J F K:
Tycker du verkar yr, och inte tar till dig det som skrivs.
Lägg ner ditt besservisserbeteende.
Redigerad kommentar
J F K:
Jo, finns inget sådant mygleri. Vad menar du det skulle vara? NHL -deadline är över m.m. Allt är skitsnack, och jag blir mer och mer tveksam till hans medverkan för oss. Vad för skattetekniska möjligheter skulle spela roll nu? Hans ,eventuella, kontrakt gäller väl sådant fall från september?
J F K:
Kan man väl visst. Varför skulle man inte? Sånt hemlighetsmakeri är det aldrig kring en värvning.
Tror inte ens han kommer spela för Modo, kommande säsong.
Gunnar Soderholtz: Självklart kan man inte berätta varför i sådana fall. Om man av av något skäl inte kan berätta varför så kan man givetvis inte berätta det senare heller. Det vore ju att göra självmål.
Silly:
Ska bli roligt att höra varför man tvingades vänta så länge på att offentligöra Welsh.
Om han nu är klar, vill säga
J F K:
Eller har han bara varit smart nog att klippa bort sina ledande frågor ur texten...
Nåväl, Kyle verkar ju vara en bra kille. Och om han tar med sig familjen är det förstås positivt.
Det positiva med Adam är att han verkligen lyckas få MoDo att framstå som världens mest fantastiska klubb att spela i. Måste sticka lite i ögonen på Brynäsarna när hans artiklar ploppar upp i GD. :)
Monno:
Backbesättning 15/16
Welch - Heshka
Torp - Hedman
Djuse - Carlsson
Persson - Runesson
Att jämföra med Färjestads:
Jonas Holös - Ole-Kristian Tollefsen
Mikeal Wikström - Magnus Nygren
Tomas Sgogs - Sebastian Erixon
Daniel Gunnarsson - Niklas Arell
Silly:
Det är ju vår gode vän Adam som har varit i farten igen. Han är tamejtusan överallt. Tur att jag scrollade ner och läste vem som hade skrivit artikeln direkt så att jag slapp ödsla min tid på dyngan.
J F K:
Här är lite info varför han valde Modo, Och han vill tydligen bli kvar där några år låter det som. Det här låter ju lovande för en förlängning,
Monno:
DP tror jag kan klara en defensiv roll som innebär att han skall använda sitt spelsinne till att undvika att göra misstag
modomille: Det är ju då att vi behöver få in Welch på backen så vi har någon istället för Ahnelöv.
Sen är väl Butler i princip klar, tror jag blir bra om han kommer i form (dessa chansningar).
Det jag velat ha mer egentligen är ju en ersättare för Smolenak ( Inte ok inställning) samt en stabil back till 2a uppställningen. Typ ersättare för Lethivouri. MEN, här skulle ju Hedman kunna gå in om han kan hålla 13/14 nivån då han var riktigt bra och inte fjolårsnivån då han tyvärr var rätt kass till och med. För en stabil Hedman tsm. med att Djuse får lite friare tyglar tror jag vore bra.
Fast då har vi ju Carlsson, Torp & Persson bakom dom. Krävs uppryckning där för att det ska kännas direkt bra. Carlsson har ju bevisligen bra spelsinne å blick offensivt, men defensivt pendlar han mellan klappkass och "ok då" nivå.
Nyförvärv
Emil Pettersson (Timrå) Ludvig Nilsson (Timrå) Jonathan Bjurö (Västerås), Byron Ritchie (Bern), Patrik Karlkvist (Mora), Shaun Heshka (AK Bars Kazan), Kyle Wilson (Dinamo Riga)
hanzon:
Den enda någorlunda tillförlitliga artkeln jag kan hitta är den senaste med Svartvadet där man citerar honom. Men jag förstår inte utifrån den hur många X är med tanke på hur oklart den behandlar den frågan.
MorganaLefaey:
På vilket sätt har du hört att det skall bli färre än X antal förvärv?
Monno: Det är klart att om Brynäs varit tydlig med att han troligen blir andrecenter och han vet att han blir med all sannolikhet förste i Modo. Då kanske han kräver mer pengar av Brynäs med tanke på att han får en roligare roll. Det kan vara sociala saker som en nordamerikansk tränare, bättre boende, bil eller vad som helst.
Det kan också vara ett enklare sätt för BZ att motivera varför man inte lyckades övertyga killen...
Hur som helst så känns det rätt skönt att för en gångs skull vinna en budgivning:)
Carl Lejonkräk: "– Han var med bilden, men det stack iväg rent ekonomiskt och vi valde att inte gå vidare med honom, säger Bengtzén"
Det är väl rätt tydligt att sportchefen anser att han blev för dyr, eller hur?
J F K: Vi vet ingenting om anledningen att inte Brynäs bjöd över Modo så det är dumt att vara orolig
Som jag ser det finns tre alternativ.
1. Welch är inte klar.
2. Welch är klar, men man kan inte presentera det då det skadar klubben. Och det kanske viktigaste, det skulle försätta klubben i en dålig position om det var så.
3. Welch har inte bestämt sig.
Ser du någon annan lösning? Du skriver att han inte kommer att spela för klubben, så varför ska vi då spendera en massa tid på att spekulera varför han inte kunde presenteras? Då är det väl solklart att han inte presenterats för han inte spelar för oss?
Redigerad kommentar