Poffa:
Ojojoj. Jag kanske skulle komma ändå? De som har både Hasse och Salle i sitt poängjaktslag har en trevlig afton, gissar jag...
NuMo:
Hurra. Vad pengar jag ska spara på att inte gå och se slutspelshockey mer i år!
knaskamilla: MoDo och 4-4 spel är ingen kul ekvation. Denna period så lyckas Salle och Hasse göra match av detta men DUMMA & SLARVIGA utvisningar (6-man), Aucoin drar av hjälm (igen), och Sedin hakning) ger bort det igen.
Färjestad borde lämna in ett V75-system till på lördag för med det flyt dom har så vinner dom den jackpotten enkelt.
RTS:
Jag önskar att MoDo ställer sig upp på lördag och att DIF slår spiken i kistan samma dag.
Tråkigt att Salo inte är så bra som man hade förväntat sig att han skulle vara. Då hade han ju varit en riktig matchvinnare åt oss. Det smärtar att inse att han verkligen peakade för lääänge sen. =/
Zacke är bra, men knappast tillräckligt - än.
Paddan: Jag tyckte rogga klarde sig hyffsat från att bli pro-FBK. Tom så att kommentatorerna hejade på MoDo efter Hasses 2 mål.
Bäst ikväll Salle, Hasse och Andersson.
NuMo:
Kan du berätta lite mer ingående vad Hasse Andersson gjorde i afton?
knaskamilla:
Berglund var sitt vanliga jag. Skickade Svarten av banan, högg och slog, spelade småfult och gnällde på allt.
Paddan: TV4-sporten har en egen kamera i LLA men självklart lyckas en liling kom delvis i vägen för foppa-incidenten.
Lövva:
Det som du tar som händer är klubban som träffar mitt i ansiktet.
Paddan:
Kent sa det lite fint. Vad var det han sa? "Tre hjärnskakningar på två matcher, det säger väl det mesta", typ.
Lövva:
Nordström är å andra sidan ansvarig för sin klubba och det är en crosschecking i ansiktet. Så det är väl en bedömningsfråga om det skall vara 2+2 eller matchstraff.
Salle:
Äh, vadå, han räknade väl inte mittenmatchen? Då blir det ju: tre hjärnskakningar på två matcher.
Lövva:
Utvisningen var inte för hög klubba. Det var för crosschecking.
MoDo-PATTE:
Vilket snack. Vi skall väl för fasen inte sjunka lika lågt som dem? Nä, se istället till att besvara det hela med att vinna.
Poffa: Jag tror att Mr CIA-wannabe kommer att behöva bita sig hårt i tungan för att inte ge sig på Nordström i nästa match. Kent & Co måste nog tala allvar med honom att dom vill ha han kvar på isen.
Tyvärr lär det inte hjälpa då NHL-isarana har lärt sig "fel" från barnsben när det gäller sånt här. Tur i oturen för Notan att han fick matchstraff ikväll så kanske Hinote hunnit lugna ner sig en aning.
Salle: Ska bli intressant att se om kameramannen lyckats läsa sig till hur man gör när man zoomar ut till matchen på lördag, eller om man får nöja sig med att se ännu mindre av isytan under den matchen. Är det förresten riktiga kameramän som faktiskt får lön för sitt arbete, eller är det någon lycklig person i LLA som får i uppdrag att sköta kameran?