1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2011-01-22

« · 1338159 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
modomartin: Tror jag det, eftersom att dom har förstått vad en hemmaklack kan ställa till med :P
Kommentera

supertrött:

Ja, det var ju synd att man missade att följa de här matchen live, men reprisen med sista perioden dög det också. Har man jobb så måste man väl arbeta.

Sen sex-sju sidor positiv läsning i Modos gästbok, mycket trevligt. Därefter tio sidor tikläsning.

Jag fattar inte varför de är så otroligt optimistiska i tik-gästboken. Antagligen har de väl inte ens förstått att det är kris för TIK än. Men de lär väl vakna upp ur slummern så småningom.
Kommentera

NuMo: Synd att både Brynäs och Frölunda vann igår.Tror med hjärtat och säger att Brynäs är det lag som missar slutspelt?
Kommentera

Godmorgon alla, och tack för en magisk eftermiddag i proppskåpet. Vågen på bortaplan! Kan det bli mer förnedrande?
Kommentera

Jag kom just på en sak som jag glömde att skriva igår kväll, förmodligen på grund av segerruset.

Jag vill tacka alla Modofans och Timråfans för att vi visade hur ett derby skall vara. Sång, glädje, förtvivlan, lite hån och helt fritt från våld.

I pauserna var jag inne i puben bakom ståplats. Där stod mängder med Modoiter sida vid sida med mängder av Timråiter. Det kastades lite skit, men med glimten i ögat. Hellre en klapp på axeln än en smäll på käften, helt enkelt.

En bättre manifestation mot läktarvåldet än så kan jag inte tänka mig. Se och lär, Stockholmsfans.

Kommentera

Repris av matchen nu kl 10.00 på C+ HD.
Kommentera

Poffa: Förmodligen dagens reflektion. Bra Poffa!
Kommentera

Poffa: Håller med! Även om startflaggan var kaxig, "Storebror kommer på besök", o smiskar upp lillbrorsan. Allra tuffast hade varit om båda klackarna haft nåt om "Vi tar avstånd från läktarvåld".
Men helt otroligt, vad vi utmanövrerade deras klack, hela hallen var med , se Nagy's hyllande mm,
I början på 2000-talet var iaf jag rätt avis på TIK's klacka, röststark o stor, men nu verkar den vara ett minne blott. Att få uppleva det igår, var ju helt otroligt. TIK's ekonomer tackar nog oss för att vi kom ner, åt,drack o fyllde upp hallen.
Kommentera

Var det någon som spelade in matchen?
Kommentera

hs0n: MAtchen går i repris just nu på Canal +, 2-1 står det just i detta nu, eller kanske 1-2. Fast det låter som om det är hemmalaget som leder. Klacken sjunger och står i det väldigaste.
Kommentera

Lumber Jack: En sak som är positiv för TIKarna är väl att gårdgens förlust inte borde försämra deras usla hemmastatistik.
Kommentera

spud: Nu blir jag ändå lite osäker. Jag hör banjomusik tränga igenom ljudkulissen, det är nog Timrå som spelar hemma trots allt.
Kommentera

Gusse: "Förutom HV71 så tycker inte jag att det är nått lag som imponerar.Så varför skulle inte Modo med dagens form kunna gå en bit i slutspelet?"

Hej Gusse. Vi är just nu en poäng ovanför slutspelsstrecket. En poäng. På tisdag möter vi Färjestad.
Kommentera

Björn W: Joo jag vet,givetvis så menar jag ju OM vi går till slutspel.Det är nog svårare för Modo att ta sig till slutspel än att gå vidare i ett slutspel..
Kommentera

Gusse: Tack! :-)
Kommentera

Ingen som har sköna bilder från gårdagens match? Det var inte tok mycket fokus på läktarkampen från canal+ sida, tyvärr. Den där lillebror banderollen tex, fick man aldrig se.
Kommentera

Icing-Ove: Jag hörde att spelarna kom ut igen från omklädningsrummet? Ingen video från det? :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Banjon är ett fantastiskt instrument :-D
Kommentera

McFire:
Jag kollade bara runt på Youtube, folk sitter nog och editerar idag :-)
Kommentera

Icing-Ove: Jag spelade in matchen från HDutsändningen, men tyvärr så hade canal plus lagt in att matchen skulle vara betydligt kortare än den var. Jag har alltså hela förspelet och ända fram till 4-2, men avslutningen har jag inte:(
Kommentera

Gustafsson: Helt fantastiskt vilket lag vi har blivit! Och snacka om mäktig klack! Så här bra ska det vara varje match!
Kommentera

Jag skulle nog satt OKT lite högre på listan och att Brodin är med är ett skämt.
Kommentera

Delar man inte ut assist på självmål i elitserien eller vilken var anledningen till att Sundström och Tollefsen inte fick det på 5-2-målet?
Kommentera

Wayne Gresky: Tänkte precis skriva in samma sak. Kanske att OKT har lite fängre stubin än några Wennerholm nämner men jag tror inte att det är någon förutom Ward som är bättre på själva fightingen.
Men bry sig egentligen.

Det är nog bara Martin Lauman-Ylwén som blir ledsen över att inte platsa på den listan.
Kommentera

Salle: Jag skulle nog satt OKT först på den där listan. Och jag tror nog att han skulle smiska upp Ward rätt duktigt också.
Kommentera

Wayne Gresky: Listan är ett skämt.

Tollefsen och Ward är etta och tvåa, de är de enda riktiga tungviktarna i ES. Sedan kommer resten och där ingår inte en sån som Brodin.

Kommentera

Jag vill passa på att gratta Jimmy i efterskott också. Jag hoppas att han hade en fin födelsedag.
Kommentera

Wayne Gresky:
Måste bara tacka för lektionen igår, både på läktaren och på isen.

Erat tifo var klockrent, ramsorna klockrena, många kritiserar er för att ta efter DIF, Hammarby och andras ramsor, men det är ju inte driekt så att de har kommit på dessa själva heller, utan många kommer ifrån fotbolls kulturen i sydeuropa och sydamerika, med andra ord behöver man inte "skämmas" över detta.

På isen såg man skillnaden av spetsvärvningarna. ni har bartecko och Nagy, vi har murray, och Lundmark som AE tippsat om (gillade han verkligen Timrå med tipet om Lundmark?) Eller var det bara för att Byron ritchies fru och Lundmarks fruga skulle kunna fortsätta umgås? surt sa räven...

Man ser skillnaden vad en respekterad sportchef kan ordna fram i kris.

Just nu är ni storebror, våra säsonger kommer nog att bli ungefär lika långa, men av olika anledningar.

Åter igen, Tack för lektionen igår på läktaren OCH på isen.
Kommentera

Wayne Gresky: En reflektion från gårdagen var att det vi skämtsamt kallt en koja i mångt och mycket är just det.

Galet trångt i gångar och trappor. Vinklar och vrår överallt som blockar och ställer till det. Dessutom så fanns det ketchup/senap-hållare och sop/panttunnor, panttunnorna hade rejäla bygellås på sig förresten ;-) , mitt i gången på flera ställen som ytterligare stoppade upp.

Hörde även rapporter om grym värme i pubbar och på toaletter.

Och då jag åkte med matchfunktionärer så pratade vi även lite utrymning som inte kan funka särskilt bra med dessa branta lätare och dess trappor...

Nä det är nog dags för även den mest sönderavlade Hyndan att inse att en ny arena inne i Stan är just vad TIK skulle behöva. Dessutom skulle stan liva upp betydligt före och efter match. Det var helt dött på stan efter matchen och inte en enda kö till nåt uteställe.

Kommentera

Salle:
Efter er utskåpning var ingen intresserad av att gå ut på krogen, bara hem och skämmas...( Fast ni kanske träffade Timrås spelare ute, dom brukar ju gilla att hänga på Svenssons)
Kommentera

Salle: En arena inne i själva Timrå? Spännande.
Kommentera

NuMo: Ingång direkt från trappen.
Kommentera

Frisco & NuMo: Häng med nu...
Jag skrev ju redan igår om Sundsvalls stad (och Docenterna)

länken funkade inte riktigt. Men scrolla ner till "Förbannat Kall"

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Det enklaste är väl om Timrå och Sundsvall byter kommunhus, döper om Timrå till Sundsvall och Sundsvall till Timrå, Då får ju Sundsvalls reptresentationslag en anständig hockekyhall samtidigt som TIK kan få tillstånd att bygga arena av hela Sundsvall där Södra berget kan få vara ståplats med en jättetrumma och nere i hamnen kan man bygga segelbåtsloger för att locka nya supportergrupper.
Kommentera

NuMo: Tror nog att den tilltänkta bron blir lite ivägen. : )

Helsikke hela Gärdeplan borde ju kunna utnyttjas på ett bättre sätt än som lastbilsparkering.
Kommentera

NuMo: Hörru duru Numo, vad har vi Sundsvallsbor gjort dej för ont för att förtjäna detta öde? Här ska inte bytas några namn inte! =)
Kommentera

Vilken underbar tillställning det var igår! Matchen infriade alla förväntningar

Det finns en risk när man bygger upp förväntningar, ibland infrias de inte och man blir besviken. Men ibland blir allt bättre än väntat, alla förväntningar förverkligas, som en fest man aldrig vill gå hem ifrån.

Igår var en sån kväll – en fest som man inte ville att den skulle ta slut

Jag måste säga att det var sagolik stämning på läktaren, inte riktigt lika trångt som motsvarande match förra året. ”Hela hallen” och ”öka kämpa” lät som en slutspelsmatch – på hemmaplan.

På hockeyligans Web-TV sa man att det var 1500 Modoiter på plats. Jag gissade 800 innan match. Någonstans där emellan låg nog sanningen.

Sen gillade jag varianten på Maskinens låt ”Alla som inte dansar”. Nu sjöng man istället ”Alla som inte hoppar är Timråit”. Detta fick till följd att ingen vågade stå stilla, Gubbar som tanter, unga som gamla. Och tittade man på TV-sändningen ser man hur Timråsupportrarna lite avundsjukt står och sneglar på MODO-publiken.

Matchen igår infriade alla förväntningar

Men deviserna i bannern gäller fortfarande – FOKUS & ÖDMJUKHET

Sen måste jag säga att jag lider med tikarna. Det ser dystert ut, ett anonymt lag, kass keeper, trubbigt anfall, ängsliga backar, negativa supportrar, inga pengar. Jag vill ha Timrå efter oss i tabellen, men jag vill INTE att de ska åka ur. Just nu är nog Timrå elitseriens sämsta lag
Kommentera

Salle och WG: Samtidigt så måste vi ju försöka få igång en generationsväxling på allvar någon gång. Våra mest tongivande spelare just nu är samtliga en bra bit över 30, har man då möjlighet att byta ut någon av de äldre mot en 23-åring med hög potential så kanske man ändå borde göra det?

Ska Sundström vara kvar så ser jag inte var man ska använda Rosén om han ska utvecklas, då behöver man låta honom gå istället. Då är ju frågan vad som känns bäst om ett par år då åldern obönhörligen har tagit ut sin rätt på Sundström och han tvingas sluta.
Kommentera

Gustafsson: Ur generationsväxlingssynvinkel är det helt ok att vissa äldre spelare blir kvar så länge de yngre successivt för ett ökat ansvar. Faran är när det blir för många breddspelare eller när de tar för stor del av lönekakan. I spel 5 mot 5 har Rosén varit inne på 3 mål framåt på 41 matcher. Han är inte mogen för en större roll i dagsläget och jag vill se att han klarar av att ta klivet nästa säsong innan han får en ordinarie roll i någon toppfemma.
Kommentera

Låg nivå i Timråboken ,tyvär Modoiter som är där och bidrar till det..
Kommentera

Gusse: Tycker det är över förväntan. Vi är många som valt att inte skriva där för att salta såren. Skulle vilja se hur många tikar som gjort det om läget var det omvända.
Kommentera

Gusse: Visst är det låg nivå, men jag tycker nog de själva sänkte nivån rejält igår o i förrgår, med de vanliga anspelningarna om oss MoDoiter, ja kanske ännu lägre än vanligt, ingen hejd på anspelningar om fysiska, psykiska o andra handikapp.
Därför rätt skönt med matchresultaten, in tha face!!!!
De är nu avundsjuka o vill byta precis allt: Inte bara nyförvärven, tränare, sc o GM samt arenan, utan nu tom Klacken!!
Jag trodde nog aldrig jag skulle få uppleva MoDoklackARNA så totalt dominera, i TIK's egna arena! Som jag skrev förut, för 6-8 år sen var jag avundsjuk på TIK's klack, igår var det precis omvänt!
TACK ännu en gång MoDo Syd, Lumberjacks samt alla övriga, inte minst vi alla på sittplats med ÖKA! - KÄMPA!! Ståpäls!!
Kommentera

zigge: Kan nästan säga samma sak, för första gången på 6-7 år är jag avundsjuk på modos klack... men jag sväljer det hela och inser att detta inte kommer förekomma varje gång utan nästa match är det precis samma sak igen och timrås klack dominerar igen :)
Kommentera

nectis: "nästa match "? Hehe, väl optimistisk nu va? Nästa år? Nästa gång ni återkommer upp i ES? Nä, nu var jag stygg!
Kommentera

nectis: Hehe, säg inte så, efter denna succé är det ett måste att göra detta till ett ständigt återkommande evenemang, även fast vi fick hjälp av sydarna så klarar vi oss bra ändå.
Kommentera

popcorn:

Absolut borde detta göras till ett stående evenemang. Det var trots allt massor med supportrar som inte åkte med, sådana som då och då åker på bortamatcher.

Helt sjukt lyckat det hela blev.

spelordningen för nästa år brukar komma tidigt. Den kanske rent av har kommit redan?

Det skulle var kul att åka till Skellefteå om det finns någon lördagsmatch som passar och vem vet om länskollegorna spelar elithockey nästa år.

En faktor som är viktig och som vi måste vara hårda med är de som flirtar med huliganfasoner. Jag tycker inte vi har ett direkt problem, däremot bör vi vara observanta.

En nyckel till att många åker med är just detta, dels vill man känna sig trygg, dels är det svårt att sympatisera med allt för mycket agressivitet. Retas får man göra, men det bör göras med ett leende och någon sorts finess.

Mitt förslag är alltså att åka till Skellefteå om det går någon lördagsmatch då.

Dessutom kräver jag en två-pinnars-tävling :)
Kommentera

« · 1338159 · »