1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Västerås - Modo 04-10-19

« · 1992011 · » Till forumet

Sv: Västerås - Modo 04-10-19
Nucky: ja än är det mycket kvar att spela.
Jag är på plats och beskådar matchen..
En rejäl skärpning vill jag se nu i andra..🙂
Kommentera

J F K: 69% BP nice.
Känns som en lätt detalj att jobba på, nästan så man blir orolig.
Kommentera

hk: Vi vinn ikväll!
Kommentera

Dundee: Förstakedjan med Olofsson har haft några heta lägen, Öhman hade en i stolpen.

Västerås kommer ut på hemmaplan en Fredagkväll och vill skölja över oss vilket dom lyckas med till viss del, men tycker vi står upp ok. Drar på oss några onödiga utvisningar dock.
Kom ihåg att det här ska inte vara någon lätt match på papperet.

Tvärtom motför vad du säger tycker jag vi svarar bra på deras tempohöjningar.
Kommentera

hk: Det som gör mig orolig är bristen på sjukdomsinsikt. Hellkvist verkar helt övertygad om att vi spelar på rätt sätt. Såg man Haralds dragning där Toby gör fel så är det inte specifikt Toby. Alla backar agerar på samma sätt och då är det naturligtvis inte sju backar som gör misstag, utan coachen som misslyckats.

Men, visst kan vi vända detta. I slutet såg det bättre ut och jag tror vi vänder i tredje.
Kommentera

hk: Varför känns det som att det är mycket vanligare hos oss att det gnälls i media, blir missnöje i truppen etc. än i andra klubbar? Känns som det i snitt är 2-3 spelare per säsong som vantrivs och inte sällan rör det sig om tilltänkta toppspelare.
Kommentera

J F K:

I nån intervju med Hellkvist nyligen så fick han frågan om hur han ser på starten och han är inte det minsta orolig, vi kommer att vara i topp när serien summeras.
Har han nått ess i rockärmen eller?
Kommentera

modomille: Det är långt kvar och vi har alla chanser i världen att vända på detta. Men man måste börja spela som ett lag och sluta köra solo.
Kommentera

Dundee: Anfall, slarv, kontring och 2-0

Känns det igen?!
Kommentera

Gavelo:

En till onödig 2:a
Kommentera

Gavelo: Samma varje match slarv slarv och nu tar vi på oss en helt jävla onödig utvisning direkt efter dom gjort mål igen........
Kommentera

Gavelo: o ny iodiotutv på det , inge kul se Modo nu
Kommentera

Dundee: Jo, men sätt press med tre man. Överbelasta och gå bom. puckat av Rosdahl och From där, men jag tycker From är mest skyldig som kliver fram som tredjeman.
Kommentera

J F K: o Wernblom målar...
Kommentera

Heyerdal: Såklart
Kommentera

J F K:
Skall man verkligen behöva instruera en spelare som Tobias Enström att han inte skall släppa sin position framför mål för jaga mot blålinjen, när en medspelare redan är där. Därmed inte sagt att Hellkvist är felfri men just den grejen får man ändå hoppas att spelaren själv klarar av att räkna ut.
Kommentera

Heyerdal: kunnat vara betydligt större siffror för Vik, Lundin håller det nere
Kommentera

J F K: Anledningen till att vi går bort oss så kopiöst är att vi ej klarar av att spela detta spelsystem som Björn vill när tempot blir så här högt. Det blir bara yra höns 3 man går på samma gubbe hela tiden. Eller så överbelastar vi framåt som hände som du nämner vid 2-0 målet. Vi har helt enkelt ej materialet för detta spelsätt. Eller så har vi materialet men spelarna har ej köpt spelsystemet till 100%.
Kommentera

Tarasov: Men, om alla sju backarna gör samma bedömning är så är det Hellkvist som vill att man ska göra så.
Kommentera

Dundee:

Det är väl samma system som ifjol, vad är
annorlunda för dom här problemen hade vi väl inte då.
Kommentera

jonsson: Tycker man kan känna igen mycket sedan ifjol jag. Vi gick bort oss otroligt mycket ifjol med och tog sjukt mycket utvisningar med. Skillnaden var starten i fjol mot i år då. Men annars finns det mycket tycker jag som känns igen mot i fjol.
Kommentera

Grattis Lukas till första målet
Kommentera

Dundee: Håller helt med. Hellkvist får fan svälja stoltheten och ändra spelsätt. För det här gänget klarar inte av det.
I egen zon är vi i princip 3 man bakom förlängd mållinje hela tiden och åker kopiöst med skridskor. Och när vi väl vinner puck är spelarna så jävla slut att dom inte orkar spela anfallsspel, eller byter.
Samma i 4 mot 5, vi åker kopiöst med skridskor för att sätta press men antingen går vi bort oss helt. eller är totalt slutkörda efter en 40-60 sek.

Det är väl det som utmärker en bra tränare, att kunna anpassa spelet efter materialet, och att kunna ändra när det inte funkar.

Börja spela box i egen zon och spara energi till vi får pucken, för det här funkar inte. Det funkade inte förra säsongen, och det funkar inte den här heller.
Kommentera

jonsson: Jo, vi hade långa stunder det här problemet. Problemet är att systemet är så svårt att ett individuellt misstag blir väldigt kostsamt. Det gör det så sårbart jämfört med ett mindre tokaggresivt system.
Kommentera

Dundee: stor skillnad på Viks försvarspel, Modo kommer ingen vart
Kommentera

J F K: Det enda positiva hittills med denna match är att Modo ENDAST tagit 1 utvisning första halvan på andra perioden.

Vi får vara nöjda med det lilla
Kommentera

Gavelo: Bra PP nu!
menförihelveteskjutkarla
Kommentera

J F K: Och då krävs en viss smartness samt förmåga att prestera "allround".
Men när man ser vilka som ibland får ett stort förtroende blir iallafall jag smått brydd.
Kommentera

hk: Mitt förtroende för Hellkvist börjar ta slut, tycker inte laget utvecklats ett dugg sen förra säsongen trots ett betydligt mycket bättre lag, snarare har vi blivit sämre i vissa delar.
Kommentera

Domsjö: Modo är inget topplag i år inte.
Kommentera

Västerås leker med modo. Vilken kämpainsats!!
Åker och åker och åker. Modo skiter på sig i egen zon.
Kommentera

Gavelo: Jag också. Man ser som du säger ingen förbättring och i intervjuer får man uppfattning att han är nöjd med stora delar av spelet.
Kommentera

hk: Det är väl just det som är problemet med Karla och Johnsson i PP, dom spelar på tok för svårt (nu kommer någon av dom att hänga en ;))
Kommentera

atomragnar: Det ser inte ut så nej.
Kommentera

atomragnar: Och Hagelin fjärtar iväg krypare precis som inledningen ifjol.....
Kommentera

Gavelo: På papperet så har vi lite mer namnkunnigt lag, men tycker inte dom nya visat nå mer framfötter en dom som vi gjorde oss av med. Det är Karla och Jonsson som ifjol som levererar framåt men dom nya "spetsarna" har man inte sett mycket av alls när det gäller poäng det dom är hit värvade för.
Kommentera

Dundee: Jag tycker att det finns tendenser till att Olofsson kommer igång mer. Han har ju äntligen fått en forwards bredvid sig som han kan spela med i From.

JJ är ju faktiskt riktigt bra i år. Det går inte alltid fort, men det är farligt framåt varje gång han har pucken i anfallszon.
Kommentera

Gavelo: Sen att han bara står och myser med sin megasnus under time-outen är ju bara för dåligt.
Kommentera

Gavelo: definitivt inte ett topplag. Med 3 - 4 pp på rad och 0 i utdelning samtidigt som de har 60% i BP är det omöjligt att ligga på övre halvan av tabellen
Kommentera

Varför spelar Olofsson och from pp och båda har klubborna utåt?
Ingen kan ju skjuta direktskott.
Många i modo som har så nonchalant passningsspel.
Kommentera

Steken84: nu vill jag fan se ett mål!!!
Kommentera

atomragnar: Det sa jag innan säsongen med, man måste spela om det först innan man går ut och slår sig för bröstet och säger man är ett topplag innan man ens spelat om det. Nä inom föreningen kan man absolut ha en högmålsättning men utåt blir det nästan pinsamt i mina ögon, för man vaggar in folk i en falsk förväntan. Jag tippade oss som 6a har jag för mig för jag tycker inte att vi är bättre. Det finns många positioner där jag saknar vissa spelar typer som krävs nästan jämnt för att kunna vara ett topplag.
Kommentera

Dundee: det verkar finnas ett oändligt antal spelare utan " namn " i allsvenskan som imponerar med rapp skridskoåkning o bra arbetsinsats , Vik ser rappare ut tar snabbare avslut, känns mer rejäl i det mesta de gör, som någon skrev nyss är det,mycket passningar från Modo o få som vågar skära in mot mål
Kommentera

Jag sticker ut hakan och utmanar mig själv och alla jävlar här på forumet!

Vinner Modo denna match under ordinarie eller i Ot/straff så klär jag av mig naken, går ut på gräsmattan och låter sambon ta ett foto som jag postar på hs.

Game on!
Kommentera

J F K: En tröst är väl kanske att Timrå är klappkassa och förlorar mot AIK idag.
Alltid ngt.
Kommentera

Heyerdal: Såklart att det finns det, allt handlar ju om scouting med. Nu har vi ju ej haft nån renodlad sportchef inför denna säsong heller. Men det finns ju otroligt mycket fynd man skulle kunna göra i tex division 1. Eller lån från shl lag som är unga och utvecklingsbara.
Kommentera

Steken84: Ta bort Karlkvist från PP omgående han dräller runt med pucken för mycket.
Kommentera

Gäsp: Om Karlkvist bara sköt i alla lägen så tror jag han skulle spela i shl.
Kommentera

kulltorp: Att ni gör en dålig match av 7-8 matcher är väl inge konstigt nån plattmatch blir det ju alltid tyvärr. Värre för oss som gör det match efter match :(.
Kommentera

hk: Bänka han då tills att han börjar skjuta och börjar han skjuta så kanske han får spela Shl med MoDo! :)
Kommentera

« · 1992011 · »