NuMo: Foppa spelade sporadiskt (mest i pp-lägen)
MoDo spelar hyffsat och borde nog ha haft ledning efter 1:a perioden.
Jenni's kvittering är ju maxflyt för FBK när pucken landar framför klubban på den liggande Jenni. Lite slarvigt av Aucoin som leder till kontringen.
Weinis hade maxoflyt med 10sek kvar när foppa spelar (skjut själv karl!!!) tvärsöver målgården och Weinis missar.
Gerber ser fortfarande ut att ha på sig lovikkavantarna och dräller lite puckar. Gäller att hugga på dom.
Salle:
Jaha. Frustrerande p.g.a. kassa kameramän och 2-1. Nä, jag tror jag stannar hemma i stället för att åka till Gullänget och se på match.
NuMo:
Att de vann första matchen med bara 2-1 tyder väl på att de är jävligt kassa på att göra mål, va?
Modoante: OSSÅ DETTA JÄVLA SLARV...
Denna gången Kaberle i pp tapppar (?) klubban och bjuder Jenni på en kontring och vips 3-1. Och det var mycket slarv i PP. Många (fjant)utvisningar men Andersson har satt en låg nivå och håller den stenhårt. Då skall inte en så rutinerad spelare som Markus dra på sig en hakning i offensiv zon och förstöra powerplay-möjligheten.
Svårt att säga om Nordstöm/Foppa incidenten. Foppa tacklar notan och sen så följer kameramannen med pucken för första gången i matchen. :-)
Frisco:
Nä, jag bestämde mig för att stanna hemma i afton.
knaskamilla:
Du gör rätt. Det är pinsamt att se den andra perioden. Men det är ju iofs inget ovanligt då det gäller MODO. Om det är möjligt att vara sämre än så här i PP så önskar jag få se det i tredje perioden. Jag menar, MODO lär ju dra på sig en handfull utvisningar.
För övrigt så borde man bänkat Macke ungefär efter fem minuter i första. Mer lojt spel från honom har jag inte sett sen förra matchen.
Det jävligaste med hela denna matchserie är ju att FBK inte ens är "bra". Utan det är MoDo som förlorar på eget grepp för att låna en brottningsterm.
NuMo:
Foppa kommer för att tackla, Nordström skickar iväg pucken och sätter sedan klubban i ansiktet på Foppa. Crosschecking mitt i nyllet. Knappast meningen men nog var det utvisning.
Poffa:
Jag gör rätt, alltså. Tur att jag inte lyssnade på dig, med andra ord.
Ur matchtråden på åffisjella:
"hur kunde dom betala 300 milj för salo när man kunde köpt in nån som är mer stabilare"
Ja, man undrar ju.
Salle:
Hasse gör mål. Härligt.
knaskamilla:
Du kanske skall komma ändå.
Vilka är det du syftar på?