1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507807 inlägg · 4106 ämnen

Västerås - Modo 2021-01-19

« · 2130623 · » Till forumet

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
hk: Helt fel. Klockren tackling. Det är endast otur att det blir så.. hoppas det är okej med honom. Ser ut att slå i huvet rätt hårt..
Kommentera

hk: Hahaha vilket skämt, såg ens domarna reprisen innan dom tog beslutet? Jaja vi tackar och tar emot!
Kommentera

JoseGonzales: Håller med, men kul att vi får domarn med oss någon gång...
Kommentera

modomille: Verkligen inte matchstraff. Hoppas Sebbe är OK.
Kommentera

J F K: Är väldigt positiv till att man går tillbaka till grunderna. Dagens backtrupp klarar inte av att spela konstruktivt i högt tempo.

Olycklig händelse. Såg inte ojuste ut på något sätt.
Kommentera

hk: Det ska inte ens vara utv det var en korrekt tackling. Otäckt fall hoppas det går bra för Olhsson!
Kommentera

JoseGonzales:

En hjärnskakning lär det nog vara
Kommentera

hockey_21: Ser verkligen inte bra ut.. Vart fan är ambulanspersonalen? Ska inte det finnas på plats?
Kommentera

dempa: Han har ingen klubba, använder armarna väldigt lite men drar undan Ohlssons ben med sitt ben så att Ohlsson är chanslös.
Vete fan vad man ska säga.
Kommentera

hockey_21:

Liknande Hartman situationen. Skillnaden var att det var 2min, detta var ingen utvisning tycker jag.

Undra vad dom tar för.
Kommentera

JoseGonzales: men förstå vad Tobias Forsberg ska känna som sitter bredvid!? 🥺 lär ju gå tankar genom hans huvud som sitter där förlamad själv efter en olycka på isen..
Kommentera

modomille: Jag tror inte domare ens får kolla.
Kommentera

hk: Vi fick ju inte se repris på Tv ens innan han fått matchstraff så dom såg nog ingenting på jumbotronen. Någon skrek också i publiken ”men vänta på reprisen??” Eller något liknande.

Jävligt oturlig och olustig situation..
Kommentera

Rytter: Boarding sa domaren, hoppas det ändras. Och att det gick bra för Sebbe så klart.
Kommentera

JoseGonzales: Han skrek också du är så jävla dålig till domaren heheh
Kommentera

hk: Frågan är om det där kan räknas som en slewfoot i och med att han fäller Ohlsson med sitt ben i samband med tacklingen.
Kommentera

Supertrött: Ja, Vik-spelaren drar med sig Sebbes ben så han har inte en chans.
Kommentera

modomille: Känns fel att diskutera nu när det faktiskt ser ut att ha gått illa för honom men det här är problemet med svenska domare. Domaren är 1 meter från situationen och funderar inte ens på att det är utvisning innan spelaren är skadad och då tar han hjälp av domaren som var 30 meter bort.

Svenska domare skiter i regelboken och dömer direkt matchstraff om någon skadas av en tackling. Det måste verkligen sluta. Man kan skadas av en regelrätt tackling också.
Kommentera

hk:

Man bryter perioden, känns som det kan vara rätt allvarligt. Det gjorde man ju inte vid Hartmans skada.

Lär ju vara ett skärrat lag vi ser som kommer ut sedan.

Hoppas det går bra med sebbe.

Har ju inte sett någon repris, men kändes inte fult. Möjligen att dom bedömmer late hit då hannfår den precis då han spelar iväg pucken.

Kommer bli så att modo kommer ut kalla och inte kan göra något i pp. Sedan tittar domarna reprisen och ser att dom gjorde fel sedan kommer kompensationsutvisningarna hagla och vik går enkelt ifrån till 4-1.
Kommentera

Bad_Brett: Aj fan det verkar ha gått riktigt illa.
Kommentera

Bad_Brett: Tycker faktiskt det är en boarding, det är en lite vårdslös tackling i och med att han tar benen i samma veva som han tacklar... Men 2min hade varit mer logiskt
Kommentera

Bad_Brett: Kanske, det brukar väl anses vara när slewfoot man mer eller mindre föser bort ett ben med sina egna. Här fastnar väl Ohlsson i hans ben mer. Sjukt tråkig situation i all fall.
Kommentera

JoseGonzales: Det finns en anledning till att slewfoot föranleder ett ordernligt straff i och med att man inte kan försvara sig.
Kommentera

Bad_Brett: Tråkigt med Ohlsson!😭😭
Kommentera

hk: Fy fan, sånt här blir jag skärrad utav.
Ser verkligen illa ut.
Vi är med dig Sebbe !
Kommentera

Bad_Brett:

Såg inte detta men är det så att han har benet med och använder det för att få hävstång så är det en slewfoot. Är det så är det korrekt dömt och då kommer Zetterberg vara borta länge.

Men har inte sett det så kan inte avgöra.

Just Zetterberg verkar spela småfult, var väl han som sänkte Dahlén tidigare i år också, i en märklig situation.
Kommentera

bar mofftak: Oavsett avsikt, oerhört trist. Hoppas det inte blir några bestående skador
Kommentera

AddMan: Liverapporteringen på Allehanda skriver att han pratar och rör på armarna iallafall.
Kommentera

bar mofftak: Fastnar? Benen trycks ju undan för Sebbe. Han får ju inte en chans i världen att stå upp.
Kommentera

Eller: Förbannat tråkigt att se, riktigt otrevligt. Hoppas att det ser värre ut än vad det är.
Kommentera

Ser inte riktigt bra ut det där.. hoppas allting är bra med Sebbe!
Kommentera

Harry Luras: Verkar även rört på benen enligt Allehandas utsände.

Enligt Modos Twitter tydligen: talbar och vid gott mod.
Kommentera

Rytter: Tror inte det var meningen, han saknade klubba och hade väl därmed själv sämre balans. Men ser onekligen ut som att han kommer in med vänsterbenet bakom Ohlsson och axeln framför.

Spontant tror jag inte på någon avstängning, men efter att ha sett reprisen tycker jag inte att matchstraffet är felaktigt.
Kommentera

Eller: Ja. Benen försvinner i tacklingen. Men det är inte så att han faller för att benen blir medvetet bortsparkade. Jag skrev att det kanske kan ses som en slewfoot men jag tycker inte det ser ut som en medveten sån. Hur som helst är det väl rätt oviktigt just nu.
Kommentera

Harry Luras: Ambulansen har lämnat isen, hoppas Sebbe blir återställd, poäng känns mindre värda nu
Kommentera

Bad_Brett: Att Z har benet bakom Sebbe är ju en stor anledning att det gick som det gick.

Är ju svårt att försvara sig om man får en tackling och sen ett ben i knävecken.
Kommentera

Bad_Brett:

Måste ju se den igen då man inte sett repriser. Men jag upplevde det inte som fult eller utvisning under spelet.
Kommentera

Monno: Ja precis, och då är det en slewfoot. Men tror inte DN kommer betrakta det som det.
Kommentera

Bad_Brett: Hoppas innerligt att Sebbe mår bra.

Hur fan kommer man in i matchen igen som spelare nu? Hoppas grabbarna hanterar det på bästa sätt.
Kommentera

Eller: kvalitén är kass men benen är i luften. Hoppas att det går bra, trist med sånt här.
Uppladdat:

450x300-sebbe.pngsebbe.png

Kommentera

puffe: När han spelade i Timrå så delade ha ut en hopp tackling som ledde till avstängning för huvudtackling .
Kommentera

När hade vi ett skadefritt lag på banan sist.
Kommentera

puffe: Spela för Sebbe nu gubbar !!!
Kommentera

Jag ber till hockeygudarna för Sebbe!!!
Kommentera

KB:

Jag förlåter dom ifall de helt bryter ihop efter detta, även om jag hoppas att dom gett sig fan på att vinna detta för Ohlsson.

Bara inte de randiga ska spela Allan nu med kompensation om de tyckte den var felaktig.
Kommentera

jonsson: Nu kör vi, tre poäng för Säbbe.
Kommentera

MR T: Ja, jag har har spolat fram och tillbaka situationen i slowmotion flera gånger och har en ganska klar bild av vad som hände.
Kommentera

Eller: 32:48 1-2 (PP1) MODO 2. Öhman, Anton (2)
89. Karlkvist, Patrik
11. Rockwood, Adam
Kommentera

Från Hörnefors:

Men Öhman, va inte igår:)
Kommentera

jonsson: Öhman gör sin bästa match i MoDodressen ikväll!
Kommentera

« · 2130623 · »