1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Träningsmatcher 2019

« · 1983222 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2019
NorrMod:
Då har du missat några träningar, wallinder var med inför Brynäsmatchen som han senare spelade. Sandström var med första träningarna på is. Skager minns jag inte 100 när han var men är rätt säker på att även han var med i början.
Kommentera

Dundee: Ja, solklart matchstraff. Det där hoppas jag blir en lång avstängning på. Långt efter att Rosdahl tappar pucken drar Deilert en armbåge i huvudet.

Inte första gången Fagerwalls lag gör sådana saker.
Kommentera

Tarasov: Skager m.fl. har ju varit i Ryssland. Så inte helt konstigt om dom vilar.

Sen ifjol tog vi väl upp 4st spelare från J20 som slog sig in i truppen? Det är inte värdens mest stängda dörr det kan jag tycka.
Kommentera

Tarasov: extraspelaren Isak Norén, letade lite o hittade i j20, 16 år kan det stämma?
Kommentera

Tarasov: Då får vi hoppas på flera inhopp framöver. Konkurrens är bra för alla??
Kommentera

Monno:
Nej tycker också den känns rätt öppen, sett till de senaste säsongerna.
Kommentera

wolper: Ja, vilken gris. Så jävla fult.
Kommentera

NorrMod:
Vem i J20 tycker du och konkurrerar om en a-lagsplats o på vems bekostnad isf?
Kommentera

Tarasov:

Måste säga att jag inte riktigt fattar lövens spel (endast baserat på denna match).

Dom har värvat spets och har bra offensiva spelare, kanske bättre spets än oss på topp-3 forwards men vi har bättre bredd, men dom spelar ett ganska primitivt spel. Ser ut som att dom vill gå på kontring mest och lyckas inte skapa långa anfall som jag trodde.

Jag trodde att dom skulle vara ett lag som låg på framåt och pressade hårt och utnyttjade sin offensiv till långa anfall och blanda in alla fem spelare. Istället ser det ut som dom backar ganska snabbt och offensivt ser det ut som dom mest dumpar och kör därifrån, och dom tjuvar ganska mycket i omställningarna så det får man se upp med. Inte direkt hur jag trodde dom skulle spela.
Kommentera

KB:
Såg Rosdahl groggy ut efteråt?
Kommentera

Tarasov:

Svårt att säga, han låg ner länge, ställde sig sedan upp och stod vi sargen, satte sig ett tag längst ut på bänken och gick sedan in i omklädningsrummet. Fick inga bra bilder på honom så svårt att se. Men jag gissar på hjärnskakning, han är inte direkt typen som ligger ner i onödan.

Undra hur hans historik är, har han haft några tunga bortfall på hjärnskakningar tidigare?
Kommentera

Rytter:

Orolig för Tommy, ingen fraktur önskas.
Kommentera

Rytter: Axel Ottosson gav Rosdahl en huvudtackling ifjol.
Kommentera

Tarasov: Håller med Rytter, väldigt svårt att säga. Han låg som sagt stilla på isen oroväckande länge. Hoppas att det bara var en säkerhetsåtgärd.
Kommentera

KB:

Hoppas disciplinnämnden är på hugget.
Kommentera

Kollar Timrå - Mora parallellt, ni måste se målet Mora gjorde tror det var 3-1, sjukt snyggt.
Kommentera

Rytter: tal på inget tycker hedberg spelar fast sig allt för ofta i egen zon
Kommentera

From i friläge, bra dragning men missar. Men man såg där hur blixtrande snabb han är med och utan puck när han kommer. Riktigt rolig spelare att följa i år. Lossnar det för honom kan det bli en riktig injektion i laget.
Kommentera

Rosdahl är med igen, fan så skönt!
Kommentera

Tarasov: Ja vansinne att han inte vilar resten av matchen, träning för fan

äntligen from!
Kommentera

Rytter: Många bra lägen första 10 i 3e, saknas lite skärpa i avsluten, många skott som sitter i sargen bakom tyvärr.

Bara 1000 pers på plats, hade kanske trott på de dubbla med tanke på att löven kom på besök!

Jaha ja From, vackert skott
Kommentera

hk:

YES From får sätta den, där ser vi hans styrka. Kolla snabbheten och skottet. Riktigt fint!
Kommentera

hk: så ja From!
Kommentera

Gäsp:

Där har vi From igen! Härligt att våra producerande spelare får utdelning.
Kommentera

Gäsp: From is on fire!
Kommentera

Gäsp: Bra uppfattat av Johnson också.
Kommentera

S-vikaren:

Hellström är en oerhört begränsad och ganska kass försvarare alltså. Bara ligga på honom så tappar han puckar och humöret.
Kommentera

Rytter: skämt att hellström inte åker på mer. Hoppar fan på björka
Kommentera

Rytter: haha kvitta den där?
Kommentera

hk:

Dom får svårt att spela som IKO med deras backar, speciellt en sådan som hellström kan ju inte ens hantera pucken.
Kommentera

Tarasov: Tycker att dom ska få vara med på träningarna mera. En mera öppen dörr mellan J20 och A-laget. Visar dom på träningarna så ska dom få chansen tycker jag. Tänker inte på någon speciell spelare. Björn Hellkvist uppgift att se till att dom får visa upp sig. Som Roger Rönnberg gör i Frölunda
Kommentera

NorrMod: Vi spelade flest juniorer ifjol och har väl gjort så under lång tid. Juniorerna får chansen...

Ett problem med J20 är att Sundelin är för dålig på att lära ut taktik. Nästan alla juniorer måste utbildas när de kommer upp.
Kommentera

NorrMod:

Håller med dig att våra framtid ligger i att slussa in juniorer och det tycker jag vi gjort bra senaste åren. Men jag måste ändå säga att jag tycker Björn är en tränare som Rönnberg och andra som vågar ge juniorer förtroende. Kolla bara på hur han tog upp Norlinder och LP förra året och gav de chansen.

Så jag skulle absolut inte vilja kritisera honom på denna punkt.
Kommentera

Rytter: Blir Fagervall kvar hela säsongen? Jag är väldigt kritisk till vårt försvarsspel, men Löven har varit helt makalöst dåliga.
Kommentera

J F K:

Man ser att deras försök att spela sig ur egenzon är direkt hämtat från hur IKO spelade. Problemet är att han inte har så puckskickliga backar, när vi låg nära och pressade så gav dom bort den gång på gång.
Kommentera

J F K: Vad jag förstår så har J20 och A-laget olika spelsystem. Därför tycker jag det är bra att J20 spelare får vara med under säsongen och träna ibland så det inte blir så stor skillnad när dom väl får chansen. De ska bli roligt att se J20 denna säsong då det är första årets som dom har intaget "grannens pojk". Plockar inte in spelare från hela Sverige. Blir nog extra svårt i år men jag hoppas jag har fel
Kommentera

En match som denna där där är lätt att hylla målskyttarna Karla, Rosdahl och From men vi får inte glömma bort JJ. Gör en bra match och har 3 assist idag.

Visst första var inte bra, men ändå var vi inte långt efter löven i första. 2-0 speglar inte spelet, vi går bort oss några gånger och blir straffade direkt då, samtidigt är det vi som skapar längst anfall och skapar mest på egen hand och har ett par farliga lägen. Är första perioden våran lägstanivå är jag väldigt nöjd. Det positiva är att vi växer ju längre matchen går och i tredje är det ju inget snack trots att vi går ner lite och försöker spela lite för snyggt.

Positivt att få göra en sådan här match mot en konkurrent och att "rätt" spelare får göra poäng och bidra.
Kommentera

NorrMod: J20 har inget spelsystem. man spelar individuellt.
Kommentera

NorrMod:
Hellkvist kollar deras matcher och ger spelarna återkoppling på vad som skall förbättras för att de skall vara aktuella för spel l a-laget kan man kräva mer. Vilka i J20 tycker du skall upp i a-laget och vem skall Ut?
Kommentera

Tarasov: tycker det är en bra sammansatt sändning men de som leverera sändningen borde titta över sin kamersutrustning för det var då inte världens skarpaste bild på sändningen^^
Kommentera

wolper: Urban Omark var fantastisk som expert.
Kommentera

jonsson: förhoppningsvis en rejäl stukning bara!
Kommentera

Tycker att Fredrik Olofsson ser rappare ut för varje match som går. Det plus hans skicklighet att täcka pucken kan nog göra honom rätt jobbig för motståndarna i vinter
Kommentera

hockey_21:

Ja man ser att han har mycket hockey i sig. Verkar ganska smart som spelare, han tar steg för varje match och blir bättre både offensivt och defensivt. Han ser inte lika vilsen ut längre och det är ganska imponerande att han tagit dessa steg trots endast ett fåtal matcher.

Som du säger är han grymt skicklig att täcka pucken, en egenskap han säkert fått med sig från spelet på liten rink. Han är dessutom duktig på att fördela puckarna snabbt och hitta öppnande pass, hade några riktigt fina igår när han la den rakt igenom offensiv zon och hittade ren spelare. Han har ett bra skott också men han kommer inte riktigt i lägen att utnyttja detta än.

Än så länge är jag väldigt nöjd och ifall han höjer sig några snäpp till har vi en sådan center vi längtat efter.

Sagt det förut och säger de igen de nya forwards har uppgraderat vår offensivt rejält jämfört med Wahlgren, KJ och Öhman.

From är så sjukt snabb och till skillnad från KJ vågar han gå på mål, hoppas det lossnar offensivt för honom då har vi en riktig poängspelare och en som kan avgöra matcher.

Rosdahl är liknande Marklund, men som jag sa tidigare detta kan vara en uppgraderad version av honom som är bättre i de defensiva delarna av spelet och med bättre diciplin. Sedan har han ju visat på försäsongen att han har offensiv i sig, ligger han upp mot 30p är jag väldigt nöjd, och det borde han ha potential till.

Nu vill man ha match igen, skönt att det snart drar igång på riktigt.
Kommentera

Rytter:
Skottkartan såg bra ut......😉
Kommentera

Tarasov: Förutom att man satte alldeles för mycket skott i sargen 😸
Kommentera

J F K: Sansa dig det är försäsong.
Kommentera

Tarasov: Första matchen mot ett ”likvärdigt motstånd”

Summan är att jag tycker Modo har fantastiska uppsidor och äntligen rejäl bredd i sin spetskompetens, vi har flera kedjor som kan avgöra matcher.
Backsidan ser onormalt bra ut, kanske inte allsvenskans bästa besättning i det defensiva men helt klart en av dom bästa i det offensiva.

Målvakterna är godkända men där är det osäkert även om Hanses överlag gjorde en ok match igår.

Dock tycker jag att Modo slarvar väldigt mycket och gick bort sig högt i banan, tajmingen för överlämningar och droppar stämde inget vidare och man fick dumjaga en del ner i egen zon, MEN överlag en ganska bra match där jag tycker Modo tog över i sista mycket pga att Löven slutade spela hockey och tappade fokus på det viktiga.
Kommentera

Rytter: Tyckte JJ såg riktigt het ut. Fick fram lite mackor här o där.
Klart bäste center denna match. Men med lite flyt så kanske han tar steget som man trodde han skulle ta ifjol.
Kommentera

Gavelo:

Vilket eller vilka lag i allsvenskan har en bättre uppsättning av försvarare? Jag skulle iaf inte byta hela vår backsida mot något annat lags, så intresserad att höra vilka du rankar före.
Kommentera

« · 1983222 · »