1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2011-01-22

« · 1337801 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Björn W: Då är det kört
Kommentera

Patrik Källstr:

Konstigt matchstraff på Oscar Lindberg. Klockren axeltackling.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tänkte försöka, men jag kan inte ens klaga på domaren...
Kommentera

Hälge: Dom var jämndåliga.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, vi förlorade helt enkelt för att vi inte är bättre än så här.
Kommentera

Hälge: Grattis till en synnerligen välförtjänt viktoria! Ni överglänste oss totalt idag, både på isen och på läktaren. Vi går en mycket dyster framtid till mötes. Ni däremot... Lycka till i slutspelet, dit lär ni gå tämligen enkelt.
Kommentera

Sorry Hälge! Insåg precis att du är en olycksbroder. Grattis till alla MoDo-supportrar! over and out!
Kommentera

En stilla uppmaning till alla segerrusiga modoiter:
Nu är det inte kul att vara en Tik, alltså ännu värre än vanligt...
Det är kvalserieångest och CAPS AVGÅ ALLA !!11ONE
Vi har varit där och vi har, förhoppningsvis, genomgått vårt stålbad för ett par säsonger sen - och det är en fortgående process.

Så låt oss alla vara snälla denna kväll och inte trolla i deras trådar. :)
Vi måste behålla våra ledord från bannern:
Fokus!
Ödmjukhet!
Kommentera

Ja vad ska man säga, är nästan så man vågar hoppas på slutspel i år. Men i alla fall så borde Mackan och Freddan fort som fan sätta sig ner med Lubos,Byrre och Nagy och förlänga kontrakten innan dom gör ännu mer succe :).
Kommentera

Cyklob: Jag skulle gissa att Nagy nästan är förlorad om han fortsätter producera i den här takten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Måljubel, slagsmål, slutminut samt lite smått och gott.

www.youtube.com/watch?v=MxY7Lgb9qIs
Kommentera

Gustafsson: Jag funderar lite på varför Ritchie startade den där fighten överhuvudtaget. Det är ju knappast så att Timråspelaren tacklar målvakten eller något sånt. Antar att inte Hallin fick någon utvisning för att han snuddade till Tarrki som rusar ut heller. Lite löjligt, anser jag.

Gillar Byron Ritchie annars, riktigt bra spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:
Det där sitter nog i ryggmärgen från tiden i NHL. Avstängning nästa?

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Ne de har inte ändrat till MP, så det kommer nog ingen avstänging för dessa.

Kul att vi vann, men jag är orolig. Vi spelar inte särskillt bra. Vi håller inte ihop laget, vi bjuder på för mycket. Så om jag är orolig, vad ska då inte en jycke vara..

Vi vinner för att TIK är så otroligt dåliga, ska vi få framgång denna säsong så måste vi upp på allt. Tycker vår trend inte är särskillt bra även om vi vunnit.
Kommentera

Icing-Ove: Njaa, jag är tveksam till att någon skulle bry sig om en sån där grej i NHL. Folk verkar tro att i NHL, där jävlar slåss alla så fort någon kommer i närheten av målvakten. Riktigt så är det inte. Det är inte så jävla ofta man ser ett slagsmål i NHL längre ens. Alla fighter är ju nästan uteslutande mellan två slagskämpar som kommer överens om att de ska göra upp.

Sedan står de upp för varandra om en lagkamrat råkar ut för något fult såklart, men det här? Jag menar, han dundrar ju in i sargen alldeles brevid Tarrki. Han försöker bara stänga sargen så inte Tarrki kan lägga pucken i rundeln. Inget fel, inget fult, ingenting.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Men två minuter för interference fick han iaf, Hallininsten.
Kommentera

spud: Har ni sett comhemtanten som Tommy Tjödeen?

Stor humor :)
Kommentera

spud: Förutom HV71 så tycker inte jag att det är nått lag som imponerar.Så varför skulle inte Modo med dagens form kunna gå en bit i slutspelet?
Kommentera

Lumber Jack: Ja okej! Det var en hård utvisning..

Kommentera

Gusse: Sanningen är att elitserien är ruggigt usel den här säsongen och antalet spelare som kan förändra en match går att räkna å ena handen. Formstarkaste laget i slutspelet kommer att vinna guld. Inget lag kommer att vinna på ren klass.
Kommentera

supertrött: Det här måste firas med lite banjo.

www.youtube.com/watch?v=GR0UWSDfRx8&feature=related
Kommentera

Gusse: Visst kan vi om vi går till slutspel slå ut ett lag. Men om vi ska vinna duger inte den insats vi gör idag och senast. Vi måste förbättra oss i allt. Som TIK uppträdde idag skulle matchen vara slut tidigare än mitten av sista.
Kommentera

Wayne Gresky: Vilken underbar musik !
Kommentera

supertrött: Så fort jag hör en banjo kan jag inte låta bli att tänka på filmen Den sista färden
Kommentera

Icing-Ove: Ingen match penalty utdömdes = ingen ytterligare avstängning.
Kommentera

Modoante: Samma här !
Tror faktiskt att den spelades in någonstans efter Indalsälven.
Kommentera

För övrigt, vafan är Alexander Larsson för fjant? Hade inte modoiterna tagit hänsyn till hans storlek hade Alexander fått åka bil med saftblandare på taket.
Kommentera

spud: Suicidal?
Kommentera

Hemma igen, efter en HÄRLIG resa.

Modo dominerade på planen. På läktaren ägde Modoklacken tillsammans med övriga tillresta Modoiter. Jag har aldrig varit med om en sån makalös stämning på en bortamatch. Att kunna dra igång ÖKA/KÄMPA med ett par hundra på sittplats, på andra kortsidan, säger det mesta. Nåt så förbannat underbart.

Och räcker inte det, vad säger man då om att bortapubliken drar igång vågen och får den att rulla runt på de Modosupportrar som fanns utspridda på sittplats. MAGISKT!

Spelarna möttes för övrigt upp vid arenan av ca 60 supporters. De såg chockade och förlägna ut. Deras sammanfattning var dock "Ni är helt galna och vi älskar det".

Kommentera

Poffa: Var är gilla-knappen?
Kommentera

shinzawai: Tryck.

Kommentera

Lumber Jack: Du menar väl?

Kommentera

Poffa: Ähh, håll käften!

Gonatt mä er!
Kommentera

Wayne Gresky: Åff kårs!
Kommentera

Lumber Jack: Imorgon, efter att dosen med uschadricka har ebbat ut, kanske jag minns var jag lagt min mobil. Eller så har någon av polarna varit trevlig nog att ta reda på den när jag somnat av för mycket blaskig uschadricka i Eon Arena.

Trevligt att se att de kunde vinna matchen i varje fall, även om sista perioden tillbringades i baren med diverse trevligt sällskap.

Kommentera

Paddan: uschadricka är underskattat.
Putelj på dig !
Kommentera

Paddan: Snackade med vår nye Werner för ett tag sen och han uttryckte det som så att:

Det var en fröjd att vinna borta mot våra trevliga länskollegor i deras fantastiskt vackra hemmahall.

Men han använde sig inte riktigt av dessa ord. Det var många kraftuttryck blandat med lite...nedvärderande hundsynonymer. :)

F.ö. så undrar jag om det var Hellge som var ansvarig för 2-pinnarn' som innehöll ett budskap om en Pikk? :)
Kommentera

Bittesehr:

Jag såg en bild på FB som tyder på att Hellge är boven... ;)
Kommentera

knaskamilla: Det ante mig! Klockrent! :)
Kommentera

Bittesehr: Nog är det Hellge som håller i två-pinnarn alltid
Kommentera

MODOJohan: Kan det överhuvudtaget bli bättre tvåpinnare ?
Kommentera

Detta mötte spelarna när de klev av.

Kommentera

Poffa: Underbart !

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Riktigt nice :)
Kommentera

Poffa: Avrundar lördagen (som ju blitt söndag) med en pinne (kanske kan bli en två-pinnars rentutav). Och sicken lördag.

Strålande solsken och god stämning i min lilla buss på vägen ner.
Strålande spel (nåja) och grym stämning i deras lilla koja (och det är det ju).
Gott käk (sportbaren Allstar) och trevligt sällskap efter matchen och sen en Kraftwerkspecial på P3 på vägen hem

Åkte efter matchen alltså in tilll Sundsvall Stad (som Docenterna sjöng) och det var helt j-a dött. Varken där eller på Allstar så såg vi inte EN enda TIK-tröja trots att stället var så gott som fullt.

På väg ut från läktaren så sammanstrålade jag med några ur "sponsorgänget" och vi utbytte leenden och hejarop. "Det är kul med hockey sa jag" och en äldre herre som satt dyster kvar på sin plats sa ett kort "fast det är sällan för oss". Bilden av TIK-ångest har aldrig varit solklarare än den synen där och då.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tack grabbar och gummor för en "fucking epic" kväll!
Det var inte ni, det var inte vi, utan det var vi alla tillsammans som förgyllde denna kväll.

Nog borde vissa inom MODO Hockets anställda förstå vad en bortaklack kan "ställa till med" snart?

Tack igen!
Kommentera

« · 1337801 · »