1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

Träningsmatcher 2019

« · 1983863 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov:

Faktiskt är det en stor skillnad på tidig match och sen match. Visst att benen är kanske lika sega. Men stor skillnad på förutsättningarna att få i sig mat efter matchen varva ner och komma i säng tidigt. Så chansen att komma in med piggt huvud var allt annat än optimalt för oss.

Skulle gissa att spelarna inte kom i säng fören runt 02 då det tar ca 3 timmar att varva ner efter en match eller träning.
Kommentera

Modano:
Nej det blir skridskofys kl 6 imorrn.... om jag hade fått bestämma.
Kommentera

MaxU24:
Äh låt dem hålla på, vi är på nätet där dyker det alltid upp folk och skall håna när man tycker sig ha överläge. En del av oss är likadana inne hos dem, även det optimala vore bubbla för sånt.
Kommentera

Tarasov: Ja och då har dom inte ens superstjärnan med.. Bara en sån sak! Varför är han inte med? Glömde han snutten hemma?
Kommentera

J F K: Blir det den obligatoriska polisanmälan nu mot domarna när ni TORSKA ??
Kommentera

J F K: Victor Berglund får pris som bästa MoDo spelare. Alltid något, finemang där Victor..
Kommentera

Rytter:
Det skall inte spela någon större roll iom att även Timrå spelade igår. Oavsett är 6 insläppta för mkt.
Kommentera

Woody: Va i helvete är det att va så jävla stolta ni vann en jävla match i SCA cupen i en match som inte betyder ett jävla skit eftersom Modo redan vunnit... Släng hela verksamheten åt helvete
Kommentera

Herminator:
Känns som vi möter ett SHL-lag😢😢😢
Kommentera

Idag var modo dåliga...
Kommentera

gizzo: Jodumensåatte.. håll mä däg jah!
Kommentera

Woody: Ruskig press från Modo nu...i egen zon. 😆
Kommentera

Rytter: Aha. Du skrev det redan i går. Fan, att jag missade vad oraklet skrev så hade jag sluppit de matchen. Då har ni vunnit det ni ska vinna den här säsongen då. Man får gratulera.
Kommentera

Gäsp: 6-2 Timrå Bushmen, attan också.. =/
Kommentera

Rytter: Ja så kan det naturligtvis vara då jag inte haft möjligheten att se Timrå tidigare. Men jag tycker att MoDo slarvar mycket i egen zone och där kan det vässas en hel del!
Kommentera

modomille: Lugn. Snart lagfest. Tobbe E står och blandar drinkar nu.
Kommentera

Rytter: Jävla snabb Berglund där, straff nudå
Kommentera

Smurfen:

Handlar inte om vilja. Skrev det redan igår att jag räknade med en dålig match eftersom vi spelade sent, tar tid att komma ner i varv och är inte optimalt att komma sent i säng och sedan spela tidigt. Antar vi såg det i första med trötta skallar och ben, brukar lossna när man är igång och det såg vi också i andra.
Kommentera

Herminator: Vad fan gör vi? skjuter från blå i 5-3......
Kommentera

gizzo: Förutom att de gjorde tre mål i samma tveksamma pp är det hyggligt jämt. Timrå mer påslagna och leder ändå rättvist.
Kommentera

Smurfen: Försäsong är försäsong är försäsong.
Höj intensitet, tempo och kamplust med de sista procenten som saknas så har du en helt annan match från båda lagen.
Kommentera

J F K: Se där, i 5-3-spel lyckas ni kavla in puckuslingen..
Sylvander, på syrgas, bra där!!! 😂
Kommentera

Hockeyoraklet: Minns då Foppa och Näslund lessnade och bestämde sig..siktade och sköt stenhårda puckar i skallen på Freddan för att han var så hetsig på träningen. Kan fortfarande skratta åt det...
Kommentera

gizzo:

Inte alls utklassning som vi stod för i matchen mot er. Ett felaktigt matchstraff och sedan 3 insläppta på femman dödade matchen.
Kommentera

Herminator: ser ej matchen men luktar utklassning?
Kommentera

J F K:

Andra eller är det tredje i stolpen för oss?
Kommentera

J F K: Samtidigt har jag grymt svårt å ta att" idag finns inte engagemanget riktigt men det fanns där tidigare matcher"

Timrå som motståndare bara det borde vara att inställningen SKALL finnas där oavsett tidigare matcher !!!

Detta är då mitt sätt å se på hela
Kommentera

Gäsp: Ååååh, PP MoDo nu...=)
Kommentera

J F K: man vinner ingen serie på försäsongen... Det jag tar med mig från Scacupen är att modochsnnel var värre än att titta på en fulstream samt mer enögda kommentatorer får man leta efter.... Mittmedia ska ha stor eloge för deras sändning och kvalitén både på intervjuer och produktion...
Kommentera

Herminator: Ni kan vinna med 100-1 och ändå bli hopplöst sist i turneringen då inbördes möte gäller. Grattis till fjärdeplatsen.
Kommentera

J F K: Om er förlust i dag ska föras till försäsongskontot ska väl er vinst i cupen också göra det. Björklöven vann i fjol. Det gick sådär sen.
Kommentera

J F K: 1-5 då, gääääsp!
Kommentera

Hockeyoraklet: Till skillnad från timråbacken ville jag inte att Brattström skulle skada sig. Det är tråkigt med skador och inget jag önskar någon, men är man så djävla dum att man crosscheckar in en spelare i egen målvakt så bör man nog fråga sig hur man tänkte.

För okunniga. Gudomlig rättvisa är ett uttryck och har ingenting med vad jag tycker om att spelare skadas att göra.
Kommentera

Gäsp:

I jämförelse är det natt och dag mellan försvarsspelet mellan lagen. Har sett alla matcher med samtliga lag och jag baserar det på tre matcher med varje lag och inte bara i denna.
Kommentera

Rytter:
Kör Ebba Grön/Imperiet på tåget och surar😉. Men det blir säkert bra framåt serien, Rosdahl kan förhoppningsvis bli en spelare som kan stanna länge hos oss.
Kommentera

Rytter: Det känns som att även vi måste lägga ner en hel del jobb med försvaret!
Kommentera

J F K: det kan vi ju bara föra till protokollet, att du är den typ av supporter som önskar att motståndarmålvakter blir skadade. Stay classy hillbilly 😘
Kommentera

Rytter: Men, det känns att idag fanns inte engagemanget riktig. mot Löven och Mora har vi varit överlägsna i de två sista perioderna, men finns inte fokus. Bra att få en förlust också för att bli ödmjuka. vi har gjort för många defensiva misstag, men sluppit lida för dem då vi gjort mycket mer framåt.
Kommentera

Tarasov: Lundin känns lite hetare i målvaktskampen må jag säga
Kommentera

MorganaLefaey:

Ja blir det avstängning på detta är det ju bara att lägga ner. Men då förstår jag iof varför det är tveksamt om Jimmie ericsson ska spela i år, han kommer knappt få spela en match.
Kommentera

Tarasov: Frågan är hur förvånade vi blir när han blir avstängd 3 matcher och vi upptäcker att han har 150.000kr i mån utifrån bötesbeloppet.

Nej men allvarligt. Blir det avstängning så blir jag förvånad. Och då tror jag man måste börja lobba för att få komma in i disciplinnämnden eller vad de numera heter.
Kommentera

Tarasov:

Det positiva är ju ändå att vi förändrar matchbilden i andra, vi går ikapp och ligger på för ledning när matchstraffet kommer.

Tyvärr är ju matchen körd efter vi släppte in 3 i bp, men tycker denna match ger bekräftelse till de vi sett tidigare i bägge lags matcher. Vi är jobbiga att möta och det är detaljer att slipa på och minimera dropparna t.ex komma ut bättre från nedsläpp, Timrå har betydligt mer jobb framför sig speciellt i försvaret.
Kommentera

Steken84: Hade matchen betytt något så kanske man blivit arg, men vi vinner ändå cupen och grabbarna ser förbannat loja ut.
Kommentera

Steken84:
Rätta takter, ett kanske två är ok!
Kommentera

Spelar väl ingen roll om det är matchstraff. Släpper man in 3 mål på en 5 minuters utvisning så är man inte bättre.
Skärpning i boxplay
Kommentera

Costanza:
Kanske kan det komma nåt positivt ur det här.... Häggströms biljett ur laget.
Kommentera

J F K: Det finns ju en anledning att vi hejar på MoDo. Man vill ju inte vara idiot.
Kommentera

Woody: Modo gör sin klart sämsta match hittills. Hade nog inte ens vunnit mot Övik Hockey med spelet idag, men vi har ändå vunnit cupen så.

Grattis till att skada egen målvakt. Bra jobbat.
Kommentera

Signature:

Håller med dig där, men samtidigt anser jag att detta aldrig inträffar ifall han inte fått en crosscheck i ryggen. Så man kan kvitta eller plocka backen också.
Kommentera

Woody:
Ja och även kommentatorerna är emot oss😢😢
Kommentera

« · 1983863 · »