Redigerad kommentar
Gustafsson: Jag funderar lite på varför Ritchie startade den där fighten överhuvudtaget. Det är ju knappast så att Timråspelaren tacklar målvakten eller något sånt. Antar att inte Hallin fick någon utvisning för att han snuddade till Tarrki som rusar ut heller. Lite löjligt, anser jag.
Gillar Byron Ritchie annars, riktigt bra spelare.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Icing-Ove: Njaa, jag är tveksam till att någon skulle bry sig om en sån där grej i NHL. Folk verkar tro att i NHL, där jävlar slåss alla så fort någon kommer i närheten av målvakten. Riktigt så är det inte. Det är inte så jävla ofta man ser ett slagsmål i NHL längre ens. Alla fighter är ju nästan uteslutande mellan två slagskämpar som kommer överens om att de ska göra upp.
Sedan står de upp för varandra om en lagkamrat råkar ut för något fult såklart, men det här? Jag menar, han dundrar ju in i sargen alldeles brevid Tarrki. Han försöker bara stänga sargen så inte Tarrki kan lägga pucken i rundeln. Inget fel, inget fult, ingenting.
Redigerad kommentar
Hemma igen, efter en HÄRLIG resa.
Modo dominerade på planen. På läktaren ägde Modoklacken tillsammans med övriga tillresta Modoiter. Jag har aldrig varit med om en sån makalös stämning på en bortamatch. Att kunna dra igång ÖKA/KÄMPA med ett par hundra på sittplats, på andra kortsidan, säger det mesta. Nåt så förbannat underbart.
Och räcker inte det, vad säger man då om att bortapubliken drar igång vågen och får den att rulla runt på de Modosupportrar som fanns utspridda på sittplats. MAGISKT!
Spelarna möttes för övrigt upp vid arenan av ca 60 supporters. De såg chockade och förlägna ut. Deras sammanfattning var dock "Ni är helt galna och vi älskar det".
Lumber Jack: Imorgon, efter att dosen med uschadricka har ebbat ut, kanske jag minns var jag lagt min mobil. Eller så har någon av polarna varit trevlig nog att ta reda på den när jag somnat av för mycket blaskig uschadricka i Eon Arena.
Trevligt att se att de kunde vinna matchen i varje fall, även om sista perioden tillbringades i baren med diverse trevligt sällskap.
Redigerad kommentar