Är det någon som kan hjälpa mig, i stridens hetta så kom jag åt någon knapp eller nått å nu är bilden för stor så jag måste skrolla i sidled för att kunna läsa allt på HS!
Vad har jag lyckats me? hehe
willex:Jaha =) Nä säsongskortet, frun la sig på sängen så nu har man soffan å hockeyn för sig själv ;)
Skaplig match oxå, tycker markström har revancherat sig ordentligt efter 1-1 målet
Hawerchuk:Ja haha och det tackar vi för =)
Det kändes väldigt rättvist som läget ser ut just nu..
Överlägsen period av modo men bara ett mål.
Brynäs skapar endast en handfull chanser, me det är bra chanser dom skapat
Hoppas grabbarna fortsätter samma hårda jobb i 20 till då kan det gå vägen
Hawerchuk: Modo skulle behöva ett mål tidigt för att orka med.
Skulle brynäs få ett mål till trots modo dominans så är det risk att man blir griniga och släpper in brynäs i matchen igen.
Brynäs är på G
Kom igen modo kämpa!!!
Förbannat dommaren, du har släppt 2 klara hakningar på modoiter på 4 minuter , men du tar en skithakning på timmy sekunden senare!!
BLÄ !
Andra matchen i rad som steen missar öppen kasse !!
Sjustera siktet kanske?
Så har man bara 2 P denna omgång!! De va då satan så svårt att plocka några poäng! Tik vände å vann med minuten kvar å spräckte mitt kryss.. =(
Berka: Under de 3 matcher som gått senast så har vi plockat full pott, men tyvärr så plockar bottenlagen alldeles för många poäng.
Nu skall man väl inte klaga så länge vi tar 3 pinnar. Men med lite flyt så kunde man verkligen legat bättre till. Är det helt enkelt så att alla lag där nere nu fått hybris och ger gärnet och de andra lagen egentligen inte är så mycket bättre (vilket iofs den jämna serien borde visat redan)
Man kommer i alla fall närmare lagen på den övre halvan och nu har vi helt plötsligt kontakt med Brynäs och Luleå och några till också.
MorganaLefaey: Så är det definitivt. Frölunda för att nämna ett lag har nu 4 raka torsk och 2 raka nollor! Brynäs har många tors å luleå dalar som en sten i tabellen! Jag tror stenhårt på att bottenlagena nu verkligen tar en match i taget å krigar för sin existens sammtidigt som de andra inte ger de där lilla extra och så kommer förlusterna sammtidigt som bottenlagen vinner. Ssk förlorade visserligen idag, men dom spelade bra och hade ledningen tills fbk vände på matchen med deras grymma PP.
Serien är jämn och det är skitkul, bara hoppas modo kan fortsätta på den inslagna vägen och lägg där till att MZA är snart tillbaka!
För fem omgångar sedan spelade vi bättre men tog inga poäng. Idag spelade vi dåligt och tråkigt, men vi vinner.
Jag föredrar poäng framför skönspel i dagsläget.
Det mesta känns förstås lite lättsammare och roligare hos MODO Hockey efter tre raka segrar, senast 2-1 i länsderbyt mot Timrå. Nu väntar en ny hemmamatch, Brynäs IF gästar Swedbank Arena.
- Brynäs är en av elitseriens svårare motståndare den här säsongen, säger coachen Harri Rindell. Laget spelar oerhört tajt i försvaret och är svåra att komma åt.
Självklart är självförtroendet hos MODO stärkt sedan man i tur och ordning besegrat Rögle med 5-2, Södertälje 7-2 och Timrå 2-1.
- Men det går inte att leva på gamla resultat eller matcher. Det vi gjort är bra, men måste göras igen och igen. Vi har haft en bra attityd i de senaste matcherna, men måste visa den i många matcher i rad.
I Swedbank Arena har MODO besegrat Brynäs med hela 6-0 tidigare i vinter.
- Men det var tufft värre i första perioden och 0-0. Sedan gick det otroligt lätt för oss, det var en sådan där kväll när det mesta stämde.
Länsderbysegern senast var extra skön enligt coach Rindell.
- Det blev ett drama i sista perioden, men att kunna rida ut stormen och vinna just den typen av matcher betyder en hel del.
Noterbart om laget
Notera att
...Hans Jonsson (rygg), Marco Tuokko (överansträngning ljumske), Mats Zuccarello Aasen (fot) och Fredrik Warg (blödning i bäckenbenet) är skadade och ur spel.
...MODO vunnit två av säsongens tre tidigare möten - 6-0 i Swedbank Arena, 2-1 senast i Läkerol Arena efter sudden death, 4-5 i Gävle i början i början av säsongen.
...JVM backen Victor Hedman gärna nätar på JVM-kompisen Jacob Markström igen. Senast var det just Victor som gav MODO en bonuspoäng i förlängningen.