om man ska vara positiv så spelade dom bra i två perioder, iaf enligt dom själva. Det är ett steg framåt.
Skämt o sido så från att ha sett fram emot premiären på torsdag har det gått över till ångest ist..
Huge: Modo är nog ett annat lag i premiären ska du se, deras legoknäktar har vad jag förstått gått på en skridsko under försäsongen (våran legoknäkt har som vanligt undkommit försäsongen). Jag är rädd att vi brynäsare kan bli besvikna då det inte går lika lätt i SHL som det gått hittills. Modo skall nog vara lite oroade över hur Huras skall hantera smarta tränare/spelare när det handlar om styrspel osv. i SHL. I alpligorna är det vad jag förstått mer av tuta och köra.
J F K: I varje inlägg går du konstant in för att nedvärdera Brynäs och insatsen igår. Det är så roligt att läsa men lite sorgligt på samma gång. Att hävda att man varit det spelförande laget och att motståndaren var usla efter att ha förlorat med 7-3... Dessutom sköt Brynäs närmare 60% av skotten...
Du är missunnsam och bitter och din vrede över Brynäs lyser igenom och sätter en tydlig prägel på din analytiska förmåga. Ju mera sådana inlägg du skriver, desto mer myser de brynäsfans som letar sig in här, tänk på det...
honken21: Jadu Honken jag vet inte, tydligen håller några med mig i min analys! Ja jag jämför naturligtvis med förra säsongen, där både offensiv och defensiv var under all kritik.
Och jämfört med förra säsongen så ser vår offensiv klart intressant ut, men det spelar å andra sidan ingen större roll när vårt försvar håller så låg klass att motståndarna inte ens behöver skapa egna chanser utan bjuds på 4-5 mål per match.
Vill dessutom minnas att vi ledde med 3-1 i första, hade bud på mer och tryckte ner Brynäs rätt bra. även i andra skapade vi snäppet mer än Brynäs, men ni gjorde målen. Men efter att ni gjort 5-3 så var det total utskåpning. Och blanda inte ihop mig med JFK, jag tycker att Brynäs till slut vann helt rättvist, dock med några 2-3 mål för mycket.
Och även er defensiv lämnade mycket att önska, både Pudas och Porseland ställde till det rejält för er ett par ggr, ni har ju dock en Anssi Salmela att se fram emot, och med honom och Jörgen Sundqvist tillbaka kan ni nog se fram emot en rolig säsong.
Nu har jag sett tacklingen som ledde till att Wilson fick en 5:a.
Wilson ska ha en femma för att söndagsåka mot sargen , där pucken är, med en försvarare i ryggen och inte vara förberedd på en tackling.
Här kan man snacka om att tacklingsmottagaren ska ha ett ansvar!
Är man inte beredd där och får en tackling ska man fan inte spela hockey. Gå in, ta tacklingen och spela vidare, är du skicklig har du pucken under kontroll hela tiden.
jämtland: Försvarsspel och målvaktsspel är nog minst 80% i att ett lag spelar bra. Tydligen är vi bra till en femtedel men klappkass i övrigt.
Redigerad kommentar
Cyklob: Efter att ha sett alla träningsmatcher den här säsongen känner jag mig bäde ledsen, besviken, och lurad.
Offensiven håller definitivt måttet men defensiven ser minst lika katastrofal ut som ifjol, och då var den seriens sämsta. :(
Vi har en 4-5 backar i Heshka, Torp, Hedman, Djuse, och Albin Carlsson som inte klarar defensiven, dessutom gör dom en jäkla massa misstag MED puck.
Det spelar liksom ingen roll hur stark offensiv vi har när vi är såhär jävla enkla att göra mål på, det behövs MINST 2 defensivt starka backar till den här truppen. Idag var vi bättre än Brynäs offensivt i 2 perioder, ändå förlorar vi med 3-7 det säger ganska mycket.
Det här blir återigen en mörk säsong om inte Svartvadet agerar.
Det som dock stör mig mest är nog att vi allt sedan guldsäsongen 2007 haft enorma problem med defensiven, uppenbarligen har ingen av våra GM´s/sportchefer sett detta antar jag eftersom man inte kunnat åtgärda det på 7-8 säsonger!
Framgångsrika lag byggs bakifrån, det tycks dom ledande i klubben inte fattat, utan allt som oftast satsat pengarna på forwards eller "offensiva"backar!
JA jag är jävligt besviken just nu, men mest av allt ledsen och uppgiven över att vi inte på 7(!) säsonger lyckats få till en backuppsättning som håller defensivt :(
J F K: Hade man haft Welch på plats från start samt att man värvat en rutinerad keeper istället för värvat så mycket anfallare tror jag det sett helt annorlunda ut.
Men nu har Svartvadet valt denna väg och man får ju lita på honom helt enkelt. Men tror nog han börjar fundera han med om han gjort rätt val.
Monno:
Du kan inte lära en sådan gammal hund att sitta.
Redigerad kommentar
Cyklob:
4 mot Luleå
4 Mot Brynäs
5 Mot Saik
7 Mot saik
7 mot Brynäs
27 insläppta mot SHL motstånd på fem matcher. Huras får nog tänka om lite hur han vill ha försvaret. Det kanske har funkat i sämre ligor där motståndarna inte är lika skicklig med pucken. Här utnyttjar motståndarna ytorna direkt. Bara hoppas att spelarna i laget taggar till på torsdag. Just nu har vi faktiskt lika många poäng som serieledarna i SHL.
Redigerad kommentar