1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1688987 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Gunnar Soderholtz: Vilken tur att du är skärpt då.

Som jag ser det finns tre alternativ.
1. Welch är inte klar.
2. Welch är klar, men man kan inte presentera det då det skadar klubben. Och det kanske viktigaste, det skulle försätta klubben i en dålig position om det var så.
3. Welch har inte bestämt sig.

Ser du någon annan lösning? Du skriver att han inte kommer att spela för klubben, så varför ska vi då spendera en massa tid på att spekulera varför han inte kunde presenteras? Då är det väl solklart att han inte presenterats för han inte spelar för oss?

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Så länge han inte presenteras av någon annat lag, så lever hoppet att kommer preseteras senare av Modo. Tänk positivt ;-)
Kommentera

J F K:
Så vad hade jag fel om? Kan du nåt om skatterätt?
Kommentera

J F K:

Tycker du verkar yr, och inte tar till dig det som skrivs.

Lägg ner ditt besservisserbeteende.

Kommentera

ivandrago: Jag skrev att om det var skattetekniska för att ta ett exempel, men det kan finnas andra skäl också. Oavsett så lär man alltså inte presentera varför det drog ut på tiden då det uppenbarligen finns anledningar. Eller, man kanske drar en halvsanning om att spelaren ville fundera lite längre eller liknande.

Sedan finns det ingen anledning att pressa mig. Antingen vet jag inte vad det kan vara eller så vet jag och kan ingenting säga då det skulle skada klubben.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:
Fel om vad? Du sa i förbifarten att det skulle kunna föreligga skattetekniska skäl. Vilket jag är tveksam till. När det gäller om varför man väntar med att presentera den eventuella värvningen har jag inga synpunkter på det, samma gäller eventuella skäl till detta.

Du däremot nämnde skattetekniska skäl, vilket jag inte kan se har någon betydelse i fallet men du får gärna berätta hur det påverkar beskattningen av spelaren respektive klubben om man väntar med att presentera spelaren?
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Precis. Varför vill du då veta varför han inte presenterats tidigare?
Kommentera

J F K:

Jo en. Han spelar inte i Modo!

Kommentera

ivandrago: Kan vi vara överens om att värvningen skulle presenterats om det inte förelåg någonting?
Alltså har ni båda fel. Man kan inte dra någon annan slutsats helt enkelt, även om ni vill att det ska vara annorlunda.
Kommentera

J F K:
Kan inte se att presentationen av en värvning spelar roll rent skattetekniskt. Om klubben väljer att presentera en värvning i mars eller juni spelar inte någon roll för beskattningen av densamme. Eller hur tänkte du att det spelar roll, rent skattetekniskt?
Kommentera

J F K:

Jo, finns inget sådant mygleri. Vad menar du det skulle vara? NHL -deadline är över m.m. Allt är skitsnack, och jag blir mer och mer tveksam till hans medverkan för oss. Vad för skattetekniska möjligheter skulle spela roll nu? Hans ,eventuella, kontrakt gäller väl  sådant fall från september?

Kommentera

Gunnar Soderholtz: självklart lär det bli så att man inte kommer hävda att det blev klart innan han presenteras.

skulle det exempelvis vara skattetekniskt så kan man givetvis inte i efterhand erkänna att det var fallet. Det vore ju att erkänna att man skattefifflat. Så, jo. Du har nog inte riktigt tänkt igenom det där.
Kommentera

J F K:

Kan man väl visst. Varför skulle man inte? Sånt hemlighetsmakeri är det aldrig kring en värvning.

Tror inte ens han kommer spela för Modo, kommande säsong.

Kommentera

Gunnar Soderholtz: Självklart kan man inte berätta varför i sådana fall. Om man av av något skäl inte kan berätta varför så kan man givetvis inte berätta det senare heller. Det vore ju att göra självmål.

Kommentera

Silly:

Ska bli roligt att höra varför man tvingades vänta så länge på att offentligöra Welsh.

Om han nu är klar, vill säga

Kommentera

J F K:

Eller har han bara varit smart nog att klippa bort sina ledande frågor ur texten...

Nåväl, Kyle verkar ju vara en bra kille. Och om han tar med sig familjen är det förstås positivt. 

Det positiva med Adam är att han verkligen lyckas få MoDo att framstå som världens mest fantastiska klubb att spela i. Måste sticka lite i ögonen på Brynäsarna när hans artiklar ploppar upp i GD. :)

Kommentera

Monno:

Backbesättning 15/16

Welch - Heshka

Torp - Hedman

Djuse - Carlsson

Persson - Runesson

Att jämföra med Färjestads:

Jonas Holös - Ole-Kristian Tollefsen

Mikeal Wikström - Magnus Nygren 

Tomas Sgogs - Sebastian Erixon

Daniel Gunnarsson - Niklas Arell

Kommentera

Bad_Brett: Den här var bättre så läs den. Jag tror att den gode amerikanen berättade det mesta på egen hand så Adam hann inte med sina patenterade ledande frågor i samma utsträckning.
Kommentera

Silly:

Det är ju vår gode vän Adam som har varit i farten igen. Han är tamejtusan överallt. Tur att jag scrollade ner och läste vem som hade skrivit artikeln direkt så att jag slapp ödsla min tid på dyngan. 

Kommentera

Skulle faktiskt vilja att hossa skrev på för ytterligare en säsong. Med rätt prislapp. Tror han och Wilson kan bygga på något stort.
Kommentera

J F K:

Här är lite info varför han valde Modo, Och han vill tydligen bli kvar där några år låter det som. Det här låter ju lovande för en förlängning,

Kommentera

RagnarLodbrok:
Ja kanske det är det 15 juni som är sista för nhl övergångar
Kommentera

Vad tror ni presenteras Welsh i veckan?
Kommentera

Monno:
DP tror jag kan klara en defensiv roll som innebär att han skall använda sitt spelsinne till att undvika att göra misstag 

Kommentera

modomille: Det är ju då att vi behöver få in Welch på backen så vi har någon istället för Ahnelöv.

Sen är väl Butler i princip klar, tror jag blir bra om han kommer i form (dessa chansningar).

Det jag velat ha mer egentligen är ju en ersättare för Smolenak ( Inte ok inställning) samt en stabil back till 2a uppställningen. Typ ersättare för Lethivouri. MEN, här skulle ju Hedman kunna gå in om han kan hålla 13/14 nivån då han var riktigt bra och inte fjolårsnivån då han tyvärr var rätt kass till och med. För en stabil Hedman tsm. med att Djuse får lite friare tyglar tror jag vore bra.
Fast då har vi ju Carlsson, Torp & Persson bakom dom. Krävs uppryckning där för att det ska kännas direkt bra. Carlsson har ju bevisligen bra spelsinne å blick offensivt, men defensivt pendlar han mellan klappkass och "ok då" nivå.

Kommentera

Silly: om man jämför med förra årets nyförvärv så är det ju mycket bättre nu.
Kyle flanagan ersättare=Kyle wilson
Joonas nättinen ersättare=Byron ritchie
Travis roche ersättare=Shaun heshka
Vet inte om man kan kalla dom ersättare snarare "uppgraderingar" rätt bra sådana dessutom .
Kommentera

Nyförvärv

Emil Pettersson (Timrå) Ludvig Nilsson (Timrå) Jonathan Bjurö (Västerås), Byron Ritchie (Bern), Patrik Karlkvist (Mora), Shaun Heshka (AK Bars Kazan), Kyle Wilson (Dinamo Riga)

Kommentera

Frontschwein: Kanske du kan vänta tills vi värvat färdigt? Jag lovar att det blir klart bättre än förra året. Redan idag är det bättre om vi får Butler och Welch, men jag tror på fler.
Kommentera

J F K: okej.. jag ska hålla käft tills tio matcher är spelade och analysera efter det
Kommentera

NuMo: kan inte minnas riktigt var jag såg det eller om det bara är något jag fått för mig. Men har för mig han surrade tidigt om 8-9 spelare. Men ser nu ändå att det faktiskt blir 8 med Welch o butler. Så där föll det även om man minns rätt.
Kommentera

Frontschwein: Men lugna ned dig!!!
Kommentera

modomille: är så fallet lär vi garanterat slåss i botten igen.. ska vi leva på enbart våra två nya backar? Blir en skadad likt ahnelöv ifjol och målvakterna darrar så blir det tvåsiffrigt mot topplagen.. nej jag vill se mer än två spelare till. Detta är åt helvete för osäkert
Kommentera

RagnarLodbrok: Jag tror att allehanda är ute och cyklar. Jag tror att det blir fler än 1+1 i alla fall. Får se hur det går, för ledningen verkar vara som musslor angående det där.
Kommentera

J F K: Brynäs gick 6,9 mille back förra säsongen enligt hockeysverige. Där har vi kanske svaret...(orkar inte länka från telefonen)
Kommentera

hanzon: Ja men en person hade skrivit 2 backar och 1 forward. Då svara allehanda nej 1 back inget annat.. Så totalt 1 forward och 1 back till
Kommentera

hanzon:

Den enda någorlunda tillförlitliga artkeln jag kan hitta är den senaste med Svartvadet där man citerar honom. Men jag förstår inte utifrån den hur många X är med tanke på hur oklart den behandlar den frågan.  

Kommentera

modomille: En rättelse, bara 1 back inget annat skriver dom.
Kommentera

NuMo:allehanda sa att det ska in en back och en forward sen är lagbygget klart.
Kommentera

MorganaLefaey:

På vilket sätt har du hört att det skall bli färre än X antal förvärv?

Kommentera

J F K: jo i saknad av riktig info så vet man aldrig. Men visst roligt att vinna en budgivning. Men viss fundering väcker det då svarten pratat om X antal förvärv och nu låter det som att det skall bli färre.
Men då truppen redan ser intressantare än förra sessen så borde man väl bara njuta o hoppas allt blir bra
Kommentera

Monno: Det är klart att om Brynäs varit tydlig med att han troligen blir andrecenter och han vet att han blir med all sannolikhet förste i Modo. Då kanske han kräver mer pengar av Brynäs med tanke på att han får en roligare roll. Det kan vara sociala saker som en nordamerikansk tränare, bättre boende, bil eller vad som helst.

Det kan också vara ett enklare sätt för BZ att motivera varför man inte lyckades övertyga killen...

Hur som helst så känns det rätt skönt att för en gångs skull vinna en budgivning:)

Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad jag förstår är ni ute efter en 2a center. Och då vi är/var ute efter en kille för 1a så blir det nog lätt så att BZ helt enkelt har en annan nivå för dyrt. Om vi betalat överpris, eller ni la er för tidigt. Ja det får vi svar på först i vinter. =)
Kommentera

McFire: Det indikerar ju bara att Brynäs inte ville ha Wilson till vilket pris som helst. Det kan ju tex. Vara så att BZ istället valt att gå vidare med ett annat alternativ då kriser stack iväg.
Kommentera

Carl Lejonkräk: "– Han var med bilden, men det stack iväg rent ekonomiskt och vi valde att inte gå vidare med honom, säger Bengtzén"

Det är väl rätt tydligt att sportchefen anser att han blev för dyr, eller hur?

Kommentera

J F K: Vi vet ingenting om anledningen att inte Brynäs bjöd över Modo så det är dumt att vara orolig

Kommentera

Carl Lejonkräk: Du har kanske rätt, men om man nu förlorat en budgivning mot Modo då skulle jag vara riktigt orolig. Kanske är inte situationen så bra som du vill tro.
Kommentera

J F K: Brynäs spelarbudget kommer att öka till nästa säsong och det är ju sponsorer som betalar för att göra tröjorna reklamfria vilket de kommer att fortsätta vara.
Kommentera

MorganaLefaey: Fast Brynäs har bränt rätt mycket pengar. Förra året med reklamfria tröjor osv kostade nog oerhört mycket mer än det smakade. Brynäs har nog inte så mycket pengar att värva för i vinter...
Sedan tror jag att vi har en stor fördel av att ha en nordamerikansk tränare.
Kommentera

Ingen som tagit upp informationen från Gävle att priset sköt i höjden på Wilson så de backade ur. www.gd.se/ishockey/shl/bengtzen-om-centerjakten-inte-det-minsta-orolig#Ishockey 
Sen kan det vara räknat efter just deras plånbok och deras önskan om pris och inte vad han är värd. Men det kan lika gärna vara påhitt då de backat av andra skäl och är ett enkelt sätt att få bort frågor varför de inte högg.
Men man vill inte direkt höra från andra lag att man överbetalt för spelaren. Vi är ju underdog utan pengar.  
Kommentera

Sven Tuta: Var antagligen Wilson
Kommentera

« · 1688987 · »