1150x200-modo-header2-kopiera.webp

UPPROP!!!

« · 349349 Till forumet

UPPROP!!!
Härmed skriver jag som första namn upp mig på den lista som kräver att man nu under juluppehållet agerar vad det gäller lagets ledning. Kan man inte få spelarna att ens vilja spela hockey så skall man inte vara tränare. Vi har ett samarbete med Sundsvall, se till att få hem Almtorp och så kanske vi kan kastbyta tränare också.

Lista
-------------------------

1. Per Lundgren
Kommentera

Sv: UPPROP!!!
Poffa: Det är ju inte kostigt att man förlorar när man har en tränare som säger att "vi går in försiktigt i matchen" innan match. Och varför är nummer 40 inne på isen hela tiden? Och Wernblom har ju faan varit helt värdelös, felpass efter felpass!
Kommentera

Poffa:

Lista

1. Per Lundgren
2. Mattias Viberg
Kommentera

Lista

1. Per Lundgren
2. Mattias Viberg
3. Martin Sellgren
Kommentera

Lista

1. Per Lundgren
2. Mattias Viberg
3. Martin Sellgren
4. Anders Moström
Kommentera

Ni är riktiga listgubbar ni.
Den enda lista jag skrivit på var en kondoleanslista efter Lady Di´s fruktansvärda död.
Kommentera

Lista

1. Per Lundgren
2. Mattias Viberg
3. Martin Sellgren
4. Anders Moström
5. Nikki Axelson

Var skickas detta? ;)
Kommentera

Nikki:

Det har jag inte bestämt ännu men jag gör väl som Nina och använder mig av den här listan för lite av varje av de krav jag vill ha igenom.

Nä allvarligt var detta en idiotgrej då jag i ilskan inte kom på något bättre att skriva och skall ses som väldigt mycket skämt om en allvarlig grej.

Helt klart är dock att jag VILL ha bort Pirro!!!
Kommentera

Poffa: Bort med Pirro, bort med Jansson, bort med Enström och bort med Janne Öberg. Är det inte lika bra att ta bort Eriksén, Jonsson, Damgaard, Wernblom, Söderberg, Pettersson, Högardh, ,Salomonsson, Milo, Warg, Karlin, Öberg, Lindström, Hedlund, Wennerberg, Johansson, Green, Haakana, Riksman, Vesa, Svartvadet, Gästrin och Lehtinen också?
Kommentera

Poffa: Kom just hem.

Jag trodde vi var på gång, men den här matchen var t.om värre
än mot Leksand??

Jag har ju inte sett så många matcher, så det här antagandet kanske är totalt orättvist. Men jag tycker det låter som om spelarna, i varje match, har dålig ork, och verkar slutkörda. Har man fuskat med försäsongsträningen i år????
Kommentera

Frisco: Måste säga att jag blir förbannad när man börjar snacka skit om en junior som är en stor talang, och knappast man ska börja klaga på.
Kommentera

AudibleGiraffe: Vad har jag sagt??????????
Kommentera

AudibleGiraffe: Konstigt att Pirro säger att vi inte orkar idag. Innan match sa han ju att Modo verkade ha piggare ben än motståndarna på sistone.
Nä jag tror det är intställningen till matchen som är fel. Man går in i matchen med inställningen att "ta det försiktigt" som vår käre tränare uttryckte det. Det var ju en jättebra ide! Vi släpper iväg Luleå ett par mål för att sedan få jaga hela matchen, jättesmart Pirro!
Kommentera

AudibleGiraffe: Läste totalt fel. Ber om ursäkt.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Menar du Enström så skall du kanske se vad han har utfört innan du yttrar dig. Han har varit riktigt dålig framåt en lång tid nu och skotten han levererar är ungefär av samma klass som man ser i Björnligan...
Kommentera

AudibleGiraffe: Orken är det inte fel på. Det verkar mer sitta i huvudet. Och det som sitter där sitter där alldeles för ofta.
Förut hade MoDo (och de flesta lag) en eller 2 såna här plattmatcher under en säsong. Dom kommer nog alltid att finnas. Men att MoDo gjort en 3-4 på en halv säsong är på tok för mycket.
Kommentera

Poffa: Skiter jag i, tycker inte man ska ställa några krav på en junior som gör sitt bästa. Lägg krav på de äldre som förtjänar. Det är hans andra riktiga säsong i elitserien. Jag tycker det är djävligt onödigt. Stötta honom istället.
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag går in och förtydligar vad Poffa sa nedan. Enström skall INTE vara inne i PP men sitt skott. Låt Milo, MaJo eller nån annan ta den rollen.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Så du menar att så länge det är en junior som spelar i ES så skall han få vara hur j*vla dålig som helst men man skall inte få klaga på honom??

En junior eller en veteran spelar ingen roll, gör de misstag skall de få skäll för det och gör de som det är nu riktiga plattmatcher så skall de definitivt få skäll för det...
Kommentera

AudibleGiraffe: Han får lära sig tåla kritik. Man kan inte bara får ros, ibland blir det ris också. Han har helt enkelt varit kass den senaste tiden och jag börjar undra om han verkligen är så bra som folk tror.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Att han är junior innebär ju inte att man inte kan petas om man är fullständigt under isen, vilket Tobias varit på sistone. Han är helt ur form och skulle nog behöva kliva tillbaka ett tag.
Kommentera

Lumber Jack: Visst, då är det väl mer Pirros fel att han inte bänkar honom, när han varit dålig. Bänkning ska han ha, men inte att börja utse honom som nån syndabock. Och det grundar jag inte på enbart det här, men att jag mer och mer hör hur dåliga de tycker Enström är. Jag tror mer på en klapp på ryggen då när det går tungt, istället för att utse nån ung syndabock.

Hela laget ska ha en känga.
Kommentera

Nu är det bara att blicka framåt mot Brynäsmatchen. Lagen bakom vann idag och vinst på lördag är ett måste! Skönt att vi slipper åka upp till lule något mer nu (om inte ev. i slutspel). Frågan kvarstår dock: Varför kommer de här plattmatcherna hela tiden med jämna mellanrum? Precis när man tror att Modo är på G så kollapsar hela skiten.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Det är väl ingen som utsett honom till syndabock??
Kommentera

AudibleGiraffe: Det är väl INGEN här som utsett nån till syndabock. Sen att man hänger ut vissa spelare för vissa dåliga insatser vid Luleå-målen i detta fall är inget fel. Dom lär nog dessutom vara varse om de misstag dom gjort annars så får nog se dom på matchvideon.

Kängan skall sitta så hårt på Ar-selet att grabbarna står upp i båset hela matchen mot Brynäs.
Kommentera

jenza:

Ledningen... Jag ser inget annat svar. Jag tror inte att spelarna får masshybris och underpresterar på det här viset utan en anledning. Anledningen är enligt mig självklar. Inställningen från coachen. Går man in i en bortamatch mot Luleå med inställningen att man skall ta det försiktigt så är man väl tokfel ute.

Och hur f*n man kan välja att spela man-man i egen zon, mot Luleå som är ett av de bättre fysiska lagen övergår mitt förstånd.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Försök vara lite objektiv, om Enström är dålig så måste även du kunna erkänna det, junior eller ej.
Kommentera

Poffa: Nej, men man börjar ju se tendenser på en massa håll. Det är ett djävla klagande på honom, tidigare även på det här forumet.

Tänker fortsätta försvara honom iaf, även om jag inte har sett speciellt många matcher med honom i år ändå. Han kommer igen.
Kommentera

scim: Självklart, han har säkert varit jättedålig, det erkänner jag väl.
Men jag tycker man kan ta det lite lugnt ändå.
Kommentera

« · 349349