1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Tv-Pucken 2015

« · 1727946 Till forumet

Sv: Tv-Pucken 2015
Sven Tuta: Tycker Bjurö var stabil, ett av målen skulle han ha tagit. Men utan våra passiva svackor i försvarspelet så hade vi kunnat vinna i kväll.

Aja uppvärmning för kval nu.
Kommentera

Sven Tuta: Det är nog du som bör tvätta ögonen och vakna upp.
Du skriver ju själv om ineffektivetet och dåliga målvakter.
Vad tror du väntar i kvalet, sköldpaddor på rygg?
Lag som har respekt för stora starka Modo?
Oavsett lag kommer dom känna vittring, detta vinner vi.

Vi kommer in som loosers och dom som vana vinnare.
Kommentera

Robin Ztorken L: Precis som förra året då vi snudd på krossades av ett likvärdigt lag.
Kommentera

hk: Det är det jag menar, en skitpuck är en för mycket.
Mot RÖgle var det några också. Det går inte att skänka bort "skitmål" match efter match, eftersom vi mäktar bara att göra en till två mål (i regel) i varje match.
Kommentera

Robin Ztorken L: Citat Ingemar Stenmark:
"Det är inte lönt att prata med dom som int begrip"
Kommentera

Robin Ztorken L: Och? Det är ju exakt som förra året och vad hände där?Jo vi vann med 4 raka.
Kommentera

Sven Tuta: Precis. Det har du rätt i.
Kommentera

Sven Tuta: Ett kval är ett kval punkt slut. Jag har iallafall den insikten att vi bör vara bättre men tar det inte för givet . Stor press påverkar och den pressen ligger på modo , säger man nånting annat är man ute och cyklar i mitt tycke. Må vara att en del är negativ men om man är så positivt tvärsäker på att kvalet är en dans på rosor så kan man aldrig hållit på med idrott själv. Hänvisning till kvalet ifjol känns rätt irrelevant då det är nya förutsättningar i år. Icke att förglömma är att en spelare som Öberg är förmodat borta och han hade varit guld värd i kvalet.
Kommentera

jämtland: Säger inte emot, har sagt förut det som ligger oss i fatet är kvalnerver, allt att förlora osv. Men, vi är så mycket bättre än de allsvenska lagen så en matchserie på sju matcher ska vi bara klara av. Hade det varit en matchserie på tre matcher då hade det inte varit så mycket att vinka på vid en förlust. Men sju, det klarar vi för spelar så mycket bättre. Jag har hållit på med sport på hög nivå, så den biten med prestation, nerver osv det tror jag vet vad det handlar om, dock var jag inget vidare på rören (tyvärr).
Kommentera

« · 1727946