1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1702161 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
J F K: Tycker det är värt att sätta utropstecken bakom Lindgren som varit riktigt bra.
Snabb, placeringssäker och vän med pucken. Dock vek i närkamperna, men grabben kan inte väga många kilo heller.
Stor utvecklingspotential, riktigt roligt att se!
Kommentera

J F K:

Har inte några bra vibbar av Joel, men hoppas att dom gjort sin scouting där. Hade hoppats på en riktig klassback, Joel känns på förhand som bredd och det är ju just bredd vi har och spets vi saknar.

Whitney var ju tänkt som en ledande back därför känns det konstigt att värva bredd som ersättare till honom.

Men man får väl ge honom några matcher först.
Kommentera

Sven Tuta: Det låter jättekonstig om det skulle komma fler backar. Joel har spelat för Huras och Larry har nog bra koll på vad det är för kille. Men, när Noah kommer så har vi helt ok backsidan. Heshka tillbaka. Runesson tillbaka. Lindgren och Ullman har varit helt ok. Hedman riktigt bra. Dennis Persson klart bättre än ifjol. Det är väl bara Torp och Djuse som varit direkt dåliga. Men får man ordning på Djuse så har han rejält med potential... Ska det in någon back till får vi skeppa iväg backar först...

En forward till kan jag tänka mig. Dels frigjordes pengar för Haataja och dels kan inte Joel varit så speciellt dyr jämfört med Whitney. Men Ritchie borta tre månader så har vi inte mycket till konkurrens om platserna.
Kommentera

Amitiel: vad är eran syn på den nya backen?
Är detta ersättaren eller kommer det någon mer?
Kommentera

J F K:

Med Färjetads ryggsäck hockey är det faktiskt rätt imponerande att dom lyckades hålla farten uppe i 2 perioder, Färjestad brukar ju vinna bra många matcher på att orken tar slut på motståndarna av allt hängande.
Kommentera

J F K: med tanke på hur vi dominerade de två första perioderna är utvisningarna 2-5 i tvåor fullkomligt makabra. Mycket märkligt helt enkelt, men borta mot fbk brukar det alltid vara så:(
Kommentera

snowden: Med tanke på hur dominant Whitney var under försäsongen hade salmela varit ett nedköp, men det är svårt att hitta någon som passar på europeisk rink också.
Kommentera

leo: känns på förhand att det blir ett "nerköp" jämfört med whitney. Risk för flopp med tanke på åldern. hoppas han är stabil bakåt som sagt
Kommentera

Monno: Roxette* jävla telefon.
Kommentera

Silly: Infoga en Roxetet låt nu! Vart är Timråiterna när man behöver dom?
Kommentera

Hoppas att Kwiatkowski är duktig bakåtl.
Kommentera

hanzon:

JASSO? ..... Det hade vi ingen aning om :-)
Kommentera

Modo har värvat en back, Joel Kwiatkowski
Kommentera

hanzon: sant! Skönt se Modo spela så här ikväll!
Kommentera

Silly: Nja, fick förhinder ikväll, men nästa hemmamatch får det nog bli en pilsner i baren. På lördag tror jag att det blir punk ipa och irritation igen för jag väntar mig inte att det här är verkligt.
Kommentera

Enligt Skröders uttalande i periodpausen så verkar det som om dom gått ifrån man mot man spelet.
Kommentera

Sven Tuta:

Har du valt dryck nu JFK?

Jag har hällt upp en caol ila som jag sitter och smuttar på :-)
Kommentera

J F K: Har inte läst vad Adam "klippt" ihop så tar han inte i försvar. Däremot har han gjort en intervju med Svartvadet som jag tyckte var bra.
Kommentera

NuMo: Dags för PP! ve och fasa?
Så illa var det inte.
Kommentera

J F K:

Ja, ingen kan väl säga att det inte varit aggressivt spel av Modo hittills, som skapat fina spelvändningar. Men jag har svårt att se att Modo skall kunna köra gasen i botten en hel match, det blir ju misstag då och då av det här. Det är energikrävande.
Kommentera

Ben Perrault: Modo ser ut att spela zoon försvar idag? Hoppas det inte är tillfälligt på grund av tunna backar.
Kommentera

J F K:
Fast är ju just det som är problemet, intervjua någon expert eller inblandad skulle ta tid, snabbare köra lite klipp och klistra :)
Kommentera

J F K: snart 5 min och inga mål i baken:)
Kommentera

Bad_Brett: Själv har jag svårt att förstå nyhetsvärdet i att kopiera lite slumpmässiga inlägg på Facebook och Twitter. För mig känns det som riktigt värdelös journalistik när man kunnat lägga den tiden på att intervjua någon expert eller inblandad.
Kommentera

Sven Tuta:

Den där Adam Johansson verkar inte riktigt greppa det där med ironi:

En del var desto nöjdare med att Haataja lämnar.
"Haataja får gå, inte så konstigt när det är han som är huvudansvarig för försvarsspelet", skriver @magswede på Twitter.
Kommentera

J F K: vi får se vad som händer ikväll, antingen blir det en Ramlösa eller en whiskey
Håll tummen, nu kör vi :)
Kommentera

Alltså kolla in backbesättningen ikväll. Skrämmer ingen om man säger så! Hoppas dom spelar därefter och att hv underskattar
Kommentera

Sven Tuta: Nu har jag presenterat vad jag tror, men jag kan ha tokfel såklart.
Jag bara hoppas att vi överger det där man man-spelet för även om det teoretiskt skulle kunna gå att få att fungera med lite modifikation, så tror jag att allt förtroende redan är förbrukat. Det blir som att predika inför ateister.
Kommentera

J F K: Enligt Micke/Allehanda har Modo "gjort ändringar i försvarsspelet", vad nu det menas
Kommentera

J F K: har man mer än 25 års erfarenhet så måste man väl inse att detta håller inte
Finns inget värre än när folk tycker/ säger: Så här har vi alltid gjort, för det kanske finns något utanför ramarna som passar denna grupp bättre.
Testa, och är det lika illa med det nya, ja då får man väl fundera om det är tränare eller mtrl det är fel på
Kommentera

Sven Tuta: Jag tror inte att det kanske mest är prestige, utan att han på allvar tror att det ska fungera. Han har väl 25+ år som tränare och många mästerskap så han vet givetvis vad han pratar om. Jag tror bara han inte greppat hur mycket mer straffad man blir i shl och hur mycket mer taktisk ligan är. Man kommer inte undan med någonting...
Kommentera

J F K: Denna jäkla prestige. Huras kommer att bädda för sin egen undergång.
Kommentera

modomille: Vi får se. Jag är rädd att Huras är väldigt tjurig och att det skapar förtroendeproblem över hela linjen. Jag tror inte att spelarna köpt det systemet, jag tror inte att andretränarna gjort det, jag tror inte att Svartvadet gjort det och jag vet med all säkerhet på att fasen inte gjort det.
Kort sagt så är risken att ju längre Huras fortsätter utan att lyckas, desto mindre förtroende kommer han att ha i alla läger. Han har verkligen inte många matcher på sig att få ordning på ett man man.
(Om det nu går att få ordning på, vilket vi är väldigt många som är extremt skeptiska till).
Kommentera

Sven Tuta: Jag själv tror att man kommer sakta luta sig mer emot ett mer samlat försvar och istället överbelasta spelet.Vi kommer nog redan se lite av detta i kvällens match tror jag.
Kommentera

Monno: Både TP och Torp har väl gjort bättre än förväntat, synd bara att flertalet inte har gjort det.
Händer mkt i föreningen nu hoppas bara att det kommer ut ngt bra av det hela
Kommentera

Sven Tuta: Som det låtit på Huras efter LHC matchen så blir jag förvånad om man gett upp det. Borde rapporterats från träningarna av allehanda också.

För övrigt, DP har börjat säsongen bra tycker jag. Med den backuppställning vi har idag har han ett gyllene läget att verkligen blomma ut.
Vi skulle verkligen behöva det... ingen press.
Kommentera

Någon som vet vilket spelsystem som gäller ikväll? Har man släppt prestigen eller kört ned huvudet under isen?
Kommentera

J F K: Pääjärvi kanske saknar Norrland.
Kommentera

Ben Perrault: Själv är jag mer oroad över spelet än vilka spelare vi värvar. Givetvis är det självklart viktigt, men vi har ett tillräckligt bra lag för att slippa ligga sist, men för tillfället presterar vi givetvis så uruselt att vi förtjänar den platsen. Få ordning på det där försvarsspelet (ända från anfallszonen) så löser sig spelare senare.

Kanske är det bra att Heshka är borta ikväll. Nu är det upp till de som är kvar att spela rejält och enkelt.
Kommentera

J F K: Stor turbulens nu, fast kanske inte så många som gråter över Haatajas uttåg. Hoppas nu verkligen att de har "rätt" spelare på ingång, och det snarast. Blir detta utdraget och veckorna rullar på är vi hopplöst fast i bottenträsket
Kommentera

Gusse: 12500 kr i böter ska det vara...
Kommentera

snowden: Fick han bara 500kr i böter? Han måste ha ganska låg lön då.
Kommentera

Steken84: heshka stängs av 2+1
som jag trodde..
Kommentera

Drömscenariot:
Ut:
Haataja
Whitney

In:
David booth
Maxim Noreau/chris butler
Kommentera

atomragnar: Jag tycker att Haataja jobbade på, men det hände ingenting. Han bara trampade vatten. Förmodligen var han missnöjd med den ringa speltiden och då släppte man nog mer än gärna honom.
Jag tror att Haataja behöver spela i en förstakedja för att producera. Här fanns inte plats för det. Bättre lycka någon annanstans.
Kommentera

atomragnar:

PS. MPS på waivers - troligen stannar han i AHL och cashar in. Men kanske är han sugen på att försöka återuppliva karriär via SHL? :) En kan ju alltid hoppas.

Dock är det ju inte Forwards vi behöver så.
Kommentera

Steken84:

Kan vi hoppas att det lösgörs pengar för 2 nya backar nu då kanske?

Eller har Svartvadet blivit påverkad av klagokören och letar även en ny målvakt?

Onekligen spännande. Troligen kostade nog Haataja mer än det smakade så tror nog det var en bra lösning.
Kommentera

Steken84: tycker det är syn han fick aldrig riktigt chansen...
Kommentera

Steken84: han har ju inte varit bra, tycker det är rätt. Förhoppningsvis/troligtvis har Modo en annan spelare på ingång.
Kommentera

Juha Pekka haataja lämnar modo!!??
Kommentera

« · 1702161 · »