1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507252 inlägg · 4105 ämnen

Väsby - Modo 2021-01-18

« · 2129749 · » Till forumet

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Confusius: Ja därför att under försäsongen kan alla lag se usla ut. HV var oerhört bra exempelvis och var efter den försäsongen lite av favoriter.

Man kan nästan lika gärna blunda och peka efter försäsongen. Därför känns det lite löjligt att komma med vad var det jag sade.
Kommentera

J F K: blir intressant om eller vad Widebro svarar på frågan gällande ny huvudtränare som måste in omgående.
Jag lär inte vara ensam om att ställa den
Kommentera

Gavelo: lämna wo. Sen vill jag inte se glader eller styf på modos lönelista from imorgon
Kommentera

J F K: nöjd med Glader ?
Kommentera

Byt ut skräpet o sätt in damerna istället för dom har åtminstonde ett grundspel herrarna är det hönsgård deluxe
Kommentera

Det är helt HELT sjukt att man lagt fokus på att få in en till assisterande när allt fokus borde legat på att få in en ny huvudtränare som kommer med ett nytt sätt att spela. VI KAN JU INTE SPELA IS HOCKEY!
Kommentera

Confusius: Absolut så var det man var dum i huvudet för man sa laget kommer aldrig bli något för toppen. Men vi kunde ju ej hockey. Nu finns det ju tid kvar på säsongen men vi tar snarare steg bakåt varje match en framåt. Men men.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Nej men Modo och Glader känner sig trygga med truppen och tränarstabben. Det där jävla "vi känner oss trygga" har jag hört så förbannat många gånger från Glader att jag blir galen.
Kommentera

Dundee: Styf och Omark var andra tränare så vart har Glader gjort fel där?
Att man inte ersatt med en Huvudtränare kan ju även ha att göra med att man inte kommit överens med något, Modo lär inte vara något direkt första val för en ledig tränare måste vi nog inse!
Sen att Gagnon slutade kunde knappast Galder veta, att Hedberg (som jag hört, festat med massa folk och brutit mot pandemiregler etc) är kanske inte riktigt Glader heller ansvarig för indirekt, Olhaver tror jag faktiskt var en Hellkvist värvning.

Jag tycker Glader gjort mycket bra men också mycket som känns mindre bra, jag är en av dom som hårdast har efterfrågat en nu huvudtränare rätt länge och jag är såklart besviken att vi står hör idag med 3 st 2:a tränare, MEN jag måste kanske inse att Glader försökt kontraktera någon tränare som han tror på men inte lyckats, kanske pga att tränaryrket i denna sjuka förening nog inte är ett första val för ens den mest desperata tränaren ledig.
Kommentera

Gavelo: Jo, men uppgivenheten kommer ju från att under den period Styf lett laget så har försvarsspelet i egen zon bara blivit sämre. Med tanke på att spelarna inte har en susning om vad de ska göra, så finns ingen förhoppning om att det ska kunna bli bättre heller.

Det hade liksom varit en sak om vi haft kvar Ville, för han kunde i alla fall försvara sig I egen zon. Då fanns något att falla tillbaka på. Nu är det som att någon släkt belysningen i hallen och ber modo göra sitt bästa i att försvara sig. Man åker planlöst. Vet inte när eller var man ska pressa. När ens spelare släppt pucken fortsätter man inte markera denne, utan rusar in mot målet samtidigt som inte ligger nära den som fått pucken så vi får rusa mot denne också.
Kommentera

Nä hörni pojkar, ut o vänd på det här nu.
Kommentera

jonsson: Helt övertygad om det 😌
Kommentera

Gavelo: Vad har styv för hållhake på Glader undrar man?
Kommentera

Tarasov: in med Donald! 😃
Kommentera

J F K: Jag har väl sagt i flera år nu att SCA-cupen brukar vara ett utmärkt riktmärke för hur det kommer att se ut under säsongen för dom deltagande lagen.

Så kom för fan inte med beskyllningar om att man höftar gissningar.
Kommentera

J F K: Du nämner elegant inte ett faktum. Under Villes tid kunde man få vänta en,två matcher på en ynka klar målchans. Men nu kommer ju Piva-effekten......

Nu vänder vi blad och tar tag i detta, 3-4 kan bli en seger att minnas
Kommentera

jonsson: Sista jävla matchen för Styf, MÅSTE. VARA.
Kommentera

Foppatofflan:

5-3 nu då
Kommentera

Gavelo:

Tycker inte att resultatet spelglar insatsen. Oflyt med Öhman som tappar bakelsen runt mål, skott i täck som ramlar ner på klubban till öppet mål, skott som styrs i krysset på klubba när backen ska spela blad blad. Svårt att försvara sig mot.

Vi har haft en i ribba och en på mållinjen, samt Wallinder och Ohlsson som bränner fina lägen.

Jag säger vi vinner med 4-3, 2 i denna period och 2 i nästa.
Kommentera

Tarasov:
Nä den här säsongen blev verkligen pannkaka. Widebro själv anlitar en utländsk coach som knappt kan snacka engelska, och med ett lika tvivelaktigt som kort CV.

Styrelsen anställer en ny sportchef som mest sysslat med damhockey, denne sportchef rekryterar nya spelare mest på chans verkar det, eller möjligen via statistik på Eliteprospects! SUCK!!
Kommentera

Confusius: Ja fast du dömer ju faktiskt ut laget exakt varje år.
Så att komma här å skryta med att du hade rätt är väl ungefär som att skryta med 1 rätt på krysset?

Förra säsongen var du märkbart tystlåten?
Kommentera

Rytter: då borde vi ha utnyttjat 5 mot 3, blev ingenting där heller
Kommentera

Monno: Tyvärr inget riktigt bra 5 mot 3, Modo ser inte ut att ha några varianter i PP, man söker Karla på direktskott, vilket iofs inte är en dum idé men blir tyvärr ganska lättläst.
Kommentera

Confusius: visst, visst. Men jag vidhåller att spelare för spelare håller modo hög allsvensk klass. Topp 6. Men, spelet fungerar inte, och tyvärr tror jag inte att det räcker att sparka Styf. Föreningen behöver tvätta bort sin självgodhet och gå igrnom ett stålbad. Käka taggtråd
Kommentera

Monno: Skryt är väl ändå att ta i,låter på dig som att vi är några som vill att det ska gå åt helvette?! Ingen av oss vill ju att det går dåligt för laget i våra hjärtan. Man påpekar när saker är åt helvette för att man vill att det ska ske en förändring, eller?

Var knappast tyst från mig förra säsongen Och jag var klart positiv till Björn H som tränare, så det där är skitsnack. Helt övertygad om att vi knäckt Löven om vi fått spela klar den säsongen.
Kommentera

Haha 4-0 och total lekstuga!
Kommentera

Modo har inte ändrat speciellt mycket i egen zon, fortfarande ingen som går ut på deras backar, det är fri gata varenda gång.
Kommentera

Bilyaletdinov: Styfs försvarsspel. Ingen är aggresssiv, men vem fan vill gå på när de andra inte får markera motståndare. Då är det värdelöst att gå på för att någon annan är alltid fri.
Kommentera

Gavelo: Det så kallade bollplanket verkar ha många plankor borta
Kommentera

Gavelo: o två modospelare åkte ihop
Kommentera

Väsby ligger sist men när man möter modo så ser man ut att tillhöra shl. Haha
Kommentera

Confusius: Nej då ni är många som vill att Modo ska gå bra men är konstant negativ/kritisk och sen säger "vad var det jag sa".
Har hängt här i nog många år för att veta hur dom flesta av oss här agerar.

Är det något man kan oroa sig över för Modo är det väl att vi som är generellt positiva (eller naiva?) också börjar tappa hoppet och se glaset som halvtomt.
Kommentera

Gavelo: På riktigt måste ju nåt vara fullständigt genomruttet i er förening. Det här kan ju inte enbart bero på total minnesförlust kring hur man spelar ishockey
Kommentera

Hur f_n kunde det bli så här fel.
Kommentera

J F K: vi har väl en ny ansvarig för försvarsspelet
Kommentera

Väldigt många inlägg idag som spekulerade i spelare för nästa säsong.. Allvarligt talat - vi ska ta oss dit först.
Kommentera

jonsson: haha, jag kollar detroit - columbus

Ångrar det inte när jag läser här..
Kommentera

4-0 och lavoie har 0 poäng
Kommentera

Monno: Problemet är man får ej ge kritik i detta forum. Man ska kunna ge kritik när dom ska ha det och ge beröm när som ska ha det. Men folk klarar verkligen inte av att man ger klubben skit när dom verkligen ska ha det.
Kommentera

Majbrasan: Man måste ju våga hoppas lite på framtiden. Just nu är man bara ledsen.
Kommentera

Majbrasan: Hade varit lite roligt om Widebro använder presskonferensen imorrn för att sälja in soffbiljetter till slutspelet
Kommentera

Steken84: Ja men detta är positivt på många vis.
Helt utspelade av Väsby en andra gång på kort tid.
Våra spelare blir bara sämre och sämre för varje match som går och vems är felet???

Detta betyder att i morgon är Styf borta som vår huvudränare, och vi får söka en ny!
Han har gång efter gång bevisat att han inte är mogen uppgiften.
Bara lyssna till han Bagdadbob intervjuer efter varje match???

Piva får rodda tills vi hittat vår frälsare...
Kommentera

Monno: Ja många verkar hålla med dig, så jag ska vara tyst framöver.
Kommentera

Nucky:

Kan vi göra ett mål i PP?
Kommentera

jonsson: Nu kör vi! Vi vänder detta!
Kommentera

Sven Tuta: Det tog två månader att fullständigt förstöra försvarsspelet. Det är ta lång tid att reparera det.

Jag tycker till modos försvar att man är bättre i mittzon och anfallszon, men när man är så kopiöst urusla i egen zon och inte får in pucken så...
Kommentera

mikenomad: Såklart är det mycket som är fel, självbild etc.
Men detta handlar ju inte om avsaknad av kunskap, det handlar ju om att spela på det sättet som ”chefen” bestämmer och det sättet är tyvärr helt odugligt.

Möjligtvis med ett helt anat material men kan man inte justera spelet efter materialet så ska man nog inte vara huvudtränare
Kommentera

mikenomad:
Ja tyvärr vi skall vara glda över att vi lyckats få 8-4 på Väsby. Vilken röra
Kommentera

Fyfan.. Lider med er. Förra säsongen förstörde coronaviruset era chanser till avancemang och i år ser det ur såhär istället..
Kommentera

Tarasov: Coacha in 4-3 nu innan paus så det blir lite nerv!
Kommentera

« · 2129749 · »