1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514831 inlägg · 4114 ämnen

Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

« · 519151 · » Till forumet

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Sedinarnas powerplay. Vad går det ut på? Överskrida tjugosekundersregeln så ofta som möjligt eller?
Kommentera

Nu jävlar. man gjorde mål efter ytterliggare ett färjestadsmisshandelsförsök. Fan det såg ut som en foppapassning.
Kommentera

Poffa:

Ojojoj. Jag kanske skulle komma ändå? De som har både Hasse och Salle i sitt poängjaktslag har en trevlig afton, gissar jag...

Kommentera

Tyvärr så ser inte Modo ut att ha några Einsteins i laget. Ny onödig utvisning. Det måste gå att förlora och få det att se verkligt ut verkar det som.
Kommentera

Än är det inte försent att förlora. En Sedinare glömmer allt han lärt sig igen.
Kommentera

NuMo:

Hurra. Vad pengar jag ska spara på att inte gå och se slutspelshockey mer i år!

Kommentera

Då ses vi nästa säsong då. Förhoppningsvis kanske vi kan ha ett bra lag med en vettig målvakt.
Kommentera

knaskamilla: Jag lider med Norrland.
Kan vi önska att Modo och Tik ställer sig upp på Nio.
Kommentera

knaskamilla: MoDo och 4-4 spel är ingen kul ekvation. Denna period så lyckas Salle och Hasse göra match av detta men DUMMA & SLARVIGA utvisningar (6-man), Aucoin drar av hjälm (igen), och Sedin hakning) ger bort det igen.

Färjestad borde lämna in ett V75-system till på lördag för med det flyt dom har så vinner dom den jackpotten enkelt.

Kommentera

RTS:

Jag önskar att MoDo ställer sig upp på lördag och att DIF slår spiken i kistan samma dag.

Kommentera

RTS: Du får önska va fan du vill, men blanda inte in Timrå i mina önskningar.
Kommentera

knaskamilla: Måste väll bli målvaktsbyte tills nästa match vi har väll inte så mycket att förlora kan ju inte bli sämre
Kommentera

Modoante: Jo, tyvärr så har Zacke ett märkligt stort hål mellan benen. med tanke på hans ringa längd borde det inte vara så stort.
Kommentera

Tråkigt att Salo inte är så bra som man hade förväntat sig att han skulle vara. Då hade han ju varit en riktig matchvinnare åt oss. Det smärtar att inse att han verkligen peakade för lääänge sen. =/

Zacke är bra, men knappast tillräckligt - än.

Kommentera

AM: Jäklar vad bra vi var idag. En världsmålvakt i mål, backspel i toppklass av backparet Kaberle och Aucoin och Markus Näslund forrnligen dominerade isytan i LLA ikväll. Dessutom så spelade vi oerhört disciplinerat och alla byten satt som en smäck. Idag kunde man nästan inte tro att det var vi som låg under i matchserien. Måste också få tacka de ansvariga för PPV-sändningarna  för att de bjuder kameramännen på sprit, för det blir ju otroligt mycket mer spännande att se var kameramannen tror att pucken är än att filma där pucken faktiskt befinner sig. Dessutom vill jag berömma Roger Johansson för att han inte överanvänder ordet "onödigt". Tack ska ni ha för festen!
Kommentera

Paddan: Jag tyckte rogga klarde sig hyffsat från att bli pro-FBK. Tom så att kommentatorerna hejade på MoDo efter Hasses 2 mål.

Bäst ikväll Salle, Hasse och Andersson.

Kommentera

Paddan: Näslund gjorde en mycket bra intervju, speciellt med tanke på att intervjuarna var ganska usla. man förstår varför macke är lagkapten over there när man ser vad han kan göra med så undermåligt material. Synd att man inte visade en repris i ultra rapid av eländet.
Kommentera

På tal om pucko-Berglund - kan man få en rapport kring exakt hur dryg och puckad han var ikväll? Fattar inte varför alla stör sig på Kåberg, när det finns en C Berglund...
Kommentera

Salle: Själv tycker jag att Hasse Andersson var bäst. Speciellt när han än en gång påpekade att han tycker att lagets fans kan hålla till någon annan stans än i samband med Modo.
Kommentera

NuMo:

Kan du berätta lite mer ingående vad Hasse Andersson gjorde i afton?

Kommentera

knaskamilla: Åkte rullstol kanske.
Kommentera

NuMo:

Aha. Ja, då vet jag.

Kommentera

NuMo: Det märktes ändå på slutet av intervjun hur irriterad han blev på herr Frågvis som uppenbarligen inte lyssnade på svaren som Macke levererade.

Intressant att notera också att trenden fortsätter med FBK-spelare som ifrågasätter varenda jäkla utvisning. Bara synd att Gerber inte kan släppa in lika billiga mål som Salo, för jag tycker att han också agerar väldigt osäkert i målet. Men skillnaden är väl att Gerber oftast har spelare som rensar framför mål, medan MoDoiterna verkar ha fullt sjå att göra felaktiga byten och gå bort sig totalt i egen zon.
Kommentera

Oj. Otroligt klantigt att Weinis inte fick in pucken Foppa petade fram till honom. Är han för ovan att få bra framspelningar, nu när han inte spelat med Foppa på ett tag?
Kommentera

knaskamilla:

Berglund var sitt vanliga jag. Skickade Svarten av banan, högg och slog, spelade småfult och gnällde på allt.

Kommentera

knaskamilla: Han blir lite stressad nu när det går emot och då glömmer han det som går automatiskt tidigare. Han blundar ofta med fel öga när det går hetsigt.
Kommentera

Poffa: Den mest "imponerande" insatsen är väl ändå när han väldigt klumpigt låtsas tappa balansen och slänger sig ner över Salo. Väldigt "fin" grej också när han arseltacklar Svarten så att han åker rätt in i sargkanten med huvudet.
Kommentera

Paddan: TV4-sporten har en egen kamera i LLA men självklart lyckas en liling kom delvis i vägen för foppa-incidenten.

Kommentera

Någon som kan förklara Forsberg/Nordström situationen. Man såg itne så tydligt på de TV bilderna jag har sett. Där såg det bara ut som om Forsberg tacklade Nordström som la upp händer, i försvar. Men som sagt, man såg typ ingenting på bilderna. Någon som kan ge en bättre beskrvining?
Kommentera

Lövva:

Det som du tar som händer är klubban som träffar mitt i ansiktet.

Kommentera

Lövva: Du har sett det vi sett.
Kommentera

Paddan:

Kent sa det lite fint. Vad var det han sa? "Tre hjärnskakningar på två matcher, det säger väl det mesta", typ.

Kommentera

Salle: Så med andra ord så är det skandal att det blir matchstraff. Om det är vad jag tolkade det som, så händer sådana situationer varje match. Var det för att han blev skadad han fick matchstraff, eller var det för att det var Forsberg just? Vilket av dem så är det ju fel.

Ska väl dock passa mig för att säga för mycket innan all fakta har kommit fram
Kommentera

knaskamilla: Fast där talar nog känslorna lite för snabbt. 3st hjärskakningar på 3 matcher (Enström i match 2, Foppa & Svarten ikväll match 4) skall det ju vara.
Kommentera

Lövva:

Nordström är å andra sidan ansvarig för sin klubba och det är en crosschecking i ansiktet. Så det är väl en bedömningsfråga om det skall vara 2+2 eller matchstraff.

Kommentera

Salle:

Äh, vadå, han räknade väl inte mittenmatchen? Då blir det ju: tre hjärnskakningar på två matcher.

Kommentera

Lövva: Nja, var det en klubba i hövve så skall det ju vara matchstraff. inte får man använda klubban som vapen bara för att man är rädd när en spelare kommer för att tackla heller. Som jag ser det så gör Foppa en av sina patenterade tacklingar, vilket innebär att han har händerna lågt för att tackla med axeln. Nu visade det sig att det var synd, för hade han fegtacklat med händer och klubba framför sig i huvudhöjd så kanske det hade blivit omvända förhållanden.
Kommentera

Poffa: Högklubba brukar ju sällan resultera i ett matchstraff. Så att det skedde här var ju väldigt konstigt. Men jag håller med dig, Nordström ansvarr för sin egen klubba. Men en två plus tvåa hade nog känts rimligare.
Kommentera

Lövva: Otroligt resonemang tycker jag. Du kan inte ens spekulera i 2 eller 2+2 eller matchstraff om du inte sett händelsen.
Kommentera

knaskamilla: Då borde Kent ta ett sabbatsår och låna några Hej Matematik-böcker
Kommentera

NuMo:
det står på femmans texttv att norström gav igen efter foppas tackling. en crosschecking. på svts texttv stod det att det kunde vara något med nyckelbenet med men det hoppas jag var lögn.
Kommentera

Frisco: Jag har ju sett händelsen så det är ju inte så svårt å spekulera...
Kommentera

Lövva:

Utvisningen var inte för hög klubba. Det var för crosschecking.

Kommentera

Vad har hänt med FBK? är de Souray som kommit o gjort så att alla blivit idioter.. som Nordström.. håller helt med Kent om de han sa.. Kör över dom men inte synligt precis som Berglund ;)

Nu är de bara o kämpa nästa match.. dom ska få smaka på kempis en gång till! (tolka de som du vill)

STRYK är vad de är värda... Krisa de sej nästa match så äre bara o åka o köra över dom men de får ej göras om chans finns till att gå vidare.
Kommentera

MoDo-PATTE:

Vilket snack. Vi skall väl för fasen inte sjunka lika lågt som dem? Nä, se istället till att besvara det hela med att vinna.

Kommentera

MoDo-PATTE: Nordström har alltid spelat fult,skallat motståndare osv en feg spelare, fast bra i boxplay.
Kommentera

Poffa: Jag tror att Mr CIA-wannabe kommer att behöva bita sig hårt i tungan för att inte ge sig på Nordström i nästa match. Kent & Co måste nog tala allvar med honom att dom vill ha han kvar på isen.
Tyvärr lär det inte hjälpa då NHL-isarana har lärt sig "fel" från barnsben när det gäller sånt här. Tur i oturen för Notan att han fick matchstraff ikväll så kanske Hinote hunnit lugna ner sig en aning.

Kommentera

Salle: Ska bli intressant att se om kameramannen lyckats läsa sig till hur man gör när man zoomar ut till matchen på lördag, eller om man får nöja sig med att se ännu mindre av isytan under den matchen. Är det förresten riktiga kameramän som faktiskt får lön för sitt arbete, eller är det någon lycklig person i LLA som får i uppdrag att sköta kameran?

Kommentera

« · 519151 · »