1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514073 inlägg · 4113 ämnen

Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

« · 518932 · » Till forumet

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Frisco: Vad menas med: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt?
Vilka är det du syftar på?
Kommentera

Dawidovski: Du kan lägga ner nu. Ciao.
Kommentera

Frisco: Våra tröjfärger är lika flexibla som vårat spel:) Vi kan spela bra, grymt bra, superbra, tufft, jättetufft, och för alla ni som sätter likhetstecken mellan tufft och fult spel, TUFFT SPEL!!!
Kommentera

Frisco: Det där med lineupsen på stats.swehockey kan vara lite varierande gällande hur pass aktuellt det är.

I somras hade vi inte mindre än en viss nr 20 från Timrå i våra lineups enligt dem samt norske stormålvakten Pål Grotnes som normalt vaktar Halmstadskassen.
Kommentera

Frisco: Våra tröjfärger är lika flexibla som vårat spel:) Vi kan spela bra, grymt bra, superbra, tufft, jättetufft, och för alla ni som sätter likhetstecken mellan tufft och fult spel, TUFFT SPEL!!!
Kommentera

Dawidovski: När färjestad säger att dom ska spela tufft så översätts det till spela fult
Kommentera

Foppa i fjärdekedjan...
Kommentera

NuMo: Kan någon jävel plocka bort fyllot från kameran, det här är ju värre än under Kommunistsovjets turneringar.
Kommentera

NuMo: Foppa spelade sporadiskt (mest i pp-lägen)

MoDo spelar hyffsat och borde nog ha haft ledning efter 1:a perioden.
Jenni's kvittering är ju maxflyt för FBK när pucken landar framför klubban på den liggande Jenni. Lite slarvigt av Aucoin som leder till kontringen.

Weinis hade maxoflyt med 10sek kvar när foppa spelar (skjut själv karl!!!) tvärsöver målgården och Weinis missar.

Gerber ser fortfarande ut att ha på sig lovikkavantarna och dräller lite puckar. Gäller att hugga på dom.

Kommentera

NuMo: Nej. Foppa spelar inte i fjärdekedjan. Han spelar i iblandharvippkedjan.

Lumber Jack: Ett tag i slutet av perioden torr jag till och med kameramannen var med och kommenterade.
Kommentera

Lumber Jack: Tyvärr så har till kamerorna plockat ut de värsta parkinsondrabbade här i landet för rehabilitering på arbetsmarknaden. Bromsmeduciner. Fort!
Kommentera

Salle: Undra om inte Weinis klubba går sönder, han svamlar lite om det kommentatorn, eller rättare sagt påstod han att Weinis slår sönder sin klubba efter det att han missat. Men efter som det även är ett fyllo som innehar producentsysslan idag så får vi inga repriser på situationen.
Kommentera

Lumber Jack: Jag skulle vara nöjd om han bara zoomade ut en bit. Man har ju ingen överblick på situationen när kameran bara visar 6,25 kvadratmeter is eller så. Att han dessutom oftast inte har en aning om vart pucken är och visar allt annat än det slagsmål eller annan situation som pågår efter avblåsning skyller vi på Spritan...
Kommentera

Lumber Jack: Kommentatorn har nog också tullat lite på skogsstjärna-dunkarna som står i LLA's skrubbar. Johansson tål skiten så han verkar riktigt ykter i sammanhaget. Ni vet väl att Skogsstjärna, passande nog, är Värmlands landskapblomma.
Kommentera

Jag tror f*n att Modo kan ta det här idag. Jag har vart helt uppgiven och vart helt säker på att säsongen är över på lördagkväll, men det vettfasen...

HEJA SALLE!
Kommentera

Jag tror f*n att Modo kan ta det här idag. Jag har vart helt uppgiven och vart helt säker på att säsongen är över på lördagkväll, men det vettefasen...

HEJA SALLE!
Kommentera

Emma no15: HEJA EMMA NO15!

:-)

Kommentera

Salle:

Jaha. Frustrerande p.g.a. kassa kameramän och 2-1. Nä, jag tror jag stannar hemma i stället för att åka till Gullänget och se på match.

Kommentera

knaskamilla: Modo får spela hur mycket som helst i nummerärt överläge, men det är tamesjutton totalt ofarligt.
Kommentera

NuMo:

Att de vann första matchen med bara 2-1 tyder väl på att de är jävligt kassa på att göra mål, va?

Kommentera

knaskamilla: Peter Nordström jävla svin fan ta han skadade foppa
Kommentera

knaskamilla: Det är skrattretande. Modo är totalt inkompetent. Ingen vågar man åker omkring och gör absolut ingenting i powerplay och så ger man bort chanser. Nä, låt lidandet ta slut någon gång.
Kommentera

knaskamilla: Det var ju det lika dåligt som vanligt.Fan va less jag blir
Kommentera

knaskamilla: Ridå? Ska du på teater?
Kommentera

Okej, jag ångrade mig... Vi ses nästa säsong!
Kommentera

Modoante: OSSÅ DETTA JÄVLA SLARV...

Denna gången Kaberle i pp tapppar (?) klubban och bjuder Jenni på en kontring och vips 3-1. Och det var mycket slarv i PP. Många (fjant)utvisningar  men Andersson har satt en låg nivå och håller den stenhårt. Då skall inte en så rutinerad spelare som Markus dra på sig en hakning i offensiv zon och förstöra powerplay-möjligheten.

Svårt att säga om Nordstöm/Foppa incidenten. Foppa tacklar notan och sen så följer kameramannen med pucken för första gången i matchen. :-)

Kommentera

Frisco:

Nä, jag bestämde mig för att stanna hemma i afton.

Kommentera

Salle: Att Andersson bedömer det som en utvisning är tamefan obegripligt.
Kommentera

Salle: Det måste vara en eftersmäll. (Glömt vad det heter.) Men skit vare värt. Foppa visade ändå att han var bäst. Helt otroligt egentligen. För övrigt så tror jag det räcket om Färjestad spelar med Gerber - Chara - jönsson för då kommer vi ingen vart om vi nu får låna pucken nått mer öht.
Kommentera

knaskamilla:

Du gör rätt. Det är pinsamt att se den andra perioden. Men det är ju iofs inget ovanligt då det gäller MODO. Om det är möjligt att vara sämre än så här i PP så önskar jag få se det i tredje perioden. Jag menar, MODO lär ju dra på sig en handfull utvisningar.

För övrigt så borde man bänkat Macke ungefär efter fem minuter i första. Mer lojt spel från honom har jag inte sett sen förra matchen.

Kommentera

Det jävligaste med hela denna matchserie är ju att FBK inte ens är "bra". Utan det är MoDo som förlorar på eget grepp för att låna en brottningsterm.

Kommentera

Salle: Ja då har du inte sett Timrå, fy fan vad besviken jag är på Tiks spel
Totalt jävla uselt.
Nya tag nästa år Nolaskogare.
Kommentera

NuMo:

Foppa kommer för att tackla, Nordström skickar iväg pucken och sätter sedan klubban i ansiktet på Foppa. Crosschecking mitt i nyllet. Knappast meningen men nog var det utvisning.

Kommentera

Poffa:

Jag gör rätt, alltså. Tur att jag inte lyssnade på dig, med andra ord.

Kommentera

Hjärnskakning på Foppa hörde jag. Oflyt? Ja.
Kommentera

Poffa:Crosscheckingen kan man ev urskilja. Men det såg ju ut som om Foppa tog sig åt armen när han åkte av plan.
Kommentera

Emma no15: Nyckelben enligt Anal+
Kommentera

Lumber Jack: Okej. Jaja, det är illa vilket som. Jag tycker riktigt synd om honom!
Kommentera

Poffa: Fan är man inte ansvarig för sitt eget huvud? Foppa skulle naturligtvis ha blivit utvisad för sitt tilltag att skalla klubban med Nyllet.

jaja, vi ligger under med två mål och det är bara en period kvar. Jag antar att en del av spelarna redan tagit fram säsongsslutcigarrerna och alladinchokladen i omklädningsrummet. Två mål då är det ingen mening längre.
Kommentera

Ur matchtråden på åffisjella:

"hur kunde dom betala 300 milj för salo när man kunde köpt in nån som är mer stabilare"

Ja, man undrar ju.

Kommentera

NuMo: Kent bekräftar hjärnskakning och slutspelat för #21...
Kommentera

Salle:

Hasse gör mål. Härligt.

knaskamilla:

Du kanske skall komma ändå.

Kommentera

knaskamilla: 3-2 liket lever
Kommentera

knaskamilla: Andre målvakten va duktig mot MORA ja fattar inte varför Salo får stå en ända match
Kommentera

Poffa: 3-3 kanske inte är helt kört ändå
Kommentera

CHARA BORDE LÅSAS IN PÅ ANSTALT.
Kommentera

SIVASN: glöm det jag skrev liken är stendött och BYT UT SALO FAN VA DÅLIG HAN ÄR.
Kommentera

« · 518932 · »