1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507382 inlägg · 4105 ämnen

Väsby - Modo 2021-01-18

« · 2129683 · » Till forumet

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Smurfen: 10 enl kommentatorn
Kommentera

Det syns att man la in 200 på Modo 🤣
Kommentera

Öhman slår fina pass i PP:et.
Kommentera

Clay.2: Liten fundering , varför är två Timråiter här inne och pratar Timrå i tråden Väsby- Modo 🤔🤔
Kommentera

modoitmagnus: sälj arenan.. lägg hela budgeten på damerna som faktiskt verkar ha både spelidé och vilja.
Kommentera

Gavelo: Någonstans känns det som en orienteringstävling där vi inte fått någon karta. Vi kan jobba hur hårt som helst, men det är ändå oerhört svårt att ha en chans.
Kommentera

Frontschwein: Modo fortsätter att tappa alla puckar i mittzonen.
Väsby har lekstuga
Kommentera

Frontschwein: 2-0. Perfekt! Annars bästa PP:t på länge!
Kommentera

J F K: ser ju bra ut det här...
Kommentera

Frontschwein: Skriv 5 år till med Styf men låt han spela back 💪
Kommentera

Gavelo: Jag lider verkligen med er!😟😟
Kommentera

Modano: Säsongen modo ville glömma - 20/21
Kommentera

Foppatofflan:

Haha väsby var 6 man på isen också.
Kommentera

JonteD: Jo detta är faktiskt oerhört trist (för oss)
Kommentera

Det säger en del om hur bra koll Styf har när han missar att det kliver in 3 spelare när bara 2 kliver av..
Kommentera

Finns 0 energi i laget. Väsby glider ifrån oss, Glader sitter och njuter över sitt fina lagbygge som han påstår ska nå en topplacering. Har inte Glader och tränarna fått kicken i morgon så har jag slutat följa denna förening tappat allt förtroende för denna klubb.

3-0 nu med man kan lika gärna lämna wo resten av säsongen finns inte en ena gnista i detta lag.
Kommentera

Foppatofflan: kan det bli bättre?
Kommentera

Dundee: utspelade av jumbon ja jisses
Kommentera

Modano: Nu bör nog Styf kliva av självmant. Annars måste ju klubben agera.
Kommentera

Dundee: Tycker det är extremt bra kämpatakter av Modo idag, men det hjälper inte att åka runt på Max och jaga pucken eftersom man inte har något eget fungerande spel.
Kommentera

Dundee: Underprestationerna fortsätter! (OBS! Ironi)
Överkörda av tabelljumbon. Agerar vi inte nu kommer vi att få kvala.
Kommentera

Heyerdal: Hönsgården fortsätter och Väsby är klasser bättre.
Nu är det bara att följa HV och LHC,s agerande.
Detta MÅSTE vara Styfs sista match som huvudtränare!!!

Finns ingenting i detta lag att vara glad över, varenda djävla match släpper vi in först målet och är kass i både PP och box.

BORT MED STYF NU!!!
Det är elitidrott vi sysslar med och o ingen djävla välgörenhet, här är det bara resultat som räknas, inget annat!!
Kommentera

Heyerdal: Glader har haft så många chanser på åtgärda saker men totalt handlingsförlamad. Det här såg man redan på försäsongen att det skulle bli en piss säsong.
Kommentera

Heyerdal: det verkar tom som svenskaspel tagit bort möjligheten att spela på matchen
Kommentera

Dundee:
Detta är alltså laget vi kan möta i ett kval neråt.....
Kommentera

Robin Ztorken L: Vad tror ni om Bert Fjärt, skulle det kunna vara nåt?
Kommentera

Gavelo: Längtar till morgondagens frågestund.
Kommentera

Glader och styr måste avgå nu...en ny tränare och en ny taktik/spelidé måste fram nu...detta är ju fan helt sinnessjukt
Kommentera

Dundee: Karlqvist, Rockford, Boivin, Theodore, Kaut, kallar inte det direkt handlingsförlamat.
MEN jag håller med om att Glader inte direkt övertygat.
Kommentera

digitalbath:

Gick ifrån en stund vid 1-0, kommer tillbaka och ser 3-0
Vad händer?
Kommentera

Tarasov: Ja inte kommer det bli lätt. Men vi är i nuläget inte värda att spela allsvensk hockey. Det är bara acceptera.
Kommentera

Division 1 here we come. Imorgon vill jag inte se Widebro snacka om slutspel. Då tappar jag allt förtroende för klubben..
Kommentera

digitalbath:

Vilka svar vill du ha?
Kommentera

Dundee: Med det stendumma resonemanget så var vi värda att spela i Shl redan i fjol när vi hade 14 eller 15 raka vinster!?!
Kommentera

Axle San: Jag ville ha Bert redan innan han fick sparken. Puffe tyckte jag var elak och orättvis när jag skrev att Styf är en katastrof och att det här kommer bara att bli sämre.

Det har varit uppenbart under lång tid att Styf och Omark inte håller. Jag tycker Glader nog kunnat göra ett bättre jobb gällande spelare, men när det gäller tränare så är hans agerande fullständigt obegripligt.

Och... jag tycker att Ville var en bättre coach för oss än Styf. Under honom hade vi i alla fall ett försvarsspel.
Kommentera

Gavelo: 5 mot 3 nu eller hur blev det
Kommentera

Heyerdal: Yes, börjar andra med 1 min 14 sekunder 5 mot 3.
Kommentera

jonsson: Vore intressant att höra om klubben överlever degradering.
Kommentera

Gavelo: Självförtroendet är ju i botten nu också. Till råga på allt.

Man passar ju fortfarande så otroligt dåligt.
Jag brukar vara positiv men detta ser inte bra ut...

Men ska man vara positiv, tycker Öhman spelar bättre. Eller så är det bara alla andra som är riktigt dåliga...
Kommentera

Orkar inte ens kommentera eländet. Man har tappat intresset när det ser ut som det gör. Så enkelt att komma in i modos zon och det blir mål på det mesta.
Förstår att inget lag i allsvenskan har respekt för modo och därför ligger på som uvar.
Modo i sin tur passar i en hönsgård
Kommentera

Gavelo: Då kan man vända på det med Niminen, Styf,Omark, Gagnon, Olhaver, Hedberg mfl uselt.
Kommentera

Dundee: Tragiskt att se skiten skicka Glader tillbaka till damhockey har byggt för det tydligen. Men tror inte Modo VÅGA agera mot Styf som HV Linköping gjorde för mycket kompisar med ALLA i familjen
Kommentera

Dundee: När ska Cmore sluta visa repris på ”100 m dementa med Monty Phyton”? Börjar bli tjatigt att se den om och om igen🤔
Kommentera

Inte för att strö salt i såren men ingen klubb har råd med så här stora och många felbedömningar...

* Huvudtränaren (Nieminen) väljer att säga upp sig
* Förste-centern (Gagnon) pensioniserar sig
* Backklippan (Mikkelson) fråntas kaptensbindeln
* Profilvärvningen (Hedberg) bryter kontraktet/sparkas

Allt detta under pågående säsong...
Kommentera

Dundee: Och vi som såg det här komma redan på försäsongen blev hånade och näst intill omyndigförklarade.
För precis som varje säsong vi är bedrövliga så beror det på att 100% av spelarna underpresterar, inte för att spelarna helt enkelt är för dåliga.

Är ju ändå en jävla prestation att majoriteten av spelarna underpresterar typ 10 säsonger i rad, helt unikt faktiskt!
Kommentera

Monno:
Ring Markus Näslund... det är nödläge, du får styra skutan 3 månader
Kommentera

Monno: Ska man se något positivt i detta elände så är det ju iaf så att Modo inte är helt klapp kassa.
Modo har en på linjen och en puck i ramen samt 2 rätt hyfsade PP.
Många ser ut att jobba hårdare och verkligen vilja något men det blir så tydligt att dom inte har någon riktigt effektivt sätt att spela sin hockey på, det blir väldigt mycket jobb för lite utdelning.

Väsby har egentligen inte varit 3-0 bra men man har satt tung press på modos kasse och dundrat in 3 kassar, dom jobbar också hårt men får mer uträttat i all sin åkning, Modo bränner enorm energi på att bara stressa runt och kasta puckar.

Kan Modo få stopp på Väsby i mittzonen så kan vi vinna denna matchen för Väsby är likt Modo usla i egen zon och jag vill tro att vi har en bättre målvakt.
Kommentera

« · 2129683 · »