1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

värvningar

« · 529586 · » Till forumet

värvningar
jag ser att fbk fortsätter att satsa på den nya linjen dom slagit in på, grishockey.
Kommentera

Sv: värvningar
ria-ra: Jag tror att Looben försöker kamouflera Strömberg bakom alla busar i laget. Snart fattas bara Odåga och Jämtin för att göra stian komplett.
Kommentera

Salle:

Hur kan du säga så? FBK är ju ett spelande lag, det har ju Vovivovvov berättat till leda.

Kommentera

Salle: Med andra ord värvades Chara enbart för att han skulle kunna skymma Strömberg när han står upp på spelarbänken, eller?
Eller kan Håkan Loob kanske skylla på någon form av personlighetsklyvning som gör att den ena handen inte riktigt vet vad den andra handen gör? Detta gäller tydligen enbart vid spelarvärvningar.
Kommentera

Poffa: Men Ledin var ju Luleås bästa poängplockare fick ju jag itutat mig tidigare under säsongen så då platsar ju han in dårå.

Paddan: Chara värvades för att lära de andra spelare att slå folk i ansiktet/huvudet utan att åka ut. Tyvärr för Nordström så var det svårt att lära en gammal hund sitta.

Kommentera

Salle: Hmm, undrar om det betyder att FBK kommer att bli först i elitserien med platåskridskor för att kunna ta spelet till en högre nivå. Därtill en liten sminkkurs så kan de bli elitseriens svar på KISS...
Kommentera

Paddan: Undrar förresten om FBK:s under-säsong-värvningar är något slags motsvarighet till utnämningen Årets Svensk. Man tar firade personer, "nominerar" dessa till ett kontrakt med FBK och detta medför med någon form av automatik att den berörda personen drabbas av en ordentlig karriärsvacka kombinerad med leprasjuka.
Kommentera

Paddan:

Du har någonting, litegrann av ett svenskt Inter måntro?

Men ändå - de där nöjespalatsen som Salle visst hade koll på i Karlstad: vem vill inte quitta sitt dayjob för att få en chans att komma förbi alla köer där?
Kommentera

ria-ra:
Ledin och Strömberg förstår säkert varandra, jag menar med deras ordfattiga språk. När man måste ha pissa och arslet med i meningar som har att göra med hockeytaktik, då ligger man lågt.

Hoppas att Frölunda kan spela ut det numera fulspelande FBK. Håller på Påhlsson, Alavaara och Högardh, de har i alla fall spelat i MODO en gång i tiden.
Hållberg får nog ett till silver, som skadad detta år.
Tycker att Frölundas ledare har en mycket trevligare stil än FBK.

Mycket bättre tevesändningar från Göteborg, det filmas från bättre vinklar.
Två lag i finalen som dragit in massor med pengar under hela ES-året, som nu får ännu större chans att välja vilka de skall köpa till sig.

Tippar på att det blir 4-1 till Frölunda.
Kommentera

kärran: Har någon boende utanför Karlstad, och som är icke-FBKare någonsin hållt på FBK om ens eget lag redan varit ute från SM-slutspelet?

Det finns vissa lag som aldrig förtjänar några sympatier. FBK är ett typexempel på just det.

Kommentera

Dream Team: Ingen risk att man ser dig iklädd en lilagul replicatröja då på någon pub skrikandes "Heja Lilagult"?
Kommentera

Dragan 2k: Eeh, den risken är och förblir lika med noll, ja.
Kommentera

kärran:
hållberg ja, honom kan man ju aldrig önska hem. jag menar med den silvermagneten vill man ju inte ha honom i sitt lag i en final. nu har karln inte ens varit med på flera månader å ändå kommer det en silverdollar å dimper ner i knät på honom. för frölunda vinner!

vi får väl se efter finalen hur många av dom som fortfarande är hel å kan sluta upp i vm laget.
Kommentera

På tal om värvningar.
Wild West Support har radat upp Frölundas 10 bästa importer genom tiderna.
www.wildwestsupport.se/newscenter/newsread/?newstypeid=2&nid=1175

Jag vill att nån/några ger sig på en lista med Modos 10 bästa.
Kommentera

Frisco: Det låter intressant, får bli ett helginlägg och underlag för vidare utveckling för min del.
Kommentera

Frisco:

Rutuu hade jag gärna haft före Kallio, gillade honom när han spelade i Frölunda. iof bara en säsong men han var riktigt bra !
Kommentera

Frisco: Mikko Leinonen, Miroslav Horava, Martin Hostak, Juha Tuohimaa, Karol Krizan bör väl vara spelare som ligger bra till för platser på en 10 i topp lista. Själv vill jag också ha med Mika Lehtinen.
Kommentera

Vad räknas till värvningar, då?

Magnus Wernblom, Markus Näslund och Sedinarna mfl Järfvedssöner?
Eller är det utomsocknes öviksmänniskor som man ska räkna in?
Kommentera

Frisco: Utan några särskilda kommentarer kommer här min 10 i topp-lista

1.   Karol Krizan

2.   Miroslav Horava

3.   Frantisek Kaberle

4.   Miroslav Hlinka

5.   Martin Hostak

6.   Juha Tuohimaa

7.   Kim Staal

8.   Timo Blomqvist

9.   Pekka Arbelius

10. Mika Lehtinen

Kommentera

Paddan: Förresten, jag tradar Lehtinen mot Jouko Narvanmaa och låter Narvanmaa ta Arbelius plats. Den reviderade 10 i topplistan blir då:

1.   Karol Krizan

2.   Miroslav Horava

3.   Frantisek Kaberle

4.   Miroslav Hlinka

5.   Martin Hostak

6.   Juha Tuohimaa

7.   Kim Staal

8.   Timo Blomqvist

9.   Jouko Narvanmaa

10. Pekka Arbelius

Kommentera

MODOJohan:

Svenskt uppslagsord
import importen subst.
införande av varor till ett land
motsats export
Kommentera

Frisco: 1. Högardh från Halland.
Kommentera

Paddan: Det gör lite ont att inte se Mikko Leinonen på den listan. Han borde gå in nånstans efter Hostak utan problem.
Kommentera

Salle: Hehe, aj fan, man kanske skulle läst igenom listan innan man lade ut den. Var så övertygad om att jag placerat Leinonen på en av de översta platserna att jag tydligen glömde honom i hastigheten.
Kommentera

1. Karol Krizan

2. Miroslav Horava

3. Frantisek Kaberle

4. David Vyborny

5. Martin Hostak

6. Mikko Leinonen

7. Kim Staal

8. Miroslav hlinka

9. Timo Blomqvist

10. Juha Tuohimaa
Kommentera

Alfred Awful: Det ska bli spännande att se hur pass många på din lista som är blåturkosa.
Kommentera

Här är en sång om Sedinarna av världsartisten Heavy Eric:
Kommentera

Icing-Ove: Tycker det låter mera som om han sjunger Sundins istället för Sedins. Något säger mig att låten inte säljer guld.
Kommentera

Martin S:
Äh, det är ju på Rastafarispråket, klart det låter lite fel :-)
Kommentera

Paddan: Hostak fick väl rätt fin mottagning av övikspubliken första gången han kom till Kempis i Luleådressen?
Kommentera

Portello: Jag tror du måste ha förväxlat det med första gången Hostak dök upp i Kempis i SSK-tröjan, när han fick stående ovationer och MoDo-supportrar till och med jublade när han gjorde mål för SSK.
Kommentera

Paddan:

Tror det är historieförfalskning Portello försöker ägna sig åt...
Kommentera

Paddan: Hmmmm, det kanske så det var. Mindes kanske fel... :)
Kommentera

Paddan: Kan detta också varit enda gången som MODO-fansen applåderar då en motståndare gör mål? Jag kan själv inte komma på något annat tillfälle. Jo, jag var en av de som stod på ståplats(detta var långt före webbradio och det känns nästan som om inte internet fanns heller :) och applåderade.

Undra förresten hur Werner kommer att mottagas när han kommer "hem". Visste ni förresten att fem av åtta backar i Sheleftyou har spelat för MODO?
Kommentera

Paddan: Högardh? Weinhandl? Micke Wahlberg?

Vem fan är Pekka Arbelius?
Kommentera

shinzawai: Det här är Pekka Arbelius. Kom från Kärpät till MoDo inför säsongen 85-86.
Kommentera

1 Karol Krizan
2 Frantisek Kaberle
3 Miroslav Horava
4 Mikko Leinonen
5 Martin Hostak
6 David Vyborny
7 Timo Blomqvist
8 Juha Tuohimaa

Sedan börjar det svåra. Vilka spelare ska ha de två sista platserna? Staal tycker jag inte platsar, det gör heller ingen annan dansk.

Hur var Vykoukal? Efter årets säsong så är det nog dags att skriva in Milo på denna lista också.

Jag får nog fundera vidare på plats nio och tio. Raitanen och Kapusta lutar det åt just nu, självklart med Kivaho som outsider.
Kommentera

Martin S: Vykoukal hamnade väl i Boorkens "frysfack" och fick inte alltför mycket chanser att visa vad han kunde, om jag minns rätt. Stack hem till Tjeckien igen, skyllde på militärtjänsten och fick nästan omgående ny klubbadress. Har väl varit landslagsman under en stor del av de säsonger han spelat i Finland.
Kommentera

Paddan:

1. Karol Krizan
2. Dusan Milo
3. Mikko Leinonen
4. Frantisek Kaberle
5. Timo Blomqvist
6. Martin Hostak
7. Juha Tuohimaa
8. Pekka Arbelius
9. Ben Perrault
10. Mika Lehtinen

Kommentera

Poffa: Dusan Milo 2:a och ingen Miroslav Horava (Sr)? Går OBH Nordican på högtryck?

Har du glömt Aucoin... :-)
Kommentera

Salle:

Jag har inte druckit, kanske därför som jag har den här listan. Dusan Milo var en av de bästa värvningarna MODO någonsin gjort, tyvärr valde man att följa upp det med att sätta honom i frysboxen.

Vad det gäller Horava Sr så var det en mycket bra spelare, men tyvärr så platsar han inte på min 10 i topp.

Kommentera

Salle:

Varför envisas ni förresten med att skriva Miroslav då han heter Miloslav?

Kommentera

Poffa: Ben Perreault ?
Var det inte han som var färgblind och släppte in puckar från halva plan, för att han inte hade en susning om vilket lag som hade pucken?

Jojo Touhimaa bara 7:a och Leinonen bara 3:a ?
Kommentera

Kevin O Shea: Favoritlänk i repris

www.vik.se/asp/nyheter_visa.asp?id=2363
Kommentera

Frisco:

Mycket roliga och läsvärda berättelser den där Bosse Wallin skriver, historien om Benoit Perreault är lysande. Fast tunglästa är dom ju, varför styckar han inte av dom lite?
Kommentera

har ni glömt dan hinote på era listor, han var ju grym
Kommentera

modo_foppa: Nu är jag inte så hemma på alla era utlänningar, men jag tvivlar starkt på attt han platsar på era top 10 lista.
Kommentera

modo_foppa:

Hinote var en rolig typ, men någon spelare var det inte. I mina ögon är han inte en nära topp 20.

Kommentera

Han var ju kung,
kommer ni inte ihåg matchen när han stod upp mot chara.
men han hade inte sina bästa matcher hela tiden.
Men i mina ögon var han en riktig grovjobbare på hög nivå.
Kommentera

modo_foppa:

Kung? Min gissning är att du inte följt MODO allt för länge.

Kommentera

« · 529586 · »