1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507285 inlägg · 4105 ämnen

Varför blir det så här?

467508 · » Till forumet

Sv: Varför blir det så här?
knaskamilla: Inte vad jag vet i varje fall, men däremot var hon djupt övertygad om att jag just då var väldigt skitig om halsen.
Fast som eksembarn har jag varit van att min hud skiftat i alla möjliga färger efter diverse behandlingar från den ena läkaren efter den andra.
Kommentera

Paddan:

Nä, du har rätt. En gång lulingpadda, alltid lulingpadda. Är din mor förresten lite smådum? ;)
Kommentera

knaskamilla: Det ryktet tror jag tyvärr att det inte går att tvätta bort. Ungefär som när morsan vägrade tro på att jag kunde ha små ränder av solbränna på halsen på sommaren när jag var liten. Efter åtskilliga skrubbningar med diverse "tortyrredskap" insåg hon att jag knepigt nog var skapt så.
Kommentera

Paddan:

Äh, vadå. Knepig vet väl alla att du är? Jag förstår om du bangar Lule. Du gör det säkert för att försöka tvätta bort ditt rykte som lulingpadda. Eller?
Kommentera

Kickan: Oj, vilken press jag fick på mig helt plötsligt. Som om inte de försiktiga pikarna från vissa MoDoiter om att jag måste vara knepig som hellre reser till Timrå än till Luleå inte skulle räcka...

Nu är Engelskpraktikexaminationen, eller vad man kallar det, avklarad. Återstår SO:n imorgon förmiddag.
Kommentera

audiblegiraffe: Niklas Holmgren heter han.
Kommentera

Paddan: Jaså, det tycker jag är gräsligt gjort av dig. Isf stannar nog jag i öst på annandagen. Jag kan ju typ kolla bandy eller nåt istället.
Kommentera

audiblegiraffe: Det vetefan om Rautio vill stå. Tror ingen i laget ens vill spela öht pga rädslan att förlora. Spelglädjen existerar inte längre.
Kommentera

Portello: Jag borde nog prata med exgranne Gusten. Jag är bra på att uppmuntra folk och ge dem lite av självförtroendet tillbaka. Se bara på min sambo - han gör ju typ hälften av sitt lags alla mål. Fast han har ju iofs alltid varit bäst : ) Jag kan bli LHF:s psykolog, gratis.

Jag vill bara grina. Den här säsongen är den värsta i föreningens historia.
Kommentera

Ser ut som att er "Ute på vägen igen" - turne kommer att inbringa en stor fet nolla av inspelade poäng.. Det får mej osökt att tänka på hur jag ser på Ulf Lundell som person.
Kommentera

Portello: Jag tyckte det var ett misstag inför säsongen faktiskt av Strömwall och tränarduon. Kristian Antilla har haft mycket skadeproblem genom åren i AHL. Känner till prospectfansen som inte var alltför nöjda(han var ju trots allt u18 Vms bäste målis). Varför skulle det plötsligt bli bättre med det i år???? Och Gusten har jag aldrig tyckt att han varit elitseriematerial. Kan göra nån idiotmatch här och där visserligen.
Kommentera

audiblegiraffe: Förstår ärligt talat inte varför han får chansen.Gusten är allt annat än bra och hans självförtroende är nog inte det bästa.
Dessutom radar ju Raautio upp nollor på rad.Inte för att det nu innebär att han gör det i Es men jag är säker på att han inte skulle göra bort sig.
Kommentera

Portello: Nja, så långt vill jag inte gå. Är övertygad om att Brunflo hade slagit Boden idag.

Som jag sa i ert forum. In med Rautio! En av sveriges största målvaktstalanger!
Kommentera

Portello: Dagens kommentar (eller rättare sagt SMS) rasade in i brorsan telefon under dagens matcher från en luling. Där stod: "Dom måste vara bra i LHC:s NHL-line som lyckas göra tre mål på Luleå..." Fast dom var tydligen ännu bättre.
Kommentera

Portello:

Själv hoppas jag att jag har fel. Det är roligare med MoDovinster.
Kommentera

knaskamilla:

Hoppas du har rätt, men jag är glad om vi två mål på de matcherna.
Känns som tom Boden skulle vinna mot oss just nu...
Kommentera

Portello: Ja, fast ni slog ju oss lätt som en plätt senast. Sparka inte på den som ligger ned nu för fan! :)
Kommentera

Portello:

Varav en mot oss. Ni får chansen igen snart! Annandagen och den fjärde januari, då vinner ni igen.
Kommentera

audiblegiraffe:
Vad ni skulle ha behövt ikväll är att möta Luleå.Då skulle ni haft tre enkla pinnar. Vi har mäktat med 3 vinster på de senast arton matcherna.
Kommentera

audiblegiraffe: Han hade väl förhoppningsvis varit dum nog att stå ivägen för något DIFskott i slottet.
Kommentera

Paddan: jag tycker det är slående likt knaskamilla...
Kommentera

Paddan: Däremot så hade jag gärna sett en liten finne som crosscheckar nån hårt i ryggen framför mål.
Kommentera

Paddan: Hehe en dag som denna hade vi verkligen "behövt" virrpannornas virrpanna Mr Wilde. Han hade buntat ihop och slagit ihjäl dom.
Kommentera

Lumber Jack: Hehe, "tyvärr" var det ju bara Tobias Viklund. Wilde däremot, han får umgås med chokladbjörnar nuförtiden.
Kommentera

knaskamilla: Tja, okej det får väl göra det då. Själv blir jag nog bara stående bakom någon form av ättlingar till Luleås samlade basketbollsspelare genom tiderna så jag tror att jag avstår annandagsmatchen.
Kommentera

Paddan: Btw. så tyckte mig se en 32:a skrinna runt på plan idag, är det något du ligger bakom?
Kommentera

Paddan:

Jaha, nu låter det på det viset! När jag var i Scandinavium och såg min andra raka bortamatch där MoDo tog poäng fick jag hotsamtal på mobilen som handlade om att jag borde pallra mig tillbaka till Irland fortast möjligast, typ. Men, men. Om det ska vara på det viset, så... Duger det att jag åker till Lule på annandagen?
Kommentera

Paddan: Snälla ta bort den där bilden. Jag grät när jag var liten och såg på onda dockan. Djävla okänsliga Paddis...
Kommentera

knaskamilla: Men då borde det ju ha varit din skyldighet att befinna dig i Globen ikväll och sett till att vi bärgade någon poäng till åt det stackars förhandlingslamade laget.

Förresten, är det bara jag som tycker att Wikegård är lite lik Chucky?
Kommentera

Lumber Jack:

Jorå, men folk tror ju att jag drar olycka med mig på bortaplan också.
Kommentera

knaskamilla: jag med.... flera gånger, första gången 98 mot AIK...
Kommentera

knaskamilla: Men håll dig där då istället för att ställa till med elände på hemmaplan.
Kommentera

Paddan:

När jag var i Globen tog vi i alla fall poäng. Say no more...
Kommentera

audiblegiraffe: Äh, hörröduru, sätt dig ner och håll tyst ...och släng ut tuggummit du tuggar på! ;)
Måste öva lite på att låta bestämd, då morgondagen är ett av tillfällena då min lämplighet som lärare avgörs.

För övrigt så är det då själva den att det ska vara så förbaskat svårt att lyckas vinna i Globen, eller mot DIF för den delen.
Kommentera

Paddan: Ok. Ankan var väl inte bäst idag. Men jag tycker han är riktigt bra ändå. Jämför alla dom där förbaskade tomtarna i TV4 och Kanal 5 så är det världsklass på Ankan. Så inte den tonen! :)

Calle Johansson är ett riktigt fynd, precis som han Niklas, vad han nu heter, som jag tycker är riktigt bra.
Kommentera

Lumber Jack: Jag är nog beredd att även låta Ankan få hamna på samma skräphög. Däremot så måste jag säga att jag verkligen gillar Calle Johansson som expertkommentator. Viss skillnad på honom och exempelvis Weiderstål som man kunde tro tog en tupplur mellan varje kommentar.

Bara att hoppas att skadan på Damgaard inte är alltför allvarlig.
Kommentera

Paddan: Eller axeln... Arne är helt slut som hockeykommentator. Kan ingen förpassa honom till samma skräphög som Lars-Gunnar Björklund befinner sig på. För allas bästa!
Kommentera

knaskamilla: Hmm, talades väl om en revbensskada på Damgaard i C+sändningen. Annars är väl prognosen fortsatt negativ vad gäller antalet Damgaardskott som överhuvudtaget träffar målet.
Kommentera

Poffa: Hellre ett Allsvenskt lag än ett i högklackat, ja.
Kommentera

Paddan:

Vad är prognosen på Damgaard?
Kommentera

knaskamilla: Äh, då kanske danskjävlarna i MoDo också skulle skärpa till sig. Självmål och alldeles för svaga revben, vad är det för sätt va? Dessutom ett målpass till Hasse Jonsson, fullkomligt onödigt. Nä, skärpning danskjävlar...och ni andra jävla typer i MoDo!
Kommentera

Frisco:

Hellre det än ett allsvenskt lag.
Kommentera

Poffa: Jag vill inte att Modo ska vara ett translag.
Kommentera

Poffa:

Det var säkert en dansk pilot på MoDos plan till Sthlm idag också...

Äh. Om Foppa skulle vara skadad i fem-sex matcher skulle de nog skärpa till sig. Inte danskjävlarna, alltså.
Kommentera

knaskamilla:

Tyvärr är ABB inte danskjävlarna. Danskjävlarna är de som köpt anläggningen av oss. De har ingen koll och de få gånger de verkligen har det så försöker de förklara med en tubsock nerstoppad i käften.
Kommentera

Poffa:

Danskjävlar.
Kommentera

Frisco:

Varför inte då? Behöver vi fler isprimadonnor?

Nä, kolla på spelare som Knuble, Boyle, Turco och grabbarna. Spelare som inte är nöjda med att få spela hockey hemmavid, utan som verkligen spelar för att vinna och för att göra sitt bästa. Mer sådana i MODO så slipper vi sånt här.
Kommentera

knaskamilla:

Om ABB inte kan göra sitt jobb rätt, så blir jag lidande och därför fick jag åka ner igen till Linköping. Först med tanken på att få komma hem med 23-kärran i kväll, men tji fick jag. Nä, kvar i Linköping till onsdag (om jag har tur, annars blir det längre) och jobbi en iskall lokal på grund av att andra gjort fel.

Nää, ja ä inte bitter...
Kommentera

Poffa: >>>Ett par transatlanter med lite jävlar anamma

Nej.
Kommentera

Poffa:

Hmm. Borde du inte vara hemma från Linköping för ett tag sen?
Kommentera

467508 · »