1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511793 inlägg · 4110 ämnen

Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

« · 519291 · » Till forumet

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

NuMo:

Aha. Ja, då vet jag.

Kommentera

knaskamilla: Åkte rullstol kanske.
Kommentera

NuMo:

Kan du berätta lite mer ingående vad Hasse Andersson gjorde i afton?

Kommentera

Salle: Själv tycker jag att Hasse Andersson var bäst. Speciellt när han än en gång påpekade att han tycker att lagets fans kan hålla till någon annan stans än i samband med Modo.
Kommentera

På tal om pucko-Berglund - kan man få en rapport kring exakt hur dryg och puckad han var ikväll? Fattar inte varför alla stör sig på Kåberg, när det finns en C Berglund...
Kommentera

Paddan: Näslund gjorde en mycket bra intervju, speciellt med tanke på att intervjuarna var ganska usla. man förstår varför macke är lagkapten over there när man ser vad han kan göra med så undermåligt material. Synd att man inte visade en repris i ultra rapid av eländet.
Kommentera

Paddan: Jag tyckte rogga klarde sig hyffsat från att bli pro-FBK. Tom så att kommentatorerna hejade på MoDo efter Hasses 2 mål.

Bäst ikväll Salle, Hasse och Andersson.

Kommentera

AM: Jäklar vad bra vi var idag. En världsmålvakt i mål, backspel i toppklass av backparet Kaberle och Aucoin och Markus Näslund forrnligen dominerade isytan i LLA ikväll. Dessutom så spelade vi oerhört disciplinerat och alla byten satt som en smäck. Idag kunde man nästan inte tro att det var vi som låg under i matchserien. Måste också få tacka de ansvariga för PPV-sändningarna  för att de bjuder kameramännen på sprit, för det blir ju otroligt mycket mer spännande att se var kameramannen tror att pucken är än att filma där pucken faktiskt befinner sig. Dessutom vill jag berömma Roger Johansson för att han inte överanvänder ordet "onödigt". Tack ska ni ha för festen!
Kommentera

Tråkigt att Salo inte är så bra som man hade förväntat sig att han skulle vara. Då hade han ju varit en riktig matchvinnare åt oss. Det smärtar att inse att han verkligen peakade för lääänge sen. =/

Zacke är bra, men knappast tillräckligt - än.

Kommentera

Modoante: Jo, tyvärr så har Zacke ett märkligt stort hål mellan benen. med tanke på hans ringa längd borde det inte vara så stort.
Kommentera

knaskamilla: Måste väll bli målvaktsbyte tills nästa match vi har väll inte så mycket att förlora kan ju inte bli sämre
Kommentera

RTS: Du får önska va fan du vill, men blanda inte in Timrå i mina önskningar.
Kommentera

RTS:

Jag önskar att MoDo ställer sig upp på lördag och att DIF slår spiken i kistan samma dag.

Kommentera

knaskamilla: MoDo och 4-4 spel är ingen kul ekvation. Denna period så lyckas Salle och Hasse göra match av detta men DUMMA & SLARVIGA utvisningar (6-man), Aucoin drar av hjälm (igen), och Sedin hakning) ger bort det igen.

Färjestad borde lämna in ett V75-system till på lördag för med det flyt dom har så vinner dom den jackpotten enkelt.

Kommentera

knaskamilla: Jag lider med Norrland.
Kan vi önska att Modo och Tik ställer sig upp på Nio.
Kommentera

Då ses vi nästa säsong då. Förhoppningsvis kanske vi kan ha ett bra lag med en vettig målvakt.
Kommentera

NuMo:

Hurra. Vad pengar jag ska spara på att inte gå och se slutspelshockey mer i år!

Kommentera

Än är det inte försent att förlora. En Sedinare glömmer allt han lärt sig igen.
Kommentera

Tyvärr så ser inte Modo ut att ha några Einsteins i laget. Ny onödig utvisning. Det måste gå att förlora och få det att se verkligt ut verkar det som.
Kommentera

Poffa:

Ojojoj. Jag kanske skulle komma ändå? De som har både Hasse och Salle i sitt poängjaktslag har en trevlig afton, gissar jag...

Kommentera

Nu jävlar. man gjorde mål efter ytterliggare ett färjestadsmisshandelsförsök. Fan det såg ut som en foppapassning.
Kommentera

Sedinarnas powerplay. Vad går det ut på? Överskrida tjugosekundersregeln så ofta som möjligt eller?
Kommentera

SIVASN: glöm det jag skrev liken är stendött och BYT UT SALO FAN VA DÅLIG HAN ÄR.
Kommentera

CHARA BORDE LÅSAS IN PÅ ANSTALT.
Kommentera

Poffa: 3-3 kanske inte är helt kört ändå
Kommentera

knaskamilla: Andre målvakten va duktig mot MORA ja fattar inte varför Salo får stå en ända match
Kommentera

knaskamilla: 3-2 liket lever
Kommentera

Salle:

Hasse gör mål. Härligt.

knaskamilla:

Du kanske skall komma ändå.

Kommentera

NuMo: Kent bekräftar hjärnskakning och slutspelat för #21...
Kommentera

Ur matchtråden på åffisjella:

"hur kunde dom betala 300 milj för salo när man kunde köpt in nån som är mer stabilare"

Ja, man undrar ju.

Kommentera

Poffa: Fan är man inte ansvarig för sitt eget huvud? Foppa skulle naturligtvis ha blivit utvisad för sitt tilltag att skalla klubban med Nyllet.

jaja, vi ligger under med två mål och det är bara en period kvar. Jag antar att en del av spelarna redan tagit fram säsongsslutcigarrerna och alladinchokladen i omklädningsrummet. Två mål då är det ingen mening längre.
Kommentera

Lumber Jack: Okej. Jaja, det är illa vilket som. Jag tycker riktigt synd om honom!
Kommentera

Emma no15: Nyckelben enligt Anal+
Kommentera

Poffa:Crosscheckingen kan man ev urskilja. Men det såg ju ut som om Foppa tog sig åt armen när han åkte av plan.
Kommentera

Hjärnskakning på Foppa hörde jag. Oflyt? Ja.
Kommentera

Poffa:

Jag gör rätt, alltså. Tur att jag inte lyssnade på dig, med andra ord.

Kommentera

NuMo:

Foppa kommer för att tackla, Nordström skickar iväg pucken och sätter sedan klubban i ansiktet på Foppa. Crosschecking mitt i nyllet. Knappast meningen men nog var det utvisning.

Kommentera

Salle: Ja då har du inte sett Timrå, fy fan vad besviken jag är på Tiks spel
Totalt jävla uselt.
Nya tag nästa år Nolaskogare.
Kommentera

Det jävligaste med hela denna matchserie är ju att FBK inte ens är "bra". Utan det är MoDo som förlorar på eget grepp för att låna en brottningsterm.

Kommentera

knaskamilla:

Du gör rätt. Det är pinsamt att se den andra perioden. Men det är ju iofs inget ovanligt då det gäller MODO. Om det är möjligt att vara sämre än så här i PP så önskar jag få se det i tredje perioden. Jag menar, MODO lär ju dra på sig en handfull utvisningar.

För övrigt så borde man bänkat Macke ungefär efter fem minuter i första. Mer lojt spel från honom har jag inte sett sen förra matchen.

Kommentera

Salle: Det måste vara en eftersmäll. (Glömt vad det heter.) Men skit vare värt. Foppa visade ändå att han var bäst. Helt otroligt egentligen. För övrigt så tror jag det räcket om Färjestad spelar med Gerber - Chara - jönsson för då kommer vi ingen vart om vi nu får låna pucken nått mer öht.
Kommentera

Salle: Att Andersson bedömer det som en utvisning är tamefan obegripligt.
Kommentera

Frisco:

Nä, jag bestämde mig för att stanna hemma i afton.

Kommentera

Modoante: OSSÅ DETTA JÄVLA SLARV...

Denna gången Kaberle i pp tapppar (?) klubban och bjuder Jenni på en kontring och vips 3-1. Och det var mycket slarv i PP. Många (fjant)utvisningar  men Andersson har satt en låg nivå och håller den stenhårt. Då skall inte en så rutinerad spelare som Markus dra på sig en hakning i offensiv zon och förstöra powerplay-möjligheten.

Svårt att säga om Nordstöm/Foppa incidenten. Foppa tacklar notan och sen så följer kameramannen med pucken för första gången i matchen. :-)

Kommentera

Okej, jag ångrade mig... Vi ses nästa säsong!
Kommentera

knaskamilla: Ridå? Ska du på teater?
Kommentera

knaskamilla: Det var ju det lika dåligt som vanligt.Fan va less jag blir
Kommentera

knaskamilla: Det är skrattretande. Modo är totalt inkompetent. Ingen vågar man åker omkring och gör absolut ingenting i powerplay och så ger man bort chanser. Nä, låt lidandet ta slut någon gång.
Kommentera

« · 519291 · »