1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507070 inlägg · 4104 ämnen

Vad kommer att göras???

« · 497493 · » Till forumet

Vad kommer att göras???
Vad tror ni modo kommer göra för att komma åt problemet med inkasstad snus tomma dricksflaskor och sånt skit på banan???
Kommentera

Sv: Vad kommer att göras???
Sinuhe: Vakta bättre.
Kommentera

Sinuhe: Bättre kasta det på isen än på motståndarsupportrarna vilket händer i Karlstad....
Kommentera

Sinuhe:
sätta en ostkupa över planen å båsen.
Kommentera

Sinuhe:

Som vanligt så är ju Färjestads fans de bästa och mest oskyldiga i hela landet ;)
Kommentera

ria-ra:

Äääh, dela ut paraplyer till motståndarna, svårare än så är det inte.
Kommentera

Sinuhe: Ursäkta, men varför starta en ny tråd om en sak som vi diskuterat länge?
Kommentera

Sinuhe: Använd lagen som nyss kom till vad den nu heter kommer inte i håg men ni vet säkert vilken jag menar.
Skaffa äldre vakter som inger respekt eller kanske återgå till till att ha vaktbolag inhyrt för visst hade vi det nått år??? Lite osäker kani för sig ha fel.
Kommentera

Det solklart bästa alternativet måste väl ändå vara att skaffa riktiga domare som dömer som de skall. Då slipper vi se liknande sekvenser igen.
Kommentera

Poffa:
eller spelare som följer reglerna..
Kommentera

Poffa:

Domarens insats skall ändå inte ha någon påverkan på publiken! Det är vuxna människor som beter sig som barn för deras lag inte får nån utv emot sig, Brist på Omdöme tycker jag!!
Kommentera

Sinuhe: Efter liknande händelser mot Brynäs så sattes två publikvärdar att "bevaka" läktarna bakom spelarbåsen. Vad jag förstått så har det ingen befogenhet att kasta ut någon från hallen, utan deras jobb är att observera och att rapportera till ordningsvakterna.
Om dessa publikvärdar var på plats igår vet jag inte, men jag vet att MoDo tar allvarligt på det inträffade.
Nästa steg blir väl att ställa ordningsvakter på plats och punktmarkera läktaren.
Kommentera

De plockar väl några publikvärdar till från klacken så att det bara blir tjejer kvar.
Kommentera

BUa mer!
Kommentera

RTS:

Se där. En ståupp-komiker mitt ibland oss. Tyvärr är de enda applåder du hör, någon stackare som inte får ut ketchupen ur flaskan.
Kommentera

shinzawai: Klacken ÄR INTE publikvärdar längre..har inte varit det sedan typ fjärde matchen i kempis..
Kommentera

Poffa: Hallelluja
Kommentera

AM: Mycket bra.

allehanda.se/sport/3546

Nu åker skitstövlarna ut om de fortsätter. Vilket innebär at det kanske komer att finnas några platser över för de som vill se hockey till våren. Måste säga att Modo tar saken allvarligt till skillnad från andra lag. Man förstår att även vi har rötägg, vilket naturligtvis är sant.
Kommentera

NuMo: Synd att man inte gör en bur eller ostkupa dock.
Kommentera

NuMo:
Generellt måste jag säga att publikvärdar och vakter ibland är fega, det är ju inte bara i Kempis detta händer utan även i andra arenor.
En publikvärd måste VÅGA att ta ut den personen ifrån hallen som kastar grejer, även fast det är en hemmasupporter,,annars ska han banne mig inte stå som "ordningsvakt"
Håll med om att dom alltid har större "tålamod" med hemmafans än borta fans.
Detta är bara ett exempel i allmänhet och jag säger inte att MoDo och kempis är värre än andra ställen..
Kommentera

TIKbiff: Man måste göra skillnad på ordningsvakter och publikvärdar. Publikvärdarna har inte en ordningsvkakts befogenheter, dom får därför inte förvisa någon från hallen, utan de måste en ordnigsvakt göra. Så är det i kempis i alla fall.
Tro mig när jag säger att vakterna i kempis inte har problem med att plocka hemmafans ur hallen....
Kommentera

NuMo: Varför skulle det vara synd?
Kommentera

Det kommer tydligen något inslag om den alltmer "störiga" publiken på hockeymatcher på MittNytt kl. 19:10.

Bl.a MoDo ser allvarligt på detta...
Kommentera

Hälge:

Oj, jag glömde. Någon som har koll på vad som sades i programmet?
Kommentera

jag som är bortifrån
hur stökigt har det blivit i kempis?
Kommentera

knaskamilla: Pappa Forsberg sa något om Brynäs och flaskor. Lule-Micke A. nämnde något om engagemang uppe i norr och supporterpolisen Roland (?) sa att det blivit värre än tidigare.

Han sa även att det kommer att bli tufft när Djurgården kommer på besök och två bussar med supportrar anländer.

Eftersom mitt minne inte är det bästa, så är det ingen garanti att det var de exakta orden som levererades, men på ett ungefär iaf...;-)
Kommentera

En publikvärd sa att det var de sista tio min. som var värst. Han sa också att det var "gubbarna" som var värst.
Kommentera

modo_foppa: Det har väll blivit lite överdrivet detta problemet, det var lite hetare direkt efter matchen bara, just för att FBK förlorade matchen!
Fast det finns ett gäng på sittplats som inte borde ägna sig åt att kasta in saker i motståndarbåset och på isen, det är långt ifrån alla i publiken, det rör sig kanske om 5% av publiken, precis som på alla andra arenor.

Ska väl passa på att säga att det inte bara var för att FBK förlorade matchen som detta hände, utan det var väll lite våldsamt framför kassen på slutet.
Kommentera

Hälge: Wow när kommer Djurgården på besök då?
Kommentera

Dawidovski: Wow ?

19/2.
Kommentera

Dawidovski:

Fem procent? Det är alltså bara ungefär 200 personer som kastar in saker på isen?
Kommentera

knaskamilla: Ja, okej, det kanske inte är så många som 200 pers då, det handlar väll om ett 50 tal då kanske, varför måste du alltid klaga på mig?
Kommentera

Dawidovski:

Hey, det var en fråga. Så du bedömer alltså antalet personer som kastade in saker på isen i matchen mot FBK vara 50? Intressant.
Kommentera

knaskamilla: Om du inte vill se på mittnytt lite senare, så kan du kolla på länken (om den fungerar).

Efter ca 15,50 kommer inslaget om publiken.
Kommentera

knaskamilla: Varför är det intressant? hur många skulle du säga att det var? 2 killar med varsin hockeytrunk fulla med flaskor och matchprogram?
Kommentera

Åsså lägger vi ned detta på en gång.
Kommentera

Lumber Jack: Först ska vi bara konstatera att plexiglaset bakom spelarbåset kommer att höjas. Då får gubbarna lobba in sina vattenflaskor odyl. istället...
Kommentera

Herminator: Underarmskast med backspinn tränas redan för fullt runt om i Örnsköldsvik. Så lätt lurar man inte pöbeln.
Kommentera

Lumber Jack:

Tyckte faktiskt det var kul att se Robin konstatera att "det är gubbarna" som är värst, i Mittnytts inslag igår. Så de tränar för fullt nu, alltså? Låter bra. Motion ska visst vara nyttigt när man börjar komma upp i åren.
Kommentera

knaskamilla:
Intressant med Mittnytt, kan välja att visa en träning med MoDo än att visa bilder från en Timrå match som spelats samma kväll (kan i och för sig ha att göra med sändningsrättigheter)
Sen tyckte inte era vakter om Brynäs heller va? :-))
Var går gränsen förresten när era vakter tar ut någon från arenan? En gång när jag satt på H Höger så var det några som gjorde försök på försök att kasta petflaskor in på isen men misslyckades då nätet var i vägen, men vakterna nedanför stod bara och tittade hela tiden, FAST dom såg vem det var, måste man lyckas med att få in det på isen för att åka ut ifrån Kempis?
I SA räcker det med att man försöker så är det kört.
Kommentera

TIKbiff:

Äh, vem fan vill se Timrå? Du får ju tänka på att Mittnytts upptagningsområde är lite större än bara Övik och Sundsvall/Timrå - chansen att de som inte bor där men ändå kollar på Mittnytt är MoDoiter är ju betydligt större än att de skulle vara TIKare...

Det blir inte kul mot DIF den nittonde, tror jag Roland sa. Det ska bli intressant att se en riktigt DIF-klack i Kempis, det var nog länge sen. Om jag inte minns fel. Risken att jag minns fel är iofs rätt stor, då mitt minne blivit så dåligt att jag skriver ut samma dokument med fem minuters mellanrum, för att jag tror att jag inte redan skrivit ut det.

Gränserna vet jag inte var de går. Däremot vet jag att folk skyddar varandra som fan på sittplats. Fjantigt, tycker jag. Det är väl bara att peka ut de skyldiga, så får de skylla sig själva?

PS. Du glömde skriva att det inte var någon på H Höger som försökte kasta in saker på isen. De som sitter där kastar inte så dåligt att de hamnar i nätet.
Kommentera

TIKbiff:

Oavsett om guljackorna har något ansvar eller inte så är väl underlåtenheten att rapportera det här vidare till någon som har några riktiga befogenheter vad som under slutet av 90-talet skapat en kultur av att det är ok.

Ska dock säga att det inte är helt enkelt att exakt peka ut någon med 100% säkerhet på 20-30 meters avstånd, har vid flera tillfällen i höst sett matchprogram komma flygande från mitten av H-höger, men kunna ge en exakt fantombild av förövaren? Jag klarar inte av det. Nej, videokameror är väl vad de får köra med om de verkligen vill kunna slänga ut någon med 100%-ig säkerhet. Man får väl hoppas att den manuella övervakningen de nu kör med gör att 10-talet återfallsförbrytare åtminstone verkligen får vänta på sina tillfällen, och på så sätt blir de så pass löjliga att det t.o.m. blir accepterat för stolsgrannar att ange dem.

Eller ngt sådant...
Kommentera

TIKbiff:

En gång då du satt på H Höger var väl den enda som kastade något du själv. Vill minnas att du kastade din tröja, stampade på den och svor. Allt detta för att sedan ta på sig den igen och jubla som en galning då ni lyckades kvittera.

För övrigt skall du icke smutsKASTA H Höger. De som försökte kasta satt på O Vänster och O Höger.
Kommentera

knaskamilla:
Ja det finns ju en del konstiga människor i skogarna onekligen, det måste jag hålla med om.
Intressant med två bussar Djurgårdsfans i Kempis, har det överhuvudtaget varit två bussar med DIF fans i Globen denna vinter tro?
Kommentera

TIKbiff:

Haha. Helt berättigad fråga! I Kempis brukar det faktiskt vara en del Djurgårdare på matcherna mot dem, fast det är sådana som bor här i trakterna. AIK har (hade?) förresten en egen supporterfalang här uppe - "Kramfors gnagare". Det är humor.
Kommentera

knaskamilla: Kramfors gnagare? hahaha
Dem har jag missat helt, roligt =)
Kommentera

Deas:

Roligt vet jag väl ändå inte. i samband med någon publikvärdsutbildning så berättades det att ca 85% av de som var med i den AIK-falangen var kriminella. Dessutom kom jag ihåg hur de, trots att de var från Kramfors, trodde sig veta hur storstan var.

Patetiska personer utan framtid var väl vad AMF-kursen hette som de gick på.
Kommentera

Poffa: På tal om att smutskasta. Ser man en Brynäsare så pekar ju man naturligt på honom. - Titta! Han kastar programblad från alla håll och kanter i hallen! Vakterna får väl helt enkelt tro massan och lyfta ut avvikaren.
Kommentera

Poffa:

En liknande falang fanns faktiskt också häruppe för några år sen, Kalixgnagarna. 5-6 stycken kända ligister. Kännetecknande för deras besök i dåvarande Delfinen var bråk och vandalisering. Besöken slutade oftast i fyllecellen på polisstationen. Enligt vad jag hört så sitter de flesta av dom inlåsta nu också, fast på längre tid och i förhoppningsvis nyktrare tillstånd.
Kommentera

Poffa:

Det roliga är ju att man så lätt kan koppla ihop Kramfors med AIK. A match made in heaven, typ.
Kommentera

« · 497493 · »