1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507065 inlägg · 4104 ämnen

värvningar

« · 735199 Till forumet

Sv: värvningar
Poffa:

Blev inte Hinotes målgest (han gjorde väl honnör?) framröstat som ett av dom allra största ögonblicken i Kempehallens historia?
Kommentera

Poffa:

Det man minns av hinote är väl att han agerade slagpåse åt chara när han skyddade nr 21 =)
Kommentera

Albert Hall: Ett stort ögonblick, ja. Är Hinote själv en av våra största värvningar? Nej :)
Kommentera

mattias - 74:

Om jag minns rätt så var Foppa skadad när Hinote åkte på däng av Chara. Det måste ha varit nån annan han skyddade.
Kommentera

Albert Hall:

är du helt säker ?? Jag har för mig att det var foppa men hur som helst fick han rejält med däng =)
Kommentera

mattias - 74:

Det var i alla fall i slutspelet som dom slogs. Foppa lirade inte mycket slutspel alls, faktiskt.
Kommentera

Albert Hall:

Ja, och snittåldern på de som röstade var kanske 14, eller liknande.

Kommentera

Poffa:

Hehe, jag förstod att du skulle svara något liknande... Såna där omröstningar är ofast meningslösa. Folk är i allmänhet för korkade för att minnas längre än den senaste veckan, möjligen månaden.

Jag är rätt övertygad om att om man exempelvis idag gjorde en omröstning över det bästa musikstycket som någonsin gjorts så skulle Boten Anna komma rätt högt.
Kommentera

Salle: Fast med tanke på att jag aldrig såg Mikko Leinonen live, men alla andra på listan har jag sett live, så kanske det fanns någon form av undermedveten förklaring till utelämnandet av Leinonen. 
Kommentera

Poffa: På din 10 i topp över utländska spelare: Rent teoretiskt, var tror du bomben skulle hamna?
Kommentera

Poffa: På din 10 i topp över utländska spelare: Rent teoretiskt, var tror du bomben skulle hamna?
Kommentera

Wayne Gresky:

Vem har sagt att bomben består av utländska spelare?
Kommentera

Bad_Brett: Idiot, jag försöker ju lura honom att försäga sig! ;)
Kommentera

Wayne Gresky:

Snarare så räddade jag oss från att få falska förhoppningar. Någon som rankar Dusan Milo som MoDos näst bästa värvning genom tiderna och samtidigt menar att Miloslav Horava d.ä, Adrian Aucoin, Robert Petrovicky och David Vyborny inte platsar på topp 10, ska man nog inte lyssna på allt för mycket i dessa sammanhang. Det förvånar mig att inte Conny Strömberg toppar Poffas lista.
Kommentera

Bad_Brett: Conny skulle nog vara med på min lista om han inte vore Svensk.
Kommentera

Bad_Brett:

Fast det beror nog på att Conny är svensk. Annars hade han såklart toppat.
Kommentera

Bad_Brett:

Jo, listan är subjektiv. Det är väl det som är det roliga med det hela?

Kommentera

Poffa:

Absolut. Dock vet jag inte om jag tycker att det är lika komiskt med din subjektivitet ifall bomben består av Dusan Milo. Jag hoppas därför att det är objektive Poffa som sprider rykten som får mig att ligga sömnlös om nätterna.
Kommentera

Bad_Brett:

Skulle det vara Dusan Milo skulle vi få en världsback under Haralds ledning.

Kommentera

« · 735199