1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504504 inlägg · 4099 ämnen

Tröjauktion

« · 546009 · » Till forumet

Sv: Tröjauktion

Frisco:

Nej, det säger jag inte. Men det är som vanligt. Folk övertolkar allting.

Kommentera

Poffa: Vill du ha sagt att man inte ska skriva saker här på HS som möjligen aldrig kommer att inträffa?
Vilket jobb Scim, LJ och NuMo kommer att få.
Kommentera

Frisco:

Att ha drömmar är inte fel, men att leva i dem är obra.

Kommentera

Poffa: Låter tråkigt att aldrig ha några drömmar i livet.
Kommentera

Frisco:

Jaja, drömvärldar är inget för mig.

Kommentera

Nalle Sjuh:

Äh, svart känns fräsch och aggressivt, sedan skiter jag i om det är Modos klubbfärg eller inte, så länge de andra färgerna är tydliga, vilket jag tycker att de är.
Kommentera

Poffa: Därför att det är mitt alternativ.
Kommentera

Frisco:

Varför ta med ett alternativ som inte kommer inträffa?

Kommentera

Poffa: [Hellre litet klubbmärke och mycket sponsorer som genererar pengar till klubben, än stort klubbmärke och mindre pengar]

Hellre ett enda stort klubbmärke punkt
Kommentera

Poffa: Det tror inte jag, för det skulle innbära en utgift.
Kommentera

NuMo:

Ingen dum idé. Jag tycker du skall skicka in den till kansliet så kanske de hörsammar den. Jag tror du skulle bli rikligt belönad.

Kommentera

Poffa: "Hellre litet klubbmärke och mycket sponsorer som genererar pengar till klubben, än stort klubbmärke och mindre pengar."

Då tycker jag faktiskt att tröjorna skall vara dubbelt så stora så att det ryms ännu mer reklam.
Kommentera

scim:

Snygg grunddesign och känsla för detaljer, det enda jag verkar vara ensam om att inte gilla är dock att någon verkar ha hällt en hink med tjära på hemmatröjan.

Men det kan nog Lonken fixa med några grader till i tvätten.

Njae, men har jag pengar för att köpa i en tröjauktion nästa år så blir det utan tvekan en bortatröja man lägger slantarna på, jag kommer aldrig att acceptera svart som en av MoDos "klubbfärger". Det är ju iofs inget designern i det aktuella fallet ska ha ris för, han har ju bara en given situation att arbeta med, och i sin tur hanterat den bra.
Kommentera

Poffa: Hur som haver är tröjan riktigt snygg i designen. Nu fattas bara spelare att stoppa i tröjorna.

Borde inte denna nyhet blivit ärad en ny tråd, förresten.
Kommentera

Poffa:

Bäst vore ju att skippa sponsorerna helt.. då skulle det bli ruggigt snyggt tror jag.. nu är det tyvärr omöjligt så jag hoppas att sponsorernas loggor kan manipuleras lite så de matchar tröjan.. finns inget fulare än missplacerad reklam!! okej kanske finns massa saker.. men ändå, det är fult :)
Kommentera

Lumber Jack:

Jag håller inte med knas. Hellre litet klubbmärke och mycket sponsorer som genererar pengar till klubben, än stort klubbmärke och mindre pengar. För det är trots allt det som det handlar om.

Kommentera

knaskamilla: Det känns hemskt att behöva hålla med knas, men klubbmärket är för litet. I övrigt tycker jag att tröjan får klart godkänt. Heja!
Kommentera

scim:

Tråkigt med reklamen bara. Och att klubbmärket inte är större än sådär.
Kommentera

knaskamilla:

Helt klart fräscha och läckra.
Kommentera

Jaha, nu är det klart hur tröjorna i nästa års auktion kommer att se ut.

Kommentera

Paddan: Nej! Inte köpa dator från PåAv... [*ryser vid tanken*]

När det blir problem så får du hjälp från... Långtbortistan. Och det tar några sekel innan du får tillbaka grejerna och då kan du ha sån tur grejerna funkar igen.

Kommentera

Salle: Blir troligtvis ett inköp på den där butiken ute vid Scandic, hoppas på lite procent från brorsan.
Kommentera

Paddan: Om du inte vill ha kapacitet för att lira de nyaste spelen så kommer du undan med 5-6000 för en mycket kompetent dator som sedan kan byggas ut om behov finnes. Har du kunskapen (eller om den finns i din närhet) så skulle jag råda dig att bygga den själv enligt vad dina behov kräver. Kolla på [url=www.komplett.se/k/k.asp]www.komplett.se[/url] eller [url=www.microshop.se]www.microshop.se[/url] för prisvärda alternativ.

Kommentera

Paddan:

Vadå fungerar? Min dator fungerar - vad tror du annars att jag sitter framför nu? Det är inget fel på min dator! (Om du inte tycker att det är jätteviktigt att DVD-spelaren kan läsa skivor, i alla fall.)

Kommentera

knaskamilla: Hehe, nej tack jag hade tänkt mig en dator som faktiskt fungerar, även om den blir hyfsat billig.
Kommentera

scim:

Hm. Måste jag verkligen det? Jag tänkte att ska jag sälja den till någon lär ju Paddan vara tillräckligt lättlurad...

Kommentera

knaskamilla:

Du bör ju påpeka att din dator ibland behöver the divine touch från Poffa för att fungera.
Kommentera

Paddan:

Du kan få köpa min billigt annars, jag behöver köpa en ny.

Kommentera

Salle: Nja, jag tror inte jag vågar använda så avancerade datorer. Tror att det blir en Sinclair.
Kommentera

Paddan: Ny dator... Kors i taket. blir det en 486:a nu eller?
Kommentera

Salle: Nepp, det är inte jag som införskaffat Muirs tröja. de där pengarna blir istället en grundplåt till en ny dator. Känns, i dagsläget, som att datorinköpet är nödvändigare.
Kommentera

knaskamilla: Det är nog en korrekt iaktagelse.
Kommentera

Salle:

Det är väl tröjan som var uppe i över 10 000, va?

Kommentera

Poffa: Det är inte Janssons. Den har nog nån köpt för ceremoniell bränning om du frågar mig. Jag trodde det var Murarns tröja men det verkar som Paddan har fått en till tröja till sin samling eller en copycat.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
För en som inte kan se länken, så tyder snacket på att det är janssons tröja som är kvar...
Kommentera

För er som inte har någon äkta tröja utan envisas med billiga replicor i dålig tygkvalitet så finns en av Modos tröjor fortfarande till försäljning på Sportauktion. Kanske inte såå överraskande.

www.sportauktion.nu/show_auktion.asp?id=478
Kommentera

Frisco: -inte
Kommentera

Martin S: Intressant att den näst dyraste tröjan kostar 1400:-.. Någon som slängt in en nolla för mycket för Hedins tröja eller något fan från US som är rik typ?
Kommentera

Martin S: Jag gissar att det inte var meningen att sista siffran (0) inte skulle vara med.
Kommentera

Frisco: Vem har bjudit elva papp för tröjan?

"Om du lägger bud på en produkt och ditt bud är vinnande är du skyldig att genomföra köpet."
Kommentera

Nån som ska bjuda över på Pierre Hedins tröja?

www.sportauktion.nu/show_auktion.asp?id=368
Kommentera

Salle: Snabba svar är bra.
Kommentera

Frisco: Det blev ju åtminstone ett snabbt svar från sportauktion.se...

Hej !
Tack för dina synpunkter !

Nu när det kommer att bli rätt så mycket auktionerande på denna sajt så vet vi bristerna.
Vi kommer att dela upp första sidan i: Idrotter, Lag och Objekt. Plus en frisökningsfunktion.
Dessutom kommer tydligheten på objekten bli lite bättre.
Auktionsklockan kommer också att förändras, till det smartare.
Annars tycker vi, till trots, att sajten är ren och tydlig. Navigeringen är som du påpekade – öken.

Kom gärna med fler förslag, vi ska skärpa oss !!
Hälsade,
Team Sportauktion
Kommentera

Frisco: Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete. Pedanter. ;)
Kommentera

Dream Team: Självklart ska diskussionerna vara i rätt trådar. Vem vill att det ska se ut här som det gör i Timrås bok?
Kommentera

Dream Team: Inte speciellt. Jag rensar tråden bara.
Kommentera

NuMo: Ja, det är märkligt. Jag har ingen aning varför. Är det ett jätteprobelm för dig?
Kommentera

Dream Team: Jag ser nu att debattämnet ligger i tröjaktionstråden. Hur gick det till och varför är det så.
Kommentera

Salle: TV? Aldrig, du får sitta kvar och titta på Janssons tröjauktion till den är avslutad.
Kommentera

Salle:

Oh, smaskigt skvaller, kan bli svårt att hålla tyst om... ;) Angående tröjauktionen måste jag bara få tala om att jag tycker att auktionssidan är rätt ful.

Kommentera

« · 546009 · »