1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511837 inlägg · 4110 ämnen

Västerås - Modo 2020-12-04

« · 2107670 · » Till forumet

Sv: Västerås - Modo 2020-12-04
Nucky: Vi vänder i tredje, vänta å se ;)
Kommentera

Nucky: Yepp ingen höjdarmatch, men tror ni kan vända det här. VIK ser inte så vassa ut, många pucktapp så här långt...
Kommentera

JoseGonzales: Som jag förstod det dömde man inledningsvis om man slog mot klubban, men utan chans att ta pucken. Nu låter det som valfri specialslalomtävling där man plöjer portar... Helt sjukt. Inte lätt att åka med pucken när det smäller precis hela tiden.
Kommentera

modomille: bra där litar på dig jag😉👍
Kommentera

modomille: Karla avgör denna match, kom ihåg var ni hörde det först!
Kommentera

modomille: Vem är bäst på att teka i Modo efter att Gagnon lämnat? Ser ingen som vinner tekningar, kanske har Sylwander vunnit nån?
Kommentera

J F K: Ja. Tyvärr verkar det tillåtas väldigt mycket slashings och hakningar i den här matchen. Det är tråkigt om man gillar bra hockey.
Kommentera

jonsson: tycker också att det var en utvisning, Lindevall dumpar iväg pucken in i zonen och Vik-spelaren följer med tre meter i sidled och stoppar honom.
Kommentera

Vad fyller slashingen för syfte inom ishockeyn egentligen? Tänker då inte på rubriceringen/utvisningen, utan att man slashar motståndare överhuvudtaget. Leder väl inte till annat än idiotutvisningar?
Kommentera

Kunglouie: tappar mycket pga tekningarna är väl bara Sylvander som är hyfsad, förstakedjan tycker jag spelat upp sig tror de sätter två i sista
Kommentera

8384: lite flyt nu tack..
Kommentera

Heyerdal: Karla hade inte klubban över axeln där. Märkligt.
Kommentera

J F K: Hela förstakedjan är nere vid förlängda. Vem fan ska man passa om vi vinner pucken.
Kommentera

8384: fint att han får hålla i kauts klubba hur länge som helst

Ne nu måste vi skapa något. Skott framförallt

Uscha får en känsla på skitmål från kik. Övertasks mig åt andra hållet pls. Händer nada
Kommentera

8384: Hedberg o Ohlsson lyckas inte med mycket ikväll
Kommentera

Heyerdal: knip ihop Dackell...
Kommentera

Heyerdal: Inte Svenningsson heller. Det är väl bara Wallinder som varit hygglig.
Där köper Styf korv, men vi spelar med alldeles för stora marginaler. Får inte fast dem då vi fegar så mycket.
Måste våga spela med lite mindre marginaler och mycket mycket snabbare.

Jag tycker att det ser ut precis som under Ville igen. Passivt, fegt och inget tryck.

Kul att domarna är vakna ibland i alla fall.
Kommentera

8384: sa ju det. Ne utvisningsnivån ( 4-1 i utvisning är ett skämt) (5-1) nu )och att modo inte är på 100% avgjorde matchen tyvärr. Skitmatch
Kommentera

Den måste Dackell ha
Kommentera

Heyerdal: Nog hade jag hellre haft Lundin som 2:a...
Kommentera

Är ju synd att man inte tycker att vinna är roligare än att förlora matcher. Blir några dagars ledighet nu så varför inte avsluta bättre? Antar att det är lättare att göra en dålig insats än en bättre.
Kommentera

J F K: utv på det nä känns kört nu, Hästens målis har en tung kväll
Kommentera

8384: matcha lindewall och strömgren ihop nu .. så der händer lite. Något som bryter mönster..
Kommentera

J F K: Styf verkar inte lita på andra kollegan har andra VIK spelare. Han är ju på tok för långt ifrån.
Kommentera

Steken84: Man ska väl inte gnälla på Dakell som gör det han kan men hur tänkte Modo när man valde att satsa på Honom och sen låta honom stå?!

Modo har inte råd att ge bort matcher för att man har en 2:a målvakt som knappt håller i allsvenskan.
Kommentera

J F K: Så illa är det inte. Jag tycker att både ni och Västerås spelar rätt bra. Ett enormt lyft för er från nivån för några veckor sedan då ni inte kunde slå ett pass på bladet mer än 3 meter.
Kommentera

Kunglouie: dackell känns inte tillräcklig tyvärr. Men bli förbannad att han släpper så sjukt många utv åt andra hållet. Nog för att jag är enögd och gnällig men det är en stor del i att det avgör matchen idag plus att vi har en sådär andramålis och ett modo som ej är på g.

Men men man får väll inse att det är en träningssäsong/tillbyggnadssäsong
Kommentera

Monno: bara att lägga den här matchen åt sidan nu. Hoppas på bättre insats nästa match!
Kommentera

Ändå intressant statistik när man som modoit alltid lyckas vinna utvisningsligan på bortaplan. Det enda man ska vara försiktig med är att ta utvisningar. Ändå är det det man faller på 8ggr av 10 på bortais
Kommentera

8384: har aldrig förstått då man rundar motståndarmålet i bp vid deras uppspel, blir alltid ytterligare en man mindre
Kommentera

8384: Ja, domarna idag har varit oerhört inkonsekventa. Den enda solklara är väl Enströms. Det är sinnessjukt när Svenningsson själv blir hakad på armarna och det släpps. Han ger igen och åker ut.

Domarna är helt enkelt åt helvete för dåliga idag.
Kommentera

Heyerdal:

fyfan vad uruselt byte av Svenningsson.. katastrof
Kommentera

8384: visst 3e målet ska dacke ta, men han har ju inte varit dålig idag. han var ju chanslös på de båda första målen. tycker han får onödigt mkt klagomål på sig ikväll.
Kommentera

dempa: Ja, det är lite orättvist. Det är många utespelare som varit mycket sämre.
Kommentera

Randy Marsh: ja vi ger oss inte chansen ikväll väldigt lojt o slarvigt
Kommentera

J F K: haha den domaren måste ju vara vikfan! Eller bara felande i kokobollen

Jaja modo känns avslaget idag. Lite tråkigt när man lägger sådan energi på dem..
Kommentera

Fan att man inte lär sig när det gäller Modo, match under veckan och vinst å man blir på topp humör sen fredag och match å då blev den helgen förstörd !! 😡😡😡😩😩
Kommentera

dempa: jag kritiserade endast tredje målet i övrigt har Dackell skött sig bra
Kommentera

8384: Ja, man kan inte skylla på domarna om man inte ens försöker ge sig själva chansen. Vi hade torskat ändå, men man blir riktigt irriterad när domarna är ohyggligt inkonsekventa. De följer inga som helst direktiv och verkar ha olika nivå mellan lagen.
Kommentera

Smurfen: Ojämnhetens mästare
Kommentera

J F K: iof sant han har nog tyvärr rykts med i modolaget viljelösa spel idag. tyckte han var bra i början. Dock är det ju viktigt att en målis håller i hela matchen. Kluven åå dackell jag.

Något med modo är att de alltid skall vara bergochdalbana. Förra året var de väl hyfsat jämna. Iof ingen katastrof idag bara viljelöst framåt. Sedan att vi har boll med oss och allt emot talar väll för mycket idag.

Som sagt ett mål. 5-3 avgjorde matchen i modos dagsläge. Så domaren avgjorde haha
Kommentera

Gäsp: Modo måste hitta en 1a Center som kan teka!
Kommentera

J F K: absolut att han skall ha utv med sig där vid hakningen. Men man måste hålla huvudet kallt när man jagar reducering och inte åka 20 meter hem till egen zon för att ge igen. Orutinerat tycker jag!
Kommentera

Silly: nåt vits med att inta ta in målvakten med 12 SEK kvar
Kommentera

Silly: Han satte sig i en korkat situation där han inte spelar backen utan istället krånglar sig in bland två spelare.

Han har helt enkelt inte alls särskilt bra i höst. En jättebesvikelse.

Nu ska man inte ta den här matchen då jag tycker att vi spelar på Ville-nivå. För lång gap överallt. Ingen som hjälper någon annan, för vi åker för lite och för sakta osv.
Kommentera

8384: blir aldrig klok på modo. När man började få förhoppningar
Kommentera

8384: Vilka lag i serien tror du att ni ska vinna enkelt över på bortaplan? Jag tror inte att ni ska se en bortamatch i Västerås som 3 klara poäng i år.
Kommentera

Det är ingen ide att skylla på domarna heller även om man skulle vilja. Spelarna är inte tillräckligt disciplinerade och åker inte tillräckligt med skridskor. Modo ledde matchen men valde att ge bort den. Som man tyvärr gör ibland.
Kommentera

J F K: kanske lite ”Hellkvist-effekt” avseende det nya träningsupplägget. De har steppat upp intensiteten på träningarna, något spelarna inte varit vana vid. Till slut blir de ”nedtränade”. Kanske tar någon månad innan kropparna vant sig vid det nya sättet att träna. Bara en hypotes, å andra sidan ska man väl heller inte dra för snabba slutsatser efter bara en dålig insats av många bra.
Kommentera

Silly: Tycker Modo inte hade huvudet med sig alls idag. Det är inte bara en gång man försöker åka igenom 4st VIK spelare.
Om det är för att man vill för mycket eller att man tycker passningarna inte stämmer eller vad det är vet jag inte.

Men Svenningssons var ju ett klassiskt fall av "försöka för mycket". Första sig på en solo grej, tappa pucken, försöka vinna tillbaka den och är lite för ivrig och slashar.
Kommentera

« · 2107670 · »