Sawchuk: Tyvärr finns det ingen som har en trovärdig källa som kan redovisas här. Jag tror exempelvis inte en sekund på att du har rätt. Jag skulle inte tro på det om Toronto i efterhand gick ut med samma saker då jag vet att det mesta är politik.
Det finns saker som talar för att Toronto övervägde att ta över Nylander. Givetvis att man senare gjorde det och att man hade v'ldigt många skador. Det finns saker som talar om motsatsen, dvs att Toronto tvingades ta över Nylander för att han vägrade vara kvar efter samma sekund som Perra blev huvudcoach. Det faktum att Nylander aldrig fick ens en sekunds speltid trots att Toronto inte hade något att spela för är det mest tydliga. Visst kan man hävda att han skulle förberedas för AHL-slutspelet, men det är inte direkt en flygtur till farmarlaget så en eller ett par matcher hade han lätt kunnat spela utan att riskera AHL-slutspelet.
Personligen är jag 100% säker på att det var Nylander med råggivare som tvingade Toronto att agera. Jag tycker med det underlag som finns att det låter extremt märkligt att man på allvar överväger att plocka över en kille för att spela i NHL-laget, samtidigt som man på våren verkar anse att han inte är nära att vara mogen uppgiften.
Hur som helst så lär vi inte komma längre. Ingen lär kunna visa bevis för den ena eller den andra versionen. Ingen lär övertygas av den andra sidan argument heller för det har försökts rätt länge.
Hade varit härligt att vara i Toronto någon gång när det varit varmt. Den iskalla vinden som kommer över sjön är verkligen inte härlig under vinterhalvåret, men under vår och sommar kan man nog tänka sig att ta en eller annan pilsner nere längs kajen. Är de snart klara med tunneln över till flygplatsen på ön? Har de börjat riva den där anskrämliga fabriken intill?
Sawchuk och McFire:
Jag vet inte om ni har noterarat det, men detta är ett forum där alla ser vad alla skriver. När ni håller på med egna personliga vendettor påverkas hela forumet.
Skriv gärna och mycket, men det rekommenderas att ni använder bubblorna i era fortsatta vendettor så kan ni kommunicera direkt till varandra utan att andra berörs.
McFire: då får du nog läsa dom igen, läs långsammare den här gången. Men vill man inte förstå utan spela Allan Brallan så är det ju svårt. Den enda som spekulerar och chansar här är du lille vän. Vart din bitterhet över att jag hade rätt kommer ifrån vet jag ej men det är inget jag egentligen bryr mig om. Nylanders övergång skedde enligt planerna. Då Toronto var skadedrabbat under hösten så var ett alternativ som diskuterades att plocka över Nylander innan JVM men man valde till slut att plocka Richard Panik från Waivers.
Ååååå sååå bra det känns att ha rätt🎉
PS. förresten McFire så är det grymt väder här i Toronto idag, får bli en Molson Canadian lite senare :P
ULTIMAVICI:
Fruktansvärt bra var väl att ta i tycker jag. Han gjorde nåt felpass i 3e lr OT som blev till en 2 mot 1 för Ducks, och lite svag framför mål. Men klart godkännd match. Sedan ökade hans speltid mer i OT pga dom 2 första backparen spelade nästan 50 min totalt !
Ducks däremot spred ut minuterna lite mera på backarna. Kan vara en sak som avgör denna serie.
ULTIMAVICI: Okok kunde bara glisa lite på jobbet så missade väl vem som var han. =)
Han syns väl mer på stor is kan jag tänka mig. Hinner köra ifrån mer helt enkelt. =)
modomille:
www.allehanda.se/ishockey/shl/cumiskey-i-nhl-slutspel-tackar-modo#Ishockey
Lite smörad artikel. I den riktiga (ej översatta) så säger ju att han skulle kunna tänka sig stanna "over there". Inget om att det är just Modo resten av karriären. Inte för att vara den som är den men. =)
ULTIMAVICI: Såg slutet av matchen, men fick han nån speltid i OT? Såg att han spelade iaf 18min.
Kul ändå om det skulle gå bra för honom. Än om jag gärna sett honom i modo. Trotts sina defensiva brister.
ULTIMAVICI: Var ju rätt väntat. Men det känns ju som att nu är det perfekta läget för han att hiva in storkovan.
Inte för att han blev fattig i Sverige men...
McFire: Om du inte kuggat läsförståelsen på nationella mcfire så skulle du kunna förstå det jag skrivit. Toronto var nära att ta honom tidigare än Januari som var planerat. Nu blev så inte fallet utan man följde ursprungsplanen. jag hade och har fortfarande rätt hur mycket du än hoppas att dina kringelikrokar ska ändra på det.
Hälsningar från Park Hyatt i Toronto 👋
Så kanske men knappast troligt..
1a. Bobby Butler Kyle Wilson Rhett Rakhshani
Hahah nu måste perra snart presentera någon, denna tråd spårar ur mer och mer på grund av otåliga supportrar som flyger med påhopp mot varann hit o dit ganska underhållande läsning.
Själv har jag stort förtroende för att nästa säsong blir bra, huras kommer lösa det här. Efter sista delen i intervjun med han så växte mitt hopp för en bra säsong ännu mer, känns som han har mycket att säga till om i lagbygget och verkligen kommer in och säger "Gör om gör rätt" och att han kollar på "karaktären" hos en spelare så man får en fungerande grupp i första hand. (alla visste väl att han var den typen av tränare men i intervjun så gjorde det allt ännu klarare hur han vill ha det)
Kanske ni här i tråden ska se sista delen med och försöka få en fungerande supporter grupp här på forumet istället för att hata på varann;)
Redigerad kommentar
Sawchuk: Det är med skämskudde jag läser ditt senaste inlägg en andra gång. Du sa flera gånger att Maple Leafs skulle plocka över Nylander för att de behövde honom i laget, jag har precis citerat dina egna inlägg.
Erkänn att du hade fel istället för att komma med en massa skitsnack, det är bara pinsamt.
ivandrago:
Japp! Faktum är att det där är ett litet retoriskt knep man kan använda sig av, eftersom det faller i gråzonen för vad som kan klassas som personangrepp. Kanske inte den mest sofistikerade debattekniken, men det kan ju vara skönt att lätta lite på trycket ibland också.
ivandrago:
Nu har alla sagt sitt, kan vi sluta fylla denna tråd med tjafs? Tycker vi håller bra ton mot varandra överlag. Om man ska jämföra med vissa andra lags trådar så är denna rena rama kyrkan! :)