1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507066 inlägg · 4104 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-29

« · 2117714 · » Till forumet

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
bengt88: hehe rock wood
Kommentera

Gusse: Isoleringsmaterialet visade Tambellinitakter, vilken handledare.
Hoppas på mer istid nu, mer än två byten tack
Kommentera

J F K:

Rockwood inne i två byten, bägge gångerna har han vårdat puck och hittat några fina lösningar, inte slagit bort något pass utan hittat blad trots att han varit attackerad. Var ju med och skapade ett långt anfall.

Ser rätt rapp ut i fötter och tanke.

Blir intressant att följa honom i denna match.

Och där stänkte han in 2-1 i sitt tredje byte.
Kommentera

Rytter: Tycker vi är duktigare på att gå rakt på mål än tidigare i varje fall. Känns som att om vi kan nöta ner motståndarna över tid om vi fortsätter såhär.

Joråsatte, DING, tack för kaffet!
Kommentera

Robin Ztorken L: ja den där dragaren var det tambelini klass på😀
Kommentera

Rytter: Jo, ser ju precis ut som just den typ av spelare vi letade efter och behövde.
Nu går han väl på ångorna och adrenalin, men jag gillar verkligen det man sett. Även om man bortser från målet.
Kommentera

Gusse: Eftersom man själv är i Umeå dessa dagar så kallas väl Rockwood för KORPEN LIRARE 🤪
Kommentera

härligt att Rocky fick presentera sig för Modo
Kommentera

Rytter: håller med men vi hade säkert missat straffen o gjorde mål i pp istället ;-)
Kommentera

J F K: Ja vissa behöver 3 byten för att acklimatisera sig. För andra är inte 3 matcher tillräckligt
#lexbesse
Kommentera

Bad_Brett: tycker fler även junisarna vågar hålla puck länge i anfallszon o skapa lägen
Kommentera

Bad_Brett:

Håller med, känns som vi har mer attack mot mål, även om vi skulle kunna gå ännu hårdare på mål.

Känns också som att vi vänder spelet snabbare samt vågar att stanna kvar med packarna när vi sätter press.

En bra bortaperiod och sjukt kul att Rockwood fick sätta en puck i tredje bytet, hans två byten innan var ju också fina, hittade kreativa lösningar och gillar hur han gick in i zon och sedan dikterade tempot från kanten och fick med laget i anfallet innan han sökte pass, andra bytet var ett bra exempel när han lugnade ner och sedan hittade över från högersidan till en helt ren back som kom in mot vänstra tekningscirkeln för skott. Ofta ser man ju en dump ner i rundeln och det är ju ofta att ge bort pucken. Gillar det lilla man sett av honom i första perioden.
Kommentera

mikenomad:
Den så hyllade Glader har gjort det igen😀😀
Kommentera

Tarasov: Vi har aldrig tvekat!😁
Kommentera

J F K:
Som den hyllade tränarlegendaren Tarasov sa ”speed in mind, hands and feets, but most important is speed in mind”.... I rest my case 😀😀
Kommentera

Tarasov:" ...även en blind höna...."

😉
Kommentera

Tarasov: Ribba
Kommentera

Rytter: Okej.. Min.mening är inte att tjafsa, utan bara peka på onödig kritik.

Alla tycker att utvisningen är solklar, Spelar det någon rolll om vilken av domarna som tar den?

Varför tar den domaren hakningen eller slashingen eller fasthållningen?

Jo det har att göra med vinkeln att se, Om jag står franför dig och håller upp 2 fingrar bakom ryggen och frågar dig hur många fingrar jag håller uoo så kan du förmodligen inte svara på det. Men om JFK står 10 meter bakom mig så ser han det och kan svara på det , P,g,a att han står i rätt synfält / vinkel för att se förseelsen.

För övrigt så kritiserar jag också domarna, Jag tycker att nivån är väldigt ojämn, Dom borde plocka/ Stävja och plocka mer på crosscheckingar i ryggen vid sargerna och framför mål, Det skall inte ingå som närkamp, handskar/ nävar i ryggen är okej men inte 2-3 crosscheckingar i ryggen är det kropskontakt der?

Okej då har jag haft en seg utläggning om domarföståelse :-) Väl ment!😏
Kommentera

Axle San:
Helt klart 😂😂
Kommentera

Tarasov: Intressant hur coacherna mixat om, känns som att Sveningsson och även Olsson varit mer delaktig i spelat denna period än dom varit senaste 5 matcherna, även Hedberg ser spelsugen ut.

Kan Modo bara sluta sjunka så djupt i egen zon och sluta tappa mittzonen i kontringarna så kan detta bli riktigt bra!
Kommentera

Nucky:
GG är grym!!!
Kommentera

Tarasov: 1-1 för Rocky då...
Kommentera

Tarasov: Shit
SNÄLLA plocka in en coach som kan styra upp försvaret!
Kommentera

Heyerdal: Det var inte han som kastade bort pucken, men visst blir det korkat.

Vi saknar en huvudcoach. Det är bara Att erkänna att Omark och Styf inte räcker till.

Mittzon är något bättre, men spelet i egen zon ett haveri.
Kommentera

Heyerdal: Han fick ett lättare slag på högerhandsken och klubban på vänsterskridskon vilket kunde vara en tripping? Mer utvisning än den Torp fick av M.Nord för några år sedan.
Kommentera

J F K:

Tycker nog inte vi ska skylla på Rockwood. Både backen och Hedberg hade kontroll på pucken innan TAIF målade så inte hans pucktapp som skapade detta, han räddade ju upp situationen när han ramlade genom att få fram pucken till backen, sedan kom slarvet och pucktappet efteråt.
Kommentera

J F K: -2 för Styf så här länge. Hur många chanser får han från Pappa Styf innan han blir bänkad
Kommentera

NorrMod: 1-2 blev 3-2 på 6 min
Kommentera

NorrMod: Fullständigt defensivt haveri
Kommentera

NorrMod: Man skäms ju när man ser Modo. Så många bra spelare, som inte har en susning om hur man ska spela.
Dahlrot är nästan den enda backen som gör rätt i egen zon, men han blir ju en idiot när han väl erövrat pucken.
Kommentera

NorrMod: Vi kommer bli så jävla massakrerade i Januari månad..
Kommentera

NorrMod: Alltså är inte Modo bättre än så här kan vi glömma slutspel totalt. Snart väntar Timrå och Löven ett antal gånger och då blir det inga poäng. Det gör att vi hamnar ännu mera efter i tabellen. Modos försvarsspel är det sämsta genom tiderna i föreningen och vi får kämpa för undvika kval.
Kommentera

Eller: ja Torps minns man blev mål i baken dessutom
Kommentera

Sj missa man halva matchen nästan för att cmore strula såklart för mig haha^^ har modo skött sig bra?
Kommentera

Styf/Omark funderar inte på att ta en timeout?
Kommentera

Gusse: ser ut som AIK-matchen nu utspelade, håller med vi får förmodligen sikta in oss på att undvika bottenplaceringarna
Kommentera

Heyerdal: Det är ett fullständigt taktiskt haveri. Pojklag kan inte ens spela sådär. I mittzon åker två spelare rakt mot pucken. Inte en tanke på hur man slår av eller styr motståndarna dit man vill.

Samtidigt backar tre spelare in i egen zon. Helt omöjligt för dem att stoppa motståndarna som då kommer med fart.

Vi är fullständigt utspelade och man kan inte se enda enda tanke bakom vårt spel.

Ville kom tillbaka.
Kommentera

Rytter: Inga jättetavlor naturligtvis, men vi det här laget borde det vara uppenbart för alla som har tagit av sig cyklopen att Peters är sönderläst av motståndarna, som konsekvent siktar på bortre benskyddet (eftersom de vet att han släpper hiskeligt med returer). I kombination med vårt röriga försvar är det inte vidare svårt att göra mål då.

Vet att du och alla andra är supernöjda med honom. Men tänk på hur ofta, eller rättare sagt hur sällan, han lyckas styra ut skotten i sarghörnen. Jag menar att det är en sådan detalj som bidrar till den hönsgård vi ser.
Kommentera

wolper: Modo klart bäst i första och klart sämst i andra!
Offensivt är det spännande (ibland), Defensivt är det ett haveri , men så har det varit sen försäsongen!
Kommentera

Nucky: Har sagt det förr och säger det igen, det går inte att spela med så många valpiga junisar samtidigt, detta är en liga för vuxna män ingen lekskola!!
Undrar när man ska fatta detta.
Vår insats är så pinsam och under all kritik!!
Kommentera

Bad_Brett: Jag kan tänka mig att andra lag anser att de puckarna ska backarna ta hand om, men då vi verkar skita i att markera blir det sådär.

Det är inte juniorerna fel.

Vi saknar fullständigt coacher.

Varför inte en timeout???
Kommentera

Robin Ztorken L: visst var det några foliehattar här i vårt forum som seriöst uttryckte tankar som att "vi har iallafall bästa backuppsättningen i HA" inför säsongen?
Kommentera

Ärligt talat!!! Det räcker nu
Kommentera

J F K:

Tittar in här nu, verkar inte gå så bra.
Vad händer?
Kommentera

Ett stort problem är att vi har så många alibi spelare. Så många som åker och gömmer sig och inte tar sitt ansvar där ute. Vi kan inte skylla detta på Neiminen längre. Styf har haft lång tid och långa uppehåll att fixa detta. Det har han inte lyckats med. Modo måste ledningen gå in och sätta lite krav.

Många spelare som värvats som nyckelspelare visar ingenting, laget visar inga känslor, ingen verkar förbannad efter en förlust eller ett baklängesmål. Jag är gnällig jag vet. Men jag är så jävla besviken på det här laget som borde vara så mycket bättre. En av dom spelare som sett bäst ut är Harju. Det säger en hel del....
Kommentera

J F K: 5 år till med Styf??Skulle nog göra mer nytta på isen som backspelet ser ut p 16
Kommentera

Tänk om vi faktiskt tog in en coach när Nieminen slutade, undra vart vi hade varit i tabellen nu?

Man vill se laget vinna men samtidigt är förlust nödvändigt för annars kommer inte Glader ta tummen ur röven och agera...
Kommentera

Robin Ztorken L: om man är optimist, svårt iofs, men nästa mål antingen stänger matchen el ger oss en liten chans till poäng
Kommentera

Robin Ztorken L:
Jag tycker man agerar som kan förvänta utifrån den slagstyrka man har, vi hålls uppe av Karlkvists produktion och Peters.

Jag tror inte vi behöver vara oroliga för de två sista platserna, men jag har rätt svårt att se oss gå över 8 om vi skall spela detta gäng.
Kommentera

« · 2117714 · »