1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Tippa säsongen 15/16

« · 1694170 Till forumet

Tippa säsongen 15/16

En månad till nedsläpp. Pelle Hägglund på ÖA har
har tippat enligt nedan.

Skellefteå etta, Växjö tvåa, Luleå femma och Modo
sexa. Själv gissar jag att Modo kommer något längre
ned.

Nå, vågar du tippa? Själv ska jag fundera ett tag till 

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tippa säsongen 15/16
hellge: Jag passar än så länge. Jag vill se lite mer mönster i spelet och jag vill se nordamerikanerna (och generellt de äldre) komma upp i tempo litegrand innan jag sticker ut hakan. Unga spelare brukar snabbare tagga upp och försäsongen generellt är inte att lita på, men jag tänker nog ändå drista mig till att tippa om några veckor då jag skulle ha viljat se hur Modos spelsystem i alla fall börjar falla lite på plats. Ser det fortfarande lika förvirrat ut på isen så vette fasen om man ens vågar tro på en ensiffrig placering.
Kommentera

J F K:

1. Skellefteå

2. Färjestad

3. Växjö

4. Luleå

5. Frölunda

6. HV71

........................

7. Linköping

8. Modo

9. Djurgården

10. Örebro

.....................

11. Malmö

12. Brynäs

.................................

13. Rögle

14. Karlskrona

Kommentera

Gusse:

1. Färjestad
  2. Luleå
  3. Skellefteå
  4. Frölunda
  5. Växjö
  6. Örebro
  7. Linköping
  8. HV
  9. Modo
  10. Djurgården
  11. Brynäs
  12. Malmö
  13. Rögle
  14. Karlskrona

Tankar: Färjestads backbesättning är ju helt sjuk och jag tror att det blir en final mellan Färjestad och SAIK där Färjestad drar det längsta strået. 

Luleå som blivit nya Real i SHL kommer nog inte riktigt orka hela vägen utan snubbla på målsnöret, kanske i en hård strid mot Skellefteå i semi. 

Turbulensen i HV kommer sätta sina spår så där tror jag på en tuff start i serien men lyckas rädda sig kvar efter sedvanliga värvningar runt årsskiftet. 

Kommentera

hellge: tippar efter matchen mot Brynäs.
Kommentera

Blake: Ja än om jag tycker både Holös och Tollefsen är en aning överskattade så är ju FBKs backsidan sinnes. Det tillsammans med Haugen gör att dom är nog rätt täta bakåt. Framåt är det väl intresserad lika spexigt men.

Måste gå igenom lite trupper på en innan jag tippar nå.
Sen får ni facit!
Kommentera

J F K och Modomille

Ska nog också fundera lite. Men jag misstänker att Modo inte är så bra som jag hade önskat. Problemet är nog att vi kommer från en så bedrövligt låg nivå ifjol. Så låg att det inte finns något att bygga på.

Helt allvarligt, hur många från fjolårets trupp skulle man behålla om man fick välja? Emil P? Skröder? Olofsson? Possler? något galler kanske.

Har inget allmänt emot Skellefteå, fast hoppas ändå att deras era är permanent bruten. Kanske är det Luleås tur.

Jag väntar ett tag...

Kommentera

hellge:

1.    Skellefteå

2.    Frölunda

3.    Växjö

4.    Färjestad

5.    Luleå

6.    Linköping

7.    HV

8.    Malmö