1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Träningsmatcher 2019

« · 1983129 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2019
Gavelo: Löven behöver inte skapa något. Modo bjuder på det mesta. Vi jagar huvudlöst i egen zon så det är alltid en som är fri. Oftast minst en back.
Kommentera

MorganaLefaey: 1an är ett otroligt tamt ingripande på ett friläge från sidan där han helt släpper 5e hålet. 2an är ett dragskott som tar på någon och går i mål.
Mycket utvisningar åt båda håll, löven tar tillvara på sina lägen och det är mest kontringshockey man sysslar med.
Modo har många lägen men lövens målvakt har glänst.

Ganska likt modos öppningsmatch i sca cupen ifjol, känns som en stensäker förlust
Kommentera

Största felet man gjort inför i år är att man ej värvat en bra målvakt. Alla pratar om vi ska vara topplag i år men då krävs det en bra sista utpost med. Och nu säger jag inte detta bara för Hanses släppt 2 billiga nu. Utan Målvaktssidan är våran sämsta lagdel.

Hanses är bra men han har en höghögsta nivå men likadant med sin bottennivå. Finns inge mellan läge alls på han.

Lundin är helt ok som andre målis i allsvenskan men han är på långa vägar ingen första målvakt.

Dackell orutinerad och har en bit till att växa i kostymen.
Kommentera

J F K: Hur går det för Popovic i Björklöven. Han fick ju ej chansen i Modo under dom åren han spelade J20
Kommentera

Dundee: Denna match tar vi, grabbarna kommer skärpa sig i andra perioden och vi kommer skölja över dom.
Kommentera

NorrMod: Han är uppsatt som sjundeback idag och jag tror inte jag sett honom på isen än.
Kommentera

Dundee: Ja man blir mer och mer orolig för målvaktssituationen....
Kommentera

modomille: Ja det kan ej bli sämre i alla fall. Men bryr mig inte om resultatet vill se att det finns något i spelet som ger en lite tro på vi ska kunna vara med i toppen. Men jag är besviken på att man ej la lite krut på en bra målis hade vi haft det i fjol redan så hade vi kommit längre. Hanses är alldeles för ojämn som första målvakt i ett lag som har en hög uttalad målsättning i mina ögon.
Kommentera

Gavelo: Precis, väldigt lamt. Men menar att även om det är dåligt ingripande så är friläge ett friläge. Men ska man ligga i topp så krävs det bättre.
Men vi skyller på försäsong. Men inte så säker Hanses håller 1a-spaden hela säsongen.
Kommentera

Hur går det för 4-linan i Modo
Kommentera

J F K: Amen! Katastrofalt slarvigt spel...hade betydligt högre förväntningar på MoDos spel!
Kommentera

Gavelo: När säsongen summeras skulle jag inte vara förvånad om Timrå och Löven ligger en bit före oss och det för att dom lagt krut på målvakts sidan. Ska man vara ett topplag måste man ha en målvakt som vinner matcher åt laget när vi ej spelar bra och jag känner inte att vi har den styrkan för en hel säsong. Hanses lär säkert vinna nån match men nä jag är väldigt missnöjd med målvaktsbiten.

Hade hellre kunnat skippa nån av dom nya forwardsen och tagit en målvakt istället speciellt då vi har många yngre duktiga grabbar som kommer underifrån och forwardsbiten är sedan tidigare mycket bra.
Kommentera

NorrMod: Svårt att komma till då det är dålig kvalitet i passningar och mottagningar bland samtliga spelare och dom väger ju lite lätt när det blir denna typ av spel. Känns som dom kommer mest till sin rätt när vi vårdar pucken bra. Skapar ju inte direkt med tyngden. Den som synts är wernblom i PP och när han brottade ner Hutchins efter han blivit sur på wernblom efter en tackling.
Kommentera

Rytter: Tycker även Olofsson varit bra!
Kommentera

Dundee:

Berätta gärna vilken av spelarna underifrån som skulle kunna ersätta Rosdahl, From eller Olofsson och göra laget lika slagkraftigt.

Att alla har sådan övertro på juniorer, man kan inte ha hur många som helst i laget, det har vi provat och det gick inte direkt lysande så. Visst LP och Åhström har potential men är inte nära de nya i dagsläget, så är väldigt intresserad av vilka underifrån du menar.
Kommentera

Dundee: ”lagt krut på målvaktssidan” var väl ändå lite att ta i när det gäller Timrå. En andramålvakt som följde med från nedflyttningen och Ohre från division 1.
Kommentera

Dundee: Jag tycker att Hanses var riktigt riktigt bra andra halvan av fjolåret.
Vad vi borde fokusera på istället är ju att sluta chansa. Vi har tillräckligt bra offensiv så vi bör ha mer tålamod än att pincha, jaga med tre man och ha för lite folk med bakåt.

I egen zon sluta jaga. Vi går med två man på puckföraren varje gång. En hygglig passningsspelare passar förbi varje gång. Då blir det nästan alltid en back som får skottläge .Vi har bra backar generellt, men då ska våra backar för Helvete inte behöva flytta spelare framför mål. Motståndarna gör kopiöst många mål på backskott för våra backar som Enströms, Hedberg, Berglund, Norlinder, Öhman i första hand förlorar kampen. De är för små för att flytta på stora forwards.

VI MÅSTE BYTA FÖRSVARSSPEL till att bara vara aggressiv när motståndarna inte har full koll på pucken.
Kommentera

Rytter: Jag hade kunnat skippa from tex gett Åhström och LP mer istid och tagit upp en yngling till som reserv tex. För antar att det handlar om pengar har vi pengar och ej lagt dom på en målvakt då blir jag väldigt fundersam över hur man resonerat sig fram till man ska vara med i absoluta toppen.

Det är bara titta så fort lag överraskar positivt så har man en bra sista utpost. Men det är min åsikt och tyvärr så har vi inte någon sådan i detta lag.
Kommentera

J F K: Håller med om att vi släppte igenom på tok för många backskott förra säsongen. Våra forwards sjönk ned alldeles för djupt i egen zon, vilket öppnade upp för gigantiska ytor för motståndarbackarna.
Kommentera

Hockeyoraklet: Ja ni har kanske en av seriens absolut bästa målvakter. Hade ni ej skrivit så dumt avtal med Svedberg hade ni spelat i shl i år med. Det är jag övertygad om, Brattström skulle kunnat spela shl i år men valde stanna och få vara förstamålvakt.
Kommentera

Dundee:

Vi får väl se i slutet av säsongen ifall det var målvaktsspelet eller ej som blev avgörande. Känner mig trygg med Hanses och Lundin iaf.
Kommentera

Rytter: Se bara på FBK och Frölunda. Testar unga spelare hela tiden. Men det är ju bara SHL 🤔😉
Kommentera

Rytter: Ja det blir intressant att se vart det bär av 👍.
Kommentera

NorrMod: Yeez.. du tycker inte Modo släpper fram juniorer då?
Kommentera

NorrMod:
Testar och testar antingen håller de för spel på den nivå man befinner sig eller inte, Modo testar fö väl också en hel del. Vi har 7 st i truppen som är juniorer eller förstaårsseniorer, den kvoten är med råde fylld kan jag tycka.
Kommentera

Nucky:

Känns som vi höjt oss i andra perioden.
Kommentera

Rytter: Tommy ser ut att ha skadat sig då domaren släpper en jättetydlig icing så det blir kamp. Precis anledningen till att man har icing .
Grattis domardjävel.
Kommentera

Klarar verkligen den där domaren med skägget fystesterna för domare? Då kan det inte vara hårda krav.

Tyckte det så misstänkt slewfoot liknande ut på enström, men skulle vilja se repris på det.
Kommentera

Dundee: Tror du har rätt om Svedberg, sen måste jag erkänna att jag har dålig koll på resten av målvakterna i ligan. Lär väl bli varse tids nog.
Kommentera

J F K: Fan Tommy och sargen igen, såg inte bra ut.
Kommentera

J F K: Såg inte bra ut det där inte. Tror nog han blir borta ett tag.
Kommentera

J F K: Tänkte precis samma sak. I år har man dessutom ny regel som säger att om man inte kan avgöra vem som blir först så ska man inte släppa som förut utan man ska blåsa icing. Eller var det tvärt om. Fan minnet....
Kommentera

Dundee: Tommy såg inte beredd ut, men ingen människa med hjälpligt ledsyn trodde väl inte att domaren skulle ta för den icing alla såg?
Kommentera

Nucky: varit och titta på många träningar och Modo plockar aldrig upp spelare från J20 som får visa vad dom går för. Stängd dörr med många hänglås under hela säsongen. I Frölunda får alla Juniorer vara med enstaka gånger och testa.
Kommentera

MorganaLefaey:

2-2 Rosdahl igen. Han kan bli viktigt, gör en stark försäsong än så länge. Bra spel av Öhman på blå för att sätta fart på pucken.
Kommentera

NorrMod: yesss pp mål. Äntligen lite fart in
Kommentera

MorganaLefaey: Och ser att det var tvärt om. Så där ser man
Kommentera

MorganaLefaey: Tvärt om tror jag, blir nog fler av det här tyvärr. MÅL!
Kommentera

NorrMod:
Skager/Wallinder/Sandström har varit med vad jag vet.
Kommentera

J F K: Tyvärr är dommarnivån åt helvete. På försäsongen är det ju ännu värre då många av dessa dommare dömer ju för lägre divisioner med.
Kommentera

Grym andra, vi tar kampen framför mål iaf, det kan ingen klaga på.
Kommentera

wolper: men fy f a n va skönt!😀

Någon som såg situationen med Enström? Vad hände? Hoppas det inte är allvarligt
Kommentera

wolper: icing race in i sargen, svårt att se situationen men fotled/knä, såg inte bra ut
Kommentera

wolper: ja man ser hur viktig kampen framför mål är. Alla tre målen tack vare det och att de tar sig in kontrollerat
Kommentera

Tarasov: på innebandy var dom med men när det blev is var dom inte med. Är på nästa alla träningar och kollar
Kommentera

wolper: Enström var klart först över taggarna och trodde nog att domaren skulle blåsa. Istället blir det kamp om pucken mot sargen och någon gång då gjorde Enström illa sig. Förmodligen något med foten. Det är Tommy vi diskuterar.

Modo spelar sorgligt dåligt defensivt, men leder ändå. Tre mål där alla varit relativt lösa skott på mål.
Kommentera

hk: SUCK GRIS LÖVEN
Kommentera

Dundee: Grisklöven
Kommentera

NorrMod:

Dom är säkert på gränsen och dom kan definitivt vara med och byta av med LP och Åhström, men tycker ingen av dom känns givna i truppen och skulle kunna ersätta någon av de värvade.

Satan så jobbigt med skadan på Rosdahl. Garanterat hjärnskakning på honom. Kanske bästa forward sett till alla våra matcher så jobbigt att tappa honom nu.
Kommentera

Dundee: sjukt ful tackling! På en träningsmatch! Revansch på deilert nästa match!
Kommentera

« · 1983129 · »