men jag tror inte att det är någon förutom Ward som är bättre på själva fightingen.
Men bry sig egentligen.

Det är nog bara Martin Lauman-Ylwén som blir ledsen över att inte platsa på den listan.
Kommentera

Delar man inte ut assist på självmål i elitserien eller vilken var anledningen till att Sundström och Tollefsen inte fick det på 5-2-målet?
Kommentera

Jag skulle nog satt OKT lite högre på listan och att Brodin är med är ett skämt.
Kommentera

Gustafsson: Helt fantastiskt vilket lag vi har blivit! Och snacka om mäktig klack! Så här bra ska det vara varje match!
Kommentera

Icing-Ove: Jag spelade in matchen från HDutsändningen, men tyvärr så hade canal plus lagt in att matchen skulle vara betydligt kortare än den var. Jag har alltså hela förspelet och ända fram till 4-2, men avslutningen har jag inte:(
Kommentera

McFire:
Jag kollade bara runt på Youtube, folk sitter nog och editerar idag :-)
Kommentera

Wayne Gresky:

Banjon är ett fantastiskt instrument :-D
Kommentera

Icing-Ove: Jag hörde att spelarna kom ut igen från omklädningsrummet? Ingen video från det? :)
Kommentera

Ingen som har sköna bilder från gårdagens match? Det var inte tok mycket fokus på läktarkampen från canal+ sida, tyvärr. Den där lillebror banderollen tex, fick man aldrig se.
Kommentera

Gusse: Tack! :-)
Kommentera

Björn W: Joo jag vet,givetvis så menar jag ju OM vi går till slutspel.Det är nog svårare för Modo att ta sig till slutspel än att gå vidare i ett slutspel..
Kommentera

Gusse: "Förutom HV71 så tycker inte jag att det är nått lag som imponerar.Så varför skulle inte Modo med dagens form kunna gå en bit i slutspelet?"

Hej Gusse. Vi är just nu en poäng ovanför slutspelsstrecket. En poäng. På tisdag möter vi Färjestad.
Kommentera

spud: Nu blir jag ändå lite osäker. Jag hör banjomusik tränga igenom ljudkulissen, det är nog Timrå som spelar hemma trots allt.
Kommentera

Lumber Jack: En sak som är positiv för TIKarna är väl att gårdgens förlust inte borde försämra deras usla hemmastatistik.
Kommentera

hs0n: MAtchen går i repris just nu på Canal +, 2-1 står det just i detta nu, eller kanske 1-2. Fast det låter som om det är hemmalaget som leder. Klacken sjunger och står i det väldigaste.
Kommentera

Var det någon som spelade in matchen?
Kommentera

Poffa: Håller med! Även om startflaggan var kaxig, "Storebror kommer på besök", o smiskar upp lillbrorsan. Allra tuffast hade varit om båda klackarna haft nåt om "Vi tar avstånd från läktarvåld".
Men helt otroligt, vad vi utmanövrerade deras klack, hela hallen var med , se Nagy's hyllande mm,
I början på 2000-talet var iaf jag rätt avis på TIK's klacka, röststark o stor, men nu verkar den vara ett minne blott. Att få uppleva det igår, var ju helt otroligt. TIK's ekonomer tackar nog oss för att vi kom ner, åt,drack o fyllde upp hallen.
Kommentera

Poffa: Förmodligen dagens reflektion. Bra Poffa!
Kommentera

Repris av matchen nu kl 10.00 på C+ HD.
Kommentera

Jag kom just på en sak som jag glömde att skriva igår kväll, förmodligen på grund av segerruset.

Jag vill tacka alla Modofans och Timråfans för att vi visade hur ett derby skall vara. Sång, glädje, förtvivlan, lite hån och helt fritt från våld.

I pauserna var jag inne i puben bakom ståplats. Där stod mängder med Modoiter sida vid sida med mängder av Timråiter. Det kastades lite skit, men med glimten i ögat. Hellre en klapp på axeln än en smäll på käften, helt enkelt.

En bättre manifestation mot läktarvåldet än så kan jag inte tänka mig. Se och lär, Stockholmsfans.

Kommentera

Godmorgon alla, och tack för en magisk eftermiddag i proppskåpet. Vågen på bortaplan! Kan det bli mer förnedrande?
Kommentera

NuMo: Synd att både Brynäs och Frölunda vann igår.Tror med hjärtat och säger att Brynäs är det lag som missar slutspelt?
Kommentera

supertrött:

Ja, det var ju synd att man missade att följa de här matchen live, men reprisen med sista perioden dög det också. Har man jobb så måste man väl arbeta.

Sen sex-sju sidor positiv läsning i Modos gästbok, mycket trevligt. Därefter tio sidor tikläsning.

Jag fattar inte varför de är så otroligt optimistiska i tik-gästboken. Antagligen har de väl inte ens förstått att det är kris för TIK än. Men de lär väl vakna upp ur slummern så småningom.
Kommentera

modomartin: Tror jag det, eftersom att dom har förstått vad en hemmaklack kan ställa till med :P
Kommentera

Tack grabbar och gummor för en "fucking epic" kväll!
Det var inte ni, det var inte vi, utan det var vi alla tillsammans som förgyllde denna kväll.

Nog borde vissa inom MODO Hockets anställda förstå vad en bortaklack kan "ställa till med" snart?

Tack igen!
Kommentera

Poffa: Avrundar lördagen (som ju blitt söndag) med en pinne (kanske kan bli en två-pinnars rentutav). Och sicken lördag.

Strålande solsken och god stämning i min lilla buss på vägen ner.
Strålande spel (nåja) och grym stämning i deras lilla koja (och det är det ju).
Gott käk (sportbaren Allstar) och trevligt sällskap efter matchen och sen en Kraftwerkspecial på P3 på vägen hem

Åkte efter matchen alltså in tilll Sundsvall Stad (som Docenterna sjöng) och det var helt j-a dött. Varken där eller på Allstar så såg vi inte EN enda TIK-tröja trots att stället var så gott som fullt.

På väg ut från läktaren så sammanstrålade jag med några ur "sponsorgänget" och vi utbytte leenden och hejarop. "Det är kul med hockey sa jag" och en äldre herre som satt dyster kvar på sin plats sa ett kort "fast det är sällan för oss". Bilden av TIK-ångest har aldrig varit solklarare än den synen där och då.

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Riktigt nice :)
Kommentera

Poffa: Underbart !

Redigerad kommentar

Kommentera

Detta mötte spelarna när de klev av.

Kommentera

MODOJohan: Kan det överhuvudtaget bli bättre tvåpinnare ?
Kommentera

Bittesehr: Nog är det Hellge som håller i två-pinnarn alltid
Kommentera

knaskamilla: Det ante mig! Klockrent! :)
Kommentera

Bittesehr:

Jag såg en bild på FB som tyder på att Hellge är boven... ;)
Kommentera

Paddan: Snackade med vår nye Werner för ett tag sen och han uttryckte det som så att:

Det var en fröjd att vinna borta mot våra trevliga länskollegor i deras fantastiskt vackra hemmahall.

Men han använde sig inte riktigt av dessa ord. Det var många kraftuttryck blandat med lite...nedvärderande hundsynonymer. :)

F.ö. så undrar jag om det var Hellge som var ansvarig för 2-pinnarn' som innehöll ett budskap om en Pikk? :)
Kommentera

Paddan: uschadricka är underskattat.
Putelj på dig !
Kommentera

Lumber Jack: Imorgon, efter att dosen med uschadricka har ebbat ut, kanske jag minns var jag lagt min mobil. Eller så har någon av polarna varit trevlig nog att ta reda på den när jag somnat av för mycket blaskig uschadricka i Eon Arena.

Trevligt att se att de kunde vinna matchen i varje fall, även om sista perioden tillbringades i baren med diverse trevligt sällskap.

Kommentera

Wayne Gresky: Åff kårs!
Kommentera

« · 1338384 · »