1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1686265 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
J F K:Det blir mycket prat om Nylander och andra saker när det inte händer något på värvningsfronten, hade varit kul om vi fått diskutera nya spelare här.
Kommentera

Sawchuk: Tyvärr finns det ingen som har en trovärdig källa som kan redovisas här. Jag tror exempelvis inte en sekund på att du har rätt. Jag skulle inte tro på det om Toronto i efterhand gick ut med samma saker då jag vet att det mesta är politik.

Det finns saker som talar för att Toronto övervägde att ta över Nylander. Givetvis att man senare gjorde det och att man hade v'ldigt många skador. Det finns saker som talar om motsatsen, dvs att Toronto tvingades ta över Nylander för att han vägrade vara kvar efter samma sekund som Perra blev huvudcoach. Det faktum att Nylander aldrig fick ens en sekunds speltid trots att Toronto inte hade något att spela för är det mest tydliga. Visst kan man hävda att han skulle förberedas för AHL-slutspelet, men det är inte direkt en flygtur till farmarlaget så en eller ett par matcher hade han lätt kunnat spela utan att riskera AHL-slutspelet.

Personligen är jag 100% säker på att det var Nylander med råggivare som tvingade Toronto att agera. Jag tycker med det underlag som finns att det låter extremt märkligt att man på allvar överväger att plocka över en kille för att spela i NHL-laget, samtidigt som man på våren verkar anse att han inte är nära att vara mogen uppgiften.

Hur som helst så lär vi inte komma längre. Ingen lär kunna visa bevis för den ena eller den andra versionen. Ingen lär övertygas av den andra sidan argument heller för det har försökts rätt länge.

Hade varit härligt att vara i Toronto någon gång när det varit varmt. Den iskalla vinden som kommer över sjön är verkligen inte härlig under vinterhalvåret, men under vår och sommar kan man nog tänka sig att ta en eller annan pilsner nere längs kajen. Är de snart klara med tunneln över till flygplatsen på ön? Har de börjat riva den där anskrämliga fabriken intill?

Kommentera

Sawchuk och McFire:

Jag vet inte om ni har noterarat det, men detta är ett forum där alla ser vad alla skriver. När ni håller på med egna personliga vendettor påverkas hela forumet.

Skriv gärna och mycket, men det rekommenderas att ni använder bubblorna i era fortsatta vendettor så kan ni kommunicera direkt till varandra utan att andra berörs. 

Kommentera

McFire: då får du nog läsa dom igen, läs långsammare den här gången. Men vill man inte förstå utan spela Allan Brallan så är det ju svårt. Den enda som spekulerar och chansar här är du lille vän. Vart din bitterhet över att jag hade rätt kommer ifrån vet jag ej men det är inget jag egentligen bryr mig om. Nylanders övergång skedde enligt planerna. Då Toronto var skadedrabbat under hösten så var ett alternativ som diskuterades att plocka över Nylander innan JVM men man valde till slut att plocka Richard Panik från Waivers.

Ååååå sååå bra det känns att ha rätt🎉

PS. förresten McFire så är det grymt väder här i Toronto idag, får bli en Molson Canadian lite senare :P 

Kommentera

Frontschwein: Det är verkligen inte tomma löften ännu. Timma löften är om spelarna som sägs vara klart inte är det.
Exakt alla fattar förstås att potentiella sponsorer och åskådare inte uppskattar det.
Kommentera

RagnarLodbrok:

mycket snack och lite verkstad.. denna tystnad och tomma löften kan ju inte vara optimalt för att jaga sponsorer eller sälja säsongskort.
Kommentera

Kom igen nu Modo in med nyförvärv nu! 
Kommentera

ULTIMAVICI:

Ja, det märktes att han hade pigga ben mot alla andra

Kommentera

snowden: Klart att något misstag kom från KC men är inte många som kommer felfria från en match, Kyle tar ett större defensivt ansvar i år av det jag sett, sedan så kommer han alltid vara vek framför mål vilket han inte kommer kunna förändra. Det jag imponerades av igår var trots något misstag sättet han löste uppspelen på och flertalet gånger satte igång farligheter genom att dra isär forecheckingen som blev tämligen uddlös med KC på isen.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Fruktansvärt bra var väl att ta i tycker jag. Han gjorde nåt felpass i 3e lr OT som blev till en 2 mot 1 för Ducks, och lite svag framför mål. Men klart godkännd match. Sedan ökade hans speltid mer i OT pga dom 2 första backparen spelade nästan 50 min totalt !

Ducks däremot spred ut minuterna lite mera på backarna. Kan vara en sak som avgör denna serie.

Kommentera

ULTIMAVICI: Okok kunde bara glisa lite på jobbet så missade väl vem som var han. =)

Han syns väl mer på stor is kan jag tänka mig. Hinner köra ifrån mer helt enkelt. =)

Kommentera

Monno: Spelade mer ju längre matchen gick, sparsamt med speltid period 1&2 men mer i 3:e och i OT. Drev upp tempot bra när han var på isen och skapade ytor när han drog isär motståndarlaget.
Kommentera

ULTIMAVICI:vart fel länk men ändå roligt att det går bra för Cumiskey nu ändå.
Kommentera

modomille:

www.allehanda.se/ishockey/shl/cumiskey-i-nhl-slutspel-tackar-modo#Ishockey

Lite smörad artikel. I den riktiga (ej översatta) så säger ju att han skulle kunna tänka sig stanna "over there". Inget om att det är just Modo resten av karriären. Inte för att vara den som är den men. =)

Kommentera

ULTIMAVICI: Såg slutet av matchen, men fick han nån speltid i OT? Såg att han spelade iaf 18min.

Kul ändå om det skulle gå bra för honom. Än om jag gärna sett honom i modo. Trotts sina defensiva brister.

Kommentera

Sawchuk: Mina "kringelikrokar"? Dina menar du? Du sa ett flertal gånger att Maple Leafs skulle plocka över Nylander för att de behövde honom, det stämde inte vilket hela världen vet eftersom Nylander gjort 0 matcher för laget. 
Jag har alltså inte sagt att du hade fel när du sa att de skulle plocka över honom, faktum är dock att du antagligen inte hade en jävla aning eftersom du hade helt fel i allt annat i ämnet. Det blir som svårt för dig att vifta bort det, jag har som du vet citerat dina egna inlägg.

Skriv en gång till att du är i Toronto också, någon kan ha missat det i dina senaste två inlägg. 
Kommentera

modomille: Fel länk va? Gissar att du menade artikeln med Cumiskey, jo vore helt klart positivt, men tror vi får vänta några säsonger innan han kan bli aktuell igen. Såg nattens match och där var Cumiskey fruktansvärt bra..
Kommentera

ULTIMAVICI:hoppas igentligen att han återvänder till Modo gärna ett långtids kontrakt varför inte 5 år,i artikeln säger han att om han återvände till europa så skulle Modo vara första valet.
Kommentera

ULTIMAVICI: Var ju rätt väntat. Men det känns ju som att nu är det perfekta läget för han att hiva in storkovan.

Inte för att han blev fattig i Sverige men...

Kommentera

Ahnelöv klar för Avangard Omsk.
Kommentera

snowden: Och gjorde det ruskigt bra..
Kommentera

J F K:

Cumiskey fick lira med Blackhawks inatt...

Kommentera

Sawchuk: Vi kan enas om att du tycker att du har rätt i sak. Det verkar som om de allra flesta kan hålla med om att Nylander faktiskt stack till andra sidan, men verkligen inte pga av någon plan från Toronto. Tvärtom ville de att han skulle vara kvar i Modo, men man vek sig när Nylanders hov ställde krav. Detta föranlett av att Anders Forsberg sparkades.

Frågar man någon i Toronto nu så har de självklart inget annat val än att säga att det var deras plan från början.
Kommentera

McFire: Om du inte kuggat läsförståelsen på nationella mcfire så skulle du kunna förstå det jag skrivit.  Toronto var nära att ta honom tidigare än Januari som var planerat. Nu blev så inte fallet utan man följde ursprungsplanen. jag hade och har fortfarande rätt hur mycket du än hoppas att dina kringelikrokar ska ändra på det.

Hälsningar från Park Hyatt i Toronto 👋

Kommentera

modomille: Antagligen blir det så. Men intressant spelare skulle nog inte göra bort sig här.
Kommentera

RagnarLodbrok: tror han får förlängt eller sticker han till en annan klubb i KHL,29 poäng är ändå för godkänt sen är han ju en tvåvägs center och dom är alltid eftertraktade......
Kommentera

modomille: Hitta denna också   www.eliteprospects.com/player.php?player=9348
Kommentera

RagnarLodbrok: ja,tror det kan bli en bra värvning.
Kommentera

modomille: Håller med! tror han kan vara bra som förstecenter här.. Men oprövad i SHL tidigare.Skulle tro han varit 2a eller 3e center i KHL..
Kommentera

modomille: Free agent centern såg intressant ut,han har inte fått det att lossna i KHL dom två senaste säsongerna första säsongen gick ju bra 44 poäng då.Lite billigare nu och en spelare Modo borde försöka värva,30 år bra ålder han borde ju peaka nu tillsammans med Butler ;).
Kommentera

RagnarLodbrok: Mattias karlsson ska utomlands.Annars så ser det bra ut.
Kommentera

RagnarLodbrok: Känns som 3 kedjor som skulle kunna producera det där. :-)
Kommentera

Så kanske men knappast troligt..

1a. Bobby Butler Kyle Wilson Rhett Rakhshani

2a. Hataaja Byron Ritchie Olofsson/ Kabanov

3e. Skröder Emil Pettersson Possler

4e. Ludvig Nilsson Öberg Grundström

Backpar

Noah Welsh  Kyle Cumiskey
Djuse Mattias Karlsson 
Torp Hedman, Carlsson
Léman Lindgren 
Kommentera

Intressant free agent center från KHLwww.eliteprospects.com/player.php?player=11750
Kommentera

Hahah nu måste perra snart presentera någon, denna tråd spårar ur mer och mer på grund av otåliga supportrar som flyger med påhopp mot varann hit o dit ganska underhållande läsning.

Själv har jag stort förtroende för att nästa säsong blir bra, huras kommer lösa det här. Efter sista delen i intervjun med han så växte mitt hopp för en bra säsong ännu mer, känns som han har mycket att säga till om i lagbygget och verkligen kommer in och säger "Gör om gör rätt" och att han kollar på "karaktären" hos en spelare så man får en fungerande grupp i första hand. (alla visste väl att han var den typen av tränare men i intervjun så gjorde det allt ännu klarare hur han vill ha det) 

Kanske ni här i tråden ska se sista delen med och försöka få en fungerande supporter grupp här på forumet istället för att hata på varann;)      

Redigerad kommentar

Kommentera

I del 3 invjuerna med Larry Huras så pratar han om samarbete med Svartvadet, Forsberg och Näslund, inte visste jag att Näslund fortfarande var involverad i klubben.
Kommentera

Sawchuk:
Det skulle väl vara perfekt läge för han att testa på lite NHL matcher utan att behöva känna någon press när det redan var kört för Toronto.
Kommentera

Sawchuk: Det är med skämskudde jag läser ditt senaste inlägg en andra gång. Du sa flera gånger att Maple Leafs skulle plocka över Nylander för att de behövde honom i laget, jag har precis citerat dina egna inlägg.

Erkänn att du hade fel istället för att komma med en massa skitsnack, det är bara pinsamt.

Kommentera

Bad_Brett: Killen har ju kontrakt även kommande säsong så tror det är lösa rykten..
Kommentera

ivandrago:

På MoDos Facebook-sida diskuteras den här killen:

Kommentera

RagnarLodbrok:
Kommer en uppdaterad snart;)
Kommentera

snowden:
Haha. Jo har läst lite i andra trådar
Kommentera

McFire: Marlies gick till slutspel, det gjorde inte Leafs. 32 poäng på 37 matcher, pp1, högst poängsnitt o.s.v. Fanns inte längre någon anledning att lyfta honom då Toronto var uträknade, man följer sin  " gameplan " såsom med alla spelare. Men jag förstår att det var jobbigt för några på forumet att hala upp byxorna från fotknölarna...
Kommentera

ivandrago:

Japp! Faktum är att det där är ett litet retoriskt knep man kan använda sig av, eftersom det faller i gråzonen för vad som kan klassas som personangrepp. Kanske inte den mest sofistikerade debattekniken, men det kan ju vara skönt att lätta lite på trycket ibland också. 

Kommentera

okej folket! gör eran laguppställning så som ni vill att Modo ställer upp med i höst.
Kommentera

ivandrago:

Nu har alla sagt sitt, kan vi sluta fylla denna tråd med tjafs? Tycker vi håller bra ton mot varandra överlag. Om man ska jämföra med vissa andra lags trådar så är denna rena rama kyrkan! :)

Kommentera

Åke Westerlind:
Som jag skrev tidigare anser jag att det finns en skillnad mellan att skriva att någon är korkad och att anse att personen för ett korkat resonemang.  
Kommentera

Sawchuk: Vad stämmer angående Nylander då? Det du tidigare sagt i ämnet känns som en massa svammel. Jag klistrar in det här för att friska upp minnet ditt:

"Toronto är väldigt nära att plocka över honom.
Joffrey Lupul skadad i senaste matchen och det verkar bli minst
3 veckor. Utfyllnaden just nu är Peter Holland och även om han gjorde
Game-Winning mot Chicago nu senast så känns det som en nödlösning.
Hoppet är att Toronto fortsätter att vinna."

"Det var hela tiden ett mål att ta över honom efter JVM, då Toronto krisade i höst var det nära att man plockade honom tidigare."

"Toronto saknade Lupul och Booth under 12 respektive 21 matcher och har även saknat Polak, Franson, Komarov, Winnik och Kozun under perioder i höst.
Vad jag hört var det väldigt nära redan då för att slippa plocka in Orr eller McLearen, jag tror att det faktum att Toronto plockat in Richard Panik på Waivern blev räddningen. "

"Jag berättade redan för en månad sedan att det var Torontos plan men då vart man idiotförklarad. "

Eventuella idiotförklaringar som du pratade om kan ju bero på att ingenting av det du skrivit i ämnet verkar stämma. Precis allting är baserat på att Maple Leafs skulle "behöva" Nylander, vi vet att så inte var fallet eftersom pojken gjort NOLL matcher för klubben. 

Jag sa det till dig då och tar du det som en idiotförklaring så får du göra det, Maple Leafs ansåg inte att Nylander var redo för NHL, dom ansåg inte ens att han var nära. Man luftade under slutet av säsongen mängder med spelare eftersom matcherna inte gällde någonting, Nylander fick dock inte ens ett byte.

Kommentera

Åke Westerlind:
Jo säkert men det måste vara upp till honom.  

Kommentera

ivandrago: Skriver man, eller antyder att någon är korkad för att man inte tycker likadant i någon fråga, ja då, finns det väl plats också för att be om ursäkt, eller hur?
Kommentera

« · 1686265 · »