1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514978 inlägg · 4114 ämnen

Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

« · 1643686 Till forumet

Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04
zigge: Om de tröjorna säljer slut så ska jag inte raka mig på ett helt år. Gillar att Modo försöker profilera spelarna och bygga upp intresset kring individerna, men att man väljer Torp får ses som årets snedspark.

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Peter Andersson måste ju dessutom vara fullständigt dum i hela huvudet.

När alla vet hur jävig han är så borde han släppt det hela till disciplinnämnden. Om han nu hade haft rätt i att tacklingen inte tar i ansiktet så skulle ju disciplinnämnden kommit fram till det. Istället så väljer man att säga att det inte tar i ansiktet trots att man lätt kan se att Hari börjar blöda i ansiktet efter tacklingen.

Avsätt världens sämsta domarbas NU!!!

Kommentera

J F K: Ja och att det är en armbågstackling som hoppas iN nämner Peter Andersson inte över huvud taget, var den än tar är det en självklarhet att anmäla.
Men som vanligt kommer det tystas ner och och då har ju ingenting hänt som vanligt.
Och hockeyligan och SHL gör inte ett skit utan sitter tysta som möss, är detta något de tror lyfter hockeyn?
Vem fan tappar inte sugen att kolla på skiten när detta är snarare system än undantag? Hur många unga prioriterar om och väljer andra sporter när det finns spelare som systematiskt åker omkring och letar offer att skada för att sedan få hamna i strålkastarna och får håna offret oemotsagd. Hur många föräldrar undviker att introducera hockey som fritidsaktivitet till sina barn?
Man håller på att döda SHL och sedan undrar man varför inte publiken kommer, och tror att 3/3 i OT är lösningen. Avgå varenda jävel som tror att hålla varenda om ryggen och sopa skit under mattan är lösningen.
Kommentera

zigge: DN agerande i all ära. Men är det inte exakt tacklingar som den på Hari brashear ska se till att de åtminstone får en konsekvens?
Kommentera

ULTIMAVICI: Tror du har fel där. Torp må ställa till med en del på isen. Men han är iaf en profil. Om inte annat på grund av skägget.

Vem skulle man valt annars? Påhlsson? Hahahahahahaha, skämta ba.

Nä men seriöst så är det dåligt med profiler bortsett från våra stjärnor, alltså Påsen och Nyllet. Och dom sticker väl inte ut direkt som personligheter ändå.
Kommentera

Monno: Ja har man ingen att lyfta fram gör man just bäst i att inte lyfts fram någon. Brashear räcker bra tycker jag, sedan så kan det ju vara en ide att göra en frän tröja som lyfter fram Nylander då chansen är stor att det är Sveriges nästa superstjärna i NHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud:

Det hade han säkert gjort ifall MoDo hade legat under med 5-1. De vill knappast riskera att han får en instigator i ett läge då MoDo jagar kvittering.

Kommentera

ULTIMAVICI: Håller inte riktigt med dig. Går det att tjäna pengar på så behöver nog Modo göra det.
Och vill folk verkligen hellre ha en tröja med Nyllets face än Torp rätt mäktiga skägg? Högst tveksamt.
Kommentera

Monno: Jag håller med. Jag har kompisar som köpt tröjan. Jag skiter i att de tryckt upp tröjor på två av våra sämsta spelare eller bästa bara de säljer och skapar ett intresse. Nylander har mer talang än någon annan i laget eller ens i SHL, men han säljer inga tröjor idag på det sättet.
Kommentera

Det är alltid fruktansvärt enögt. Jag tycker att Tolles tackling förtjärnar avstängning, men när han spelade för Modo så älskade jag allt han gjorde! En sådan tackling hade jag + alla andra modoiter bara hurrat åt. precis som Anton Hedman och hans fula tacklingar. När han gjorde samma saker i Modo så gjorde vi en banderoll åt honom.

Jag mår illa av hur folk alltid vänder kappan efter vinden...

Kommentera

Patrik Källstr:

Det känns som en rejäl generallisering som drar alla över en kam.

Det här handlar ju snarare om hur svensk hockey tänker stävja hjärnskakningar och hur de lyckas låta bli att göra det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrik Källstr: Nej, såg du kommentarerna om regehr ifjol? De absolut flesta är inte alls som dig och jag tycker ärligt talat att det är snudd på oförskämt att jag framställs på det sättet såsom varandra modo-supporter.
Kommentera

J F K:

Jag var så jävla besviken då så jag minns inte kommentarerna, man måste inte vara här inne varje gång det händer nåt i hockey. Det var en jävligt ful tackling iaf, som förstörde för Modo... 

Du har helt rätt, jag ska inte dra alla över en kam. Jag anser dock att man ser på saker helt olika beroende på vilket lag man håller på, (Finns vissa undantag)

Största exemplen hittar vi nog i Brynäs gästbok. Där är folk så enögda att allt som Brynäs gör fult är rätt, och allt som motståndarna gör fult är fel!

Kommentera

Patrik Källstr:

Fast jag är garanterat enögd emellanåt, så det skall jag inte förneka.

Jublar emellanåt när en idiot i det andra laget blir brutalt överkörd av en av våra spelare och gärna mer eller mindre utburen.

Rent generellt vill jag dock inte ha huvudskador, framförallt inte på våra spelare.

Kommentera

För att avsluta diskussionen har jag 2 foton, i det första hoppar inte Tollefsen och i det andra träffar han inte ansiktet. Tur att vi har en domarchef som är opartisk.
Uppladdat:
Kommentera

« · 1643686