NuMo:
Kan du berätta lite mer ingående vad Hasse Andersson gjorde i afton?
Paddan: Jag tyckte rogga klarde sig hyffsat från att bli pro-FBK. Tom så att kommentatorerna hejade på MoDo efter Hasses 2 mål.
Bäst ikväll Salle, Hasse och Andersson.
Tråkigt att Salo inte är så bra som man hade förväntat sig att han skulle vara. Då hade han ju varit en riktig matchvinnare åt oss. Det smärtar att inse att han verkligen peakade för lääänge sen. =/
Zacke är bra, men knappast tillräckligt - än.
RTS:
Jag önskar att MoDo ställer sig upp på lördag och att DIF slår spiken i kistan samma dag.
knaskamilla: MoDo och 4-4 spel är ingen kul ekvation. Denna period så lyckas Salle och Hasse göra match av detta men DUMMA & SLARVIGA utvisningar (6-man), Aucoin drar av hjälm (igen), och Sedin hakning) ger bort det igen.
Färjestad borde lämna in ett V75-system till på lördag för med det flyt dom har så vinner dom den jackpotten enkelt.
NuMo:
Hurra. Vad pengar jag ska spara på att inte gå och se slutspelshockey mer i år!
Poffa:
Ojojoj. Jag kanske skulle komma ändå? De som har både Hasse och Salle i sitt poängjaktslag har en trevlig afton, gissar jag...
Salle:
Hasse gör mål. Härligt.
knaskamilla:
Du kanske skall komma ändå.
Ur matchtråden på åffisjella:
"hur kunde dom betala 300 milj för salo när man kunde köpt in nån som är mer stabilare"
Ja, man undrar ju.
Poffa:
Jag gör rätt, alltså. Tur att jag inte lyssnade på dig, med andra ord.
NuMo:
Foppa kommer för att tackla, Nordström skickar iväg pucken och sätter sedan klubban i ansiktet på Foppa. Crosschecking mitt i nyllet. Knappast meningen men nog var det utvisning.
Det jävligaste med hela denna matchserie är ju att FBK inte ens är "bra". Utan det är MoDo som förlorar på eget grepp för att låna en brottningsterm.
knaskamilla:
Du gör rätt. Det är pinsamt att se den andra perioden. Men det är ju iofs inget ovanligt då det gäller MODO. Om det är möjligt att vara sämre än så här i PP så önskar jag få se det i tredje perioden. Jag menar, MODO lär ju dra på sig en handfull utvisningar.
För övrigt så borde man bänkat Macke ungefär efter fem minuter i första. Mer lojt spel från honom har jag inte sett sen förra matchen.
Frisco:
Nä, jag bestämde mig för att stanna hemma i afton.
Modoante: OSSÅ DETTA JÄVLA SLARV...
Denna gången Kaberle i pp tapppar (?) klubban och bjuder Jenni på en kontring och vips 3-1. Och det var mycket slarv i PP. Många (fjant)utvisningar men Andersson har satt en låg nivå och håller den stenhårt. Då skall inte en så rutinerad spelare som Markus dra på sig en hakning i offensiv zon och förstöra powerplay-möjligheten.
Svårt att säga om Nordstöm/Foppa incidenten. Foppa tacklar notan och sen så följer kameramannen med pucken för första gången i matchen. :-)
NuMo:
Aha. Ja, då vet jag.