Redigerad kommentar
J F K:
Tredje har vi börjat riktigt uselt och stirrar puck så SAIK kan göra 2-5.
J F K:
Håller med, konstigt att inte vår huvudtränare får välja sina assisterande själv. Men man tar nog chansen att inte förnya kontrakten nästa år när de går ut. Hur ser det ut i J20 lagen har vi någon tränare där som är mogen att vara assisterande i A-laget?
snowden: 2-4 i spel 4 mot 4
svagt pass i egen zon som gör skellefteåspelaren fri
Butler är otroligt bra och lapierre inte mycket sämre i andra
snowden:
2-4 nu efter slarv av Heska i 4 mot 4. Inte ett rättvist resultat med 2-2 i andra perioden som modo faktiskt varit bättre.
Ben Perrault:
Trots att man varit nära 2-2 flera gånger så sticker SAIK upp och gör 1-3. Kejdan Grundström - Lapierre - Butler ser intressant ut.
Ben Perrault:
1-3 men bilden blir så förbannat suddig ibland, missade de helt
Sven Tuta:
Skål på dig, stor skillnad nu i andra
mer fart och nu hittar man varann lite bättre
J F K:
Ser iaf betydligt bättre ut i andra perioden. Förutom målet har man skapat en hel del samt lyckats pressa skellefteå bättre.
Cyklob: Nu syftade jag på skellefteå. Jag har full förståelse för att det kommer ta en bit in på säsongen innan man börjar se att Modos spel börjar klaffa, och ännu längre innan det sitter helt. Det är inget konstigt enlight mig
Cyklob: Håller med.. Man ser så tydligt att alla vet exakt vad de ska göra i alla sekvenser
J F K:
Även fast man inte hade bästa materialet ifjol så ska man kunna prestera bättre med ett uppstyrt pp.
Intressant utläggning av Whitney om nycklarna till ett lyckat powerplay. Ska vi gissa att Modos ändlösa och sekellånga ökenvandring i powerplay är över? Man kan hoppas i varje fall
modomille:
Undra om Svensson tyckte korven var god?