1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507114 inlägg · 4104 ämnen

Tippning av datum

« · 395130 Till forumet

Sv: Tippning av datum
NuMo: Men se, NuMo kommer med intressanta förslag till presentationen av det nya laget.
I like!
Låter mycket intressantare än Pörssis egyptiska teman mm.

Då vill jag också se att Melinder är utklädd till brevkniv och spelarna vandrande in maskerade till kuvert.

Eventuella besked som dröjer kan skyllas på den usla postgången...
Kommentera

Paddan: Spelarna ska inte vandra in, utan bäras ut av Lance Armstrong - världens snabbaste brevbärare.
Kommentera

Lumber Jack: Jäklar, det tänkte jag inte på. Men i sådana fall så...äh, jag kommer inte på någon bra förklaring...men jag vill se Roberto Vacchi som konferencier.
Kommentera

Paddan: Det behövs ingen förklaring...

Tro om det blir någon ny entré till första matchen i år, Stubben känns liite uttjatad. NuMo kanske borde kopplas in som idéspruta, det brukar komma den ena briljanta idén efter den andra i runt det ämnet från honom.
Kommentera

Lumber Jack: De kanske tjuvstartar och låter spelarna göra entre' ur en kånken ?
Kommentera

Lumber Jack:

I år tycker jag att laget skall hissas ner från taket sittande i en gondol. Uppe vid lilla stå skall James Brown stå och sjunga I live in Amerika... Hmm? Nä, det blir inte så bra förresten.

Nä, bättre är att spelarna glider in i bara susparna och huvor, med piskor i händerna under låten Whip it (Devo)
Kommentera

supertrött: Kanske det din gamle Reselebo, passande namn btw...
Kommentera

NuMo: Hmm, det där Devo-introt lät ju intressant. Viss risk dock att vissa personer lär bli så till sig att de får vissa problem att koncentrera sig på matchen. Ett alternativ skulle också kunna vara samma intro men musiken är istället "I´m so excited"

Själv hade jag bara tankarna på en trojansk häst och "Gamle Svarten" strömmandes ur högtalarna.
Kommentera

NuMo: Förstår att du och Lumber skulle gilla "Whip it" temat.

Olle har berättat att han alltid ser till att ha ryggen fri när han följer med er på era flygande inspektioner på parkeringarna!
Kommentera

NuMo:

Mitt och en icke här på SpS närvarande persons förslag är att Alvis Hägglunds sponsrar laget i år. Intåget går då till så att ett Stridsfordon 90210 kommer in vid ismaskinsinsläppet, tung musik dånar ur högtalarna och så BOOM!, skott kommer. Man skjuter helt enkelt in spelarna till mittcirkeln från Stridsfordonet.

De, dä ä coolt dä.
Kommentera

knaskamilla:

Efter 1/7 blir spelarna "free agent", vilket innebär att de får gå vart de vill gratis, om en klubb vill signa innan det datumet får man betala en viss övergångssumma till klubben som man representerat under den gågna säsongen. Det är mycket möjligt att t.ex. Frölunda betalat lite grann för Koivisto.

Alltså, jag tror att man får skriva avtal med en spelare före 1/7, men man måste då betala, jag har för mig att det är så, eller så är jag ute och cyklar som vanligt...
Kommentera

DB:

Betalningen gäller bara vid övergångar inom NHL. Inte från NHL till Europa.
Kommentera

Saxat ur Aftonbladet.

Den 21 september inleder Foppa sin turné - i Gävle.
Nu har Modo försökt övertala Brynäs att flytta premiären, till Ö-vik.

Undrar varför? :))))
Kommentera

Per HApps: Dom ska lägga om till konst is... ( Inte för att själv får ihop det där, men så är det )
Kommentera

Lumber Jack: Får ju hoppas att MoDo i varje fall är bussiga nog och kostar på en upptryckning av en ny matchtröja åt Foppa, så han slipper åka omkring med den där plasttröjan på överkroppen.

Förresten, firar man ner tröjan från platsen under taket, eller låter man hissa upp Foppa som själv får plocka ner plasttröjan? Ja alltså OM det nu mot all förmodan skulle vara så att han faktiskt kommer att spela i MoDo nästa säsong.

Kan man kanske till och med kräva att Ove Porslin m.fl inte får bära #21 under säsongen 2004-2005.
Kommentera

Per HApps: Därför att MoDo supportrarna aldrig lämnar kommunen?
Kommentera

65Selander: Nä, men sup-portrarna som är utanför kommunen gör ju det.
Kommentera

65Selander:

Egentligen vill MoDo spela alla sina matcher hemma, nu när det går så bra för dem att sälja biljetter, men de mjukstartar lite genom att bara försöka byta en match...
Kommentera

knaskamilla:

Äääh, ni har ju inte fattat någonting. Det är ju för att Foppa kommer hem och att man vill att han premiärspelar i Kempis, så klart.

Hur knasiga är ni egentligen.
Kommentera

knaskamilla: Vi behöver nog inte vara rädda för Foppa eftersom han kommer att trampa snett på Golfbanan och ådra sig en kraftig benfraktur som inte vill läka!

Fast ni kan ju uppträda med "Nickande Salo"
Kommentera

Poffa: Jag hoppas ledningen tar sitt ansvar och ser till att hemvändarna inte spelar en enda bortamatch. Hemvändarna är våra. Tji får de!
Kommentera

65Selander:

Ola?
Kommentera

65Selander: Jag tror att foppa är bäst även om han blir drabbad av kronisk dogleg höger.
Kommentera

NuMo: Hemvändare eller borttändare spelar ingen roll, MoDo är hårdrock och Hårdrock vinner i längden... ALLTID!
Kommentera

NuMo: Kul att det blir lite golfsnack emellanåt och det skulle bli ännu kuligare om det skapades en Golfsnacksgästbok här. Foppa är en jäkel på att lira golf också. Själv lider jag av kronisk golfknäarmbåge - men det är det värt.
Kommentera

« · 395130